Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

MARC_S schreef:
Tamara. schreef:
MARC_S schreef:Ik heb inderdaad gehoord dat jij en nog wat mensen nu alles op alles zetten om mij gebanned te krijgen. Maar deze poging vind ik buiten alle proporties slecht zelf :wink: Ik had het wel via dat topic van Inge gespeeld als ik jullie was :mrgreen:
Ik neem aan dat niet iedereen die het niet met jou eens was in dat topic onder "jullie" wordt geschaard?
Nee natuurlijk niet. Bemoei je er alsjeblieft niet mee want dit is iets tussen mij en Whera en niemand anders. :wink:
Jouw tekst jij en nog wat mensen is niet jij en ik marc, je beschuldigd hier mensen van dingen die alleen jij kan verzinnen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

MARC_S schreef:
Tamara. schreef:
MARC_S schreef:Ik heb inderdaad gehoord dat jij en nog wat mensen nu alles op alles zetten om mij gebanned te krijgen. Maar deze poging vind ik buiten alle proporties slecht zelf :wink: Ik had het wel via dat topic van Inge gespeeld als ik jullie was :mrgreen:
Ik neem aan dat niet iedereen die het niet met jou eens was in dat topic onder "jullie" wordt geschaard?
Nee natuurlijk niet. Bemoei je er alsjeblieft niet mee want dit is iets tussen mij en Whera en niemand anders. :wink:
Ik bemoei me verder helemaal nergens mee hoor maar wilde wel duidelijkheid.

1 tip: ze hebben pb uitgevonden voor zaken waar mensen zich niet mee mogen bemoeien op een openbaar forum.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nanna schreef:
MARC_S schreef:
Tamara. schreef:
Misschien is het dan een ideetje om dat verder per pb uit te vechten? Mij interesseert het namelijk geen hol.
Of er moeten natuurlijk mensen zijn die hiervan smullen, dan heb ik niets gezegd. :19:
Ik wil alleen maar weten hoe het met Ridge en Brooke gaat :19: En wie JR doodgeschoten heeft :pffff:

:N:

:wink: :mrgreen:
Afbeelding
matthijs
Actief

Ongelezen bericht door matthijs »

Nou marc, ik ken je niet maar lees wel veel op dit forum en vind dat je nu wel onterecht hard aangepakt wordt hoor.

De mensen die consequent verstandig lullen op dit forum zijn op 2 handen te tellen naar mijn mening en ik vind jou 1 van die mensen :ok:

Dus even een hart onder de riem van mijn kant en laat ze je niet de mond snoeren :boos:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tamara. schreef:
MARC_S schreef:
Tamara. schreef:

1 tip: ze hebben pb uitgevonden voor zaken waar mensen zich niet mee mogen bemoeien op een openbaar forum.
Toch doen he? :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

matthijs schreef:Nou marc, ik ken je niet maar lees wel veel op dit forum en vind dat je nu wel onterecht hard aangepakt wordt hoor.

De mensen die consequent verstandig lullen op dit forum zijn op 2 handen te tellen naar mijn mening en ik vind jou 1 van die mensen :ok:

Dus even een hart onder de riem van mijn kant en laat ze je niet de mond snoeren :boos:
Lijkt me niet handig om hier in dit topic, wat er helemaal niet over gaat, een Whera en een Marc kamp te vormen.
Mijn mening hou ik ook liever voor me, het lijkt me gewoon beter dat dit even ofwel per PB ofwel in een apart topic wordt uitgevochten.
Maarja :19:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

MARC_S schreef:
Tamara. schreef:
MARC_S schreef:
Tamara. schreef: Ik neem aan dat niet iedereen die het niet met jou eens was in dat topic onder "jullie" wordt geschaard?

Toch doen he? :wink:
Als je zo doorgaat zorg je er zelf voor dat ik me er mee ga bemoeien. Doe eens even normaal :19:
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Frenk schreef: Ik zal proberen om zo goed mogelijk als deze platte tekst mij toestaat uit te leggen wat ik bedoel, want ik wil niet dat iemand denkt dat ik hier te lichtzinnig of naief over doe.
Fijn! :ok: Persoonlijke emoties lijken de overhand te nemen in deze discussie en dat is iets wat ik niet toe juich. :neenee:
Sommige honden zijn door mensen gefokt op hondagressie.
Er zijn verkeerde baasjes die zich door een dergelijk ras aangetrokken voelen.
Onder die honden bevinden zich types die gestoord/doorgefokt zijn en zonder waarschuwing/aanleiding/signalen een andere hond grijpen als ze maar de kans krijgen.
Hier wil ik even een kleine nuancering plaatsen, honden doen alleen dingen wanneer het in hun eigen voordeel is. Tuurlijk er zijn exemplaren die vanaf geboorte (of later) een hersenbeschadiging hebben en gewoon "doen" maar dat moet geen meetlat zijn. Een hond doet alles uit eigenbelang, wanneer dat belang zich richt tegen de samenleving ben ik van mening dat de schuld bij de baasjes moet worden gelegd, niet in eerste instantie bij de hond, de manier van fokken of de opvoeding.
Maar als die hond zonder waarschuwing/signalen meteen grijpt en killt, dan zijn we echt een brug te ver.
Een dergelijke 'gestoorde' hond had gewoon preventief gemuilkorfd moeten zijn.

Da's mijn mening :19:
Daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik zie zoveel honden achteloos aan een lijntje lopen met een gedrag waar je U tegen zegt. Sterker nog, ook al waarschuw ik mensen dan nog willen ze strak langs me lopen want hun hond doet niks. Nee die van mij ook niet maar als je ze samendrukt op zo'n kleine afstand kan ik inderdaad niet voor de gevolgen instaan.

Ik vind het niet gestoord als een hond grijpt, blijkbaar zijn de omstandigheden dan zo dat hij of zij geen andere mogelijkheid ziet. Nogmaals een hond kan dingen niet beredeneren, wat wij zien als ongeoorloofd hoeft dat zeker niet te zijn in een hondenbrein. :wink:
Laatst gewijzigd door Qal op 03 jun 2008 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
matthijs
Actief

Jinx schreef:
matthijs schreef:Nou marc, ik ken je niet maar lees wel veel op dit forum en vind dat je nu wel onterecht hard aangepakt wordt hoor.

Lijkt me niet handig om hier in dit topic, wat er helemaal niet over gaat, een Whera en een Marc kamp te vormen.
Mijn mening hou ik ook liever voor me, het lijkt me gewoon beter dat dit even ofwel per PB ofwel in een apart topic wordt uitgevochten.
Mee eens maar ik kan dit niet echt heel serieus nemen hoor, dus ik denk ik zeur even gezellig mee.

En dit topic is toch al wel verneukt, al zo'n 18 pagina's terug.
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:
Jinx schreef: het lijkt me gewoon beter dat dit even ofwel per PB ofwel in een apart topic wordt uitgevochten.
Hè ja. Kssst ksst! :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Maargoed, dat is ook echt daadwerkelijk wat ik vind. Als ik een probleem heb met jou dan stuur ik je ff een PBtje om je verrot te schelden :smile:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jinx schreef:Lijkt me niet handig om hier in dit topic, wat er helemaal niet over gaat, een Whera en een Marc kamp te vormen.
Wat vond je van mijn verduidelijking? Snap je dat ik absoluut niet 'zomaar' iedere hond die z'n mannetje staat of eenkennig is of territorium bewust een muilkorf of, godbetert, een roze spuit in z'n mik wil duwen?

Oh en ik wil ook geen kuitenbijtende patsende plintenpisser :N: Ik heb net zo goed mijn verantwoordelijkheden en die voel ik ook zeer!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

chrico schreef:
MARC_S schreef:
Tamara. schreef:
Jouw tekst jij en nog wat mensen is niet jij en ik marc, je beschuldigd hier mensen van dingen die alleen jij kan verzinnen
Ach hou toch op zeg. Jij wil een rel na een klacht die je bij de moderators neerlegt. Hoe belachelijk is dat? Ik moet jou met rust laten en daar ga je officieel over klagen en daarna open je op het forum een zinloze discussie tussen ons.

