Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:Eigenlijk moet je PdB gewoon laten gaan joh...

Ik zie hier soms een vrouw met een Stabij die ze niet kan houden, die niet luistert, waar ze tegen staat te mopperen...Elke keer weer denk ik: Da's PdB, maarja, die woont niet in de buurt.

Ergens heb ik het idee dat Bauke helemaal geen immer lieve hond is, zelf ook flink uitdaagt, en dat PdB soms echt niet weet wat ze met hem aan moet. Maar ipv te gaan trainen uit ze haar ongenoegen liever richting andere onschuldige hondenbazen die áltijd voldoende verantwoordelijkheidsgevoel hebben :mrgreen:
ik hou niet van dit soort forummer , die mij de les leert :pffff:

punt 1:
jij kent mij helemaal niet en JIj weet NIET wie en wat ik zo tegenkom !!
:pffff:

punt2:
kijk eerst maar even hoe jij je eigen hond opvoedt , met fouten erbij,
en dàn mag je pas commentaar geven op een ander
( dus:..
.. kijk eerst naar de balk in je eigen oog en dan de splinter van een ander) :pffff:

punt 3:
het gaat jou helemaal NIET aan, wat ik doe ik met mijn hond :pffff:

wil je nog meer? :roll:

oh ja, en als ik zo'n vlinder hondje als die van jou tegenkom?
zijn meestal nog erger dan de grommende witjes :N:

wat een verwende apen zijn dat zeg !
Oh, geinige edit...Nog niet gezien. Dit bedoelde ik dus even terug...
Sowieso is het geen vlinderhondje. Buiten dat lijkt het me sterk dat je ze tegenkomt omdat ze nogal zeldzaam zijn.
Ik kan je in elk geval vertellen dat Tsuki absoluut niet verwend is, en als wij jou en Bauke ooit tegen zouden komen, zouden we netjes onze Dogo meenemen, zodat hij niet tekeer kan gaan tegen Bauke, omdat we die verantwoording nu eenmaal nemen.
En Tsuki zou waarschijnlijk hardstikke leuk spelen met Bauke :wink:

Maargoed, hier geldt maar weer wat je zelf net zei: Je kent mij niet, dus hou je mond over Tsuki. Wat u niet wil dat u geschiedt.......
Afbeelding
Moos2007
Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

Op sbs6 is nu het verhaal over de honden ( voor diegene die willen kijken)
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

(ik heb pagina 12 en 13 gelezen)

zoals ik al eerder schreef: mijn schoonouders hebben ook een malthezer, nou die is niet lief hoor. hij zou je aanvallen als hij denkt dat je niet aardig bent. daar in de straat wonen er bijna 10. veel van hen zijn niet zo aardig (die kleine witte he)
er woont ook een stafford, heel lief beest, loopt altijd los, gaat los mee naar school (om de kinderen te brengen) en doet niks naar andere honden. maar als ze ons tegenkomt (de hond) gaat ze bijna een blokje om, want dunya en dick gaan hard blaffen. (komen we haar los tegen dan gaan ze leuk spelen)

dick en dunya spelen af en toe ook lomp met elkaar, maar dat valt minder op omdat het kleine hondjes zijn.
er zijn genoeg teckels die niet zo aardig zijn (inclusief die van mezelf) dick zou ik zo in een volle zaal met mensen steken, die vermaakt zich wel. maar steek je hem in een zaal met honden ik denk dat hij een hartaanval krijgt.
dunya zou dus gek worden in een zaal met mensen.
vind het altijd raar dat als mensen hun willen aaien ze altijd naar dunya toegaan, omdat ze de kleinste is. die loopt vlug weg of gaat blaffen (als ze niet weg kan) dick niet, die gaat kijken en knuffelen.

elke hond is anders, of het nou een stafford is of een chihauhau. dat maakt niet zoveel uit (net dat de een meer kracht heeft dan de ander)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb het net op sbs6 gezien in Hart van Nederland, de tranen sprongen in mijn ogen, wat heb ik het te doen met die mensen, ik vind dit zo erg, twee hondjes uit een familie, arme baasjes ze zijn zo verdrietig wat heel goed te begrijpen is.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Martijn schreef:Hahahaha. De dood! De dooooood!
Je zou jezelf eens moeten zien zoals ik je zie.
:smile: Ik heb er nu ook helemaal een voorstelling bij en bedankt he voor the mental image. :mrgreen:
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Jinx schreef: Dus omdat De Grote Bauke, De Heilige Bauke, De Bauke Die Altijd Perfect Is er niets aan vindt zijn al die honden maar kut?
Jezus wat een tunnelvisie....
By the way, P de B achter de PC

Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Jinx schreef: Dus omdat De Grote Bauke, De Heilige Bauke, De Bauke Die Altijd Perfect Is er niets aan vindt zijn al die honden maar kut?
By the way P de B voor de PC

Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Yv*nn schreef:
By the way, P de B achter de PC

Afbeelding
kun je er ook nog 1 vinden dat ze met bauke loopt
:cheer:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik heb het niet gezien op sbs
vind het vreselijk voor die mensen, en de echte eigenaar denk ik die zijn hond onder de hoede van een ander heeft gebracht, wellicht heeft die eigenaar wel altijd zijn hond onder controle, die komt terug van vakantie en hoort dat zijn hond in beslag is genomen omdat hij twee hondjes heeft doodgebeten.. welkom thuis :jank:

Honden in gevecht klein tegen groot is geen partij zie ik vele mensen schrijven.. wat ik echter niet begrijp.. en corrigeer me als ik het verkeerd heb.. een "normale"confrontatie leidt meestal niet tot grote wonden toch of tot doodschudden?
Over kleine aanblaffende en grommende hondjes.. mijn herder vind kleine hondjes wel leuk, maar er zijn de laatste tijd erg veel kleine hondjes die hem aanblaffen aangrommen en in zijn kont hingen tijdens het voorbij fietsen dat hij wat argwanender is geworden..
Hij heeft 2x een akefietje gehad met een kleine hond, eentje die hij wilde begroeten.. en die hij in de struiken duwde.. met wat kabaal, ik schrok me wild liep er op af en trok hem eraf, hondje had niets, en ik kwam er later achter dat hij (mijn hond) bij zijn oog gebeten was toen hij aan het hondje snuffelde.. reactie is dan toch wel begrijpelijk, het hondje komt nog steeds grommend mijn huis voorbij maar Finn heeft geen intentie om hem te grijpen, hij snapt er geen snars van dat hij zo aangegromt wordt
En 1 keer een cairn terrier die ook out of the blue inene de aanval inzette
die moet hij idd nog steeds niet..
Maar echt tijdens een gevecht bewust voor de keel gaan of bijtwonden heb ik mijn hond gelukkig nog niet meegemaakt, kleine of grote hond, dus rijst bij mij de vraag hoe het komt dat er de laatste tijd zoveel bijtincidenten zijn met dodelijke afloop..
en begrijp me niet verkeerd, dit gaat me niet alleen om een terrier achtige, ook heb ik in mijn nabijheid een duitse herder reu gehad die de kooiker teef van mijn tante aardig had toegetakeld.. (ook losgeschoten van de riem en bewust aanvallen) Ik vindt dit toch geen normaal hondengedrag
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Nanna schreef: Ja kind, ik vind het prima ;-) Ik zal ook niet gauw een windhond aaien omdat de meesten daar helemaal niet op gesteld zijn (zeker de oosterlingen niet). Die zijn vies van vreemden :smile:
mijn prins en prinsesjes beschouwen vreemden als lucht :pffff:
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Hier in de buurt komen de kleine hondjes als paddestoelen uit de grond. En al die kleine keffertjes die ik tijdens het wandelen tegen kom, doen allemaal even lelijk tegen mijn hond. Mijn hond reageert er gelukkig niet op die loopt gewoon door. Er is maar een hondje dat niet lelijk doet en mooi door loopt met zijn baasje, en dat is een foxje. Maar de Maltezers, de Jack Russels, pincertjes, en Westies doen allemaal even lelijk. Ik zie ze op afstand al aan komen, en denk dan, daar heb je weer zo'n keffert.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

vinkje schreef:Hier in de buurt komen de kleine hondjes als paddestoelen uit de grond. En al die kleine keffertjes die ik tijdens het wandelen tegen kom, doen allemaal even lelijk tegen mijn hond. Mijn hond reageert er gelukkig niet op die loopt gewoon door. Er is maar een hondje dat niet lelijk doet en mooi door loopt met zijn baasje, en dat is een foxje. Maar de Maltezers, de Jack Russels, pincertjes, en Westies doen allemaal even lelijk. Ik zie ze op afstand al aan komen, en denk dan, daar heb je weer zo'n keffert.
dus? als je dan je eigen hond niet kan houden, of je hond breekt los, is het oke dat hij/zij hem doodbijt? omdat het zo'n nare keffert is?

ik heb ook van die nare kefferts, JR's en ja zeker als ik er meerdere bij me heb reageren ze op honden, maar is dat dan een vrij brief dat de herder, staff, boef " wat dan ook" van de hoek op mijn aangelijnde/of bij mij lopende hond hond duikt , hem dood bijt?
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik vind het echt weer zo'n topic waar de meeste van alles verzinnen waarom die hond 2 kleine hondjes heeft dood gebeten, en zoals gewoonlijk is het de schuld van de hondjes. Verschrikkelijk gewoon als je dit leest, hoever mensen gaan om alles goed te praten van honden die steeds weer andere honden aanvallen.

En ook in beslag nemen mag inet in laten slapen mag niet, misschien kunnen jullie je opgeven om dat soort honden in huis te nemen dan hoeven ze ook niet dood, bah wat een zooitje zeg.

Als ik een hond had die andere honden dood bijt dan ging ik er zelf mee naar de DA en liet ik hem in slapen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

omafia schreef:Ik vind het echt weer zo'n topic waar de meeste van alles verzinnen waarom die hond 2 kleine hondjes heeft dood gebeten, en zoals gewoonlijk is het de schuld van de hondjes. Verschrikkelijk gewoon als je dit leest, hoever mensen gaan om alles goed te praten van honden die steeds weer andere honden aanvallen.

En ook in beslag nemen mag inet in laten slapen mag niet, misschien kunnen jullie je opgeven om dat soort honden in huis te nemen dan hoeven ze ook niet dood, bah wat een zooitje zeg.

Als ik een hond had die andere honden dood bijt dan ging ik er zelf mee naar de DA en liet ik hem in slapen.
ik ben het niet vaak met je eens hoor, maar nu wel deels, ik vind ook dat er hier weer teveel gespeculeerd en dat er zo des honds word gedacht , tuurlijk is die hond geen monster, maar in de maatschappij en woonwijk enz horen doet hij ook niet.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

is de eigenaar zelf ook al aan het woord geweest,in de media,krant of is hij nog altijd met vakantie :denken:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:een "normale"confrontatie leidt meestal niet tot grote wonden toch of tot doodschudden?
ik kan me voorstellen dat als 1 van mijn honden een klein hondje in zn bek krijgt en ze een correctie geeft zoals ze bij een grote hond doet, dat dit inderdaad einde verhaal is... :19:
Daarom mogen ze hier ook niet bij kleine hondjes...
Heb hier weleens 2 van mn eigen honden uit elkaar moeten trekken en dat had klein tegen groot zeker afgelegd...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
vinkje schreef:Hier in de buurt komen de kleine hondjes als paddestoelen uit de grond. En al die kleine keffertjes die ik tijdens het wandelen tegen kom, doen allemaal even lelijk tegen mijn hond. Mijn hond reageert er gelukkig niet op die loopt gewoon door. Er is maar een hondje dat niet lelijk doet en mooi door loopt met zijn baasje, en dat is een foxje. Maar de Maltezers, de Jack Russels, pincertjes, en Westies doen allemaal even lelijk. Ik zie ze op afstand al aan komen, en denk dan, daar heb je weer zo'n keffert.
dus? als je dan je eigen hond niet kan houden, of je hond breekt los, is het oke dat hij/zij hem doodbijt? omdat het zo'n nare keffert is?

ik heb ook van die nare kefferts, JR's en ja zeker als ik er meerdere bij me heb reageren ze op honden, maar is dat dan een vrij brief dat de herder, staff, boef " wat dan ook" van de hoek op mijn aangelijnde/of bij mij lopende hond hond duikt , hem dood bijt?
nee natuurlijk niet, maar ik heb wel de neiging bij mensen die erbij staan te lachen terwijl ik mijn honden een schop onder hun hol geef om door te lopen van 'oh wat stoer', kijk eens die grote wil wel ff met je knokken' om hun hondje ook even wat manieren bij te brengen..... :roll: (en dan niet door mn honden gewoon door mjizelf)
Ik neem niet aan dat jij onder die categorie valt. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

omafia schreef:Ik vind het echt weer zo'n topic waar de meeste van alles verzinnen waarom die hond 2 kleine hondjes heeft dood gebeten, en zoals gewoonlijk is het de schuld van de hondjes. Verschrikkelijk gewoon als je dit leest, hoever mensen gaan om alles goed te praten van honden die steeds weer andere honden aanvallen.

ik doe dat dus absoluut niet en ja ik heb regelmatig honden opgehaald die mensen of andere honden gebeten heb inderdaad... (om ze te redden van de roze spuit) zo goed dan? :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou mezelf over de kop krabbelen als mijn hond een andere zou stuk maken,
want dan had ik het ergens heel erg laten liggen.
En als ik geen manieren kon verzinnen om het te voorkomen dan zou de roze spuit :N: een optie zijn(maar dan zou ik dus de schuld bij de hond neerleggen, terwijl je als eigenaar toch echt verantwoordelijk bent) :roll:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Natuurlijk is de eigenaar ook fout, maar ja die mogen we geen spuitje geven he.

Ik vind het alleen zp bizar dat er hier vanaales verzonnen wordt om de schuld bij die 2 hondjes te leggen en niet bij de hond die ze dood heeft gebeten, want het zal ook aan de baas liggen maar die heeft die hondjes niet dood gebeten.

Die hond zat notabene aan de riem heeft ook die vrouw gebeten die het hondje optilde op het te beschermen, en dan nog lees ik hier dat die kleine kuthondjes altijd blaffen dus daar komt het door.

Het was het tweede hondje, als die hond gelijk was afgenomen had het tweede hondje nog geleefd.
S@ndr@
Zeer actief

denk dat iedereen heel selectief leest en ziet wat ie zien wil, ik kom heel wat kleine hondjes tegen de ene helft goed opgevoed de andere helft een ramp op pootjes :19: .

maar daar gaat het helemaal niet over, honden zijn honden en zo zullen ze rageren ook.
Mensen zijn in dit geval altijd de onzekere factor, de ene keer zus en de andere keer zo.
Dit is gewoon een drame,en er wordt van alles bij gesleept, omdat het een verhaal is, die heel wat onbekende factoren heeft.

Ook de manier van reageren van sommige forumers lokt weer tegen reacties uit die verdedigend zijn.
Ik irriteer me ook rot aan bepaalde uitspraken van sommige mensen, maar dan ga ik wel op mijn handen zitten(soms is het veel slimmer om niet te reageren op domme opmerkingen)

en nog veel vaker gaat het niet meer om argumenten , maar om het ik wil gelijk hebben, op welke manier dan ook.
feit blijft gewoon hetzelfde, het is een drame voor alle betrokkenen en wij weten er gewoon niet het fijne van over hoe het gebeurd is
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 03 jun 2008 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

MARC_S schreef:[ Of de kangal van die dame uit Duitsland uit de opvangsituatie. Een kangal sloopt een hond die aan zijn roedel komt, een indringer en ieder vreemd dier dat over zijn grens gaat. Letterlijk sloopt, zie de vele filmpjes van Kangalfan. Ik mocht daar niks van zeggen herinner ik me nog maar die mevrouw was toch ook niet zo flink dat ze die hond fysiek de baas kon. Hoe kon ik dat nou zeggen, wat een lul was ik toen.

Nou dan kiezen we er dus met zijn allen voor om op de gratie van de eigenaars te leven. :wink:
Is er een incident geweest dan met Mozes dat je dit naar voren haalt ? Aangenomen dat je het over hem hebt. Kan het me nauwelijks voorstellen, ik kom hem met enige regelmaat tegen, en ik heb hem leren kennen als een mens - en hond-vriendelijke hond; zeker geen sloper.

Maar wat zeg je hier nu verder eigenlijk over de kangal, dat iedereen of iedere hond die over zijn grens gaat per defenitie gesloopt wordt ? Impliceert dat dan dat deze honden b.v. niet gewoon kunnen corrigeren ?Of een rotop-snauw kunnen geven ?

Ik geloof daar niet zomaar in hoor.

Afschuwelijk incident trouwens met die stafford. Mijn indruk is dat vooral de eigenaar hoogst overantwoordelijk te werk is gegaan.
Laatst gewijzigd door Zoie op 03 jun 2008 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Inge O schreef:
MARC_S schreef:
Inge O schreef: dat is omdat er steeds meer stafs gefokt worden waarvan het merendeel door mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn en niet naar de juiste eigenschappen kunnen of willen kijken, laat staan erop selecteren.
niet omdat het niet kan.
Een Amerikaanse stafford mag hier alleen voor de fok gebruikt worden als hij de MAG test heeft gedaan. Er wordt dus wel degelijk geselecteerd op honden ondanks dat misschien Jan en alleman er ooit mee gefokt hebben. Dat is al een behoorlijk stuk minder en dit verhaal is mij verteld door mensen die diep in het staffengebeuren zitten. De hond moet meen ik, maar daar kan ik naast zitten, ook meerdere u-tjes halen. :wink:
ten eerste is dat nog maar heel recent aan de orde dus kan dat nu nog totaal geen invloed hebben op het karakter van een populatie en ten tweede is die hele mag-test op zich al ontzettend discutabel.
los daarvan wordt daarin uiteraard ook amper naar hond-hond-agressie gekeken, dus dat valt helemaal af qua selectie in die richting.
dit is niet van heel recent en is zeker wel te merken hoor aan de amerikaantjes. er zijn er niet veel meer met het oorspronkelijke karakter.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zag het gisteren bij SBS. Vreselijk triest, het zal je overkomen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoie schreef:
MARC_S schreef:[ Of de kangal van die dame uit Duitsland uit de opvangsituatie. Een kangal sloopt een hond die aan zijn roedel komt, een indringer en ieder vreemd dier dat over zijn grens gaat. Letterlijk sloopt, zie de vele filmpjes van Kangalfan. Ik mocht daar niks van zeggen herinner ik me nog maar die mevrouw was toch ook niet zo flink dat ze die hond fysiek de baas kon. Hoe kon ik dat nou zeggen, wat een lul was ik toen.

Nou dan kiezen we er dus met zijn allen voor om op de gratie van de eigenaars te leven. :wink:
Is er een incident geweest dan met Mozes dat je dit naar voren haalt ? Aangenomen dat je het over hem hebt. Kan het me nauwelijks voorstellen, ik kom hem met enige regelmaat tegen, en ik heb hem leren kennen als een mens - en hond-vriendelijke hond; zeker geen sloper.

Maar wat zeg je hier nu verder eigenlijk over de kangal, dat iedereen of iedere hond die over zijn grens gaat per defenitie gesloopt wordt ? Impliceert dat dan dat deze honden b.v. niet gewoon kunnen corrigeren ?Of een rotop-snauw kunnen geven ?

Ik geloof daar niet zomaar in hoor.

Afschuwelijk incident trouwens met die stafford. Mijn indruk is dat vooral de eigenaar hoogst overantwoordelijk te werk is gegaan.
Nee hoor, niet dat ik weet. Het ging mij erom dat de hond die dit gedaan heeft dit pas voor het eerst gedaan heeft waarschijnlijk. Dus al die verhalen over je moet honden met deze potentie ten aller tijden onder controle hebben etc zou dan ook voor die hond gelden. Ze wist niks van de hond en hij was een niet gesocialiseerde kangal uit een of andere kangalboerderij. Hij werd geplaatst bij een kleine dame met nog 4 hondjes meen ik.
De kangal is meestal niet de aardigste hond. Deze misschien wel hoor, dat weet ik verder niet. Maargoed, hij is ook nog geen 2,5 - 3 jaar bij mijn weten dus dat zegt niet alles. :wink:

En als iedereen dan zegt, controle ten aller tijden, niet voor woonwijk, mag nooit of te nimmer riem laten schieten en meer van dat dan komt zo'n verhaal gewoon meteen in me op. Mocht die kangal nl wel een omslagpunt krijgen en zijn rastypische beschermingsinstincten op zijn roedel gaan toepassen dan vrees ik voor de eerste de beste keffer die over een jaartje een van die hondjes aanvalt :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

was gisteravond in Hart van Nederland , ik kreeg weer tranen in mijn ogen. :jank:

en zij vroegen zich ook af, waarom die hond niet eerder al in beslag was genomen..
en niet eens doodgemaakt is, ? :boos:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

S@ndr@ schreef:denk dat iedereen heel selectief leest en ziet wat ie zien wil, ik kom heel wat kleine hondjes tegen de ene helft goed opgevoed de andere helft een ramp op pootjes :19: .

maar daar gaat het helemaal niet over, honden zijn honden en zo zullen ze rageren ook.
dit vind ik wel vreemd wat je hier opschrijft, dus maw;

mijn hond ziet van een afstand een klein wit hondje wat nog niets gedaan heeft:
niet grommen, niet snuffelen, niets, ... want de afstand is daar te groot voor!

en moet dan, omdat mijn hond een hond is, déze kleine zomaar aanvallen???
zonder te snuffelen eerst........??????? :eek: :eek:

nee, dat is geen hondentaal !
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:nee, dat is geen hondentaal !
kan jij me nou eens uitleggen wat hondentaal is dan :denken:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb de hele discussie gelezen maar weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken.
Dat een hond de kans heeft gekregen om binnen 24 uur 2 hondjes dood te bijten vind ik afschuwelijk. Onverantwoord en dom.
Moet ie nu dood??? Ik ben blij dat ik die beslissing niet hoef te maken. :wink:

Met mijn eigen honden ben ik heel voorzichtig qua contact met andere honden. Nika laat ik alleen los met bekende honden waarvan ik weet dat het goed gaat, Biène gaat eigenlijk alleen maar los met mijn eigen honden. Marouck is de enige van de 3 die ik tussen alle honden los kan gooien.

Mijn honden hebben dus tot op heden nooit de kans gehad een andere hond daadwerkelijk te verwonden en ik blijf dat voorkomen. Better safe dan sorry. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
S@ndr@
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:denk dat iedereen heel selectief leest en ziet wat ie zien wil, ik kom heel wat kleine hondjes tegen de ene helft goed opgevoed de andere helft een ramp op pootjes :19: .

dit vind ik wel vreemd wat je hier opschrijft, dus maw;

mijn hond ziet van een afstand een klein wit hondje wat nog niets gedaan heeft:
niet grommen, niet snuffelen, niets, ... want de afstand is daar te groot voor!

en moet dan, omdat mijn hond een hond is, déze kleine zomaar aanvallen???
zonder te snuffelen eerst........??????? :eek: :eek:

nee, dat is geen hondentaal !
Ik ben toch altijd zo blij dat jij erbij bent, onze expert op hondentaal :cheer: :cheer:
(ik geloof dat ik dat woord hondentaal niet eens gebruikt heb, )
een hond reageert als een hond. :boos: welk gedeelte daarvan begrijp jij niet :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”