Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boos, trillen en dan n jankbui... (abby + 2 herders)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:overigens Linda blijf ik het dus nog steeds erg vreemd vinden idd.
En ja PDB mag mee kijken hoe ze hier zijn, komt ze eindelijk van die vooroordelen af... zolang je ze niet kent kun je er niet over oordelen nl.
Ja dat heb ik door, dat jij het nog steeds vreemd vindt :wink: :mrgreen: Ik kan blijkbaar niet duidelijk maken wat ik bedoel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:overigens Linda blijf ik het dus nog steeds erg vreemd vinden idd.
En ja PDB mag mee kijken hoe ze hier zijn, komt ze eindelijk van die vooroordelen af... zolang je ze niet kent kun je er niet over oordelen nl.

Marc en Martijn hebben ze persoonlijk gezien (en ook mn dober) en leven nog steeds en hebben geen gaatjes...
Charlotte is hier geweest en leeft ook nog steeds vrolijk verder zonder gaatjes...
Little Wolf is hier geweest en huppelt ook nog rond...
Addy is hier geweest en loopt ook nog rond dus als ze zo vreselijk agressief zijn dan had ik ze niet eens laten zien aangezien dat alleen veel onrust voor de hond met zich mee zou brengen.
die mensen kunnen er dus een beetje over oordelen, die hebben de
honden nl. gezien.
Maar het gaat er dus juist om dat bijvoorbeeld jouw honden dus helemaal geen honden zijn om bang voor te zijn. Juist dat, juist dat wat je nu zegt is het hele punt!

Jouw honden zijn geen agressieve enge honden, alleen door bepaalde dingen die je erover zegt komt dat wel zo, bij o.a type pak-de-bal (of, de al eerder genoemde buuv met de te dikke sjok-hond die niet verder komt dan de overkant), over kan ik me zo voorstellen.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zoek stok! schreef:
Ja dat heb ik door, dat jij het nog steeds vreemd vindt :wink: :mrgreen: Ik kan blijkbaar niet duidelijk maken wat ik bedoel.
Dat heb ik dus ook, want ik denk wel dat i kweet wat jij bedoeld want dat heb ik soms ook
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Moos schreef:
malinois schreef:
ik omschrijf ze nl niet met een flinke dosis agressie... :19: waar haal je dat toch steeds vandaan?

Deze honden zijn niet anders dan andere honden nogmaals...dat maak jij er steeds van...
Ik heb overigens ook nog dobers... die je qua gedrag best kunt vergelijken... en dat zijn geen herders.. mn oudste dober komt zelfs uit showlijnen :roll:
Tuurlijk zijn ze anders dan vele andere honden. Net zoals shih-tzu's ook anders zijn dan vele andere honden, en Labjes en Teckels, en en en.
(bovendien, ging het er niet laatst over dat er juist wel zoveel verschillen waren?).

Als je het hebt over de baas bijten bij een correctie, dat je ze niet met een paraplu op de kont moet slaan want dan hangen ze in je, dat wekt een bepaalde angst op bij de bijvoorbeeld die buuv met de iets te dikke sjok-hond.
En dat is anders dan een bepaald type andere honden. Als je Saar met een plu op haar kont mept rent ze piepend weg en blijft bang voor je, om maar een voorbeeld te noemen.

Dat maakt het ene niet normaler of abnormaler dan het andere, helemaal niet. Maar het ene schrikt bepaalde mensen wel meer af dan het andere.
het lijkt me toch logisch dat als je een waak- of verdedigingshond slaat dat daar wellicht wat tegenover staat... ongeacht welk ras hieruit.
Dat blijkt wel als je ziet dat mn dobers dit ook niet over hun kant zullen laten gaan.

Daarnaast zeker bij een getrainde hond die elke week stokslagen krijgt met trainen? Dus niet bang is voor de stok.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
nee niet echt :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief

jidde schreef:
Zoek stok! schreef:
Dat heb ik dus ook, want ik denk wel dat i kweet wat jij bedoeld want dat heb ik soms ook
He gelukkig maar :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
Moos schreef:
malinois schreef:
ik omschrijf ze nl niet met een flinke dosis agressie... :19: waar haal je dat toch steeds vandaan?

