Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grrrrrrrrrrrr

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

iones schreef:
MonaToetje schreef: Nee Iones

en je beste vriend ben je er door kwijtgeraakt. Ik begrijp dat jij door zijn denkwijze de vriendschap beëindigd bent. Heb je geprobeerd zijn denkwijze op gepaste wijze (en niet door schelden of zo) te veranderen?
Nee, ik heb het contact laten verwateren zeg maar.
in de tijd dat we veel samen uitgingen deed hij altijd normaal tegen mensen met een tintje. Zijn broer was notabene samen met een jongen uit Thailand. Daar maakte hij nooit discriminerende opmerkingen over. Hij was dus de laatste waarvan ik dit had verwacht. :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef:
Muk schreef:MonaToetje, jij ziet alles heel zwart wit, maar daarmee mis je het grijze tussengebied. Op mij kom je nu over als iemand die iedereen die iets zegt / doet wat jij niet zou doen een racist vindt. En dat is wat kort door de bocht.

Laat ik het zo zeggen. Ik ben in het verleden in Amsterdam meerdere keren lastig gevallen in de tram, trein en op het station op normale tijdstippen. Daarbij zijn klappen gevallen. Terwijl ik als vrouw er niet ordinair bijliep of extreem knap ben (bedreigingen, lastigvallen en slaan). Het merendeel van de keren is dit door buitenlanders gebeurd. De Nederlanders die mij lastigvielen waren alcoholist of zwerver. Hierdoor ben ik heel gereserveerd ten opzichte van zwervers / alcoholisten en ook voor buitenlanders die eruitzien als dat tuig wat mij toen lastigviel. Ben ik nu ook een racist? Dacht het niet, maar in jouw ogen waarschijnlijk wel.
Dus oordeel niet zo snel, als je de achtergronden niet weet (dat verwijt je Anne Panne, maar je doet het zelf ook).
* Zucht * Nee Muk. In mijn ogen is alleen Anne Panne een racist. Ik heb die anderen er alleen op gewezen dat ze discrimineren of generaliseren, meer niet . :19:
ik?? een racist?? whahaha laat me niet lachen zeg.. :jank: :jank: :jank:
je kan beter zeggen dat ik een ervaringsdeskundige ben..

jij bent schijnbaar onervaren met de dingen die ik heb mee gemaakt.. kan jij ook niks aan doen
je bent volgens mij een beetje gefrustreerd.. omdat jouw man ook een buitenlander is..
als jou man een hardwerkende en goed aangepaste buitenlander is heb ik totaal geen problemen met je man
mijn buurman is surinaams.. andere buurman is marokaans.. werken alle 2 hard en spreken goed nederlands.. geen problemen mee

mijn vriend had laatst een 'aanvaring' met een groep oudere marokaanse dames.. was in een winkel waar een nederlandse oudere dame in een scootmobiel langs die groep moest.. na 4 keer' pardon mag ik er even langs ' geroepen te hebben bleven ze nog staan en haar dom aankijken
mijn vriend heeft toen gezegd: als je nou gvd niet aan de kant gaat dan zorg ik er voor dat jullie aan de kant gaan!
en toen gingen ze ineens wel allemaal aan de kant
Nu doe je het weer :N:
Nee Anne Pan, ik ben niet gefrustreerd omdat mijn man een buitenlander is. Ik kan er gewoon niet tegen als mensen onderscheid maken... :19:

Maar ja, blijkbaar vind jij het wel normaal om onderscheid te maken tussen Buitenlandse en Nederlandse kindjes.. Ik mag voor jou hopen dat je die opmerkingen nooit tegen de " verkeerde " maakt ... :ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

een feit is een feit.. kan ik niks aan veranderen

dus was het een buitenlands jongetje.. kan er niks aan veranderen...
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

MonaToetje schreef: Nee, ik heb het contact laten verwateren zeg maar.
in de tijd dat we veel samen uitgingen deed hij altijd normaal tegen mensen met een tintje. Zijn broer was notabene samen met een jongen uit Thailand. Daar maakte hij nooit discriminerende opmerkingen over. Hij was dus de laatste waarvan ik dit had verwacht. :wink:
Goh, dus hij was ook nog selectief discriminerend? Dat is wel vreemd. Je kunt denkwijzes van mensen niet altijd volgen, dat zie je wel weer.
Ik vind het toch jammer dat je hierover nooit een gesprek aangegaan bent. Ik heb in dit topic al een paar mensen voorbij zien komen die vertelden dit wel te hebben gedaan, en waarbij dit heel positief geëindigd is. Het geeft vaak opheldering he.

Misschien was het wel geen discriminatie van je vriend. Misschien had hij wel redenen waar jij nooit op gekomen zou hebben. Misschien had je hem wel kunnen begrijpen zelfs.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:ik?? een racist?? whahaha laat me niet lachen zeg.. :jank: :jank: :jank:
je kan beter zeggen dat ik een ervaringsdeskundige ben..

jij bent schijnbaar onervaren met de dingen die ik heb mee gemaakt.. kan jij ook niks aan doen
je bent volgens mij een beetje gefrustreerd.. omdat jouw man ook een buitenlander is..
als jou man een hardwerkende en goed aangepaste buitenlander is heb ik totaal geen problemen met je man
mijn buurman is surinaams.. andere buurman is marokaans.. werken alle 2 hard en spreken goed nederlands.. geen problemen mee

mijn vriend had laatst een 'aanvaring' met een groep oudere marokaanse dames.. was in een winkel waar een nederlandse oudere dame in een scootmobiel langs die groep moest.. na 4 keer' pardon mag ik er even langs ' geroepen te hebben bleven ze nog staan en haar dom aankijken
mijn vriend heeft toen gezegd: als je nou gvd niet aan de kant gaat dan zorg ik er voor dat jullie aan de kant gaan!
en toen gingen ze ineens wel allemaal aan de kant
Nu doe je het weer :N:
Nee Anne Pan, ik ben niet gefrustreerd omdat mijn man een buitenlander is. Ik kan er gewoon niet tegen als mensen onderscheid maken... :19:

Maar ja, blijkbaar vind jij het wel normaal om onderscheid te maken tussen Buitenlandse en Nederlandse kindjes.. Ik mag voor jou hopen dat je die opmerkingen nooit tegen de " verkeerde " maakt ... :ok:
Wat doet ze weer? Wat zie je nu weer dat hier fout is? Dat mensen (ongeacht hun afkomst) Oostindisch doof zijn en alleen opzij gaan door middel van een iets directere aanpak? Zou ik ook hebben gedaan. Als mensen (ongeacht hun afkomst) niet het fatsoen hebben om opzij te gaan voor een hulpbehoevend persoon die er anders niet langs kan, dan zou ik precies hetzelfde hebben gereageerd. Blijkbaar is dat al discriminatie in jouw ogen. :19: Tja, als je zo denkt, dan hou je inderdaad weinig kennissen en vrienden over.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Even over nare ervaringen met buitenlanders.

Mijn neef is vermoord in Turkije door een Turk, achtergelaten met duiken in een grot met heel veel kamers.
Ik ben verkracht door een Turk.
Zijn nu alle turken zo? Nee. De Turkse bevolking keurt dit gedrag af.
Maar zoals ik al eerder zij, is dat er ook Nederlanders zijn die gedrag vertonen. Een nare ervaring ja, maar ik heb geleerd doo hulp te zoeken dat niet elke Turk zo is.

En dat je de ene groep wel mag aanspreken op wangedrag en de andere niet is klinklare onzin. Dat doe je zelf namelijk. Ik spreek iedereen aan op wangedrag. Ongeacht huidskleur, dik of dun
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Anne Panne schreef:een feit is een feit.. kan ik niks aan veranderen

tja en jij hebt een grote plaat voor je harsens en daar valt helaas ook niks aan te veranderen :roll:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

MonaToetje schreef:
Pepie schreef:
MonaToetje schreef:
Muk schreef:Eeuuhh Monatoetje?????

