Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een asiel wat ook een pension is, is dat wel goed?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Addy schreef:
Brigitte schreef:
noekie schreef:Ik werk ook in een asiel en wij hebben ook pension erbij.
Alle onze honden krijgen dezelfde verzorging, of ze nu in het asiel zitten of in het pension.
Wij hebben grote bosrennen waar ze lekker in kunnen rennen, voordeel is dat we tegen een bos aan liggen.
Bij ons krijgen ook alle dieren dezelfde verzorging, en de ervaring leert dat aan die goede verzorging de mensen meer waarde hechten dan aan een meter meer kennel :wink:
Vind ik ook het allerbelangrijkste, in het pension waar ik ze breng zijn ze geweldig lief met mijn honden, springen prima in op de verschillende karaktertjes en wat ik zelf heel belangrijk vind is dat ze eerlijk zijn. Als er iets met mijn honden is wil ik dat gewoon weten
Magic was geen hond voor in een kennel op mijn werk, dus daar reden we 2 uur voor om hem naar een ander pension te brengen, het zag er niet uit zo oud maar de mensen en de verzorging/omgang met de honden was gewoonweg top :ok: en dat is voor mij het allerbelangrijkste.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Brigitte schreef:
Alle onze honden krijgen dezelfde verzorging, of ze nu in het asiel zitten of in het pension.
Wij hebben grote bosrennen waar ze lekker in kunnen rennen, voordeel is dat we tegen een bos aan liggen.
Bij ons krijgen ook alle dieren dezelfde verzorging, en de ervaring leert dat aan die goede verzorging de mensen meer waarde hechten dan aan een meter meer kennel :wink:
Wij hebben ook genoeg honden die vaker komen en die vrolijk binnen komen lopen.
De eigenaren vinden het idd erg fijn dat hun hond vrolijk is en dat we hun honden gelijk gedag zeggen als ze binnenkomen ed.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:ik vind eigenlijk dat dan het pension gedeelte wat luxer moet zijn.
en dat was deze juist niet, qua hokken en vrijheden zéker

je betaald er aardig veel voor ( asielhonden betalen niets want ze hebben geen eigenaar in feite)
dus dan wil jer er ook wat meer service bij hebben, en zéker niet hier:
geen uitlaat service of zoiets
Dus omdat de ene hond een asielhond is en de ander het geluk heeft dat niet te zijn moet jouw pensionhondje maar beter verzorgt worden :denken:
Wat een walgelijke mentaliteit, in zo'n pension zou ik mijn honden niet eens willen hebben :roll:
Brigitte
Zeer actief

C@rmen schreef:
Brigitte schreef:
C@rmen schreef:
Brigitte schreef: Bij ons krijgen ook alle dieren dezelfde verzorging, en de ervaring leert dat aan die goede verzorging de mensen meer waarde hechten dan aan een meter meer kennel :wink:
Maar waarom zou je niet beide willen hebben? :wink:
Omdat dat niet altijd gaat, zeker niet als je pension in een monumentaal pand zit wat niet verbouwd mag worden :wink: en de kleine hondenafd. waar het nu over gaat wordt aan het andere gebouw gemaakt. Er gaat namelijk verbouwd worden en de bouwplannen waren binnen te bekijken maar ja niet iedereen kijkt verder dan zijn neus lang is :wink:
Oke zo bedoel je dat :mrgreen:
Ik vatte het iets anders op, namelijk dat de verzorging vaak niet opperbest is bij een pension waar de honden meer ruimte hebben. Maar zo bedoelde je het dus niet :wink:
Nee :wink: wij zijn een klein bedrijf in een stad, wij hebben bossen maar die liggen aan drukke wegen en wij gaan niet met de honden lopen vanwege de veiligheid, die staat bij ons erg hoog in het vaandel zeker omdat je de verantwoordelijkheid hebt over andermans hond :wink:
Brigitte
Zeer actief

noekie schreef:
Brigitte schreef:
Wij hebben ook genoeg honden die vaker komen en die vrolijk binnen komen lopen.
De eigenaren vinden het idd erg fijn dat hun hond vrolijk is en dat we hun honden gelijk gedag zeggen als ze binnenkomen ed.
:mrgreen:

Wij ook, hebben vaak zat ook honden die de baas straal voorbij lopen als ze na 3 weken ze komen halen :smile: uh waar is de speelplaats :denken: :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Hee Marjolein, je bent welkom om een dagje met me mee te lopen hoor :ok: kan je zien hoe het eraan toe gaat :wink:
Addy

Brigitte schreef:Wij ook, hebben vaak zat ook honden die de baas straal voorbij lopen als ze na 3 weken ze komen halen :smile: uh waar is de speelplaats :denken: :mrgreen:
dat doen die van mij gelukkig niet, ze gaan er vrolijk naar toe maar zijn ook weer blij als we ze ophalen :wink:
Brigitte
Zeer actief