Deze honden zijn niet anders dan andere honden nogmaals...dat maak jij er steeds van...
Ik heb overigens ook nog dobers... die je qua gedrag best kunt vergelijken... en dat zijn geen herders.. mn oudste dober komt zelfs uit showlijnen :roll:
Tuurlijk zijn ze anders dan vele andere honden. Net zoals shih-tzu's ook anders zijn dan vele andere honden, en Labjes en Teckels, en en en.
(bovendien, ging het er niet laatst over dat er juist wel zoveel verschillen waren?).

Als je het hebt over de baas bijten bij een correctie, dat je ze niet met een paraplu op de kont moet slaan want dan hangen ze in je, dat wekt een bepaalde angst op bij de bijvoorbeeld die buuv met de iets te dikke sjok-hond.
En dat is anders dan een bepaald type andere honden. Als je Saar met een plu op haar kont mept rent ze piepend weg en blijft bang voor je, om maar een voorbeeld te noemen.

Dat maakt het ene niet normaler of abnormaler dan het andere, helemaal niet. Maar het ene schrikt bepaalde mensen wel meer af dan het andere.
het lijkt me toch logisch dat als je een waak- of verdedigingshond slaat dat daar wellicht wat tegenover staat... ongeacht welk ras hieruit.
Dat blijkt wel als je ziet dat mn dobers dit ook niet over hun kant zullen laten gaan.

Daarnaast zeker bij een getrainde hond die elke week stokslagen krijgt met trainen? Dus niet bang is voor de stok.
Dat is ook logisch. Maar daaruit volgend is het ook weer logisch dat mensen die qua honden niet veel verder denken dan hun neus lang is, ervan schrikken dat dat dus de reactie van deze honden zal zijn.
Die verwachten namelijk dat elke hond een soort Lassie/Samson/Benji is, en dit soort dingen vinden ze eng aan bijvoorbeeld een Herder.
Of dat dan weer logisch is, die angst, is een tweede, maar dat dat zo ervaren wordt snap ik wel.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
Moos schreef:
malinois schreef:

Dat is ook logisch. Maar daaruit volgend is het ook weer logisch dat mensen die qua honden niet veel verder denken dan hun neus lang is, ervan schrikken dat dat dus de reactie van deze honden zal zijn.
Die verwachten namelijk dat elke hond een soort Lassie is, en dit soort dingen vinden ze eng aan bijvoorbeeld een Herder.
Of dat dan weer logisch is, die angst, is een tweede, maar dat dat zo ervaren wordt snap ik wel.
Dat is dan toch hun probleem? Dat zij niet verder kijken dan hun neus lang is da's dan jammer voor hun, ze mogen hier kijken als ze door hun weinige kennis bepaalde vooroordelen hebben doen ze dat niet moeten ze niet zeuren.
Zou toch wat moois zijn als ik dan deze dingen maar ga verzwijgen om de lievevrede te bewaren? Het is normaal gedrag van een hond, dus heb je meteen wat geleerd en als je dit niet wil moet je niet zo'n ras nemen. Ben je daar ook meteen uit, ben alleen maar blij dat mensen als pdb geen MH zullen nemen hierdoor want zo'n beestje zou als het al niet afgespoten zou worden direct in het asiel belanden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef: is het gewone karakter dus negatief... de MH en zeker de reu springt er nu niet uit in zn oversociale gedrag naar sexegenoten volgens mij...
Daarnaast is het een waakhond, verdedigingshond etc. Dus ik zie nog steeds geen abnormale dingen die ze vertonen... jullie blijkbaar wel :19:

als mensen dit negatief noemen moeten ze zich eerst eens wat verdiepen in andere rassen
:19:
Afbeelding

