Kwamen een vrouw met labrador voorbij, beide honden kort, prima, Abby liep rustig door, niet meer bang voor andere honden (tenzij ze blaffend of grommend op dr af komen)

Ik blij, grote knuffel en compliment gegeven. Liep ze weer verder aan de flexi, zien we een stuk verderop op t fietspad een man met 2 tervuerense herders aankomen. Nu koester ik een redelijke antipathie tegenover (vooral mechelse) herders, maar ik vind de 'langharen' wel mooi. Ik herkende de man van een eerdere ontmoeting op dat zelfde fietspad, en weet dat sowieso één van de honden extreem agressief op andere honden reageert.. :N: Ik zag er een beetje tegenop, maar hij nam ze al kort (ik Abby natuurlijk ook) en hij stond in de ene berm beide(!) grommende en blaffende honden vast te houden, terwijl ik mompelde tegen Abby:"Kom maar meid, kun je best, lukte zonet ook, niks aant handje!" Maar van al dat geblaf werd ze wel weer bang. Dus met een boog (en met tegenzin) er omheen.
Ben ik verdorie precies naast die man, schiet de ergste van die twee los! Springt brullend bovenop Abby, en doordat de baas dichterbij kwam om de hond weg te halen, sprong hond nummer 2 dr ook nog eens bovenop...
Ondertussen kon ik Abby niet meer zien, alleen haar gekrijs nog horen vanonder een berg herder...

Ben als prue reflex op de riem van de losse herder gaan staan en heb em een flinke trap gegeven. Toen pakte die vent beide honden en trok ze weg, waarna hij rustig verder liep zonder iets te zeggen. Ik ben een stukje doorgelopen met Abby, en heb toen gecontroleerd of alles oké was. En lichamelijk heeft ze ook niets gelukkig.
We zijn toen maar doorgelopen en hebben onze (toch maar iets ingekorte) wandeling vervolgd. Maar toen we halverwege op 200 meter afstand een vrouw met labrador-kruising zagen, KROOP Abby zowat over de grond... Hoofdje laag, staart nergens te vinden

1,5 jaar geoefend met allerlei andere honden, dat ze leert dat ze niet eng zijn. Was ze eindelijk zover dat ze t durfde, wordt dat in nog geen 10 seconden volledig de grond in geboord...

Later bedacht ik me dat dit eigenlijk allemaal heel anders had kunnen aflopen (dacht meteen aan t verhaal van Mixertje), en toen kwamen de tranen... (jaja, ik jank wat af) Er waren 3 mensen die het incident hebben zien gebeuren, en één man zei tegen me:"dat zou ik niet op me laten zitten als ik jou was, voor t zelfde geld had dat beest je hondje doodgebeten!"
Op dat moment was ik al lang blij dat Abby niets had, en wou ik zo snel mogelijk daar vandaan, maar nu vraag ik me toch af hoe andere mensen in zo'n situatie zouden reageren. En zou je achteraf nog naar de eigenaar toe gaan om er over te praten? (want dat adviseerde een vriendin van me, maar heb geen idee wat ik dan moet zeggen... "Nou... Ik wou even zeggen... dat ik boos ben... en eehm... nou ja, dat ik niet wil dat zoiets weer gebeurt...met mijn of iemand anders zn hond... dus..." Ben daar niet zo goed in :N:
Dus mijn vraag: wat zouden jullie doen, en zou je achteraf nog iets ondernemen? En zo ja, wat dan precies?