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:ik vind eigenlijk dat dan het pension gedeelte wat luxer moet zijn.

je betaald er aardig veel voor ( asielhonden betalen niets want ze hebben geen eigenaar in feite)
Dus omdat de ene hond een asielhond is en de ander het geluk heeft dat niet te zijn moet jouw pensionhondje maar beter verzorgt worden :denken:
Wat een walgelijke mentaliteit, in zo'n pension zou ik mijn honden niet eens willen hebben :roll:
Bij ons hebben de asielhonden die op de afdeling van de grote honden zitten dezelfde maat kennels als de pension honden dat mag dus blijkbaar niet :19:

Ennu WIJ de stichting betalen voor de asielhonden Marjolein :roll:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Dat zal ook vast het verschil zijn tussen het westen van het land en het oosten :mrgreen:
Het pension waar janus voor de dagopvang heen gaat (kleinschalig pension) ligt tussen de weilanden en heeft zelf ook veel helemaal omheind weiland. Er word daar ook niet met de honden gelopen ivm de veiligheid (gelukkig maar) maar daar hebben ze dus heel veel omheinde mogelijkheden om wat aan te keutelen en te spelen ed. Maarja die ruimte moet je inderdaad wel hebben. :wink: Hier in de stad zit ook een asiel die die ruimte niet heeft en daar moeten de honden het ook met een kennel en een binnenplaats doen, al word daar dan wel weer dagelijks met de honden gelopen.
Brigitte
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Zoek stok! schreef:
Pak-de-bal schreef: ik zei waarom nemen jullie geen uitlaatservice in dienst voor de pension honden?
Dan gaan ze toch lekker er even uit.
Want die lui hebben busjes en halen ze wel even op. toch? :denken:
Dat kost een tientje per hond, wie gaat dat betalen?
de eigenaar natuurlijk, ik heb het er wel voor over, om te weten dat mijn hond dan tòch de buitenlucht in gaat :ok:
of tòch een heerlkijke boswandeling gaat maken

Maar het hoeft niet voor elke hond , eigenlijk zou je dat als "extra" kunnen aanvragen, als je zeker weet
dat ze niet met je hond uit wandlen gaan.

zou dàt kunnen?
Dat had je kunnen vragen nu je er toch was :denken:
Brigitte
Zeer actief

C@rmen schreef:Dat zal ook vast het verschil zijn tussen het westen van het land en het oosten :mrgreen:
Het pension waar janus voor de dagopvang heen gaat (kleinschalig pension) ligt tussen de weilanden en heeft zelf ook veel helemaal omheind weiland. Er word daar ook niet met de honden gelopen ivm de veiligheid (gelukkig maar) maar daar hebben ze dus heel veel omheinde mogelijkheden om wat aan te keutelen en te spelen ed. Maarja die ruimte moet je inderdaad wel hebben. :wink: Hier in de stad zit ook een asiel die die ruimte niet heeft en daar moeten de honden het ook met een kennel en een binnenplaats doen, al word daar dan wel weer dagelijks met de honden gelopen.
Wij hebben geen grasvelden vanwege de hygiene, als een hond aan de race is dan kan je het niet weg krijgen, een grasveld wordt uiteindelijk op den duur een bron van bacterien. Daarbij gaan er veel honden graven waardoor een andere hond die rond rent weer een doodsmak maakt door in een kuil te stappen, overal zitten wel haken en ogen aan. En iedereen probeert het zo goed mogelijk te doen niet :wink: wij hebben veel vaste tevreden klanten en bestaan binnenkort 80 jaar dus zo slecht zal het niet zijn :mrgreen:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik bedoel ook niet te zeggen dat jullie het slecht doen hoor, :wink:
Brigitte
Zeer actief

jidde schreef:
Brigitte schreef:
jidde schreef:Brigitte, heb jij gewoon Marjolein misgelopen :eek: :eek:
Ja, kut he, echt balen zeg, nou ja als ze het is van die geile honden weet ik nu iig hoe ze eruit ziet voor de volg. keer :mrgreen:
Ze heeft dus een zeer goeie kijk erop :smile:
Ja, we stonden allemaal met open mond te kijken van die gedragsdeskundigheid die eruit gesmeten werd, en hebben vooral er niet om :smile: :roll:

En dat er ook weleens 2 teven en 2 reuen op elkaar rijen kon al helemaal niet :eek: dat moest zwaar gestraft worden.
Brigitte
Zeer actief

C@rmen schreef:Ik bedoel ook niet te zeggen dat jullie het slecht doen hoor, :wink:
:wink: Ik ben niet blind, er kan bij ons zeker dingen beter maar ja niet iedereen heeft de mogelijkheid tot een aardig centje :19: :wink: zeker niet als stichting dan moet je beetje bij beetje doen helaas.
Addy

