Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nagels knippen
Moderator: moderatorteam
- mandyy
- Vaste gebruiker
Nagels knippen
Bratis krijgt nu wel lange nageltjes en ik ben van plan om ze vanmiddag eventjes te knippen.
Ik heb net eens gekeken tot hoever ik dat moet doen, maar ik zie nergens het leven zitten... Weet iemand tot hoever ik ongeveer moet knippen?
Ik heb net eens gekeken tot hoever ik dat moet doen, maar ik zie nergens het leven zitten... Weet iemand tot hoever ik ongeveer moet knippen?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Oei, lastig 
Ik heb hetzelfde bij onze nieuwe pup gehad; diens nagels waren te lang. Met een nagelknippertje (gewoon, zoals voor mensen) heb ik van alle nageltjes ongeveer 1/2 mm afgehaald. (okay, toen Tristan bijna sliep, dus rustig was).
Mijn advies, als je het echt niet weet?
Vraag 1 is of de nagels echt te lang zijn. Als dat zo is, knip dan een fractie van mm eraf; afhankelijk van het ras. Bij een chiwawa is 1/2 mm al snel teveel, bij een Deense Dog, kun je rustig een paar mm misschien wel knippen
Kijk daarna weer of je het nog te lang vindt
en ga zo verder...
Suzanne
Ik heb hetzelfde bij onze nieuwe pup gehad; diens nagels waren te lang. Met een nagelknippertje (gewoon, zoals voor mensen) heb ik van alle nageltjes ongeveer 1/2 mm afgehaald. (okay, toen Tristan bijna sliep, dus rustig was).
Mijn advies, als je het echt niet weet?
Vraag 1 is of de nagels echt te lang zijn. Als dat zo is, knip dan een fractie van mm eraf; afhankelijk van het ras. Bij een chiwawa is 1/2 mm al snel teveel, bij een Deense Dog, kun je rustig een paar mm misschien wel knippen
Kijk daarna weer of je het nog te lang vindt
Suzanne
- mandyy
- Vaste gebruiker
-
~Suzanne~
- Zeer actief
dippen in bloem schijnt te helpen en bij de dierenwinkel kun je vast wel een middel kopen. Ik heb het ook in huis, voor de 'stel dat' .. gevallen.mandyy schreef:Bedankt voor de tip![]()
Maar, stel nou dat ik toch in het leven knip? Kan je dan gewoon even met een doekje goed tegen de nagel aandrukken totdat het over is? We hebben nl. niet zomaar eventjes blauwspray in huis
Ben ff kwijt hoe het heet...
Suzanne
- mandyy
- Vaste gebruiker
De nageltjes zijn geknipt en het is helemaal prima verlopen (alleen vond ie het nog leuk toen z'n hubusklauwnageltje geknipt moest worden
)
Ik heb hier een boekje van m'n leraar liggen voor allerlei artiekelen voor het trimmen (waar ik hopelijk binnenkort dingetjes kan gaan bestellen) en hier staat er 3 middelen in: Kwik stop, Clip stop en Stop bleeding
Ik heb hier een boekje van m'n leraar liggen voor allerlei artiekelen voor het trimmen (waar ik hopelijk binnenkort dingetjes kan gaan bestellen) en hier staat er 3 middelen in: Kwik stop, Clip stop en Stop bleeding
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer: