Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Swiffer schoonmaakmiddelen gevaarlijk: waar of niet waar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Swiffer schoonmaakmiddelen gevaarlijk: waar of niet waar

Ongelezen bericht door Kaiou »

Via de mail krijg ik vandaag dit bericht (het is dus gelukkig niet mijn verhaal):

"Waarschuwing aan iedereen die huisdieren of kleine kinderen in huis heeft!!!
Ik las net een berichtje in de Hart voor dieren, daar staat het volgende: Ik ben net met mijn hond bij de dierenarts geweest voor zijn jaarlijkse inenting.Er is bij hem levercirrose geconstateerd. Hij is nog jong. En volgend de dierenarts is dit dier de zoveelste in enkele maanden waarbij dit ziektebeeld optreedt. Enkele weken geleden een Duitse Herder van 5 jaar. Hij kwam niet zonder toezicht buiten, en was ook nooit met gif in aanraking geweest. Het dier werd uit zijn lijden verlost er werd een autopsie gedaan. En de oorzaak? Het bleek Swiffer te zijn. Niet te geloven!
Het probleem is bij de fabrikant bekend, want bij de kleine lettertjes staat dat je de doekjes bij kinderen en huisdieren weg moet houden. Er zit een ijzerafbrekend middel in als dieren hun poten aflikken krijgen ze de troep binnen.Geef dit a.u.b. aan iedereen door die huisdieren of kleine kinderen heeft."

Dit is de reactie van Swiffer, op hun internetpagina te vinden:

We hebben vastgesteld dat valse geruchten over de veiligheid voor huisdieren van de vloeibare oplossing gebruikt in Swiffer Wet en Swiffer Wetjet via internet naar bezitters van huisdieren verspreid worden. We willen duidelijk maken dat de Swiffer producten volledig veilig zijn voor dieren.
De Swiffer Wet doekjes en de Swiffer Wetjet toestellen werden uitvoerig onderworpen aan testen om te verzekeren dat ze volledig veilig zijn voor dieren. De “American Society for the Prevention of Cruelty to Animals (ASPCA)” alsook verschillende onafhankelijke dierenartsen en experts hebben dit bevestigd. Daarnaast hebben we sinds 5 jaar de ervaring van zowat 40 miljoen gebruikers van deze producten in de wereld die de veiligheid ervan eveneens onderkennen.
Dit is duidelijk een nieuw voorbeeld van een internetgerucht dat onterechte bezorgdheid bij bezitters van huisdieren creëert. We wensen te benadrukken dat er geen enkele reden tot bezorgdheid is.

Nu gebruik ik zelf geen Swiffer producten, maar ben wel benieuwd en bezorgd of er toch enige waarheid in het eerste verhaal kan zitten :denken:

Wat de denken jullie?
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Er staat hier al een topic ergens over, weet zo gauw niet waar, maar dit is hartstikke onzin en al een oude HOAX
Afbeelding
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

Volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat het om een HOAX ging.
Een niet waar verhaal dus en al een hele oude, waart al vanaf 2004 rond.

Even nagezocht en hier is de link naar virusAlert
http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=212
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik gebruik schoonmaakmiddelen alleen waar mijn honden niet direct bijzijn. daarbij alleen soda, azijn en citronella.

swiffer gebruik ik maar alleen de droge doekjes en de duster die ook droog is.

ik denk dat elk schoonmaakmiddel niet heel gezond is als je in een kleine afgesloten ruimte je hond ermee gaat besproeien. verder zal het allemaal best meevallen
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Sorry, sorry, :19: geen idee dat e.e.a. al zou oud was (wist niet eens dat die Swifferdingen al zo lang bestaan :wink: ).
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Pff het stond deze maand zelfs in hondenleven

haha zij zouden zulke verhalen toch wel na gaan op de waarheid neem ik aan .

Ik gebruik het niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”