Soms heeft hij wel wat moeite met opstaan, hij wordt dinsdag tenslotte al 13, maar het zag er nu gewoon anders uit.
Dus ik bonjourde de andere honden meteen de ruimte uit zodat ik goed naar hem kon kijken en zag dat hij helemaal van de kaart was. Hij keek verward om zich heen en zijn ogen schoten constant heen en weer in zijn oogkassen.
Omdat we niet zeker wisten wat hij mankeerde, hebben we hem zsm naar de frisse lucht gebracht en gerustgesteld, voor zover dat lukte.
Hij werd gelukkig wel wat rustiger, maar zijn ogen bleven heen en weer gaan en je kon merken dat hij daardoor erg onrustig was. We hebben de da gebeld en kwamen erachter dat hij wrs een kleine hersenbloeding gehad heeft. Helaas is daar niets aan te doen en is het afwachten wat de gevolgen ervan zullen zijn.
Ro is vannacht bij hem blijven slapen, hoewel hij bijna geen oog dichtgedaan heeft omdat Chakka erg onrustig bleef.
En vanochtend moesten we weg voor de Clubmatch van de rasvereniging waar we Nanuk voor ingeschreven hadden. Na overleg hebben we besloten dat Ro naar de clubmatch ging en ik ben met de rest van de honden thuisgebleven om Chakka in de gaten te houden.
Vanochtend was Chakka nog steeds onrustig en op een gegeven moment gaf hij aan dat hij bij de voordeur naar buiten wilde. Ik ben met hem daarheen gelopen en hij ging pontificaal in het midden van de oprit liggen. Gezien de voorzijde niet afgezet is en hij zo de straat op zou kunnen lopen, heb ik hem aan een hele lange lijn vastgelegd en hij ligt daar nu nog steeds. Gelukkig zag ik dat hij lekker lag te slapen en te dromen en ik denk dat dat op dit moment het gezondste voor hem is, gewoon rust.
Ro is inmiddels al weer op de terugweg van de Clubmatch, hij wilde ook niet langer blijven dan noodzakelijk was natuurlijk. (Nanuk zat helaas niet bij de eerste 4 van zijn klasse, hij is dan ook compleet uit vacht Undecided)
Ik hoop dat Chakka straks weer iets beter is, nu hij lekker heeft kunnen slapen, maar wat de (blijvende) gevolgen zullen zijn, is dus nog afwachten
Mijn arme vent...