Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kan dit nou??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Hoe kan dit nou??

Ongelezen bericht door blacky »

Vaak wordt hier wat over titers bepalen geschreven en omdat wij naar Noorwegen op vakantie gaan moesten wij bij onze pup Spikey de rabiës titers laten bepalen.

Maar hoe dom kun je zijn (ben wel niet blond maar wel dom blijkbaar) een maand te vroeg dus niet geldig voor Noorwegen. Zijn titer was wel hoog genoeg hij moet 0.5 zijn en hij was 1.5. :ok:

Ik wilde nog overgaan tot vervalsen van het document maar mijn man zag dat niet zitten dus 4 weken later weer laten doen. Wat blijkt zijn zijn titers in eens gezakt naar 0.66 gelukkig nog wel hoog genoeg maar moet er niet aan denken dat ze telaag waren geweest. :boos:

Nu ben ik erg gaan twijfelen over de waarde van zo'n bloed onderzoek.
Spikey is twee keer tegen rabiës ingeënt en zijn moeder had omdat ze veel op buitenlandse shows liep ook altijd trouw haar entingen gehad. Dan kun je zo'n lage uitslag bijna al niet verklaren maar al helemaal niet als 4 weken eerder de uitslag meer als 2x zo veel was. (en 2x geënt met nobivac die drie jaar geldig zou zijn?)

Onze DA had hier ook geen verklaring voor maar vertelde ze mij maar ze had ook nog nooit zo kort achter elkaar dit laten doen. :19: (blijkbaar was ik de eerste suffert)

Weet niet of er mensen zijn die hier een verklaring voor hebben of mensen die vaker titers laten prikken en wat was dan de uitslag van hun hond?
Afbeelding
gevni havanezers
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja dat er variabelen in bloeduitslagen kunnen zitten had ik al eerder begrepen , maar deze verschillen zijn zo dicht op elkaar wel heel groot :eek:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heel vreemd.
Is dezelfde test gedaan en door dezelfde tester?
Je gaat je n.l. afvragen of er meer testen zijn dan een?

Had al wel eens gehoord over een hond die geënt was, maar waar uit de titer bepaling helemaal geen enting te ontdekken viel :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

De onderzoeken zijn beiden gedaan door IDEXX in Ludwigsburg. Bij beide staat de zelfde handtekening er onder bij die van 24-04 is het 1.51 en bij deze (en dus geldige) van 23-05 is het plots 0.66. Zowel onze Da als ik stonden echt met grote ogen te kijken hoe is dit mogelijk?

Wat als het 0.49 was geweest? Nu had ik dat formulier nog van 4 weken eerder had ik speciaal op gehaald want als dat al wat aan de lage kant was geweest had ik Spikey nog maals lagen enten. Maar omdat de Titer zo hoog was was dat beslist niet nodig. :denken:

Nou had dus niet veel gescheeld denk ik achteraf of hij had niet meer mee gekunt. Weg leuke vakantie :boos:

Maar ja maak me nu boos om niets want hij kan wel mee. :cheer:

Vraag me nu wel af waar je jou recht kunt halen in een ander geval. Met deze twee raporten in de hand kun je toch aantonen dat er fouten zijn gemaakt?

het is me veel te duur anders lied ik hem na terugkomst uit Noorwegen nog een prikken.
Afbeelding
gevni havanezers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

blacky schreef:het is me veel te duur anders lied ik hem na terugkomst uit Noorwegen nog een prikken.
Ja het is nogal duur, anders was het best een interessante test geweest :wink: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

ranetje schreef:Heel vreemd.
Is dezelfde test gedaan en door dezelfde tester?
Je gaat je n.l. afvragen of er meer testen zijn dan een?

Had al wel eens gehoord over een hond die geënt was, maar waar uit de titer bepaling helemaal geen enting te ontdekken viel :roll:
Dat kan.
Ikzelf ben voor mijn werk geënt tegen Hep.B Dan krijg je 3 injectie's en daarna wordt de titer bepaalt en wat bleek.. niks te zien.
Dan krijg je een booster van weer 3 entingen. Over 2 weken moet ik weer bloed laten prikken. Ik ben benieuwd of ik dan wel beschermd ben.
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Dat kan.
Ikzelf ben voor mijn werk geënt tegen Hep.B Dan krijg je 3 injectie's en daarna wordt de titer bepaalt en wat bleek.. niks te zien.
Dan krijg je een booster van weer 3 entingen. Over 2 weken moet ik weer bloed laten prikken. Ik ben benieuwd of ik dan wel beschermd ben.[/quote]

OOk ik ben voor mijn werk geent , maar had ook een klasgenootje waar ook niets te zien was en waar ook nameerdere vervolg entingen geen resultaat te zien was. Terwijl ik giga hoog zat nat de eerste serie.
succes ermee
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Hier idem voor werk getest en na tweede sessie nog niet boven de 6.
Wel doodziek van die entingen.
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

daarom lijken mij titer pepalingen niet echt heel erg betrouwbaar.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

irwi schreef:Hier idem voor werk getest en na tweede sessie nog niet boven de 6.
Wel doodziek van die entingen.
Pffff da's balen zeg. Ziek ben ik er gelukkig niet van, maar ik hoop wel dat ik straks beschermd ben.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”