Ik ben er al klaar mee hoor. Absoluut niet omdat het me te heet onder de voeten wordt maar meer omdat er ook mensen zijn die zich hieraan ergeren waar ik wel een hoge pet van op heb :ok: Als het aan mij lag kwam nu mijn groot geschut in actie zoals je weet :wink: En nee, dat is absoluut geen dreigement voor je me weer aanklaagt voor bedreiging aan jouw adres. Het gaat hier om woorden, dat is alles, getikte woorden voor daar weer onduidelijkheid over bestaat.

Maargoed, on topic maar weer dan. :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

matthijs schreef:
Jinx schreef:

Mee eens maar ik kan dit niet echt heel serieus nemen hoor, dus ik denk ik zeur even gezellig mee.

Ik denk dat je het wel degelijk serieus moet nemen, aangezien dit volgens mij al een tijd gaande is.
En ik vind het topic absoluut niet verneukt, volgens mij gebeurt het weinig dat een stafford topic doorloopt met normale discussie ipv op pagina 3 al gegil en gekrijs en een slotje :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Lars schreef:
Frenk schreef: Ik zal proberen om zo goed mogelijk als deze platte tekst mij toestaat uit te leggen wat ik bedoel, want ik wil niet dat iemand denkt dat ik hier te lichtzinnig of naief over doe.
Fijn! :ok: Persoonlijke emoties lijken de overhand te nemen in deze discussie en dat is iets wat ik niet toe juich. :neenee:
Ik zit net Jinx om een reactie te vragen, sorry!
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Frenk schreef:
Jinx schreef:Lijkt me niet handig om hier in dit topic, wat er helemaal niet over gaat, een Whera en een Marc kamp te vormen.
Wat vond je van mijn verduidelijking? Snap je dat ik absoluut niet 'zomaar' iedere hond die z'n mannetje staat of eenkennig is of territorium bewust een muilkorf of, godbetert, een roze spuit in z'n mik wil duwen?

Oh en ik wil ook geen kuitenbijtende patsende plintenpisser :N: Ik heb net zo goed mijn verantwoordelijkheden en die voel ik ook zeer!
Die snapte ik heel goed hoor :ok:
Ik wil geen hond die andere honden verwond (hond nr 1) en geen kuitenbijtende plintenpisser (hond nr 2).
Ik bekijk het dus een beetje van beiden kanten :wink:
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Frenk schreef:Ik zit net Jinx om een reactie te vragen, sorry!
Geen probleem, moet je alleen even in de gaten houden dat Jinx het baasje is van Tsuki en ik van Quasar. :wink:

Niet dat we niks van elkaars honden weten maar zo hebben we eea geregeld. :mrgreen:
Mit
Zeer actief

Als het aan mij lag kwam nu mijn groot geschut in actie zoals je weet :wink:
:N: :N: Sorry :smile:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik vind dat die stafford maar hierheen moet komen met een muilkorf om als hij binnen komt. Ik breng hem wel naar iemand die het ras wel kent en die weet dat zijn andere honden precies dit zouden doen als ze met maltezers in aanraking komen. Kan de hond nog een lang en gelukkig leven tegemoet zien :ok: Desnoods in Belgie als het een RAD hond is :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Lars schreef:Hier wil ik even een kleine nuancering plaatsen, honden doen alleen dingen wanneer het in hun eigen voordeel is. Tuurlijk er zijn exemplaren die vanaf geboorte (of later) een hersenbeschadiging hebben en gewoon "doen" maar dat moet geen meetlat zijn. Een hond doet alles uit eigenbelang, wanneer dat belang zich richt tegen de samenleving ben ik van mening dat de schuld bij de baasjes moet worden gelegd, niet in eerste instantie bij de hond, de manier van fokken of de opvoeding.

