Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch maar wel doen???
Moderator: moderatorteam
Toch maar wel doen???
De laatste tijd word er hier vaker gecontroleert, of je je hond wel aan de lijn hebt en hun ontlasting wel opruimt of niet.
De ontlasting opruimen kan ik me enigzins nog iets bij voorstellen, maar aanlijnen??
Kom op zeg, mogen ze dan niets meer??
Ik heb nu standaard poepzakjes mee ( stel er is controle, dan kan ik het opruimen).
Ik ruim het soms op, niet altijd.
Hangt van de plek af waar hij poept en waar we lopen.
Gisteren liet ik mijn hond ( Beike) uit in het park.
We waren lekker gezellig met elkaar aan het praten ( andere baasjes).
De honden lekker spelen en zwemmen.
Rijd er ineens een politie-auto voorbij.
En dat gebeurt de laatste tijd vaker.
De honden lopen daar niemand in de weg, het is voor de meesten in die buurt de enige plek, waa ze veilig los kunnen lopen.
De ontlasting opruimen kan ik me enigzins nog iets bij voorstellen, maar aanlijnen??
Kom op zeg, mogen ze dan niets meer??
Ik heb nu standaard poepzakjes mee ( stel er is controle, dan kan ik het opruimen).
Ik ruim het soms op, niet altijd.
Hangt van de plek af waar hij poept en waar we lopen.
Gisteren liet ik mijn hond ( Beike) uit in het park.
We waren lekker gezellig met elkaar aan het praten ( andere baasjes).
De honden lekker spelen en zwemmen.
Rijd er ineens een politie-auto voorbij.
En dat gebeurt de laatste tijd vaker.
De honden lopen daar niemand in de weg, het is voor de meesten in die buurt de enige plek, waa ze veilig los kunnen lopen.
wat geburde er daarna?
Hier is het van de politie hoeven we niets te vrezen, maar de boswachters die gaan gelijk schrijven !
van aardige agenten krijgen we hier alleen maar een waarschuwing
( als het in een bos is bv , niet op de stoep natuurlijk)
maar ik doe het steeds meer aan de lijn, .., ook voor de konijnen , dat ik hem zèlf niet steeds in de struiken zie.
Ik heb een flex van 5 meter en dat gaat prima !
Hier is het van de politie hoeven we niets te vrezen, maar de boswachters die gaan gelijk schrijven !

maar ik doe het steeds meer aan de lijn, .., ook voor de konijnen , dat ik hem zèlf niet steeds in de struiken zie.
-
- Zeer actief
voor mij is het heel simpel:
Als niemand zich meer aan de wet houdt wordt het een zootje!
Los daarvan: honden mogen inderdaad steeds minder. Als 'iedereen' zich dan 's aan de regels houdt en de honden daar aanlijnt waar het moet, heb je kans dat ze niet op nog meer plaatsen helemaal worden geweerd.
Geen discussie wat mij betreft: aanlijnen daar waar aanlijnplicht geldt en opruimen daar waar geen officieel hondentoilet is!!
Suzanne
Los daarvan: honden mogen inderdaad steeds minder. Als 'iedereen' zich dan 's aan de regels houdt en de honden daar aanlijnt waar het moet, heb je kans dat ze niet op nog meer plaatsen helemaal worden geweerd.
Geen discussie wat mij betreft: aanlijnen daar waar aanlijnplicht geldt en opruimen daar waar geen officieel hondentoilet is!!
Suzanne
@ Suzanne 123
Maar dan kunnen ze nergens meer losplopen en leker rennen en ravotten.
Hier bij mij, is nergens een losloop gebied in de buurt.
Ik denk trouwens ook niet dat de politie het voor elkaar krijgt, dat iedereen zijn hond aangelijnd houd.
@ Pak -de-bal
Toen we de auto aan zagen komen, hebbn we ze snel aangelijnd, maar ze reden door.
Ze zagen wel dat ze losliepen, maar ze deden niks, ze reden gewoon door.
Ik denk trouwens ook niet dat de politie het voor elkaar krijgt, dat iedereen zijn hond aangelijnd houd.
@ Pak -de-bal
Toen we de auto aan zagen komen, hebbn we ze snel aangelijnd, maar ze reden door.
