Zoek stok! schreef:malinois schreef:Valerie schreef:malinois schreef:
ook met deugdelijk materiaal kan er weleens wat breken... een paar maanden geleden is mijn prikker geknapt met manwerk... en nee dat had niet eens wat met kracht of wat dan ook te maken... gewoon een ringetje opengetrokken... en ik heb heel deugdelijk materiaal...
dat gebeurd klaar... en leuk is dat niet maar dat gebeurd nou eenmaal wel.
Er kan altijd wat gebeuren, maar wat mag allemaal bij jou honden wel? Ik ben niet van plan op eieren te lopen bij ander mans hond omdat die zo nodig met manscherpe honden wilt lopen. Als ik kan voorkomen dat mijn hond gebeten wordt door een schop te geven of desnoods een mep dan doe ik dat. Als ik dan gebeten zou worden door jou hond dan zullen er toch echt geen leuke maatregelen getroffen worden voor jou en jouw honden.
waar heb je het in vredesnaam over
als jij mijn honden schopt zul je inderdaad gebeten worden als je pech hebt, dat heeft niets met manscherpe honden te maken...

Als ik mn vingers tussen 2 vechtende honden hou loop ik net zo goed grote kans gebeten te worden dus ik zou niet weten waarom jij dat niet loopt op die manier....
Mijn honden zijn niet eens manscherp want daar heb ik nl. niets aan....
Er is altijd wel commentaar op mensen die herders eng vinden, maar jij draagt niet echt bij aan een positief beeld van herders. Het is dat ik zoveel stabiele leuke herders ken, anders zou ik bijna bang van ze worden zoals jij je honden beschrijft. Andere honden zijn hun leven niet zeker als ze in de buurt komen, er knappen lijnen en halsbanden omdat ze zo te keer gaan en als mensen hun hond willen beschermen hebben ze jouw honden in hun arm hangen. En dat allemaal onder het motto 'ongelukjes gebeuren, that's life

'. Ik ken heel wat herders in de africhting en zie ook regelmatig politiehonden, maar ik herken het beeld dat jij schept helemaal niet. Ja, de DSI hond is zoals jij je honden beschrijft, maar daar lopen ze dan ook echt niet gezellig mee in een bos of door een publieke ruimte.
andere honden zijn hun leven niet zeker

waar haal je dat vandaan...? Aangelijnd moeten ze geen andere honden idd. maar een flinke correctie is iets anders dan verscheuren
Los is er bij 4 niets aan de hand 1 wel... die moet helemaal geen andere honden alleen mijn eigen teef... wat is het probleem? Mijn honden hebben nog nooit met vreemde honden gevochten... dus ik zie niet in wat het probleem dan is.
Lijnen knappen - ja natuurlijk het is materiaal... bij mij zijn 3 slipkettingen geknapt en nee niet door tekeer gaan, gewoon tijdens het uitlaten... niets trekken oid... ja dit waren slipkettingen van de DW en daar haal ik ze dus ook niet meer.. .ik haal ze nu bij bedrijven die verstand hebben van dit materiaal en de kwaliteit ervan...
1 lijn is er ooit geknapt... nou ik heb er in die jaren zoveel gehad, en dat was wederom tijdens het uitlaten zonder enig andere hond in de buurt... gewoon ouderdom van het leer...
dat gebeurd inderdaad niets aan te doen.
1 prikband is losgegaan (ringetje dus) tijdens het pakwerk dus wederom totaal niets met andere honden te maken... waar haal je die onzin vandaan?
En ja als je tussen knokkende honden komt heb je kans op een beet.. .dat is bij alle honden overigens zo niet alleen bij die van mij...
Dat weet elke idioot lijkt me... daarom zal ik ook nooit in het wilde weg gaan grijpen... Niemand hoeft aan mijn honden te komen nl. dat doe ik zelf wel... Niemand hoeft ze ook te schoppen ook dat doe ik zelf...
Dus als je er vanaf blijft is er niets aan de hand... overigens nogmaals NOG NOOIT knok gehad met vreemde honden... dus ze zijn echt enorm gevaarlijk....
wat is een DSI hond? Ik loop ook niet in gezellige publieke ruimtes overigens... dat vind ik geen plek voor een hond nl. niet voor mijn huishonden en niet voor mn sporthonden.
Blijkbaar ben je Xena al weer snel vergeten, die heb je gezien... dat is nl. ook zo'n levensgevaarlijke herder