Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond poept snacht in huis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

daanielle
Vaste gebruiker

hond poept snacht in huis

Ongelezen bericht door daanielle »

Terry heeft de afgelopen week bijna iedere keer snachts in huis gepoept.
Wanneer wij erbij zijn geeft ze wel aan dat ze eruit moet dus savonds laat of als mijn man en sochtends vroeg uit is, maar als wij slapen dan poept ze dus in de kamer. De poep is niet heel dun. Zeg maar brij achtig met wat slijm erbij. 1x was het wel heel dun.

Kan het een virus zijn of zoiets? De hond van mijn ouders heeft er ook 1 of 2 dagen last van gehad, maar bij Terry duurt het nu dus al een week.
en moet ik daar dan iets voor geven?

Of komt het door ouderdom, Terry is nu bijna 11 jaar.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Het kan een virus zijn, maar gezien de leeftijd, zou het ook kunnen dat ze het niet meer goed op kan houden.

Probeer haar anders 's nachts eens uit te laten, dan kan ze haar behoeftes kwijt, misschien helpt dat.

Of je zou langs de dierenarts kunnen gaan, als de dunne ontlasting aanhoud.
Denk erom dat ze niet uitdroogt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als een hond na 11 jaar zindelijk te zijn geweest dat ik een keer niet meer is dan zou ik even langs de DA gaan, zeker als het na een paar dagen niet over is :19:
daanielle
Vaste gebruiker

We gaan haar nu laat in de avond extra uitlaten. Denk dat dat
wel moet gaan helpen.

De ontlasting is niet zo dun en vaak dat ze ervan gaat uitdrogen.
Het probleem is vooral het snachts poepen in huis.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

daanielle schreef:We gaan haar nu laat in de avond extra uitlaten. Denk dat dat
wel moet gaan helpen.

De ontlasting is niet zo dun en vaak dat ze ervan gaat uitdrogen.
Het probleem is vooral het snachts poepen in huis.
nee het probleem is dat je hond van de ene op de andere dag in huis poept omdat ze misschien wel ziek is, daar heb je nou dierenartsen voor om dan een bezoekje af te gaan leggen :roll:
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Wij hebben met Joy hetzelfde probleem gehad. En een hoeveelheden die er uit kwamen?? :N:

Eerst werd gedacht aan EPI (exocriene pancreas insufficientie) maar helaas gaf de Zymoral geen verbetering. Later Finidiar en Kaopectate geprobeert maar weer geen resultaat. Mijn eigen DA wilde geen ontworming meegeven omdat hij vond dat de diarree (ik vond het geen diarree! Maar oke) eerst over moest zijn.

Na 4 maanden aansukkelen een second opinion gevraagd en meteen ontlasting laten onderzoeken. Uit het onderzoek bleek dat ze een (konijnen)parasiet en een gist in haar darmen had.. Een kuurtje Panacur, Nystatine en dagelijks yoghurt met Brinta deden de klachten in 3 weken verdwijnen! :cheer:

Volgens de DA zorgden deze hoeveelheden parasieten en gisten normaal gesproken niet voor deze klachten, maar door haar leeftijd (10 jaar) is de weerstand in haar darmen waarschijnlijk ook niet meer zo geweldig.

Als het aanhoud zou ik dus absoluut aan willen raden om de ontlasting te laten onderzoeken.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Femmel schreef:Wij hebben met Joy hetzelfde probleem gehad. En een hoeveelheden die er uit kwamen?? :N:

Eerst werd gedacht aan EPI (exocriene pancreas insufficientie) maar helaas gaf de Zymoral geen verbetering. Later Finidiar en Kaopectate geprobeert maar weer geen resultaat. Mijn eigen DA wilde geen ontworming meegeven omdat hij vond dat de diarree (ik vond het geen diarree! Maar oke) eerst over moest zijn.