Terecht dat de boswachters zo streng zijn. Als jij je hond in het bos aangelijnd houdt (en dat doe je gelukkig steeds meer) dan scheelt dat heel veel voor de bosbewoners (konijnen, vogels enz). Dan kunnen die daar ook veiliger en rustiger leven.Pak-de-bal schreef:wat geburde er daarna?
Hier is het van de politie hoeven we niets te vrezen, maar de boswachters die gaan gelijk schrijven !![]()
Van mij mogen ze ook strenger controleren, mits er wel goede voorzieningen tegenover staan. Zoals een mooi veilig hondenlosloopgebied in de buurt en veel poepafvalbakken.
- Moos
- Zeer actief
Ik ben ook wel erg van 'aan de wet houden', maar zo zwart/wit zie ik het niet helemaalSuzanne123 schreef:voor mij is het heel simpel:
Suzanne

Maar qua los laten lopen, tja. Ik vind dat een hele lastige.
Ik kan me ook groen en geel ergeren aan mensen die hun hond los laten lopen (waar het wel of niet mag maakt me dan niet eens uit) die overal doorheen raust, mensen stoort, beesten stoort etc. Daar kan ik me enorm kwaad om maken omdat door dat soort types er dus steeds minder losloopgebieden komen.
Aan de andere kant, ik laat mijn pup van 10 weken ook los bij een meertje waar het, in de zomer, niet mag. Verder dan 20-30 meter bij me vandaan gaat ze niet, ze rent niet op mensen af en niet op aangelijnde honden, en jagen doet ze al helemaal (nu nog iig) niet. Bovendien zijn we altijd de enige bij dat meer, verder niemand te bekennen.
Saar hetzelfde. Of ik die nu aan een flexi heb of los, maakt heel erg weinig uit. Niemand heeft last van haar, beesten niet, mensen niet, dus dan neem ik soms het risico op een boete en bepaal zelf waar ik haar verantwoord, zonder dat iemand er last van heeft, los kan laten.

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
-
- Zeer actief
Tja.. da's dan jammer? Waarom is het zo moeilijk voor mensen om zich aan de regels te houden? Alles moet maar normaal zijn; fietsen op de stoep, je als een idioot door het verkeer begeven zonder richting aan te geven, honden los laten lopen. 'We' zouden wat meer rekening moeten houden met elkaar!doggy schreef:@ Suzanne 123
@ Pak -de-bal
Er is vast wel een veld in de buurt waar je hond WEL los mag?
Sorry, ik heb geen begrip voor mensen die zo doelbewust regels aan hun laars lappen. Klinkt hard... vast wel, maar er IS al zoveel wat aan banden wordt gelegd... als we nou allemaal gewoon de regels hanteren, dan heb je kans dat de wereld een stuk fijner wordt, dat bijv. ouders met spelende kinderen zich niet aan honden ergeren.. en weer klachten gaan indienen...
Snap je waar ik heen wil? Zo'n regel is er niet voor niets...!!
Richt je anders tot de gemeente met een verzoek om een losloopiets te mogen hebben... maar dat gat alleen lukken als verder iedereen zich aan de aanlijnplicht houdt.
Suzanne
Dus ik hou me niet aan de regels??Suzanne123 schreef:Tja.. da's dan jammer? Waarom is het zo moeilijk voor mensen om zich aan de regels te houden? Alles moet maar normaal zijn; fietsen op de stoep, je als een idioot door het verkeer begeven zonder richting aan te geven, honden los laten lopen. 'We' zouden wat meer rekening moeten houden met elkaar!doggy schreef:@ Suzanne 123
@ Pak -de-bal
Sorry, ik heb geen begrip voor mensen die zo doelbewust regels aan hun laars lappen. Klinkt hard... vast wel, maar er IS al zoveel wat aan banden wordt gelegd... als we nou allemaal gewoon de regels hanteren, dan heb je kans dat de wereld een stuk fijner wordt, dat bijv. ouders met spelende kinderen zich niet aan honden ergeren.. en weer klachten gaan indienen...
Richt je anders tot de gemeente met een verzoek om een losloopiets te mogen hebben... maar dat gat alleen lukken als verder iedereen zich aan de aanlijnplicht houdt.
Suzanne
Nou echt wel.
Maar niet als het om het aanlijnen van honden gaat.
Er is echt waar geen een losloop plek voor honden bij me in de buurt.
Ik lijn mijn hond heus wel aan als het niet anders kan, maar zodra we in het park zijn gaat hij van de riem af.
Hij luisterd goed, dus ik zie geen problemen, eigenlijk.
Dan zullen er heel wat mensen moeten reageren denk ik, voordat je iets bereikt bij de gemeente.
Ik heb ook het liefste een leuk gebied waar ze lekker kunnen ravotten, maar dat is hier echt niet.
Het is hier hartstikke leuk voor de honden, maar als het op los lopen aankomt, dat kan vrijwel nergens, ja het kan wel, maar dan met het risico voor een boete.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hangt helemaal af van de APV van de betreffende gemeente of van de regels van de landeigenaar.Jay schreef:Volgens mij mogen honden buiten de bebouwde kom ( m.u.v. natuurgebieden) gewoon los lopen.
In en rondom Apeldoorn zijn er diverse losloopplaatsen en -gebieden aangegeven. Voor de rest mag iedereen zijn/haar hond aangelijnd uitlaten en laten poepen in de (openbare) bosjes/struiken. Dus niet op gras(velden), daar moet je de ontlasting opruimen.
Binnen de bebouwde kom betaal je hondenbelasting, daarbuiten niet, maar het is niet zo dat je, buiten de bebouwde kom, je hond los mag laten lopen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- Zeer actief
Tsja.. doggy...
"ik hou me aan de regels" zeg je... maar NIET als het je ff niet uitkomt!
De regels gelden dus voor iedereen, maar niet voor jou?
Sorry, ik blijf erbij dat het 'not done' is om dit soort regels aan je laars te lappen. In een park lopen ook mensen die bang zijn voor honden! Aanlijnplicht is aanlijnplicht. Klaar, simpel, duidelijk.
En, voordat ik me te druk ga maken; ik ga niet meer in dit topic reageren...
Groetjes,
Suzanne
Sorry, ik blijf erbij dat het 'not done' is om dit soort regels aan je laars te lappen. In een park lopen ook mensen die bang zijn voor honden! Aanlijnplicht is aanlijnplicht. Klaar, simpel, duidelijk.

Groetjes,
Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Sorry hoor ik vind dat je het wel heel zwart wit stelt.Ik woon op de veluwe, hier achter enorm gebied met herten,zwijnen en ander wild.Nooit een boswachter te zien en ik en andere laten allemaal hun hond hier loslopen terwijl het officieel niet mag.En dat gaat hier prima,wild floreert en zijn nooit problemen.Ik loop door het bos om te genieten van de natuur en mijn honden te laten uit rennen,wel zorg ik dat mijn honden niet achter wild,mensen,fietsers of paarden aangaan natuurlijk.Moest ik echter mijn hond hier in het bos aan de lijn houden dan zou ik er echt geen klap aan vinden.Houdt er van om heerlijk uren te struinen door het bos samen met de honden en een aangelijnde hond past voor mij niet in dat plaatje!Zolang mijn honden los geen overlast bezorgen ga ik ze dan ook zeker niet aanlijnen!Suzanne123 schreef:Tja.. da's dan jammer? Waarom is het zo moeilijk voor mensen om zich aan de regels te houden? Alles moet maar normaal zijn; fietsen op de stoep, je als een idioot door het verkeer begeven zonder richting aan te geven, honden los laten lopen. 'We' zouden wat meer rekening moeten houden met elkaar!doggy schreef:@ Suzanne 123
@ Pak -de-bal
Suzanne

- gizmo
- Zeer actief
Ik snap de term hondenbelasting ook nooit zo goed
Als ik van sommige mensen zo lees dat er amper losloopgebieden zijn voor honden
Hier zou de gemeente toch voor kunnen zorgen als er belasting word betaald
Hier in Groningen heb ik niets te klagen
Links en rechts van mij 2 losloop gebieden
En anders even 5 minuten in de auto en sta midden in een natuurgebied waar de hondjes ook los mogen lopen
Als ik van sommige mensen zo lees dat er amper losloopgebieden zijn voor honden
Hier zou de gemeente toch voor kunnen zorgen als er belasting word betaald
Hier in Groningen heb ik niets te klagen
Links en rechts van mij 2 losloop gebieden
En anders even 5 minuten in de auto en sta midden in een natuurgebied waar de hondjes ook los mogen lopen

Ik laat mijn hond ook los lopen hier, er is een uitrenveld maar dat is zo klein, en ondepoep opruimen doe ik altijd ook op het uitrenveld anders ligt dat ook nog onder de drollen, gelukkig ruimen hier veel mensen de hondepoep op maar helaas ook nog die het lekker laten liggen, en dan vooral die grote hopen van grote honden.
