Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meerdere honden tegelijk eten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Hier eten ze allemaal samen.
Ze kunnen de hele dag eten pakken en lopen dus geregeld even naar de bak om iets te eten.
Waarneer het echt etenstijd is krijgen ze allemaal een aparte bak met eten, hier doen ze verder ook niet moeilijk over. Poppetje is de enige die nog weleens met een ander mee wil eten. Owja, en de katten eten nog weleens wat brokjes mee.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Inge O schreef:[

één van mijn 'puppiemensen' (broer van attack) barft ook met drie honden en hij noemde dat als groot nadeel, het is dus niet dat ik het zelf persé zo wíl zien :wink: .
Ik vind het zelf ook een nadeel, ze eten natuurlijk geen uren maar met een geitekop zijn ze toch ruim een half uur bezig en als ze lamsbotten hebben duurt het ook wel even.
Voor schrokken ben ik niet bang want ze weten dat er niet gepikt wordt
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ollie en Loddie eten ieder in hun eigen bench (dat is dan ook het enigste waarvoor de bench gebruikt wordt).
Rambo eet in de keuken. Alleen bij grote botten eten ze allemaal los. Ik moet dan alleen opletten dat Ollie niet alles inpikt van de meiden...
Afbeelding
Addy

Inge O schreef:
Addy schreef:
Inge O schreef:[

één van mijn 'puppiemensen' (broer van attack) barft ook met drie honden en hij noemde dat als groot nadeel, het is dus niet dat ik het zelf persé zo wíl zien :wink: .
Ik vind het zelf ook een nadeel, ze eten natuurlijk geen uren maar met een geitekop zijn ze toch ruim een half uur bezig en als ze lamsbotten hebben duurt het ook wel even.
Voor schrokken ben ik niet bang want ze weten dat er niet gepikt wordt
maar om dat bereiken moet je er wel bij in de buurt zijn :wink: .

met botten kan ik ze rustig alleen laten (dan ben ik wel thuis natuurlijk, maar sta er niet bij) maar met pens enz. zou dat zeker weten niet lukken.
We blijven er altijd bij, een bot kan ook verkeerd schieten en dan kan je hond stikken, dat risico loop ik liever niet :wink:
Addy

Inge O schreef:ja, maar dan heb ik het over mega-botten waar geen verkeerd schieten aan is :mrgreen: . die laat ik hen dan ook niet in één keer oppeuzelen, een uurtje knabbelwerk en het zaakje wordt weer ingeleverd :wink: .
het verbaasde me ook al :mrgreen:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik heb één bak met brokken en één emmer water voor 3 doggen. Ze weten dat er zolang brokken worden bijgevuld tot niemand meer honger heeft. Ze eten om de beurt (volgorde verschilt) en dat regelen ze zelf.
Als ze vlees krijgen, geef ik wel ieder een eigen bak. Maar ruzie is er nooit.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Hier eten ze bij elkaar in de keuken en het is inderdaad vrij snel weg; kvv of ander vlees.
Ik ben er wel bij maar dat komt omdat ik rond die tijd toch altijd in de keuken bezig ben, vaak met ons eigen eten bijvoorbeeld.

Bantam mag gerust ook bij Megan in haar bak, laatst stonden ze samen uit haar bak karnemelk te drinken, zo lief die twee.
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

hier eten ze ook allemaal tegelijk en allemaal ong een meter van elkaar af, maar ze blijven alle 4 netjes in hun eigen bak, alleen als de kleine dames wat hebben laten staan blijft Endy in de keuken, ze komt er niet aan, want ze weet dat ik het hoor.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

Hier eten de beesten ook beide tegelijk.

Maar ik moet er wel bijblijven want anders rent Moos naar de bak van Sam en begint aan zijn eten. Sam loopt dan meteen weg bij zijn eten en kijkt dan naar mij van: "help!"

