Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weerstand verhogen, hoe?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

boxersien

Weerstand verhogen, hoe?

Ongelezen bericht door boxersien »

BOris wil ik toch nog een keer laten enten omdat mijn ouders op het idee kwamen van de zomer nog op vakantie te willen. Dit geeft niet, maar omdat ik werk dan zal hij overdag naar een opvang moeten. Dit kan gelukkig, maar dan moet hij wel geent zijn en dat is hij momenteel niet (alleen tegen rabies is hij maar geent).
Hij heeft veel last van de weil enting met betrekking tot zijn schildklier (nooit getest, dus denk ik omdat de vacht uitvalt op zijn dijen en de huid zwart wordt, na een paar maanden trekt het weer weg). Nu heb ik gehoord dat je de weerstand van je hond kan verhogen zodat hij er beter tegen kan. Maar geen idee hoe. Vitamine spuit? medicatie?
Wie weet een manier?
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik geef, op advies van mijn homeopatisch dierenarts (die ook regulier dierenarts is :mrgreen: ), dagelijks 2 x 2 tabletjes Echinaforce en pro-biotica aan mijn honden om de weerstand op peil te houden.
Pro-biotica is van Protexin. Jenny krijgt de pro-soluble en de pro-fibre en Donna krijgt alleen de pro-soluble.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Als het zo makkelijk was dat je entreacties enkel met weerstandsverhogende middelen weg kon werken, zou vaccinatieschade niet meer bestaan. Wat jij beschrijft, lijkt mij toch een behoorlijke aanslag op het immuunsysteem. Het enige wat je daar daadwerkelijk mee zou kunnen doen is om je hond te ontgiften. Dat wel onder begeleiding van een goede homeopatische/holistische dierenarts. Eerst de rommel eruit, dan pas weerstandsverhogend. Dat was het advies van mijn dierenarts. Niet alleen Weil heeft nadelig effect op de schildklier. Rabies en Hondenziekte werken daar ook flink op in. Zou voor mij een reden zijn om in elk geval de Weilenting niet meer te laten zetten.
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Ik weet van een *natuurgeneeskundige* dat je bijna alles kan oplossen met Yakult :roll: :denken:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ponne schreef:Ik weet van een *natuurgeneeskundige* dat je bijna alles kan oplossen met Yakult :roll: :denken:
Maar dan ook alles he :smile: ......sorry even off topic :wink:
Afbeelding
boxersien

Rabiesenting had hij geen last van en die is een half jaar geleden gegeven.
Hondenziekte was het ook niet. Toen ik weil apart liet geven kreeg hij wel weer de reactie (2x gehad). Maar nu wil het ook dat er in onze achtertuin ook wilde ratten komen (komen vanuit de sloot en boomgaarden achter ons).
Eigenlijk heb ik liever dat hij hem ook krijgt maar moet wel mogelijk zijn.

Maandag overleg ik even met de dierenarts. Hij heeft namelijk (net ontdekt) een anaalklier ontsteking (of iets in die richting) en dus gaan we maandag sowieso even langs. Gelijk maar grote controle laten doen denk ik. :wink:
Golden Stanley

boxersien schreef:Rabiesenting had hij geen last van en die is een half jaar geleden gegeven.
Hondenziekte was het ook niet. Toen ik weil apart liet geven kreeg hij wel weer de reactie (2x gehad). Maar nu wil het ook dat er in onze achtertuin ook wilde ratten komen (komen vanuit de sloot en boomgaarden achter ons).

Maandag overleg ik even met de dierenarts. Hij heeft namelijk (net ontdekt) een anaalklier ontsteking (of iets in die richting) en dus gaan we maandag sowieso even langs. Gelijk maar grote controle laten doen denk ik. :wink:
Het is een *****enting. Weil laat ik bij mijn hond echt nooit meer zetten. :neenee: Niet met deze reacties, dat kost me mijn hond. Voor mij wegen de nadelen zwaarder dan de baten en ook mijn honden komen en wonen in risicogebieden.
Er zijn veel weerstandsverhogende middelen, maar een goeie probiotica is altijd aan te raden (vermindert ook anaalklierproblemen) evenals een geteste visolie. Dat is zo'n beetje wat je veilig kunt geven om de weerstand te verhogen. Beterschap voor je hond.
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 24 mei 2008 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Golden Stanley

ponne schreef:Ik weet van een *natuurgeneeskundige* dat je bijna alles kan oplossen met Yakult :roll: :denken:
Er komt iets meer bij kijken om een vervuilde lever en nieren schoon te krijgen, hoor........... :roll:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Golden Stanley schreef:
Er komt iets meer bij kijken om een vervuilde lever en nieren schoon te krijgen, hoor........... :roll:
Ze bedoelde het ook met een knipoog :wink:
Afbeelding
Golden Stanley

