Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tekenbestrijding bij pup
Moderator: moderatorteam
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Tekenbestrijding bij pup
Eind juni kunnen we onze pup ophalen. We zitten een beetje met het tekengebeuren. Het liefst gebruiken we nog helemaal niets bij zo'n jong hondje. Maar we wonen in een bosrijke omgeving en de kans op teken is groot. En met al die besmette teken van tegenwoordig....
Waar doen we verstandig aan met een pup?
Waar doen we verstandig aan met een pup?
Groetjes,
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoewel we Tristan nog maar een paar dagen hebben, heb ik voorlopig besloten niets te gebruiken. Ook niet voor Merlijn trouwens.
We gaan gewoon naar het bos (als het straks droog is voor het eest) en we controleren alles gewoon heel goed al we terugkomen. Als Tristan straks ouder is, kan het altijd nog!
Het voelt gewoon niet goed om op zo'n kleintje al zoveel rotzooi te smeren.
Suzanne
We gaan gewoon naar het bos (als het straks droog is voor het eest) en we controleren alles gewoon heel goed al we terugkomen. Als Tristan straks ouder is, kan het altijd nog!
Het voelt gewoon niet goed om op zo'n kleintje al zoveel rotzooi te smeren.
Suzanne
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
C@rmen
-
Pak-de-bal
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Kan me voorstellen dat je bezorgt bent voor teken. Bij jullie pup heb ik nog maar één teek verwijderd en verder wordt Lumi nog niet behandeld.
Momenteel krijgt Lumi van Biofood blokjes schapenvet met knoflook, knoflook schijnt ook tegen teken te werken? Het staat sowieso op de verpakking. Ik heb geen idee of het zo is, maar kwaad kan het niet om dit te geven.
Momenteel krijgt Lumi van Biofood blokjes schapenvet met knoflook, knoflook schijnt ook tegen teken te werken? Het staat sowieso op de verpakking. Ik heb geen idee of het zo is, maar kwaad kan het niet om dit te geven.
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
C@rmen
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Grappig!kanche schreef:Ja en het werkt heel erg goed tegen tekenC@rmen schreef: Listerine is toch mondwater???
We gaan straks maar eens met de alternatieven aan de slag. Daarmee kijken we het eerst wel even aan.
Bedankt voor de tips!
Groetjes,
Karen

Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08
-
kanche
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee kan geen kwaad voor de vacht, je verdund het natuurlijk wel heC@rmen schreef:Weet je ook of het verder geen kwaad kan voor de vacht?kanche schreef:Ja en het werkt heel erg goed tegen tekenC@rmen schreef:Listerine is toch mondwater???kanche schreef:Wat ook werkt is sterk verdunde Listerine in een plantenspuit en voor de boswandeling ff opspuiten.
Heel goed tegen teken
-
C@rmen
Bedankt voor de tip, ga het eens proberen want haal er hier (ondanks de karnemelk) nog een stuk of 10 af na de wandelingkanche schreef:Nee kan geen kwaad voor de vacht, je verdund het natuurlijk wel heC@rmen schreef:Weet je ook of het verder geen kwaad kan voor de vacht?kanche schreef:Ja en het werkt heel erg goed tegen tekenC@rmen schreef: Listerine is toch mondwater???