Brigitte schreef:Ja, we stonden allemaal met open mond te kijken van die gedragsdeskundigheid die eruit gesmeten werd, en hebben vooral er niet om :smile: :roll:

En dat er ook weleens 2 teven en 2 reuen op elkaar rijen kon al helemaal niet :eek: dat moest zwaar gestraft worden.
dat ken er maar een geweest zijn :smile: :smile: :smile:
Brigitte
Zeer actief

Addy schreef:
Brigitte schreef:Ja, we stonden allemaal met open mond te kijken van die gedragsdeskundigheid die eruit gesmeten werd, en hebben vooral er niet om :smile: :roll:

dat ken er maar een geweest zijn :smile: :smile: :smile:
Shit hee, ik stond er gewoon bij he :19: ik zat natuurlijk weer ergens anders met mijn hoofd :roll: want normaal had ik zeker de discussie aan gegaan. he jammer zeg dat ik het nou niet door had :roll: :mrgreen:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Mijn honden gaan in 90% van de gevallen altijd lekker mee op vakantie. Wij gaan meestal 4 a 5 keer per jaar op vakantie met ze. Eigenlijk altijd naar het buitenland. Onze vakanties zijn daarop aangepast. Meestal gaan we 1 keer per jaar op wintersport zonder de honden en die gaan dan naar mijn ouders, die naast ons wonen. Mocht dat onverhoeds eens niet kunnen heb ik 2 adressen achter de hand van vrienden die vrijstaand wonen met mooie grote weides rondom hun woningen, volledig omheind en kunnen ze daar naartoe, maar dat is nog nooit voorgekomen. Mochten ze om wat voor reden dan ook ooit eens naar een pension moeten dan zal ik tenallertijde kiezen voor een pension waar ze vrij rond kunnen lopen in de kamers, absoluut geen hokken, met grote uitrenvelden en waar ze hun eigen eten (vers vlees) kunnen krijgen. Al moet ik ervoor naar het buitenland rijden dat interesseerd me niet.
Addy

Brigitte schreef:Hee Marjolein, je bent welkom om een dagje met me mee te lopen hoor :ok: kan je zien hoe het eraan toe gaat :wink:
ikke wil ook :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Addy schreef:
Brigitte schreef:Hee Marjolein, je bent welkom om een dagje met me mee te lopen hoor :ok: kan je zien hoe het eraan toe gaat :wink:
Haha en wat is jouw reden :pffff:
Addy

Brigitte schreef:
Addy schreef:
kijken of jullie wel goed genoeg zijn voor mijn prinsjes en prinsesjes :pffff:
enne even te gluipen naar jouw love to be
Brigitte
Zeer actief

Addy schreef:
Brigitte schreef:
Addy schreef:
kijken of jullie wel goed genoeg zijn voor mijn prinsjes en prinsesjes :pffff:
enne even te gluipen naar jouw love to be
Whaha ik wist het :smile: nou je bent welkom hoor als je in de buurt bent, laat het wel ff weten dan want dan zorg ik dat ze er ook is :mrgreen:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Addy schreef:

Hier ben ik het volledig mee eens. Waarom zouden pension honden meer recht hebben op wat dan ook :denken: Laat de honden in het asiel ook recht hebben op hun aai, liefde aan aandacht.
Addy

Brigitte schreef: Whaha ik wist het :smile: nou je bent welkom hoor als je in de buurt bent, laat het wel ff weten dan want dan zorg ik dat ze er ook is :mrgreen:
Dan gaan we daarna nog even Den Haag onveilig maken :mann:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Brigitte schreef:
:mrgreen:

Wij ook, hebben vaak zat ook honden die de baas straal voorbij lopen als ze na 3 weken ze komen halen :smile: uh waar is de speelplaats :denken: :mrgreen:
Dat ken ik :smile: Gaan ze eerst alle collega's gedag zeggen, dan op zoek naar koekiessss overal, owja daar was baas even snuffelen en dan weer hup mee naar de kennels los mee lopen ipv naar de eigenaar :smile:
Sommige eigenaren kunnen nog beledigd zijn ook dat ze niet meteen op hun af rennen :mrgreen:
ik vind het altijd zoooo heerlijk om te zien, gaan ze mij heel enthousiast begroeten en zeg i kaltijd: ehhh je baasje staat daar :mrgreen:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Hier in Gorinchem ook asiel en pension. En zelfs dagopvang :N:

En schandalig genoeg worden alle honden hetzelfde behandeld. Op de speelweiden (zand en grasweide) en uitgelaten (als dat kan qua hond)
Onze hond gaat daar dus eerst naar dagopvang, om vervolgens daar ook vast weleens in het pension te komen. Mijn leaselabrador gaat er binnenkort ook een tijdje naartoe, ben benieuwd hoe zij het vindt :mrgreen:

Ik zou het alleen maar positief vinden als de hond de medewerkers nog even gedag gaat zeggen bij het ophalen. Even een bedankje doen voor de goede zorgen :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Brigitte schreef:
Addy schreef:
Brigitte schreef:En je was toch niet die vrouw die zei tegen mijn collega dat rijende honden geen vorm van dominantie was maar dat ze dan gewoon geil zijn he of was je dat wel :mrgreen:
Ik kan je nou al vertellen dat ze dat wel was :smile: :smile: :smile:
Dus jullie hebben kwijnende hondjes Bri :denken:
Word tijd dat ik eens kom kijken daar :mrgreen:
Ik heb namelijk ook het idee dat ze dat was ja, balen hoor dan heb ik 3 keer naast haar gestaan :boos:
ja ik was het ja, en een andere collega van jullie buiten bij die oude hondjes gaf mij gelijk:
ze zei , dat dat ook geen dominatie was ( dat wordt zo vaak gezegd zei ze) , maar gewoon zoals reuen zijn, als ze een loops teefje meemaken
zijn geslacht was namelijk al heel groot , geen gezicht voor een Open Dag :smile: :smile:
Pak-de-bal

miekmiek schreef:ben je in die tegen de grens van wassenaar geweest? Ik vond de binnenplaats ook wel wat tegenvallen en de hokken van de kleinere rassen ook. Maar ik ben toch al niet zo pro-pension, dus niet echt objectief.
wat grappig , ja die was het , wel leuk gedaan , hoor , met kraampjes en zo en demo's van speurhonden.

maar waar het om ging ( dus het kennismaken met het pension) viel dus enorm tegen, dus jij ook .
Het was er erg heet ( broeikas-effect ) met een glazen dak in die warmte ! geen airco :eek:

In die kleine hokken zat ook een spaniel die als een soort aap elke keer tegen de muur sprong
van nerveusheid en stress , en dat was ook een pensionhond
nou, het zou jòuw hond maar wezen , want dit weet je niet natuurlijk.

maar ze zeiden dat dit de oude hokken waren en ze zijn bezig met iets nieuws,
maar daar heb je dan nu geen boodschap aan, toch?

dan moet je geen pension beginnen en even daarmee wachten, toch? :denken:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pak-de-bal schreef:
Brigitte schreef:
Addy schreef:
Brigitte schreef:En je was toch niet die vrouw die zei tegen mijn collega dat rijende honden geen vorm van dominantie was maar dat ze dan gewoon geil zijn he of was je dat wel :mrgreen:
Ik heb namelijk ook het idee dat ze dat was ja, balen hoor dan heb ik 3 keer naast haar gestaan :boos:
ja ik was het ja, en een andere collega van jullie buiten bij die oude hondjes gaf mij gelijk:
ze zei , dat dat ook geen dominatie was ( dat wordt zo vaak gezegd zei ze) , maar gewoon zoals reuen zijn, als ze een loops teefje meemaken
zijn geslacht was namelijk al heel groot , geen gezicht voor een Open Dag :smile: :smile:
en was jij niet degene die eerst beweerde dat rijden op elkaar gewoon dominantie betekend, onderdrukking, de baas willen spelen? :denken:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Pak-de-bal schreef:
Brigitte schreef:
Addy schreef:
Marjolein,je weet toch dat er ook vrijwilligers werken bij dat asiel/pension/bejaardentehuis he?
Niet iedereen weet evenveel van hondengedrag,sommigen helemaal niets en toch werken ze in zo'n asiel.......maar als ze jou dan gelijk geven heb je dat nog niet persee ook hoor :blah:
en de dikgemaakte zin,alsof een hond dat weet wat er gaande is en welke dag het is zeg,je hebt echt een draadje loszitten jij :piew:
Pak-de-bal

Maeve schreef:Wij hebben bij ons asiel ook een pensiongedeelte. Dit is ook eigenlijk voor mensen die een "echt" pension niet kunnen betalen. Het is dus een stuk goedkoper maar de dieren worden toch echt goed verzorgt. En ik weet niet of er veel verschil zit tussen een pension en pension plekken bij een asiel. Bij een echt pension zitten ze ook in hokken en gaat het er niet veel anders aan toe. Het verschilt ook per asiel. Wij hebben een route waar we de honden dagelijks uit laten. Ook hebben we een renveld waar we ze op kunnen laten.
dit is al veel beter geregeld, al is het allen maar daarvoor zal ik mijn hond al naar jullie brengen.
( voor het teede gedeelte van het rood)

dat het " een stuk goedkoper is": had ik niet aan gedacht, misschien is dàt de reden? :denken:

maar hier was dus geen verschil tussen een asiel hond ( ook zielig dan) en een pension hond:
geen buitenlucht
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 25 mei 2008 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”