Pepie schreef:
Golden Stanley schreef:
Ze bedoelde het ook met een knipoog :wink:
Dat hoop ik dan maar. In dat geval kan ik er wel om lachen...... :wink:
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Ik heb wel eens op aanraden van een fokster/trimster een tijd anima-strath aan mijn honden gegeven. Ik zou nu zo uit mijn hoofd niet meer kunnen zeggen wat er inzat (oa vitamines door bv. sinaasappelsap) maar misschien kan je het googlen.
Het is niet zo makkelijk te krijgen. Er was een duidelijke verbetering in de vacht zichtbaar. Zij gebruikte het ook mn. bij honden die een nest gehad hadden.
Groetjes van Bo en de honden.
boxersien

Golden Stanley schreef:
boxersien schreef:Rabiesenting had hij geen last van en die is een half jaar geleden gegeven.

Het is een *****enting. Weil laat ik bij mijn hond echt nooit meer zetten. :neenee: Niet met deze reacties, dat kost me mijn hond. Voor mij wegen de nadelen zwaarder dan de baten en ook mijn honden komen en wonen in risicogebieden.
Er zijn veel weerstandsverhogende middelen, maar een goeie probiotica is altijd aan te raden (vermindert ook anaalklierproblemen) evenals een geteste visolie. Dat is zo'n beetje wat je veilig kunt geven om de weerstand te verhogen. Beterschap voor je hond.
Ik kan natuurlijk ook vragen bij de opvang of hij mag komen met de enting van hondenziekte, kennelhoest en rabies. Omdat weil gewoon een risisco is dat ik liever niet loop. Anders kan ik altijd deze toch nog laten geven.

Maandag wil ik trouwens ook nog urine op vangen en meenemen omdat hij bij warm weer weleens urine lekt. Hij is dan altijd buiten dus veel geeft het niet, maar zal voor hem niet leuk zijn.
Hoeveel uur kan ik urine bewaren en wat voor urine kan ik het beste opvangen? Ochtendurine of overdag en dan de eerste keer van een wandeling?
Golden Stanley

boxersien schreef:
Golden Stanley schreef:

Ik kan natuurlijk ook vragen bij de opvang of hij mag komen met de enting van hondenziekte, kennelhoest en rabies. Omdat weil gewoon een risisco is dat ik liever niet loop. Anders kan ik altijd deze toch nog laten geven.

Ik zal nooit bewust iemand aanraden Weil niet te enten. Maar met de reacties die jouw geeft op een enting die maar 6-9 maanden bescherming biedt...dan had ik me nog geen twee tellen bedacht. Zeg ik nu............met Stanley heb ik er 2 jaar over gedaan en het is gewoon 2 jaar te laat geweest om die knoop door te hakken.

Je zou de Puppy DP op volwassen gewicht kunnen geven. Is Parvo en Hondenziekte zonder HCC. Als je de DHP geeft, werkt de HCC weer heel sterk in op de Hondenziekte. Je zou kunnen vragen in verband met de vaccinatieschade van jouw hond of het pension daarmee akkoord gaat. Kennelhoest als neusenting geeft minder reactie. De rabies zou ik apart van de Puppy DP enten met een tussenpoze van min. 4-6 weken. Dit ook om zoveel mogelijk bijwerkingen te voorkomen. De rabies is naast de Weil ook een enting wat je hond voor zijn hele leven schade kan berokkenen. Als je laat vaccineren met het merk Nobivac, dan kan je dierenarts de 4 virale componenten voor 3 jaar weg schrijven en moet je pension dit accepteren. Maar als je Puppy DP ent, zou ik toch even overleggen.

Maandag wil ik trouwens ook nog urine op vangen en meenemen omdat hij bij warm weer weleens urine lekt. Hij is dan altijd buiten dus veel geeft het niet, maar zal voor hem niet leuk zijn.
Hoeveel uur kan ik urine bewaren en wat voor urine kan ik het beste opvangen? Ochtendurine of overdag en dan de eerste keer van een wandeling?
Het beste is om ochtendurine te brengen uit de eerste plas. Op de dag kan het sterk gesuikerd zijn en heb je vaak een heel ander beeld. Ik had altijd van die steriele paardenbakjes waarmee je urine op kan vangen. Dat goot ik dan in een buisje van de dierenarts. Hoe lang urine precies goed blijft, weet ik niet. Ik moest het wel altijd snel brengen, dat deed ik dan braaf. Het werd meteen in een nierdyalise apparaat gefilterd, waar ze alles op af kunnen lezen.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Re: Weerstand verhogen, hoe?

