Sinds vorige week is hij erg fel in het bewaken van 'zijn' huis en 'zijn' mensen. Dat komt doordat Roy, een neef van Xander (beste vriend van Gio) langskwam bij zn oma, waar wij ook waren. Boomer kent Roy, alleen Gio en Xander waren Boomer aant ophitsen om te waken.. Continu zeggen; goed opletten he!! Dus toen Roy binnenkwam, met masker over zn neus/mond en zonnebril op, ging Boomer m al blaffend en grommend blokken en beletten verder te lopen. Zodra hij zn masker afdeed en ik Boomer zei dat het goed was, was het over, herkende hij Roy en ging hij hem uitdagen te spelen.
Paar dagen later kwam Roy bij ons thuis, met Xander, maar zonder masker en toen was er niets aan de hand.
Paar dagen later, was ik met Boomer, Wendy en het vrouwtje van Wendy aan de overkant op het losloopveldje. Toen we terugliepen naar de flat, kwam er een gozer de bosjes uit, precies voor Boomers neus. Die gozer had zn armen in zn shirt en was op zoek naar zn voetbal. Boomer schrok en ging m weer al blaffend en grommend blokken, totdat ik m afgeleid kreeg en hij hoorde dat het goed was. Erg zelfbelonend gedrag, want die gozer schrok en liep idd niet meer verder.
Nu vanmorgen kwam er een man om de regenpijp opnieuw vast te zetten ofzo, moet overal in de flat. Ik doe de deur open, Boomer schiet naar buiten om te kijken, net als altijd. Maar op het moment dat de man naar binnen wilde lopen, sprong Boomer voor/tegen m omhoog met 1 grom. Ik heb m gelijk weggehaald, hij deed ook verder niets, maar hij wilde niet dat die man zonder uitnodiging binnen kwam.
Ik had dus niet verwacht dat Boomer zo zou reageren, dat heeft hij niet eerder zo gedaan (lees; doet ie anders nooit...
Voortaan mag Boomer dus echt niet meer mee naar de deur!