Rotkat ook.... :smile: :smile:
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
Angelique25 schreef:
Inge O schreef:
Addy schreef:Ik denk trouwens dat het wel wat uitmaakt of honden barfen of dat ze brokken eten :wink:
dat denk ik zeker en dat is hier ook één van de redenen waarom ik er niet over pieker om met z'n zessen te gaan barfen - ik zie me hier echt geen uren per dag politie-agentje spelen.
Hoezo uren? Hier barfen ze met z'n negenen en het eten is gewoon met een paar minuten op. Alleen een groot vleesbot doen sommigen wat langer over, maar dan blift gewoon die deur even wat langer dicht en is dat dus ook geen probleem. De grootste jatmoos deed hetzelfde toen ze nog grotendeels brok had, dus wat dat betreft is er maar weinig veranderd.
ik heb natuurlijk zelf geen ervaring met barfen, maar dat is wat lees/hoor van mensen met barfende honden - het wordt toch ook juist als voordeel gezien dat de hond langer bezig is met zijn voer?

dat 'uren' zoals ik het uitdrukte moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar ik kan me moeilijk voostellen dat vlees-met-been (zoals het toch vaak gegeven wordt?) zomaar hap-slik-weg is?

hier natuurlijk ook 4 honden die nrv eten, maar ik ervaar dat niet als een probleem eigenlijk. er eet er 1 buiten, de rest binnen. huts in de keuken, fritz in de kamer en kiefer heeft zijn eigen kamertje. dus ze eten gedeeltelijk apart.
ja, natuurlijk is een bak met brokken makkelijker en sneller.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Lola en jakko eten gezellig in de huiskamer, samen wel te verstaan..
baknijd hebben ze niet , maar ik blijf er ook altijd bij als ik bevleesde botten voer..ivm de veiligheid.
Als er iets gebeurd kan ik daarop anticiperen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Jessica, jij geeft je honden in verschillende ruimtes te eten.
dat wil zeggen dat je niet op 4 plaatsen tegelijk kan zijn.., ben jij niet bang dat er een zijn eigen verslikt oid en dat jij er dan niet bij bent?
Of heb je daar een andere oplossing voor?
Ik vraag dat mezelf af. :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

wendy71 schreef:Jessica, jij geeft je honden in verschillende ruimtes te eten.
dat wil zeggen dat je niet op 4 plaatsen tegelijk kan zijn.., ben jij niet bang dat er een zijn eigen verslikt oid en dat jij er dan niet bij bent?
nee, ik ben idd niet bij allemaal ;). ik weet ongeveer hoe lang ze ergens over doen. dus als het te lang duurt ga ik wel kijken. huts en fritz zitten wel samen en huts is eigenlijk de enige die ik wat meer in de gaten hou. de rest redt zich wel. ja, ms zit er een risico aan maar ze zijn opgegroeid met nrv en hebben nooit problemen. als ze pup zijn zit ik er wel altijd bij, en dan zie je vanzelf wel wanneer ze grotere stukken kunnen hebben en hoe ze eten. fritz bijvoorbeeld zou zich nooit verslikken of grote stukken doorslikken. ze kauwen allemaal wel goed, ze weten ook niet beter.
en een hond kan ook in een brokje stikken :19: .
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
nee, ik ben idd niet bij allemaal ;). ik weet ongeveer hoe lang ze ergens over doen. dus als het te lang duurt ga ik wel kijken. huts en fritz zitten wel samen en huts is eigenlijk de enige die ik wat meer in de gaten hou. de rest redt zich wel. ja, ms zit er een risico aan maar ze zijn opgegroeid met nrv en hebben nooit problemen. als ze pup zijn zit ik er wel altijd bij, en dan zie je vanzelf wel wanneer ze grotere stukken kunnen hebben en hoe ze eten. fritz bijvoorbeeld zou zich nooit verslikken of grote stukken doorslikken. ze kauwen allemaal wel goed, ze weten ook niet beter.
okee, was benieuwd. :wink:
Goede oplossing zo.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Om alle mogelijke herrie te voorkomen eten ze hier meestal gewoon lekker rustig apart. Ik vind het gewoon zonde als alleen daarom ruzie zou ontstaan. Ze eten BARF, dus inderdaad vaak dingen die wat langer duren, of waar een nieuweling als Esza een tijdje langer over na moet denken dan de heren. Heel soms als het "snelle" dingen zijn die ze te eten krijgen wel met 2 tegelijk waar we dan zelf tussen blijven staan zodat er niet gejat kan worden.
Overigens duurt het in z'n geheel meestal nog niet lang hoor, en intussen ruim ik bijvoorbeeld even op in de keuken of elders waar ik ze kan zien.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Met Storm ben ik niet bang voor verslikken of schrokken. HIj barft al vanaf de eerste dag dat hij bij ons is en kauwt zeer goed. Zelfs op een korstje brood of een stukje kaas kauwt hij zeer goed :wink:
HIj is het gewend en schrokt ook niet
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Hutsje
Zeer actief