Of je iemand accepteert en met respect behandeld heeft maar met een ding te maken. En dat is respect. Als een ander (in dit geval van buitenlandse afkomst dus, maar voor Nederlanders geldt dit precies hetzelfde!) jou met respect benaderd, dan is er niets aan de hand. Respect houdt ook in dat je rekening houdt met elkaar en dat je je aanpast. Vlekkeloos Nederlands spreken hoeft niet, maar doe je best. En gaat dat ook niet, ondanks dat je je best doet, dan is dat ook geen probleem.
In de Randstad wonen er veel meer buitenlanders dan in de middle of nowhere. Dus vanaf een afstand is het makkelijk oordelen en veroodelen, maar als je er middenin zit, dan zie je sneller de cultuurverschillen. Cultuurverschillen kunnen juist verrijkend werken, want je krijgt dan een bredere blik en inzicht, maar niet alle dingen uit een andere cultuur zijn even fijn. Net zoals de Nederlandse cultuur ook een aantal zaken bevat waar ik als Nederlander niet echt trots op ben.
Ik woon niet in the middle of nowhere :19: ik ben opgeggroeid in een buurt waar 80 % van de bewoners van Marokkaanse, Turkse, Afrikaanse ,Antiliaanse afkomst is. :19:
Mag ik vragen waarom je weg ben gegaan?
Omdat mijn ouders een groter huis met een ruime tuin in een nieuwbouwwijk konden kopen. :wink:
Hier vertrekken nederlanders naar omliggende dorpen,Barendrecht is erg in trek.......een mooie nieuwe duplex wijk,mooie koophuizen met grote tuinen,maar vooral geen allochtonen,althans weinig..........De mensen verhuizen niet om het mooie huis,maar om de ellende achter zich te laten.......en misschien als ik de mogelijkheid had zou ik hetzelfde doen,maar laat die grote bek op de achterblijvers dan achterwege,die spreken het uit,een ander vlucht :wink: En even voor de goede orde,ik ben geen rascist,maar ik ben ook niet blind............. :wink: Ik vind trouwens alles wat niet in een grote stad woont boeren :smile: :wink:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Pepie schreef: Hier vertrekken nederlanders naar omliggende dorpen,Barendrecht is erg in trek.......een mooie nieuwe duplex wijk,mooie koophuizen met grote tuinen,maar vooral geen allochtonen,althans weinig..........De mensen verhuizen niet om het mooie huis,maar om de ellende achter zich te laten.......en misschien als ik de mogelijkheid had zou ik hetzelfde doen,maar laat die grote bek op de achterblijvers dan achterwege,die spreken het uit,een ander vlucht :wink: En even voor de goede orde,ik ben geen rascist,maar ik ben ook niet blind............. :wink: Ik vind trouwens alles wat niet in een grote stad woont boeren :smile: :wink:
Betrapt op vooroordelen en veralgemenisering. Foei! :smile:
Limanade
Zeer actief

Muk schreef:
Pepie schreef: Hier vertrekken nederlanders naar omliggende dorpen,Barendrecht is erg in trek.......een mooie nieuwe duplex wijk,mooie koophuizen met grote tuinen,maar vooral geen allochtonen,althans weinig..........De mensen verhuizen niet om het mooie huis,maar om de ellende achter zich te laten.......en misschien als ik de mogelijkheid had zou ik hetzelfde doen,maar laat die grote bek op de achterblijvers dan achterwege,die spreken het uit,een ander vlucht :wink: En even voor de goede orde,ik ben geen rascist,maar ik ben ook niet blind............. :wink: Ik vind trouwens alles wat niet in een grote stad woont boeren :smile: :wink:
Betrapt op vooroordelen en veralgemenisering. Foei! :smile:
whaha en volgens monatoetje ben je nu zwaaaaaaar aan het discrimineren!! :smile: :pffff:
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

Addy schreef:

tja en jij hebt een grote plaat voor je harsens en daar valt helaas ook niks aan te veranderen :roll:
beter een plaat dan een betonblok.. zoals jij :pffff:
Afbeelding

iones
Zeer actief

Platen zijn nog enigszins buigzaam. DAt kun je van beton niet zeggen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Limanade
Zeer actief

iones schreef:Platen zijn nog enigszins buigzaam. DAt kun je van beton niet zeggen.
idd :cheer:
Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

iones schreef:Platen zijn nog enigszins buigzaam. DAt kun je van beton niet zeggen.
Mwah,als zo'n plaat maar dik genoeg is buigt ie niet hoor :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

Ik zie wel hier in het topic welke platen buigzaam zijn en welke niet.
Addy

Anne Panne schreef:
Addy schreef:

Ik ben in ieder geval niet zo'n lafbek die discrimineert en dan hard staat te blaten dat het niet zo is.
Sta voor wat je zegt en houd anders gewoon je muil :roll:
Limanade
Zeer actief

