Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

strandtenthouder heeft een dominante reu, wat nu?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:
massam schreef:
Zoek stok! schreef: Vaak zie je dat op dat soort plekken dat een Golden oid vrij rondloopt. Die zijn een stuk geschikter daarvoor dan een intacte volwassen Rottweiler reu.

:denken:
Hoezo :denken: Jij vindt een volwassen Rottweiler reu uitblinken in vriendelijk gedrag naar de reuen van de bezoekers aan een strand(tent)? Ik vind het geen geschikte honden om zonder toezicht rond te laten lopen en vrijelijk naar andere honden te laten gaan. Zie mijn voorbeeld van het Erkemederstrand.
ik vind geen enkele hond daar geschikt voor.

i.t.t. anderen ben ik allang van de illusie af dat sommige honden véél vriendelijker zijn dan andere rassen.

sommige rassen daar buiten gelaten zoals die van mij. maar de rottweiler hoort daar zeker niet bij.

maar da's een mening en die mag jij hebben. ik ook
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mickie schreef:
twinkeltje schreef:is er niet zo iets als een opblaas hond net als een opblaapop voor de mannen
die zou je dan kunnen besprenkelen met wat druppels van een loops van een teefje
en in je handtas mee nemen
als je weer eens zo griezel tegen komt pomp je hem op zet hem ergens ver op het strand en je bend al de domnante kerels kwijt uit je buurd
een gat in de markt denk ik :denken:
Ja, zoiets is er :mrgreen:
Afbeelding

Overigens zou ik een keer hard NEE! roepen, dan leert hij het vast wel af. Heeft hier pasgeleden nog iemand hier op het forum aangeraden.
o geweldig die kan brigite ook wel gebruiken bij de volgende open dag
dan denken de kinderen och wat lief hij is met zijn popie spelen
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Zoek stok! schreef:
massam schreef:
Zoek stok! schreef: Vaak zie je dat op dat soort plekken dat een Golden oid vrij rondloopt. Die zijn een stuk geschikter daarvoor dan een intacte volwassen Rottweiler reu.

:denken:
Hoezo :denken: Jij vindt een volwassen Rottweiler reu uitblinken in vriendelijk gedrag naar de reuen van de bezoekers aan een strand(tent)? Ik vind het geen geschikte honden om zonder toezicht rond te laten lopen en vrijelijk naar andere honden te laten gaan. Zie mijn voorbeeld van het Erkemederstrand.
Mensen zouden sowieso altijd toezicht moeten houden op hun hond, ongeacht ras. En de illusie dat de GR zo geweldig met 'Jan en alleman' is, mag ook weleens doorprikt worden.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Als ik het niet zou vertrouwen zou ik omlopen. Ik vind dat een hond nooit zonder toezicht rond moet lopen. Rotweiler of jack russel of alles wat er tussen zit, maakt niks uit. ik zelf zou er niet gaan lopen omdat Escan ok graag zijn staart omhoog zet. Maar met Flamme ging ik er gerust langs :ok: Zolang die hond niks anders doet dan de lengte van zijn staart showen.......

maar jij vind dat die hond zich dominant gedraagt en daarom niet sociaal is??? Dominant gedrag is ook sociaal gedrag hoor.
Of vind jij honden alleen maar sociaal als ze op hun rug naar bauke komen kruipen :denken:

En zwaar dominant loeren bestaat niet volgens mij niet in de hondenwereld :wink:
zoals ik al zei, gewoon een stukje verder lopen en ergens anders het strand op en af gaan. Probleem opgelost.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Chione schreef:Mensen zouden sowieso altijd toezicht moeten houden op hun hond, ongeacht ras. En de illusie dat de GR zo geweldig met 'Jan en alleman' is, mag ook weleens doorprikt worden.
Ach, de GR in het dorp die altijd in en om de bloemenwinkel struint, is daar zeer geschikt voor hoor. Is mens en dier niet tot last. Maar wel apart dat nu gezegd wordt dat geen enkele hond zonder toezicht mag rondlopen, terwijl PdB eerder in het topic maar een zeikerd was dat ze zich stoort aan een Rottweiler die zonder toezicht rondloopt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Zoek stok! schreef:
Chione schreef:Mensen zouden sowieso altijd toezicht moeten houden op hun hond, ongeacht ras. En de illusie dat de GR zo geweldig met 'Jan en alleman' is, mag ook weleens doorprikt worden.
Ach, de GR in het dorp die altijd in en om de bloemenwinkel struint, is daar zeer geschikt voor hoor. Is mens en dier niet tot last. Maar wel apart dat nu gezegd wordt dat geen enkele hond zonder toezicht mag rondlopen, terwijl PdB eerder in het topic maar een zeikerd was dat ze zich stoort aan een Rottweiler die zonder toezicht rondloopt.
Tja, maar de GR in het dorp is natuurlijk niet de GR op het strand, bij het museum enz. Ik vind ook niet dat een hond zonder toezicht zomaar rond kan gaan wandelen. Hoeft de wandelende hond niet eens iets verkeerds te doen maar je weet niet wat hij tegenkomt. En of het wel of niet kan qua karakter heeft volgens mij niet met ras te maken, maar wel met opvoeding. en dan nog hoort het niet.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:
ik heb niet gezegd dat ze loopt te zeiken toch?
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Zoek stok! schreef:
Ik schrijf ook niet dat geen 1 GR daar evt voor 'geschikt' zou zijn. Hier loopt een Rottweiler reu die prima met allerlei honden kan en een GR reu die met regelmaat honden aanvalt, dus tsa. Als 'je' een hond neemt, moet je er m.i. ook op letten, zo moeilijk is het niet. :19:

Je laatste opmerking heb je, neem ik aan, niet tegen mij, daar ik mij daar helemaal niet over heb uitgesproken. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

twinkeltje schreef:
Mickie schreef:
twinkeltje schreef:is er niet zo iets als een opblaas hond net als een opblaapop voor de mannen
die zou je dan kunnen besprenkelen met wat druppels van een loops van een teefje
en in je handtas mee nemen
als je weer eens zo griezel tegen komt pomp je hem op zet hem ergens ver op het strand en je bend al de domnante kerels kwijt uit je buurd
een gat in de markt denk ik :denken:
Ja, zoiets is er :mrgreen:
Afbeelding

Overigens zou ik een keer hard NEE! roepen, dan leert hij het vast wel af. Heeft hier pasgeleden nog iemand hier op het forum aangeraden.
o geweldig die kan brigite ook wel gebruiken bij de volgende open dag
dan denken de kinderen och wat lief hij is met zijn popie spelen
:smile: gek wijf :mrgreen:
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Nah op zich ben ik het er mee eens dat een hond niet volledig los en volledig zonder toezicht hoort....

k vraag me alleen wel af of TS nou ECHT geen leven heeft omdat ze overalll maar op let; k zie hier in de buurt ook genoeg dingen waarbij k op mn hoofd krabbel :denken: ; en kom k op het strand dan denk ik ook wel eens; pfff mijn hemel arme hond wat moet je met z'n baas en dat soort dingen meer; als k daar over allemaal topics moet gaan openen?!?! :19:

weet je; misschien moet TS eens denken; leven en laten leven....en zeker op kijkduin;scheveningen; hoek van holland heb je plekken ZAT waar je het strand op en af kan....je kan t jezelf zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wilt natuurlijk :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:zij , van deze tent, hebben een "normale' hond, een herder...
:mrgreen: :wink:
Die Rottweiler moet wel een enorm kreng zijn als de herder voor jouw als "normaal" in zijn schaduw staat.
maar deze was geen DH -reu , maar een andere soort èn een oud teefje,
nou, ... wat wil je nog meer?
goed opgevoed en lief beest
wat voor soort dan?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Eeeeh, het is heel vreemd, maar ben het met je eens Marjolein! :mrgreen: Hoe die hond ook doet.
Ik vind zo'n hond ook absoluut geen hond om daar zo los te lopen.
Ik zou dus een groot probleem hebben als ik daar, niet wetende dat die hond daar liep, met m'n honden naar het strand wilde lopen.

En buiten dat, niet iedereen is ervan gediend om zo'n soort hond los tegen te komen.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

wie zei er ook alweer dat rijden van reuen geen dominantie was maar gewoon geilheid :idea:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Jeannettebo schreef:wie zei er ook alweer dat rijden van reuen geen dominantie was maar gewoon geilheid :idea:
..en wie zei ook alweer dat het wèl dominatie was? :denken:

zullen we maar weer met z'n allen een cursus gaan volgen? :smile:
Pak-de-bal

Daisy@ schreef:Eeeeh, het is heel vreemd, maar ben het met je eens Marjolein! :mrgreen: Hoe die hond ook doet.
Ik zou dus een groot probleem hebben als ik daar, niet wetende dat die hond daar liep, met m'n honden naar het strand wilde lopen.

En buiten dat, niet iedereen is ervan gediend om zo'n soort hond los tegen te komen.
schaam je niet om het met mij eens te zijn, hoor, veel doen het ook,
maar durven dat niet op te schrijven :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:zij , van deze tent, hebben een "normale' hond, een herder...
:mrgreen: :wink:
Die Rottweiler moet wel een enorm kreng zijn als de herder voor jouw als "normaal" in zijn schaduw staat.
wat voor soort dan?
wat voor soort?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Pak-de-bal schreef:
Jeannettebo schreef:wie zei er ook alweer dat rijden van reuen geen dominantie was maar gewoon geilheid :idea:

daar heb ik geen cursus voor nodig hoor :ok:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Pak-de-bal schreef:
Daisy@ schreef:Eeeeh, het is heel vreemd, maar ben het met je eens Marjolein! :mrgreen: Hoe die hond ook doet.

schaam je niet om het met mij eens te zijn, hoor, veel doen het ook,
maar durven dat niet op te schrijven :19:
Zal ook niet altijd zo zijn hoor :mrgreen:
Maar hoe die hond ook is, ik vind het geen hond om zomaar los te lopen.
Pak-de-bal

Chione schreef: En de illusie dat de GR zo geweldig met 'Jan en alleman' is, mag ook weleens doorprikt worden.
hoezo doorgeprikt worden, ben je soms jaloers? :denken:

ik hoor dit wel meer, maar ik heb in die 6 jaar dat ik een hond heb, niet 1 GR gehad die Bauke had aangevallen of agressief had gedaan
Hoe komt men toch aan die verhalen.....jalouzie soms ?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef: :mrgreen: :wink:
wat voor soort dan?
wat voor soort?
wat voor soort???
Afbeelding
Pak-de-bal

Jeannettebo schreef:
Pak-de-bal schreef:

daar heb ik geen cursus voor nodig hoor :ok:
ik ook niet :smile:
Pak-de-bal

flamme schreef:Als ik het niet zou vertrouwen zou ik omlopen. Ik vind dat een hond nooit zonder toezicht rond moet lopen.
ik zal dat in het vervolg maar gaan doen, maar alleen jammer, dat het in de looproute zit.
nu zal ik het stukje duin wel overslaan, dus alleen op het strand blijven..heen en weer :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
malinois schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef: maar deze was geen DH -reu , maar een andere soort èn een oud teefje,
wat voor soort dan?
wat voor soort?
wat voor soort???
:klaar: wat voor soort?
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
malinois schreef:
malinois schreef:
malinois schreef: wat voor soort dan?
wat voor soort?
wat voor soort???
:smile: ze negeert je

een shelty misschien??
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Pak-de-bal schreef:
Chione schreef: En de illusie dat de GR zo geweldig met 'Jan en alleman' is, mag ook weleens doorprikt worden.
hoezo doorgeprikt worden, ben je soms jaloers? :denken:

ik hoor dit wel meer, maar ik heb in die 6 jaar dat ik een hond heb, niet 1 GR gehad die Bauke had aangevallen of agressief had gedaan
Hoe komt men toch aan die verhalen.....jalouzie soms ?
sorry hoor
maar als jij hte niet mee maakt is het niet
en als jij hte wel meemaakt is het altijd zo

nou mijn gevaarlijke stafford is tot drie keer aangevallen door verschillende golden retrievers

en mijn hond was aangelijnd alle drie de keren
hij daagde ze niet uit of niks

nou mens hou toch eens op
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
malinois schreef:
malinois schreef:
malinois schreef: wat voor soort?
wat voor soort???

een shelty misschien??
ik wordt hier zo moe van he?! :boos:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
blondie schreef:
malinois schreef:
malinois schreef: wat voor soort???

een shelty misschien??
ik wordt hier zo moe van he?! :boos:
en effectief weten we nog steeds niet wat voor soort herder ze nu bedoelde.... :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:en effectief weten we nog steeds niet wat voor soort herder ze nu bedoelde.... :pffff:
zou het een mechelaar zijn geweest? :mann:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
crutz schreef:en effectief weten we nog steeds niet wat voor soort herder ze nu bedoelde.... :pffff:
zou het een mechelaar zijn geweest? :mann:
ben ik ook al bang voor....

maareh...dat betekend dat wij toch niet van die hele enge beesten hebben...t zijn tenminste geen DH :pffff:

eneh....dan kan PdB wel prima kennis komen maken....
trouwens, had die toch ook zomaar tegen het lijf kunnen lopen, liep 4 jaar geleden regelmatig op het strand bij de windmolen en verder....woonde daar nl 600 meter bij vandaan...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

ik ken verschillende rassen die als 'winkel' of 'restaurant' hond fungeren, zoals een border collie, een Franse Bulldog en een DH reu, in Frankrijk, in een zeer toeristisch plaatsje lag er Zelfs ( :eek: ) een Argentijnse dog X Pittbull buiten. :mrgreen: Lief beest :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”