Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe doen jullie dat?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

vind dat iedereen recht heeft om op zo'n veld te komen, als die mensen hun honden sociaal zijn en niets doen zie ik het probleem niet, ikzelf ga ook op dergelijke velden en soms zijn er 30 tal honden, er gebeurt wel eens een ruzietje tussen sommige honden, das bijna niet te vermijden met zovele tegelijk, diegene die een hond heeft die moeilijk doet gaat dan meestal weg, of probeert andere honden te vermijden, maar als er een hond aan de poort saat die wat borsteld zou ik nog altijd met mijn mechelaar en poolhondmix binnengaan, of het moest een een ras zijn dat ik niet vertrouw
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het niet sociaal van de mensen als ze de honden er 'zomaar' bijlaten zonder dat te vragen.
Het is belangrijk dat mensen zich realiseren dat niet elke hond bij elke andere kan. Dus; vragen! Krijg je dan 'toestemming', dan nog op je hoede blijven.
Gewoon, algemene beschaafdheid zou ik zeggen??

Suzanne
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

Ik vind het nogal vreemd.

Ze had je best even kunnen vragen hoe het met jouw hond zat, ze zag toch hoe jouw hond reageerde? Zo voorkom je volgens mij veel problemen (stel dat jouw hond het echt niet zag zitten).
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Ik vraag altijd eerst of mijn honden erbij kunnen. Ik zou dat niet vragen als ik weet dat mijn honden niet goed samengaan met andere honden en ik verwacht dus ook dat die persoon alleen ja zegt als ze weet dat haar honden sociaal zijn.
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

lor1_1984 schreef:
Irene schreef:Ik vraag altijd eerst of mijn honden erbij kunnen. Ik zou dat niet vragen als ik weet dat mijn honden niet goed samengaan met andere honden en ik verwacht dus ook dat die persoon alleen ja zegt als ze weet dat haar honden sociaal zijn.
Maar das toch heel logisch...?
Als Amber op een van hun honden was geklapt, hadden we binnen 2 dagen wsl de reputatie van aso en agressieve rothond. :roll:
Blijkbaar is het voor die mensen niet logisch want die vroegen het dus niet aan je.ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat ze er wel bijkunnen, zeker niet als je ook nog is die deur dichthoud.Dan geef je toch al aan er eerst even normaal uit te willen voordat de andere erbij komen.
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Als ik van mijn hond al weet dat het niet super gaat met andere honden zal ik de eerste zijn die even aangeeft dat dit het geval is.
Dan ga ik niet wachten totdat degene die erbij wil gaat vragen of het "mag" of kan.
Gewoon om het voor te zijn.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

ik zou denk ik ook zelf even aangeven of ze heel ff wilde wachten, omdat amber niet fijn op haar hond reageerde.
het is van haar ook niet handig ben ik met je eens, ik zou mijn honden zeker niet bij amber loslaten, maar het is amber die niet zo sociaal is en dan moet jij zelf jouw verantwoording nemen (dit is hoe ik er tegenaan kijk als ik jouw verhaal zo lees)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou altijd vragen als er maar één hond op het veldje is, zelfs al is dat een gezellige Golden o.i.d.

Maar: Er is hier ook zo'n veldje met wat toestelletjes, wij houden de omgeving en het hek altijd scherp in de gaten als we daar zijn . Wat Inge zegt vind ik ook veel logischer dus: zelf heel goed opletten en vragen even te wachten zodat jij er uit kan. Ik vind niet dat je in je eentje het veld bezet kunt houden omdat je hond niet sociaal is. Als er een herder aankomt gaan we dus snel weg.

Anne
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Waarom moeten andere vragen of ze op het veldje mogen, het is toch een losloopveld, ik ga het hier ook niet vragen, ik ga er vanuit dat mensen die hun honden los laten die honden ook onder controle hebben.

Jij had beter zelf even aan kunnen geven dat jou hond niet zo vriendelijk is en er dus beter eerst uit kan gaan.

hier worden trouwens honden die agressief zijn naar andere honden geweerd van losloopvelden, door de gemeente.

Ik vraag me af hoe ze dat onder controle moeten krijgen, maar dat is wat anders.

Ik kom er bijna nooit zeker niet als er grote honden lopen want die komen altijd op Bowie afgestoven, niet dat ze wat doen maar ik vind ze vaak te lomp om met Bowie te spelen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”