Ongelezen bericht door Eef »

boxersien schreef:BOris wil ik toch nog een keer laten enten omdat mijn ouders op het idee kwamen van de zomer nog op vakantie te willen. Dit geeft niet, maar omdat ik werk dan zal hij overdag naar een opvang moeten. Dit kan gelukkig, maar dan moet hij wel geent zijn en dat is hij momenteel niet (alleen tegen rabies is hij maar geent).
Hij heeft veel last van de weil enting met betrekking tot zijn schildklier (nooit getest, dus denk ik omdat de vacht uitvalt op zijn dijen en de huid zwart wordt, na een paar maanden trekt het weer weg). Nu heb ik gehoord dat je de weerstand van je hond kan verhogen zodat hij er beter tegen kan. Maar geen idee hoe. Vitamine spuit? medicatie?
Wie weet een manier?
Ik zou eerst informeren of je hond niet ergens zonder extra entingen terechtkan, aangezien hij er zo sterk op reageert.

Weerstand verhogen kan in het algemeen door middel van echinacea, propolis, colloidaal zilverwater en probiotica.
Golden Stanley

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:Het beste is om ochtendurine te brengen uit de eerste plas. Op de dag kan het sterk gesuikerd zijn en heb je vaak een heel ander beeld.
sterk gesuikerd :80: ? ik mag voor je hond hopen van niet.
:mrgreen: Honden op brok hebben op de dag andere urinewaardes nadat ze gegeten hebben. Honden op vers ook trouwens, maar doordat ze minder koolhydraten eten merk je dat haast niet terug in hun urine. De kristallen die aan kunnen zetten tot blaasgruis. Ik zeg het niet goed, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Iets met verschil tussen alkalisch en balisch. TE alkalisch is ook mogelijk, dan moet je weer ontzuren om dat op niveau te krijgen.
Golden Stanley

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:
Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:Het beste is om ochtendurine te brengen uit de eerste plas. Op de dag kan het sterk gesuikerd zijn en heb je vaak een heel ander beeld.
sterk gesuikerd :80: ? ik mag voor je hond hopen van niet.
:mrgreen: Honden op brok hebben op de dag andere urinewaardes nadat ze gegeten hebben. Honden op vers ook trouwens, maar doordat ze minder koolhydraten eten merk je dat haast niet terug in hun urine. De kristallen die aan kunnen zetten tot blaasgruis. Ik zeg het niet goed, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Iets met verschil tussen alkalisch en balisch. TE alkalisch is ook mogelijk, dan moet je weer ontzuren om dat op niveau te krijgen.
ja maar als je bedoelt 'verschil tussen alkalisch en zuur (basisch is hetzelfde als alkalisch :wink: ) dan kom je niet uit bij gesuikerd hoor - het zijn geen lolly's die zuur of zoet kunnen zijn :N: :mrgreen: .

bij 'suiker' hebben we het alleen over glucose en als dat in de urine zit is het goed fout :wink: .
Je hebt gelijk. Heb het net ff terug gezocht. Ik neem alles terug wat ik gezegd heb. :oohja:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 455.0.html
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 25 mei 2008 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
boxersien

Re: Weerstand verhogen, hoe?

Eef schreef:
boxersien schreef:BOris wil ik toch nog een keer laten enten omdat mijn ouders op het idee kwamen van de zomer nog op vakantie te willen. Dit geeft niet, maar omdat ik werk dan zal hij overdag naar een opvang moeten. Dit kan gelukkig, maar dan moet hij wel geent zijn en dat is hij momenteel niet (alleen tegen rabies is hij maar geent).
Wie weet een manier?
Ik zou eerst informeren of je hond niet ergens zonder extra entingen terechtkan, aangezien hij er zo sterk op reageert.

Weerstand verhogen kan in het algemeen door middel van echinacea, propolis, colloidaal zilverwater en probiotica.
Hij kan normaal wel ergens terecht zonder entingen, maar die zit echt al helemaal vol (mijn ouders kregen deze kans twee weken geleden pas dus konden we niet eerder regelen!). Nu mag hij mee naar mijn vrijwilligers en stage bedrijf waar ik die week ben en gezien het groot aantal honden daar willen ze zeker geen risico gaan nemen. Bovendien is het wettelijk verplicht! voor zo'n bedrijf (asiel/pension) om alleen dieren te hebben die geent zijn. Gevonden dieren moeten binnen 3 á 4 dagen (dacht ik) ook geent zijn. :ok: en tot die tijd apart.

Ik kan hem ook thuis laten, maar hij is het niet gewend om zeker 8 uu ralleen te zijn (sporadisch gebeurd 4 uur) dus dat wil ik hem niet dagen achtereen aan doen. En in de grote vakantie kan je gewoon niet aan op andere mensen wegens oppas e.d. (tenminste niet op degene die het normaal hier altijd doen en boris vertrouw ik niet aan jan en alleman toe)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”