Addy schreef:
Anne Panne schreef:
Addy schreef:

Ik ben in ieder geval niet zo'n lafbek die discrimineert en dan hard staat te blaten dat het niet zo is.
Sta voor wat je zegt en houd anders gewoon je muil :roll:
joehoeeee ik ben een lafbek :cheer:
hebt je niks orginelers?? :knuffel1:
Afbeelding

Addy

Anne Panne schreef:
originelere dingen bedenk ik voor mensen die ik de moeite waard vind en ga gerust door met galbakken racist, mij heb je daar niet mee.
Ik vind je zielig, niets meer en niets minder, precies het soort baasje wat ik me bij het soort honden voorstel :kotz:
Limanade
Zeer actief

Addy schreef:
Anne Panne schreef:
originelere dingen bedenk ik voor mensen die ik de moeite waard vind en ga gerust door met galbakken racist, mij heb je daar niet mee.
Ik vind je zielig, niets meer en niets minder, precies het soort baasje wat ik me bij het soort honden voorstel :kotz:
whaha en jij verwacht nu dat ik hier serieus op in ga..
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

Addy

Anne Panne schreef: whaha en jij verwacht nu dat ik hier serieus op in ga..
schrijf ik dat dan :denken:
Limanade
Zeer actief

Addy schreef:
jij had eerder zo'n reactie verwacht van:

' beledig mijn honden niet en je bent zelf een vuile racist door zulke dingen over mij en mijn honden te zeggen!!'

ja dat had je verwacht he? dat ik er keihard op in zou gaan.. nou MOOI NIET! :pffff: :smile: :smile:
Afbeelding

Addy

Anne Panne schreef:
Addy schreef:

' beledig mijn honden niet en je bent zelf een vuile racist door zulke dingen over mij en mijn honden te zeggen!!'

ja dat had je verwacht he? dat ik er keihard op in zou gaan.. nou MOOI NIET! :pffff: :smile: :smile:
Van mensen van jouw soort verwacht ik niets, ben je familie van Yomanda of zo dat je denkt te kunnen invullen wat ik denk :denken:
Limanade
Zeer actief

Addy schreef:
Anne Panne schreef:
Addy schreef:

Van mensen van jouw soort verwacht ik niets, ben je familie van Yomanda of zo dat je denkt te kunnen invullen wat ik denk :denken:

net zoals jij schijnbaar van mij weet dat ik een racist ben.. :pffff:
Afbeelding

Addy

Anne Panne schreef: net zoals jij schijnbaar van mij weet dat ik een racist ben.. :pffff:
niet schijnbaar :roll: dat valt hier duidelijk te lezen, overigens heb je je in meerdere topics al rascistisch uitgelaten dus zet jezelf nou niet als een volslagen randdebiel neer :neenee:
Limanade
Zeer actief

Addy schreef:
Anne Panne schreef: net zoals jij schijnbaar van mij weet dat ik een racist ben.. :pffff:
niet schijnbaar :roll: dat valt hier duidelijk te lezen, overigens heb je je in meerdere topics al rascistisch uitgelaten dus zet jezelf nou niet als een volslagen randdebiel neer :neenee:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

sorry.. wie raapt me op??

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

he anne
niet racistisch worden he
want dan mag je niet meer bij mij komen spelen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Limanade
Zeer actief

pammetje schreef:he anne

he pammie ik wil best bij je komen spelen hoor.. maar dan moet je alle zwarte poppen weg gooien want die zijn vies... :kotz:

:smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

pammetje
Zeer actief

Anne Panne schreef:

he pammie ik wil best bij je komen spelen hoor.. maar dan moet je alle zwarte poppen weg gooien want die zijn vies... :kotz:

mogen bob en baukje wel blijven dan :19:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Limanade
Zeer actief

pammetje schreef:
Anne Panne schreef:

ja alleen als je die wit spuit!
dat heb ik bij die van mij ook gedaan namelijk...
Afbeelding

pammetje
Zeer actief

Anne Panne schreef:
pammetje schreef:
Anne Panne schreef:

ja alleen als je die wit spuit!
dat heb ik bij die van mij ook gedaan namelijk...
is rose ook goed?
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”