wendy71 schreef:
Hutsje schreef:
okee, was benieuwd. :wink:
Goede oplossing zo.
Ik ben totaal niet bang voor dat soort dingen hoor. ik kan het wel zo doen dat we oog op allemaal hebben, wim kan in de kamer blijven en zo fritz en huts in de gaten houden en ik kan buiten gaan staan om lijf in de gaten te houden en door het raam naar kiefer te kijken, maar ik vind dat echt niet nodig. en dat terwijl pien ooit eens bijna is getikt in een kalfsstaart. maar die was het niet gewend en slokte dat in een keer naar binnen. ik ben dus wel voorzichtig met grote gladde stukken, als ik dat niet vertrouw dan maak ik die klein. dat heb ik ook lang gedaan met gerote stukken spiervlees en pens bij lijf en kiefer toen ze pup waren want dat ging ook in 1 keer naar binnen. dat knipte ik dus, maar dat doe ik ook al een tijd niet meer.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Nou Inge, pens is ook het enigste wat BUITEN gegeten word.
ik mot die stank niet in mijn kiet! :smile: :N:
De rest mag binnen opgevroten worden, maar pens, nee, liever buiten.. :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Inge O schreef:
ik zie ze hier al met lappen pens binnen liggen :N: - ik weet dat dit bij sommige forummers wel gebeurt maar daar bedank ik echt feestelijk voor. ik heb verre van een poetsmanie, eerder het tegendeel, maar alles hier onder de barf gaat me te ver - als ze eens iets vers krijgen gaan ze maar lekker in het gras eraan knagen.
tja, je kunt het natuurlijk ook in stukken knippen, dan heb je dat probleem niet en kun je ze toch vers geven :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke en Nozem eten ieder vanaf een eigen voerstandaard, maar kunnen wel bij elkaars bakken als ze zouden willen. Dat hebben ze nog nooit gedaan, die neiging hebben ze geen van tweeën. Als de bakken leeg zijn kijken ze standaard even bij de ander in de etensbak om te kijken of er iets is blijven liggen en om nog even de laatste kruimeltjes carnibest weg te likken. Ik blijf er niet bij als ze eten hebben.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Als de bakken leeg zijn kijken ze standaard even bij de ander in de etensbak om te kijken of er iets is blijven liggen
Hihi, dat doen ze hier ook. :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Inge O schreef:
Hutsje schreef:
Inge O schreef:
ik zie ze hier al met lappen pens binnen liggen :N: - ik weet dat dit bij sommige forummers wel gebeurt maar daar bedank ik echt feestelijk voor. ik heb verre van een poetsmanie, eerder het tegendeel, maar alles hier onder de barf gaat me te ver - als ze eens iets vers krijgen gaan ze maar lekker in het gras eraan knagen.
tja, je kunt het natuurlijk ook in stukken knippen, dan heb je dat probleem niet en kun je ze toch vers geven :wink:
met pens doe ik dit nu al, maar als ik met bot zou gaan voeren zou ik daarvoor toch minstens een maïshakselaar nodig hebben :mrgreen: .

overigens verdwijnt het voordeel van 'lekker bezig zijn' ook als je knipt en dat vind ik toch al de grootste pré - haal ik net mijn 'pré' weg :19: .
ja, okay, maar je had het over penslappen, en botten geef je al, toch? en trouwens, een kipje is zo weg hoor ;).
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

maar wel goed voor de tanden ;).
het ligt er een beetje aan wat je wilt en met welk doel je vers wilt geven. als het je te doen is vanwege de tijd die ze ermee bezig zijn dan kun jij het niet doen inderdaad als ze niet samen kunnen eten, alhoewel ik me dat afvraag omdat andere botten wel gaan? als het je het niet wilt doen vanwege het niet binnen willen voeren vanwege de rotzooi zijn er zat alternatieven, zoals in stukken snijden of kipkarkas geven, of hele kippen, parelhoentjes, ed, die zijn ook zo weg en smeren niet. ik geef ze hier binnen op kleedjes en daar eten ze ook allemaal op. na die tijd gooi ik dat zo in de was.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef: ik zie ze hier al met lappen pens binnen liggen :N: - ik weet dat dit bij sommige forummers wel gebeurt maar daar bedank ik echt feestelijk voor. ik heb verre van een poetsmanie, eerder het tegendeel, maar alles hier onder de barf gaat me te ver - als ze eens iets vers krijgen gaan ze maar lekker in het gras eraan knagen.
Haha, nou ik ben ook een 'huisvrouw' van niks, maar hier eten ze echt alles buiten op (of met extreem slecht weer in de half open schuur).
Het voordeel van buiten eten is ook nog eens dat ze wat zand/aarde, grasjes en kruidjes meepikken wat aan het (vlees)bot blijft plakken. Een soort van ruwvezel! :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat is dan nu eigenlijk het voordeel van lang over het eten doen?
Bij mensen kan ik me daar iets bij voorstellen, samen kletsen, kaarsjes erbij, lekker natafelen...... :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inge O schreef:
Marie-Josée schreef:Wat is dan nu eigenlijk het voordeel van lang over het eten doen?
Bij mensen kan ik me daar iets bij voorstellen, samen kletsen, kaarsjes erbij, lekker natafelen...... :mrgreen:
gewoon, hebben ze langer lol :mrgreen: . ze zijn er druk mee en wat is er nu leuker dan druk zijn met iets wat je leuk vindt?
Ah oké....hier gaan ze als hun honger gestild is gewoon iets anders doen wat ze leuk vinden :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Marie-Josée schreef:Wat is dan nu eigenlijk het voordeel van lang over het eten doen?
omdat honden ook keuzes maken wat ze het eerst willen eten.
als ik een bak gemengd geef, b.v stuk hart,karkas, een gf mixje er bij dan zie je wel degelijk dat honden heel selectief te werk gaan!
dus wat langer over het eten doen is zeker bevredigend voor honden, die van mij hebben na hun maaltijd echt geen zin om wat anders te doen alleen maar uitbuiken! :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

ien schreef:
als ik een bak gemengd geef, b.v stuk hart,karkas, een gf mixje er bij dan zie je wel degelijk dat honden heel selectief te werk gaan!
dus wat langer over het eten doen is zeker bevredigend voor honden, die van mij hebben na hun maaltijd echt geen zin om wat anders te doen alleen maar uitbuiken! :wink:
Precies, het 'eten' zelf geeft voldoening. Het pulken, trekken en knippen van vleesbot.
Zie hier een klein stukje film van Silka echt genietend van een strot:

Afbeelding
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Rami schreef:
ien schreef:
Precies, het 'eten' zelf geeft voldoening. Het pulken, trekken en knippen van vleesbot.
Zie hier een klein stukje film van Silka echt genietend van een strot:

Afbeelding
leuk filmpje :wink:
dat bedoel ik dus, eten is wel degelijk genieten en bezig zijn :ok:
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Met brokken kan het samen, blijf er wel bij, KVV/BARF is allebei apart en een bot ook allebei apart, wel in dezelfde ruimte (woonkamer) maar de 1 in de ene hoek en de ander in de andere hoek :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”