Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smuldier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mandyy
Vaste gebruiker

Smuldier

Ongelezen bericht door mandyy »

Ik wil graag toch weer overgaan op 1x per week Smuldier om later over te gaan op volledig Smuldier (ik heb véél zitten rekenen, maar duurder kan ik niet betalen).
Nu heeft m'n hondje van 9kg gisteren 266gr gekregen, verdeeld over 2 maaltijden. Verder heb ik er niks bij gedaan.
Z'n ontlasting zag er vanmorgen erg vreemd uit (de kleur van die Rodi schijven zeg maar).
Doe ik hier wel goed aan om dat zo te doen?

Omdat hij eind augustus naar het pension gaat, en daar Prinsbrokken krijgt wil ik 'm toch nog even op de Prins houden, zodat z'n darmen niet te veel hoeven te verwerken. Daarna zal ik overgaan op volledig Smuldier.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Het is normaal dat de ontlasting er anders uitziet als ze vlees eten. En zo hoort hondenpoep er uit te zien :mrgreen:
Je kan best een dag in de week vlees voeren en de rest brokken, ik geef ze zelf 2 a 3 vleesdagen en de rest Farmfood. En volgens mij zijn er wel meer mensen hier op het forum die dat zo doen.
Gewoon lekker doorgaan zo!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
margaretha1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door margaretha1 »

Whiskey krijgt 2 dagen in de week kvv (meestal smuldier) en de andere 5 brokken.
Doet ze het heel goed op!
Hoe haar ontlasting daarop reageert weet ik niet precies, omdat ze meestal gewoon ergens in de wei poept ( ze loopt bij ons gewoon los op het terrein) en niet speciaal tijdens onze wandeling.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je kan ook makkelijk nu al alleen smuldier geven en dan ineens die brokken. Tenminste, onze honden kunnen dat. Wij hadden laatst een zakje hondenvoer gekregen op de clubdag en net die dag had ik vergeten voer te ontdooien. Was een drukke dag geweest dus ik dacht geef ze gewoon die brokken :mrgreen: Zo gezegd zo gedaan en niks van gemerkt hoor. Zelfs Eva die nog nooit brokken heeft gehad sinds we haar hebben poepte een hele nette brokkendrol. Zeg maar 3 keer zoveel als normaal en lichter van kleur. :wink:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris hier kreeg al 8.5 jaar alleen brokken (min een 5 weekenden ofzo) en is sinds maandag overgezet op alleen smuldier. Zonder problemen :cheer: :cheer: is dit gelukt. De ontlasting is hier idd anders, maar dit wordt als zeer positief ervaren. Soms 2x per dag poepen, maar 1x kan ook. Helaas heb ik 2 dagen wat te weinig gegeven en toen had hij een dag helemaal geen ontlasting, vond ik wat minder, maar kan dus ook zonder problemen.

Vanaf dit weekend heb ik ook weer farmfood en verwacht zonder problemen dat hij deze brokken aan neemt (altijd royal canin gehad). Hij zal dan in de weekenden en misschien tussendoor ook nog eens wel smuldier e.d. blijven krijgen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Smuldier is het enige versvoer dat mijn nogal kieskeurige Orpje lust.
En dan nog alleen de vlees en pens compleet variant.
Kip en vlees blieft ze niet :pffff:

Soms wil ze opeens weer brokken (twee dagen of zo), en dat gaat ook goed, en dan gaat ze weer terug naar vers.
Nooit problemen mee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mandyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mandyy »

Oké bedankt voor de reacties :)
Ik heb hier nog wat Prins staan, en ik heb nog een gratis zak tegoed, dus dat maak ik eerst op. Dan ga ik volledig over op de Smuldier!

Bij ons in de supermarkt verkopen ze alleen Compleet vlees en pens :boos:
Maargoed, aangezien ik daar werk, is er mss wel wat te regelen :wink:
margaretha1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door margaretha1 »

mandyy schreef: Bij ons in de supermarkt verkopen ze alleen Compleet vlees en pens :boos:
Maargoed, aangezien ik daar werk, is er mss wel wat te regelen :wink:
Hier in de buurt kan ik in geen enkele supermarkt een "compleet" versie kopen :boos:
Heel lastig....
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Af en toe als we vergeten Smuldier te ontdooien krijgen ze hier brokken.
Quasar vindt het prima en eet het gewoon op, zonder problemen achteraf.

Tsuki hoeft geen brokken meer :mrgreen: Het is Smuldier, en anders niks.
Ze krijgen hier overigens de hele week door, altijd Smuldier.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”