De verantwoordelijkheid ligt altijd, ALTIJD, :mrgreen: bij het baasje. Maar dat eigenbelang ben ik niet helemaal met je eens. Sommig gedrag is 'natuur', zoals bij sommige honden 'hondagressie' natuur is. Alleen 'natuur' die niet kan in bewoond gebied.
Lars schreef:Daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik zie zoveel honden achteloos aan een lijntje lopen met een gedrag waar je U tegen zegt. Sterker nog, ook al waarschuw ik mensen dan nog willen ze strak langs me lopen want hun hond doet niks. Nee die van mij ook niet maar als je ze samendrukt op zo'n kleine afstand kan ik inderdaad niet voor de gevolgen instaan.
Dat zijn dan mensen die echt geen r**t van honden snappen. Je moet honden natuurlijk nooit dwingen om strak te passeren.
Lars schreef:Ik vind het niet gestoord als een hond grijpt, blijkbaar zijn de omstandigheden dan zo dat hij of zij geen andere mogelijkheid ziet. Nogmaals een hond kan dingen niet beredeneren, wat wij zien als ongeoorloofd hoeft dat zeker niet te zijn in een hondenbrein. :wink:
Ik vind het wel gestoord als een hond grijpt zonder aanleiding/waarschuwing/provocatie. In weze is het dan namelijk slechts een enorme energieverspilling en dus niet logisch en tegennatuurlijk. Hij is niet in een hoek gedreven. Hij wacht af tot hij de kans krijgt en grijpt. Lees bijvoorbeeld maar hoe Mascha dat over haar Sam zo goed heeft uitgelegd.

En ik heb het dus met nadruk ook niet over correcties, ook niet als een correctie uit de hand loopt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
Jinx schreef:
Ik wilde er niet op reageren omdat ik toch al zo de naam heb, maar ik dacht hetzelfde als jij :smile:
Dat jij in die mood bent vandaag had ik al door. Zelfs een dikke staart kan niet normaal geïnterpreteerd worden :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:
Nanna schreef:
Jinx schreef:
Ik wilde er niet op reageren omdat ik toch al zo de naam heb, maar ik dacht hetzelfde als jij :smile:
Dat jij in die mood bent vandaag had ik al door. Zelfs een dikke staart kan niet normaal geïnterpreteerd worden :mrgreen:
Hebben we het nu ook al in dit topic over de piemeleurs :N: :denken: :mrgreen:
Afbeelding
matthijs
Actief

Jinx schreef:
matthijs schreef:
Jinx schreef:

Ik denk dat je het wel degelijk serieus moet nemen, aangezien dit volgens mij al een tijd gaande is.
En ik vind het topic absoluut niet verneukt, volgens mij gebeurt het weinig dat een stafford topic doorloopt met normale discussie ipv op pagina 3 al gegil en gekrijs en een slotje :mrgreen:
Nah je hebt idd wel een punt, het is een zeldzaam beleefd staff-topic, ondanks dat ik het nogsteeds niet van enige waarde vind want het is toch echt weinig meer dan staffeigenaren die de staff niet direct dood willen en proberen uit te leggen dat het niet zo'n gruwelijk monster hoeft te zijn als het nieuwsbericht doet vermoeden en eigenaren van de andere rassen die de staff wat harder aangepakt zouden willen want zij vinden weer dat het best een monster kan zijn en daarom moet ie dood (dit even heel erg kort door de bocht samengevat voordat mensen zich weer aangesproken voelen).

Maar jij vind dit topic wel van waarde en met jou ongetwijfeld velen dus dat dient gerespecteerd te worden en daarom zouden de kemphanen hun ruzie idd ergens anders uit moeten vechten.

Ik stel voor dat er voor zowel marc als pdb een topic komt waar iedereen elkaar lekker af kan zeiken en mag zeggen wat ie wil zonder represailles, o wat zal ik dat heerlijk vinden, en de mensen die er niks aan vinden kunnen die topics lekker mijden. :mrgreen:
Qal
Zeer actief

Frenk schreef:De verantwoordelijkheid ligt altijd, ALTIJD, :mrgreen: bij het baasje. Maar dat eigenbelang ben ik niet helemaal met je eens. Sommig gedrag is 'natuur', zoals bij sommige honden 'hondagressie' natuur is. Alleen 'natuur' die niet kan in bewoond gebied.
Wat is er natuurlijk aan gedrag dat energie kost en niks oplevert? :denken: Hondenagressie is niet natuurlijk als er niks te winnen valt. Zelfs mensen doen niks zonder dat hen dat (indirect) voordeel oplevert.
Dat zijn dan mensen die echt geen r**t van honden snappen. Je moet honden natuurlijk nooit dwingen om strak te passeren.
Klopt maar toch wordt dat door veel mensen normaal gevonden, begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima hoor. Wanneer ik zeker weet dat mijn hond niks doet vind ik het best. Het andere baasje krijgt de schrik van zijn leven maar zo vaak kan ik mijn hond niet zonder fronzen bij een ander beestje in de buurt krijgen dus het is een prima oefening. Ik zorg dat hij er niet bij kan en andere baasje wordt er even op gewezen dat niet alle honden even leuk op elkaar reageren, hebben we allebij voordeel van denk ik zo. :ok:
Lars schreef: Ik vind het wel gestoord als een hond grijpt zonder aanleiding/waarschuwing/provocatie. In weze is het dan namelijk slechts een enorme energieverspilling en dus niet logisch en tegennatuurlijk. Hij is niet in een hoek gedreven. Hij wacht af tot hij de kans krijgt en grijpt. Lees bijvoorbeeld maar hoe Mascha dat over haar Sam zo goed heeft uitgelegd.
Ho! Nu komen we op een hellend vlak, beoordeel jij een actie als onnodig of de hond? Ik geloof er echt absoluut niet in dat welke gezonde hond dan ook zomaar grijpt, er moet echt een aanleiding geweest zijn.
Als ik ook maar iets begrepen heb over Sam (en de goede voor me heb, geen idee) en dan praat ik maar even algemeen en dan is zelfs terretoriumdrift in mijn optiek een prima reden. Afwachten tot hij de kans krijgt is taktiek, dat kun je een hond niet kwalijk nemen. Ik zal er ongetwijfeld naast zitten en er zithier een baasje met een hond uit de hel maar in mijn beleving heeft alles een functie of reden. Moorden zonder reden is iets dat levensvormen met beredeneringsvermogen doen, dieren niet.
laeken
Zeer actief

matthijs schreef:
Jinx schreef:
matthijs schreef:
Jinx schreef: Lijkt me niet handig om hier in dit topic, wat er helemaal niet over gaat, een Whera en een Marc kamp te vormen.

Nah je hebt idd wel een punt, het is een zeldzaam beleefd staff-topic, ondanks dat ik het nogsteeds niet van enige waarde vind want het is toch echt weinig meer dan staffeigenaren die de staff niet direct dood willen en proberen uit te leggen dat het niet zo'n gruwelijk monster hoeft te zijn als het nieuwsbericht doet vermoeden en eigenaren van de andere rassen die de staff wat harder aangepakt zouden willen want zij vinden weer dat het best een monster kan zijn en daarom moet ie dood (dit even heel erg kort door de bocht samengevat voordat mensen zich weer aangesproken voelen).

Maar jij vind dit topic wel van waarde en met jou ongetwijfeld velen dus dat dient gerespecteerd te worden en daarom zouden de kemphanen hun ruzie idd ergens anders uit moeten vechten.

Ik stel voor dat er voor zowel marc als pdb een topic komt waar iedereen elkaar lekker af kan zeiken en mag zeggen wat ie wil zonder represailles, o wat zal ik dat heerlijk vinden, en de mensen die er niks aan vinden kunnen die topics lekker mijden. :mrgreen:
Nou Matthijs, doe dat maar liever niet. Dat is nl al een paar keer gebeurd en dan worden er dus echt mensen gebanned en gekwetst. Dit is al lang weer voorbij want Whera en ik zijn allang op elkaar uitgekeken. Ik in ieder geval wel want wij hebben werkelijk alles al gehad samen. Dus het is alweer over en ga dus maar geen topics over een persoon openen hier :mrgreen: Dat mag ook niet trouwens :neenee: :wink:
Laatst gewijzigd door laeken op 03 jun 2008 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Suuz schreef:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat als je met een staff of wat voor hond dan ook loopt en er komt een grote boze Maltezer op je 'afstormen' dat je niet in staat bent om te voorkomen dat hij die hond doodbijt.
Als je je eigen hond een beetje kent en je ziet die hond aankomen dan moet gewoon koste wat kost die kop in de lucht blijven, al moest ik op m'n eigen hond gaan zitten of weet ik veel wat, ik zou er alles aan doen.
En als je dat niet kan, omdat hij te sterk voor je is dan had je nooit zo'n hond moeten nemen. :ok:
Ik zou het vreselijk vinden als een van mijn honden een ander doodbijt, ook al kwam die andere aanstormen, ik zou nooit de schuld bij dat andere baasje neerleggen.
Het klinkt allemaal zo simpel he. Het is allemaal zo makkelijk te voorkomen. Gewoon even je hondagressieve hond aan de lijn houden en alle hondjes in de buurt een schopje geven naar de eigenaar. Was het maar zo makkelijk. Geloof mij maar je komt echt de vreemdste situaties tegen. Zoals als jij lekker wilt lopen in een aanlijngebied. Je een roedel kleine witte hondjes aan ziet komen. Je roept of ze bij de eigenaar gehouden kunnen worden. De eigenaar zegt dat dit niet kan omdat het er teveel zijn. Ze met zn alle jou netjes zittende aangelijnde hond grommend insluiten. Jou hond het zat is en even terug schreeuwt. Jij maar volgens die eigenaar je hond moet afmaken omdat die agressief is.

Of je loopt gewoon rustig met een kortaangelijnde hond. Uit de bosjes vliegt een hond en springt letterlijk zowat recht in de mond van jou hond. Hoe zoiets mogelijk is? Geen idee.

Of dat je even savonds je laatste ronde wilt doen, je ziet iemand in tegenovergestelde richting aankomen en je denkt kom laat ik maar even in het gras staan zodat we elkaar makkelijk passeren. Dat de tegenligger van richting veranderd en met jou meeloopt. Jij dan maar denkt netjes te zijn en even wacht. Die persoon ook wacht. Jij dan maar weer door wilt lopen. Die persoon ook weer doorloopt. Jij denkt dat zoiets niet erg slim is en je maar je honden erg kort vasthoud en snel doorrent om die persoon met erg klein hondje af te schudden.

Maar als je ergens loopt, een puber komt naar jou aangelijnde niet zo vriendelijke hond gerent waardoor je jou hond in je nek hebt liggen terwijl je de andere hond probeert af te schudden waardoor de eigenaar snel naar jou toerent en je een excuus aanbied vind je het toch minder erg dan aso mensen waarbij je de neiging krijgt je hond los te klikken zodat ze het zelf uit kunnen zoeken.
Was het maar zo makkelijk als jij omschrijft. Zou alles een stuk makkelijker maken. In de werkelijkheid is dat dus niet zo, soms vraag je jezelf echt af bij sommige mensen of ze wel om hun hond geven.
Frenk
Zeer actief

Lars schreef:
Frenk schreef:De verantwoordelijkheid ligt altijd, ALTIJD, :mrgreen: bij het baasje. Maar dat eigenbelang ben ik niet helemaal met je eens. Sommig gedrag is 'natuur', zoals bij sommige honden 'hondagressie' natuur is. Alleen 'natuur' die niet kan in bewoond gebied.
Wat is er natuurlijk aan gedrag dat energie kost en niks oplevert? :denken: Hondenagressie is niet natuurlijk als er niks te winnen valt. Zelfs mensen doen niks zonder dat hen dat (indirect) voordeel oplevert.
Klopt maar toch wordt dat door veel mensen normaal gevonden, begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima hoor. Wanneer ik zeker weet dat mijn hond niks doet vind ik het best. Het andere baasje krijgt de schrik van zijn leven maar zo vaak kan ik mijn hond niet zonder fronzen bij een ander beestje in de buurt krijgen dus het is een prima oefening. Ik zorg dat hij er niet bij kan en andere baasje wordt er even op gewezen dat niet alle honden even leuk op elkaar reageren, hebben we allebij voordeel van denk ik zo. :ok:
Lars schreef: Ik vind het wel gestoord als een hond grijpt zonder aanleiding/waarschuwing/provocatie. In weze is het dan namelijk slechts een enorme energieverspilling en dus niet logisch en tegennatuurlijk. Hij is niet in een hoek gedreven. Hij wacht af tot hij de kans krijgt en grijpt. Lees bijvoorbeeld maar hoe Mascha dat over haar Sam zo goed heeft uitgelegd.
Ho! Nu komen we op een hellend vlak, beoordeel jij een actie als onnodig of de hond? Ik geloof er echt absoluut niet in dat welke gezonde hond dan ook zomaar grijpt, er moet echt een aanleiding geweest zijn.
Als ik ook maar iets begrepen heb over Sam (en de goede voor me heb, geen idee) en dan praat ik maar even algemeen en dan is zelfs terretoriumdrift in mijn optiek een prima reden. Afwachten tot hij de kans krijgt is taktiek, dat kun je een hond niet kwalijk nemen. Ik zal er ongetwijfeld naast zitten en er zithier een baasje met een hond uit de hel maar in mijn beleving heeft alles een functie of reden. Moorden zonder reden is iets dat levensvormen met beredeneringsvermogen doen, dieren niet.
In de basis is het veel natuurlijker en logischer om pas als uiterste redmiddel over te gaan tot grijpen/killen. Immers, bij echt fysiek contact loopt de hond ook zelf risico en vechten kost energie. In 'de natuur' gebeurt juist niks zonder goede reden en voor vechten is zelden zomaar een aanleiding. Zelfs uit territorium bescherming worden eerst andere signalen gegeven en grijpt een hond niet meteen voor de kill.

Er zijn hondenrassen die wel degelijk (door ons mensen) gefokt zijn op hondagressie (of die zijn zo geboren/geworden). Dat is onnatuurlijke en in mijn ogen zeer ongewenste agressie.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

MARC_S schreef:Ik vind dat die stafford maar hierheen moet komen met een muilkorf om als hij binnen komt. Ik breng hem wel naar iemand die het ras wel kent en die weet dat zijn andere honden precies dit zouden doen als ze met maltezers in aanraking komen. Kan de hond nog een lang en gelukkig leven tegemoet zien :ok: Desnoods in Belgie als het een RAD hond is :wink:
Lol als het toch echt een hondagressieve hond is zal die zich niet erg lekker voelen gemuilkorft tussen een aantal vreemde honden. Beter appart houden tot de nieuwe baas hem komt halen :mrgreen: Of haar natuurlijk.
matthijs
Actief

MARC_S schreef:
matthijs schreef:
Jinx schreef:
matthijs schreef: Mee eens maar ik kan dit niet echt heel serieus nemen hoor, dus ik denk ik zeur even gezellig mee.

Nou Matthijs, doe dat maar liever niet. Dat is nl al een paar keer gebeurd en dan worden er dus echt mensen gebanned en gekwetst. Dit is al lang weer voorbij want Whera en ik zijn allang op elkaar uitgekeken. Ik in ieder geval wel want wij hebben werkelijk alles al gehad samen. Dus het is alweer over en ga dus maar geen topics over een persoon openen hier :mrgreen: Dat mag ook niet trouwens :neenee: :wink:
Ben je mal, dat is toch helemaal niet aan mij om te doen, ik zou het alleen prima kunnen waarderen. Ik ben wel into een beetje openbare moddergooierij zolang er maar geen mensen onnodig mee geconfronteerd worden.
Frenk
Zeer actief

matthijs schreef:Ben je mal, dat is toch helemaal niet aan mij om te doen, ik zou het alleen prima kunnen waarderen. Ik ben wel into een beetje openbare moddergooierij zolang er maar geen mensen onnodig mee geconfronteerd worden.
Waarom zo popiejopie doen over ruzies? En bedoel je nou heus 'geconfronteerd' of toch misschien toevallig 'gekwetst'? Of is dat jouw criterium niet?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Chione schreef:Dan is het ook weer de vraag, beet de Staff om te doden of gaf hij een correctie die heel erg naar uitviel. Nu we toch o.a. allemaal lekker aan het speculeren zijn. :wink:
ja.. hallo... een correctie van schuddend in de bek houden, tot er geen leven meer in zit..
nou, je hebt wel een typisch kijk op een correctie , hoor :denken:
1 hap van 1 van mijn grote honden is einde hele kleine hond... Bauke zou gaatjes overhouden maar zouden ze niet met 1 correctie doodbijten en dat kan bij een kleintje dus wel... ook al is het een correctie en niet voor de kill
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”