Na 4 maanden aansukkelen een second opinion gevraagd en meteen ontlasting laten onderzoeken. Uit het onderzoek bleek dat ze een (konijnen)parasiet en een gist in haar darmen had.. Een kuurtje Panacur, Nystatine en dagelijks yoghurt met Brinta deden de klachten in 3 weken verdwijnen! :cheer:

Volgens de DA zorgden deze hoeveelheden parasieten en gisten normaal gesproken niet voor deze klachten, maar door haar leeftijd (10 jaar) is de weerstand in haar darmen waarschijnlijk ook niet meer zo geweldig.

Als het aanhoud zou ik dus absoluut aan willen raden om de ontlasting te laten onderzoeken.
Ik ben meteen naar de d.a. gaan bellen want Bambi heeft dus ook al een tijd extreem veel ontlasting en ze poept als het haar uitkomt, meestal 's nachts en tussen uitlaten in! Alleen heeft ze harde keutels dus de d.a. denkt dat het voer wel goed wordt verteerd en dat de kans bestaat dat er niets uit het onderzoek komt. Ik lees ook dat bij E.P.I. de ontlasting dun is. Was dat bij Joy ook het geval? Ik dacht trouwens dat de ontlastingproblemen bij Bambi te maken hadden met haar slappe achterhand, waarvoor ik diverse therapieën heb geprobeerd.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik zou maar naar de da gaan, met zoiets abnormaals,

ik dacht dat het een pup was, maar ik zou zeker op die leeftijd gaan.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Femmel schreef:Na 4 maanden aansukkelen een second opinion gevraagd en meteen ontlasting laten onderzoeken. Uit het onderzoek bleek dat ze een (konijnen)parasiet en een gist in haar darmen had.. .
dit heb ik meer gehoord, na een vakantie en geen da , die er achter kwam

ze zijn toen naar de prof in Utrecht gegaan, en nu is hij er af gekomen.
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Anna*Poncho schreef:
Femmel schreef:Wij hebben met Joy hetzelfde probleem gehad. En een hoeveelheden die er uit kwamen?? :N:

Ik ben meteen naar de d.a. gaan bellen want Bambi heeft dus ook al een tijd extreem veel ontlasting en ze poept als het haar uitkomt, meestal 's nachts en tussen uitlaten in! Alleen heeft ze harde keutels dus de d.a. denkt dat het voer wel goed wordt verteerd en dat de kans bestaat dat er niets uit het onderzoek komt. Ik lees ook dat bij E.P.I. de ontlasting dun is. Was dat bij Joy ook het geval? Ik dacht trouwens dat de ontlastingproblemen bij Bambi te maken hadden met haar slappe achterhand, waarvoor ik diverse therapieën heb geprobeerd.
Joy poepte met enige regelmaat de hele keukenmat onder. Vaak beginnend met goede keutels maar het laatste beetje was dan meestal slap, geel en erg slijmerig?

Ik zou gewoon wat verse ontlasting opvangen (die kop als ze zich omdraaien en er ligt niets is alleen al goud waard! :smile: ) en doorbrengen naar de DA voor een onderzoek.

Het was bij Joy erg wisselend, zo ging het 3-4 dagen goed en vervolgens poepte ze 's nachts weer het hele huis onder. :19: Maar ook moest ze weleens een half uur na een wandeling wéér poepen.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
daanielle
Vaste gebruiker

Ik ga vanavond met Terry naar de dierenarts.
Bij Terry is de ontlasting net zoals je omschrijft bij Joy,
vast en met gelige/klei achtige slijm. Ben benieuwd
wat ik te horen krijg met de da.
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

ik ben ook benieuwd beterschap
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Sterkte.
daanielle
Vaste gebruiker

Ben gisteravond bij de DA geweest en heb een kuurtje
meegekregen van Sulfatrim tabletten voor 6 dagen.
Het moet nu snel over zijn (met 1 dag). Vanmorgen weer
poep in de kamer dus afwachten hoe het morgenochtend is.
daanielle
Vaste gebruiker

Het gaat nu gelukkig al twee dagen goed met Terry. Geen
gepoep meer in huis en de ontlasting ziet er weer normaal
uit.

De medicijnen doen hun werk.
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »