Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Oeps..

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik heb me vanmorgen even vergist in Boomer.. :N:

Sinds vorige week is hij erg fel in het bewaken van 'zijn' huis en 'zijn' mensen. Dat komt doordat Roy, een neef van Xander (beste vriend van Gio) langskwam bij zn oma, waar wij ook waren. Boomer kent Roy, alleen Gio en Xander waren Boomer aant ophitsen om te waken.. Continu zeggen; goed opletten he!! Dus toen Roy binnenkwam, met masker over zn neus/mond en zonnebril op, ging Boomer m al blaffend en grommend blokken en beletten verder te lopen. Zodra hij zn masker afdeed en ik Boomer zei dat het goed was, was het over, herkende hij Roy en ging hij hem uitdagen te spelen.
Paar dagen later kwam Roy bij ons thuis, met Xander, maar zonder masker en toen was er niets aan de hand.

Paar dagen later, was ik met Boomer, Wendy en het vrouwtje van Wendy aan de overkant op het losloopveldje. Toen we terugliepen naar de flat, kwam er een gozer de bosjes uit, precies voor Boomers neus. Die gozer had zn armen in zn shirt en was op zoek naar zn voetbal. Boomer schrok en ging m weer al blaffend en grommend blokken, totdat ik m afgeleid kreeg en hij hoorde dat het goed was. Erg zelfbelonend gedrag, want die gozer schrok en liep idd niet meer verder.

Nu vanmorgen kwam er een man om de regenpijp opnieuw vast te zetten ofzo, moet overal in de flat. Ik doe de deur open, Boomer schiet naar buiten om te kijken, net als altijd. Maar op het moment dat de man naar binnen wilde lopen, sprong Boomer voor/tegen m omhoog met 1 grom. Ik heb m gelijk weggehaald, hij deed ook verder niets, maar hij wilde niet dat die man zonder uitnodiging binnen kwam.
Ik had dus niet verwacht dat Boomer zo zou reageren, dat heeft hij niet eerder zo gedaan (lees; doet ie anders nooit... :smile: ) , maar daarna begon ik dus te denken over de eerdere dingen, zoals hierboven opgeschreven.
Voortaan mag Boomer dus echt niet meer mee naar de deur!
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik vind het sowieso dom om je hond zo op te jutten :roll:
Wat heb je eraan?? En je ziet wat ervan kan gebeuren. Fijn als je eerst een hond hebt die gewoon lief en niks aan de hand en nu die blaft enzo dan hoeft hij nog niks te doen maar ik zou er niet om kunnen lachen ofzo :19:
HEtzelfde als iemand mij lachend verteld dat het nu wel beter met de hond gaat maar dat hij laatst nog iemand in zijn flikker heeft gebeten :denken: En dan nog lachen ook...

Majaa veel plezier :wink:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Sanne!! schreef:ik vind het sowieso dom om je hond zo op te jutten :roll:
Wat heb je eraan?? En je ziet wat ervan kan gebeuren. Fijn als je eerst een hond hebt die gewoon lief en niks aan de hand en nu die blaft enzo dan hoeft hij nog niks te doen maar ik zou er niet om kunnen lachen ofzo :19:
HEtzelfde als iemand mij lachend verteld dat het nu wel beter met de hond gaat maar dat hij laatst nog iemand in zijn flikker heeft gebeten :denken: En dan nog lachen ook...

Ik keur dat opjutten ook helemaal niet goed hoor.. Dat heb je dan verkeerd begrepen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

M@rleen schreef:
Sanne!! schreef:ik vind het sowieso dom om je hond zo op te jutten :roll:

Ik keur dat opjutten ook helemaal niet goed hoor.. Dat heb je dan verkeerd begrepen.
even heel lullig gezegd: dat opjutten vind je wel goed want het is gebeurt.

tegen mijn honden kunnen ze 1x zoiets zeggen en dan krijgen ze "de blik" die mijn hele familie kent van mij :mrgreen: ophouden dus!

daar wordt naar geluisterd. zo niet is het visite eruit of hond naar binnen. ik bepaal wat er met mijn honden gebeurt (en ja ik ben getrouwd, als manlief zoiets flikt krijgt ie ook "de blik")
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Snap ik, maar mn man is niet zo gehoorzaam als mn hond.. :wink: Die heeft pas later door dat het niet leuk is..
Daarom zorg ik er gewoon zelf voor dat het voortaan niet meer gebeurt.
Ik vind het ook zeker geen leuk gedrag, beloon het ook niet.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

had je beter eerder kunnen bedenken dan had je het nu niet hoeven voorkomen. Majaa :19:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Vind het helemaal niet grappig om je hond zo op te jutten. Dat hoeft hier ook niemand te proberen.
Mijn man zou zoiets ook niet doen want die is er net als mij optegen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zodra je het toelaat ben je het er dus mee eens, nergens voor nodig en je ziet wat het resultaat is :roll:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Toch best jammer, dat soort dingen heb je er nl., meestal, vaker 'in' dan 'uit'.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ik begrijp het.
Vind het zelf ook zeker niet leuk en ga het dus proberen te voorkomen.
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Poeh poeh poeh poeh zeg..... Soms vraag ik me af of jullie volwassen zijn of gewoon betweterige pubers.
Iemand vertelt gewoon iets en HUPPAAAAA met z'n allen erop af. Ik DURF hier soms gewoon niets te plaatsen, omdat ik gewoon bang ben dat er zulke reacties komen.
Ik neem aan dat ze zelf ook wel weet dat het nergens op slaat je hond op te fokken. Sommige maken er gewoon een grapje van, zoals Sanne!! in het begin. Veel plezier zegt ze dan. Dat kan ik wel waarderen, maar dan zegt M@rleen ook van ik zorg er voortaan voor dat het niet meer gebeurt, en dan gelijk: DAT HAD JE DAN EERDER MOETEN BEDENKEN.
Pffff. Zit je nou voor je gezelligheid op het forum te kletsen, of zit je nou hier om mensen de les te leren. Was dan lekker docent(e) geworden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”