-
- Actief
Ontlasting opruimen vind ik niet meer dan normaal en ja in iedere stad/dorp is er denk ik wel 'n aanlijnplicht. Of je je er wel of niet aanhoudt, is natuurlijk aan jezelf, maar dan niet piepen als je 'n boete krijgt.
Ik laat hier Tirsa wel los in de parkjes, maar als ik gewoon door het dorp loop is ze vast. Moet er niet aan denken dat ze ineens de weg over zou steken, hoe goed ze ook luistert, je weet het maar nooit.
Als anderen hun hond los willen laten lopen ook prima, maar zorg wel dat je hem bij je houdt en dat is meestal het grootste probleem en dan krijg ik de smoes te horen, maar hij mag nergens los, ja daar kan ik niks aan doen.
Ik laat hier Tirsa wel los in de parkjes, maar als ik gewoon door het dorp loop is ze vast. Moet er niet aan denken dat ze ineens de weg over zou steken, hoe goed ze ook luistert, je weet het maar nooit.
Als anderen hun hond los willen laten lopen ook prima, maar zorg wel dat je hem bij je houdt en dat is meestal het grootste probleem en dan krijg ik de smoes te horen, maar hij mag nergens los, ja daar kan ik niks aan doen.
-
- Zeer actief
Hier op dorp is het ook een ramp wat losloopgebieden betreft.
Er is maar 1 klein veldje dat vaak vies ..vol ligt met troep en glas want het is zo een leuke hangplek voor de jeugd
daar laat ik haar dus ook niet lopen...
Ze mag van mij gewoon los en dat ik het risico loop op een bekeuring neem ik maar voor lief daar hoor je me ook niet over.
De poep ruim ik gewoon netjes op lijkt me ook niet meer dan normaal
Hier kent iedereen iedereen en zolang je allees netjes opruimt zal er niemand klagen
Er is maar 1 klein veldje dat vaak vies ..vol ligt met troep en glas want het is zo een leuke hangplek voor de jeugd

daar laat ik haar dus ook niet lopen...
Ze mag van mij gewoon los en dat ik het risico loop op een bekeuring neem ik maar voor lief daar hoor je me ook niet over.
De poep ruim ik gewoon netjes op lijkt me ook niet meer dan normaal
Hier kent iedereen iedereen en zolang je allees netjes opruimt zal er niemand klagen
- iones
- Zeer actief
MAar als er te veel regels komen, cq regels TE veel beperkingen op gaan leggen, dan wordt het ook moeilijker voor mensen om zich er aan te houden, eerlijk is eerlijk!Suzanne123 schreef:voor mij is het heel simpel:
Suzanne
En ik vind als hondeneigenaar het belang van mijn honden óók meetellen. Mijn honden hebben zoals elke hond, de behoefte aan beweging, rennen, energie kwijt te raken. En dat kan echt niet vastgelijnd. En officieel mogen honden nergens meer los, behalve op bepaalde gebieden die daar speciaal zijn aangelegd. Die zijn er hier overigens niet waar ik woon.
De wet geeft niets om het welzijn van honden, honden zijn niet belangrijk, ze tellen niet mee, ze moeten altijd en overal aan de lijn.
VAn katten wordt erkend dat ze buitenleven nodig hebben, van honden niet. Selectief.
Sorry suzanne, maar jij bent niet redelijk bezig. Of je houdt niet van honden. Dat kan ook. Maar dan vraag ik me af wat je op een hondenforum te zoeken hebt.Suzanne123 schreef:Tsja.. doggy...
Groetjes,
Suzanne
De TS geeft toch duidelijk aan dat er geen optie is in haar buurt om de honden los te laten. En daarom doet ze het maar in het park want daar is de enige gelegenheid waar dat veilig kan.