Deze reu woont vlak bij mij. Verblijft in een kennel, doet IPO (WK speuren onlangs gedaan). Staat zwaar onder appel bij z'n baas, valt niet uit naar andere honden, maakt geen oogcontact etc. Dat is hoe ik honden in de africhting (en politiehonden) ken. Niks om bang voor te zijn inderdaad. Ik merk er niks van dat hij waak- en verdedigingshond is (dwz: de baas zorgt ervoor dat ik daar niks van merk) behalve als hij zo nu en dan blaft in de kennel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: is het gewone karakter dus negatief... de MH en zeker de reu springt er nu niet uit in zn oversociale gedrag naar sexegenoten volgens mij...
Daarnaast is het een waakhond, verdedigingshond etc. Dus ik zie nog steeds geen abnormale dingen die ze vertonen... jullie blijkbaar wel :19:

als mensen dit negatief noemen moeten ze zich eerst eens wat verdiepen in andere rassen
:19:
Afbeelding

Deze reu woont vlak bij mij. Verblijft in een kennel, doet IPO (WK speuren onlangs gedaan). Staat zwaar onder appel bij z'n baas, valt niet uit naar andere honden, maakt geen oogcontact etc. Dat is hoe ik honden in de africhting (en politiehonden) ken. Niks om bang voor te zijn inderdaad. Ik merk er niks van dat hij waak- en verdedigingshond is (dwz: de baas zorgt ervoor dat ik daar niks van merk) behalve als hij zo nu en dan blaft in de kennel.
de mijne vallen ook niet uit als je goed gelezen hebt dus wat is het verschil nu dan? :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef: Dat is dan toch hun probleem? Dat zij niet verder kijken dan hun neus lang is da's dan jammer voor hun, ze mogen hier kijken als ze door hun weinige kennis bepaalde vooroordelen hebben doen ze dat niet moeten ze niet zeuren.
Maar het zijn toch geen vooroordelen die ze hebben? Jouw honden zijn toch ook honden om voor uit te kijken? Dat is tenminste wel hoe jij ze beschrijft, dus ik snap niet dat je het over vooroordelen hebt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
Dat is dan toch hun probleem? Dat zij niet verder kijken dan hun neus lang is da's dan jammer voor hun, ze mogen hier kijken als ze door hun weinige kennis bepaalde vooroordelen hebben doen ze dat niet moeten ze niet zeuren.
Zou toch wat moois zijn als ik dan deze dingen maar ga verzwijgen om de lievevrede te bewaren? Het is normaal gedrag van een hond, dus heb je meteen wat geleerd en als je dit niet wil moet je niet zo'n ras nemen. Ben je daar ook meteen uit, ben alleen maar blij dat mensen als pdb geen MH zullen nemen hierdoor want zo'n beestje zou als het al niet afgespoten zou worden direct in het asiel belanden.
Ja dat is ook hun probleem :mrgreen: :wink:
Alleen ik vind het niet geheel onlogisch of verassend dat die (onterechte, of terecht indien de hond bij de verkeerde baas belandt) angst in eerste instantie ontstaat n.a.v bepaalde dingen die gezegd worden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:de mijne vallen ook niet uit als je goed gelezen hebt dus wat is het verschil nu dan? :19:
Dat jij schrijft dat ze waak- en verdedigingshond zijn en dat daar gedrag bij hoort. En dat ik zeg dat ik bijv. bij deze reu niet merk dat hij anders dan andere honden is. Het enige verschil voor mij is dat deze hond bijzonder goed luistert :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: Dat is dan toch hun probleem? Dat zij niet verder kijken dan hun neus lang is da's dan jammer voor hun, ze mogen hier kijken als ze door hun weinige kennis bepaalde vooroordelen hebben doen ze dat niet moeten ze niet zeuren.
Maar het zijn toch geen vooroordelen die ze hebben? Jouw honden zijn toch ook honden om voor uit te kijken? Dat is tenminste wel hoe jij ze beschrijft, dus ik snap niet dat je het over vooroordelen hebt.
als ze aangelijnd zijn willen ze geen andere honden in de buurt... nou ik ken legio honden van nog veel meer rassen die dit niet accepteren..nogmaals dat wilde Dusty zelfs niet... :roll:

1 wil helemaal geen andere honden in de buurt... nou drama... :19:

toch lopen ze allemaal altijd los en er is nog nooit iets gebeurd... dan zijn het dus wel vooroordelen lijkt me...

En bovenstaande hond doet die alleen speuren of ook de rest?
Heb jij die weleens met een stok geslagen? gekeken hoe hij daarop zou reageren?
Die hond ken jij verder dus niet zoals ik mijn honden ken... als jij mijn honden alleen zo zou kennen uit de buurt zou je ook niks weten nl.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:de mijne vallen ook niet uit als je goed gelezen hebt dus wat is het verschil nu dan? :19:
Dat jij schrijft dat ze waak- en verdedigingshond zijn en dat daar gedrag bij hoort. En dat ik zeg dat ik bijv. bij deze reu niet merk dat hij anders dan andere honden is. Het enige verschil voor mij is dat deze hond bijzonder goed luistert :mrgreen:
waak- en verdedigingsRAS had ik het over... daar vallen nl ook mn dobers onder... ook die zou je bepaalde dingen niet moeten uithalen.
Ja natuurlijk, kom jij als ongewenste gast bij mij thuis zul je geen warm welkom hebben inderdaad...
ben ik thuis is er niets aan de hand...
Kom jij mij op straat tegen is er niets aan de hand, kun je me gewoon een hand geven (overdag) 's avonds zijn ze waakser. Wat niet wil zeggen dat als ik zeg dat het goed is dat ook zo is.
Sla jij mijn hond zul je dat wellicht merken, dusty zou idd. weggelopen zijn maar die was dan ook mishandeld.
Ik snap eigenlijk niet dat jij vanuit bovenstaande hond kan praten zonder dat jij verder de hond kent :19: dat kan ik nog niet eens vanuit de honden van mn eigen vereniging en ik denk dat ik die nog beter ken dan jij deze hond. :wink:

Loop ik over straat met 1 hond, zul je niks aan de hond merken... :19: dat bedoel ik er dus mee...
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef: Marc en Martijn hebben ze persoonlijk gezien (en ook mn dober) en leven nog steeds en hebben geen gaatjes...
Charlotte is hier geweest en leeft ook nog steeds vrolijk verder zonder gaatjes...
Addy is hier geweest en loopt ook nog rond dus als ze zo vreselijk agressief zijn dan had ik ze niet eens laten zien aangezien dat alleen veel onrust voor de hond met zich mee zou brengen.
honden nl. gezien.
zolang ik ze niet gezien heb, geloof ik daar niets van :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
malinois schreef: Marc en Martijn hebben ze persoonlijk gezien (en ook mn dober) en leven nog steeds en hebben geen gaatjes...
honden nl. gezien.
zolang ik ze niet gezien heb, geloof ik daar niets van :pffff:
jij wil niet komen :pffff:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds is ook geen makkelijke hond, ik laat er ook geen vreemde bij, aan de leiband daagt ze ook andere honden uit, er zijn zelfs mensen (en kinderen) die ze zonder ze ooit eerder gezien te hebben, een gloeiende hekel aan heeft.
Vanmorgen op ds HS was er ook een meisje, die elke hond ging aaien. Ze vroeg wel steeds netjes of het mocht en vertelde erbij dat ze eens was gebeten door een hond, er nu wat angstig voor was en dit nu probeerde op te lossen door contact te zoeken met alle honden. Bij ds heb ik gezegd dat het geen goed idee was.
Maar dan aan de andere kant, er traint een pupje mee op het veld, dat plots op Ds komt afgestormd en niet terugkeerde naar haar baasje. Ds deed er niets naar :19:

Het zit ook gewoon een deel in het karakter van de honden, sommige honden moeten nu gewoon niets van vreemden weten die zomaar komen afgestormd :19: Daarom zijn ze niet eng of gevaarlijk of kunnen ze niet omgaan met anderen, ze vinden er gewoon niets aan :19:

waarom daar zo een drama van maken? :denken: of meteen alle honden van dat bepaald ras over dezelfde kam scheren?
Floyd deed niets liever dan stoeien met andere mensen en honden :19:
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:En bovenstaande hond doet die alleen speuren of ook de rest?
Die hond ken jij verder dus niet zoals ik mijn honden ken... als jij mijn honden alleen zo zou kennen uit de buurt zou je ook niks weten nl.
Die doet ook de rest. Slaan met een stok doe ik niet naar de hond, waarom zou ik? Hond staat super onder appel, valt geen andere honden aan en mensen doet hij ook niks. Mensen gaan toch niet in het wilde weg honden met stokken slaan? Dus waarom zou je er zo op moeten hameren dat mensen dan een probleem hebben? En nee, natuurlijk ken ik de hond niet, alleen als buurtgenootje. Net zoals de andere africhtingshonden in de buurt. Daar zit overigens ook een teef bij die geen andere honden moet, maar het is dat ze me dat gezegd hebben, anders had ik het niet gemerkt. Hond loopt niet los en is prima te passeren met Bram zonder dat ze een kik geeft.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

maart schreef:waarom daar zo een drama van maken? :denken: of meteen alle honden van dat bepaald ras over dezelfde kam scheren?
Malinois zegt even hiervoor zelf dat Mechelaar reuen over het algemeen niet makkelijk met andere honden zijn. Is het dan niet gewoon gezond verstand om geen risico te nemen met je Friese Stabij reu in het bos en ze uit de weg te gaan?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
maart schreef:waarom daar zo een drama van maken? :denken: of meteen alle honden van dat bepaald ras over dezelfde kam scheren?
Malinois zegt even hiervoor zelf dat Mechelaar reuen over het algemeen niet makkelijk met andere honden zijn. Is het dan niet gewoon gezond verstand om geen risico te nemen met je Friese Stabij reu in het bos en ze uit de weg te gaan?
dat moet iedereen voor zich weten... 't lijkt me erg verstandig om je loslopende hond onder controle te hebben als je ziet dat iemand zn hond aanlijnt... dat heeft diegene met die XFS duidelijk niet dus dan kan ze maar beter een groot bochtje om maken inderdaad... overigens kan ze dat beter bij elk ras doen waarvan de eigenaar dit doet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:En bovenstaande hond doet die alleen speuren of ook de rest?
Die doet ook de rest. Slaan met een stok doe ik niet naar de hond, waarom zou ik? Hond staat super onder appel, valt geen andere honden aan en mensen doet hij ook niks. Mensen gaan toch niet in het wilde weg honden met stokken slaan? Dus waarom zou je er zo op moeten hameren dat mensen dan een probleem hebben? En nee, natuurlijk ken ik de hond niet, alleen als buurtgenootje. Net zoals de andere africhtingshonden in de buurt. Daar zit overigens ook een teef bij die geen andere honden moet, maar het is dat ze me dat gezegd hebben, anders had ik het niet gemerkt. Hond loopt niet los en is prima te passeren met Bram zonder dat ze een kik geeft.
ja sorry maar ik zie nog steeds geen verschil met mn eigen honden... als ik jou het niet zeg zie jij er nl ook niks aan...
Ik zie het wel overigens.
Nou blijkbaar zijn er wel mensen die maar zo met stokken gaan slaan, zie dat andere topic wat hier vandaag geplaatst is met de plu ( http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight= ), heb er zelf ervaring mee met een doorgedraaide bejaarde in het bos.. dus ja... er zijn mensen die maar zo gaan slaan met stokken en ja dan heb je bij sommige honden een probleem...
Nogmaals niet alleen bij mn mechelaars maar zeker bij mn dobers...

dus weet jij niet wat die hond doet met een stok... jij weet dat van mij wel en dat is raar volgens jou maar deze hond is perfect maar ja... jij weet niet wat hij doet....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:dus weet jij niet wat die hond doet met een stok... jij weet dat van mij wel en dat is raar volgens jou maar deze hond is perfect maar ja... jij weet niet wat hij doet....
Ik zeg helemaal niet dat ik het raar vind :wink: En ik denk dat de hond op de foto ook z'n baas beschermt en zich niet zomaar laat slaan met een stok. En ik lijn Bram ook aan als ik hem aan zie komen. Dat zeg ik juist aldoor, dat de honden die ik zie waarschijnlijk hetzelfde zijn als jouw honden, maar dat de eigenaren ze anders beschrijven. Om dat laatste gaat het, maar het lukt me maar niet om het je uit te leggen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:dus weet jij niet wat die hond doet met een stok... jij weet dat van mij wel en dat is raar volgens jou maar deze hond is perfect maar ja... jij weet niet wat hij doet....
Ik zeg helemaal niet dat ik het raar vind :wink: En ik denk dat de hond op de foto ook z'n baas beschermt en zich niet zomaar laat slaan met een stok. En ik lijn Bram ook aan als ik hem aan zie komen. Dat zeg ik juist aldoor, dat de honden die ik zie waarschijnlijk hetzelfde zijn als jouw honden, maar dat de eigenaren ze anders beschrijven. Om dat laatste gaat het, maar het lukt me maar niet om het je uit te leggen :wink:
nee zij verzwijgen dingen die ik niet verzwijg dan... en ik hou daar niet van... ik vertel gewoon hoe het is...
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Als iemand zou trachten Lola te slaan met een stok, zou ze denken, ' Heyyy, leuk, we gaan een trekspelletje doen'. :wink: Mja, voor je het weet word het verhaal dan natuurlijk dat ze die persoon zijn arm af wou bijten. :N:

Overigens heeft Lola eens 2 grote vuistslagen op haar hoofd gehad van een man, toen ze naar zijn hondje toe liep, in losloopgebied. Ik denk dat je tegenwoordig steeds vaker kans hebt flinke gedragsgestoorde mensen tegen te komen, dan men in eerste instantie wellicht denkt.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
nee zij verzwijgen dingen die ik niet verzwijg dan... en ik hou daar niet van... ik vertel gewoon hoe het is...
Soms vind ik jouw beschrijvingen ook wel wat bot gesteld hoor, ik denk juist dat omdat je met de honden traint jij je honden prima onder appel hebt. Doe je de honden geen kwaad dan is er niets aan de hand, maar het is zeker waar dat dit type hond niet achteruit deinst met de oren in de nek als iemand het nodig vind met opgeheven hand aan te komen of met een stok, veelal komen ze naar voren of naar boven met de oren gespitst :N: daarom zo belangrijk ook dat het appel op de honden goed is en dat je mensen even zegt dat hij of zij beter niet op een bepaalde manier de hond te benaderen of gewoon de hond lekker met rust te laten als je hem of haar niet kent..
En om op de topic terug te komen, het lijkt me vreselijk als er grauwende en in de riemen hangende herders even losschieten om je hond aan te vallen, hier lopen er ook drie die zich absoluut niet gedragen aan de riem.. als ik ze tegenkom, hangen ze gedrieen in de riem (1 reu twee teven) ik weet dat ze trainen, vraag me oprecht af hoe.. als ik passeer hou ik Finn dus ook strak in de gaten, die mag gewoon niet terug uitvallen, zijn houding ok, logisch dat hij reageert, een borstel en zijn staart hoog en oren gespitst, hij loopt links met een volg naast me en owee als hij om mij heen zou willen schieten of in de grom blaf, ik wil het gewoon niet :19: (hoop trouwens niet dat hun lijntjes ooit knappen.. :N:
en een ander met ook twee duitse reuen houdt gewoon net als ik zijn honden bij zich bij passeren en daarna geven we beiden de honden weer vrij geen probleem, ze hoevenn idd niet bij elkaar te komen kijken wie sterker is :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”