Hayley84 schreef:MonaToetje schreef:
Rot voor voor je broertjes, maar dat betekend nog niet dat ze allemaal zo zijn
Ik vind het typisch dat zodra sommige mensen buitenlander hebben meegemaakt de rest dan ook meteen " slecht " is.
Ik vind dat triest.
Ik heb nooit gezegd dat ze allemaal zo zijn.
Ik zeg alleen dat het VAAK de harde werkelijkheid is.
(heb ook goede ervaringen hoor, zijn alleen in de minderheid met de slechte ervaringen
Je wilt niet weten hoeveel " buitenlanders " slechte "ervaringen met "Nederlanders" hebben. Maar die hoor je ook zelden klagen.
Mijn man bijvoorbeeld , werkt al bijna 2 jaar bij hetzelfde bedrijf. Als er iets is wordt hij meteen geroepen . Isabel was nog geen 2 dagen oud toen ze hem belde om te komen werken.
Maar een contract krijgen : Ho maar.

Zijn Nederlandse collega`s daarintegen krijgen na een paar maanden al een contract aangeboden.
En zo ken ik nog meer " buitenlandse " mensen waarbij het eeuwen heeft geduurd voordat ze een vast contract aangeboden kregen.
Vorige week vrijdag : Ik moest bij mijn zorgverzekering zijn. Isabel was mee. Er zat een oude man te wachten tot hij aan de beurt was. Er zat een oude man naast hem. In eerste instantie deed de man aardig tegen Isabel, mar toen ze begon te jengelen hoorde ik hem tegen zijn buurman zeggen : " Tja, buitenlandse kinderen zijn altijd zo moeilijk "
Schoonzus : Schoonzus vroeg in gebrekkig Duits aan oude man voor de straat . Weet je wat die man zei ( In het Duits ) : " Leer jij eerst maar eens fatsoenlijk Duits praten "