De politieagenten hadden haar gemakkelijk aan kunnen houden, want hoewel ze de honden snel aanlijnden, hadden ze gezien dat ze daarvoor losgelaten rondliepen. De agenten moeten een quotum bijhouden van bekeuringen, doch kozen er voor om door te rijden. Ik denk dat het een gedoogbeleid is, door de gegeven omstandigheden ter plaatse: namelijk het gebrek aan losloopgebied voor honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- starfleet
- Erelid
Mijn dochter had laatst een boete van 90 euro
De situatie was dat ze in een losloopgedeelte liep, een herder aan zag komen waar het niet mee gaat en een man die de herder niet bij zich roept. Zij rent opzij een heuveltje op en aan de andere kant weer af met Buffy om even uit zicht te staan. Lopen er twee milieuagenten in burger die haar een dikke prent geven omdat zij haar hond los heeft waar het niet mag. Uitleggen hielp niet.
Ik begrijp wel dat het niet de bedoeling is op een speelveld te lopen met je hond, maar losloopgebieden zijn wel erg vaak ondersgeschoven kindjes. Naast een fietspad of drukke weg. Je hebt hier ook een losloopveld naast een speelveld. Net of honden robotjes zijn die je als ze aan het spelen zijn gelijk terug kunt roepen. Wij laten Buffy in ieder geval ook al niet meer op dat veldje los, stel dat er weer agenten staan en Buffy zet een poot op het speelveld.
Poepzakjes meenemen zou ik verder helemaal geen bezwaar tegen hebben als er veel prullenbakken staan om het in te gooien. Vers vlees drollen zijn zo opgeruimd
Ik erger me best wel aan poep overal, vooral toen de kinderen klein waren en ze weer eens onder de poep thuiskwamen van hun speelveldje. Wij ruimen ook altijd op als Buffy op een ongelukkige plaats poept.
Anne

Ik begrijp wel dat het niet de bedoeling is op een speelveld te lopen met je hond, maar losloopgebieden zijn wel erg vaak ondersgeschoven kindjes. Naast een fietspad of drukke weg. Je hebt hier ook een losloopveld naast een speelveld. Net of honden robotjes zijn die je als ze aan het spelen zijn gelijk terug kunt roepen. Wij laten Buffy in ieder geval ook al niet meer op dat veldje los, stel dat er weer agenten staan en Buffy zet een poot op het speelveld.
Poepzakjes meenemen zou ik verder helemaal geen bezwaar tegen hebben als er veel prullenbakken staan om het in te gooien. Vers vlees drollen zijn zo opgeruimd

Anne
- starfleet
- Erelid
Volgens mij loop jij toch eigenlijk altijd met je hondje aan een flex? Dan kun je ook niet begrijpen hoe belangrijk het is voor een hond om los te lopen en te spelen met hondenvriendjes. Als er geen losloopgebied in de buurt is, dan moet je toch wat. Het gaat niet om in de wijk of op een speelveld loslaten, maar gewoon in een groengebiedje. Vaak is er een soort ongeschreven regel dat honden op een bepaalde plek of in een bepaald bosgedeelte loslopen, dat is wat anders dan je hond overal maar loslaten struinen en poepen. Moos noemde al het voorbeeld van haar pup. Het is heel goed voor een pup om al op heel jonge leeftijd los te leren lopen. Het is ook een andere manier van de wereld ontdekken, spelen aan een flex is niks vind ik. Je kan ook te ver gaan met je regeltjes.Suzanne123 schreef:Tsja.. doggy...
Groetjes,
Suzanne
Jij doet misschien andere dingen met je hondje waardoor hij aan zijn trekken komt; fietsen en/of een paar keer per week trainen met spelen erbij, daarbij heb jij wellicht een groot losloopgebied in de buurt en erger je je aan mensen die buiten dat gebied de honden loslaten, dat begrijp ik wel. Maar topic starter woont ergens waar geen mogelijkheid is. Ik zou het Buffy niet willen ontzeggen om elke dag minstens een uur lekker uit te rennen en onbekommerd te snuffen zonder dat riempje om haar nek.
Anne
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Honden mogen buiten de bebouwde kom gewoon los, ook in Apeldoorn;Liesbeth schreef:Hangt helemaal af van de APV van de betreffende gemeente of van de regels van de landeigenaar.Jay schreef:Volgens mij mogen honden buiten de bebouwde kom ( m.u.v. natuurgebieden) gewoon los lopen.
In en rondom Apeldoorn zijn er diverse losloopplaatsen en -gebieden aangegeven. Voor de rest mag iedereen zijn/haar hond aangelijnd uitlaten en laten poepen in de (openbare) bosjes/struiken. Dus niet op gras(velden), daar moet je de ontlasting opruimen.
Binnen de bebouwde kom betaal je hondenbelasting, daarbuiten niet, maar het is niet zo dat je, buiten de bebouwde kom, je hond los mag laten lopen.
Artikel 2.4.17 Loslopende honden, verboden plaatsen, identificatie
1. Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten
lopen:
a. binnen de bebouwde kom op de weg zonder dat die hond aangelijnd is;
b. op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats,
zandbak of speelweide of op een andere door het college aangewezen plaats;
c. op de weg zonder voorzien te zijn van een halsband of een door middel van tatoeage
aangebracht identificatiemerk, die de eigenaar of houder duidelijk doen kennen.
Dit komt uit de APV van Apeldoorn.
Dus ik zou zeggen; sla je slag en gooi je hond los zodra je het plaatsnaambordje van Apeldoorn aan de goede kant gepasseerd bent.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Ik vind het goed dat ze zoveel controleren.
Wetten en regels zijn er om nageleefd te worden. De reden dat er zoveel nieuwe regels en wetten bijkomen is omdat mensen ze niet naleven!
Door meteen al aan te geven dat de gemeente niets wil doen aan losloopplaatsen vindt ik persoonlijk een beetje een makkelijke instelling.
Ga eens naar de gemeente en heb het er over, desnoods met meer hondenbaasjes.
Hier in de buurt weet ik van 1 parkje dat daar de honden vast moeten. Ik zou het ook ontzettend vervelend vinden als er nergens meer een losloopplek voor honden zou zijn. Maar ik zou in ieder geval wel proberen er iets aan te doen.
Wetten en regels zijn er om nageleefd te worden. De reden dat er zoveel nieuwe regels en wetten bijkomen is omdat mensen ze niet naleven!
Door meteen al aan te geven dat de gemeente niets wil doen aan losloopplaatsen vindt ik persoonlijk een beetje een makkelijke instelling.
Ga eens naar de gemeente en heb het er over, desnoods met meer hondenbaasjes.
Hier in de buurt weet ik van 1 parkje dat daar de honden vast moeten. Ik zou het ook ontzettend vervelend vinden als er nergens meer een losloopplek voor honden zou zijn. Maar ik zou in ieder geval wel proberen er iets aan te doen.
- iones
- Zeer actief
Met alle respect maar nu vind ik dat jij zeurt. Lees nu eens bovenstaande reacties en geef dáár je mening nu eens over.jacq1970 schreef:Tja die regels worden gemaakt en daar moet je je anahouden en doe je dat niet krijg je een boete...zo is het en blijft het en als je het risico neemt om je hond los telaten lopen dan neem je het risico op een vette boete..(hier overigens 60 euro per hond) maar dan moet je niet zeuren.
Over het feit dat honden de behoefte hebben om óók eens los te lopen en te kunnen rennen, over het feit dat deze gelegenheid op sommige plaatsen nergens geboden wordt, en het bij gevolg moeilijk is om aan de regels te voldoen zonder je hond tekort te doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Actief
- Contacteer:
Waar ik woon was in de buurt ook geen veiliglosloopgebied. Er was er wel een maar vlakbij een drukke weg nou daar laat ik mijn honden dus niet los. We lieten ze dus in een park los waar het officieel niet mocht en de politie ook regelmatig kwam controleren. Gelukkig waren er een paar die jaren bezig geweest zijn met de gemeente en nu hebben we dus een officieel veilig losloopgebied.
Ik laat mijn honden ook wel los soms ook wel op plekken waar het niet mag maar ik zal ze dus bv niet op plekken loslaten waar kinderen spelen en zal ze daar ook nooit uitlaten, gebeurd het toch dan opruimen.
Ik laat mijn honden ook wel los soms ook wel op plekken waar het niet mag maar ik zal ze dus bv niet op plekken loslaten waar kinderen spelen en zal ze daar ook nooit uitlaten, gebeurd het toch dan opruimen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
En dat is dus gewoon niet waar, buiten de bebouwde kom mogen honden gewoon loslopen. En bij elke stad/ dorp/ gehucht begint voorbij het plaatsnaambordje "buiten de bebouwde kom"......iones schreef:Met alle respect maar nu vind ik dat jij zeurt. Lees nu eens bovenstaande reacties en geef dáár je mening nu eens over.jacq1970 schreef:Tja die regels worden gemaakt en daar moet je je anahouden en doe je dat niet krijg je een boete...zo is het en blijft het en als je het risico neemt om je hond los telaten lopen dan neem je het risico op een vette boete..(hier overigens 60 euro per hond) maar dan moet je niet zeuren.
Over het feit dat honden de behoefte hebben om óók eens los te lopen en te kunnen rennen, over het feit dat deze gelegenheid op sommige plaatsen nergens geboden wordt, en het bij gevolg moeilijk is om aan de regels te voldoen zonder je hond tekort te doen.
Laatst gewijzigd door Budkes op 26 mei 2008 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- iones
- Zeer actief
TSja, wie moet ik nu geloven?Budkes schreef:[
En dat is dus gewoon niet waar, buiten de bebouwde kom mogen honden gewoon loslopen. En rondom elke stad/ dorp/ gehucht is een bebouwde kom......
TEgen mij wordt gezegd dat honden officieel OVERAL aangelijnd moeten worden, tenzij aangegeven staat dat ze er los mogen.
Dus.... hoe zit het nou?
- Budkes
- Zeer actief
Mijiones schreef:TSja, wie moet ik nu geloven?Budkes schreef:[
En dat is dus gewoon niet waar, buiten de bebouwde kom mogen honden gewoon loslopen. En rondom elke stad/ dorp/ gehucht is een bebouwde kom......
TEgen mij wordt gezegd dat honden officieel OVERAL aangelijnd moeten worden, tenzij aangegeven staat dat ze er los mogen.
Dus.... hoe zit het nou?
Wat altijd opgaat is dat je je hond ten alle tijden onder controle moet houden. Dus ook als hij niet is aangelijnd. Het is zelfs zo dat in de meeste gemeentes de honden bv. in een park los zouden mogen lopen, tenzij anders is aangegeven, omdat er in de meeste APV's gesproken wordt over weg.
En bij een weg horen wel de trottoirs, bermen etc. maar niet het park.
Maar als je het 100% zeker wilt weten moet je gewoon even kijken in de APV van jouw gemeente. Meestal staat die gewoon op internet.
(edit; typefout :N:)
Gr. Aniek

Je moet dit gewoon per stad bij de gemeentelijke verordeningen nakijken. In Eindhoven mag je hond gewoon nergens los. Schijnbaar komen er nog wel eens ooit ergens losloopgebieden, maar dat kan nog wel 'n paar jaar duren. Je kunt dit dus niet zomaar voor alle steden neerzetten.Budkes schreef:Mijiones schreef:TSja, wie moet ik nu geloven?Budkes schreef:[
Dus.... hoe zit het nou?![]()
Wat altijd opgaat is dat je je hond ten alle tijden onder controle moet houden. Dus ook als hij niet is aangelijnd. Het is zelfs zo dat in de meeste gemeentes de honden bv. in een park los zouden mogen lopen, tenzij anders is aangegeven, omdat er in de meeste APV's gesproken wordt over weg.
En bij een weg horen wel de trottoirs, bermen etc. maar niet het park.
Maar als je het 100% zeker wilt weten moet je gewoon even kijken in de APV van jouw gemeente. Meestal staat die gewoon op internet.
(edit; typefout :N:)
- iones
- Zeer actief
Dat klopt, dat van Eindhoven. En honden mogen zelfs nergens meer komen. Vroeger ging ik heel vaak met Polleke naar het centrum of naar het Winkel Centrum Woensel. MAar dat is verboden gebied geworden voor honden. Er is veel groenvoorziening in Eindhoven ,maar nergens mogen honden nog los. Ik weet dat veel hondeneigenaren zich er overigens niet aan houden.
Voor zover ik weet is aan de Amazonenlaan wel een hondenuitlaatterrein overigens. Daar heb ik heel wat keren de hond uitgelaten en iedereen uit de buurt daar gaat ernaartoe met zijn hond. Ik vraag me af of ze dat teruggedraaid hebben, dat zal toch niet?
Voor zover ik weet is aan de Amazonenlaan wel een hondenuitlaatterrein overigens. Daar heb ik heel wat keren de hond uitgelaten en iedereen uit de buurt daar gaat ernaartoe met zijn hond. Ik vraag me af of ze dat teruggedraaid hebben, dat zal toch niet?