Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meerdere honden tegelijk eten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier eet er een buiten en de ander binnen. Als ze klaar zijn ruim ik de bakken op en laat ik ze weer bij elkaar. Niet dat er tegenwoordig nog wat gebeurt maar het is een gewoonte uit de tijd dat Reina nog vreselijke baknijd had. Ze vloog alles aan wat in de buurt kwam :N:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ruby eet in de keuken en shadow in de gang,dat is alleen met kvv. ik blijf er wel bij omdat ruby als eerste klaar is met eten en dan meteen naar shadow loopt,die laat zich heel makkelijk weg sturen en dan vreet oma zijn portie ook nog op :mrgreen: sta er dus als scheids tussen.is shadow klaar dan mag ruby op mijn comm.shadow's bak uitlikken en dat comm.kent ze heeeel goed :pffff:

met bot en pens eten ze buiten,ruby op het ene deel van de tuin en shadow op het andere deel en dat gaat wel goed zonder jatten,blijf er wel bij uit voorzorg.vechten om eten doen ze niet,daar voor vindt shadow zijn eten niet zo heel belangrijk.
Afbeelding

jemble 5 maanden
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

de doggen eten samen in de hal , soms blijf ik er bij , maar dat is niet echt nodig . Ze eten en als ze klaar zijn lopen ze weg , ze zullen nooit bij elkaar gaan jatten. De nakers eten samen in de woonkamer , geeft ook geen problemen .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

hier ieder zijn eigen bak en bestek :mrgreen:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Bij de sinten staat eigenlijk altijd eten en ze ruilen zelden van bak. Boris is een schrokop en die krijgt geweekte brokken en zijn ton moet goed afgesloten zijn. Als hij tussen de sinten loopt dan gaan de etensbakken ook weg, want hij vreet werkelijk totdat hij barst (heeft hij nog mee gekregen van zijn vroeger bestaan).
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie en Fien eten samen als Bowie ook Carnibest krijgt. Ze laten elkaars bak (eindelijk) tijdens het eten met rust. Als ze allebei klaar zijn wisselen ze snel van bak om de boel te controleren. Als Bowie nrv krijgt, krijgt ze dat buiten, met de deur dicht, zodat Fien er niet bij kan.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

de brokken gaan hier in 2 bakken naast elkaar(voerstandaard) maar daar blijf ik wel bij, Andra is zo klaar, Svear eet wat rustiger, en laat soms brokken liggen, die probeert Andra dan te pikken en dat mag ze niet van mij :neenee:

lappen pens en botten krijgen ze in de tuin, wel gescheiden, zodat ze rustig kunnen knagen.
wortels, bonen en broccoliestronken, komkommer en appels weer gezamelijk, daar komt geen stukje van in de groencontainer :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Hier eten ze niet elkaars eten op, wel elkaar. Dus ze eten gescheiden.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Max eet buiten en Macho binnen.
Dat komt omdat Max altijd een hapje pakt en dan buiten zijn bak opeet.
Macho pakt het niet maar gaat er wel bij zitten, en dan wordt hij zo vies van alle kwijl :jank:
Dus dan maar apart.
Macho doet er maar 1 minuut over en Max 10.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

In het begin dat Whoop kwam moesten de jongens echt apart van elkaar eten. Liefst uit het zicht. Dus de 1 in de gang en de ander in de tuin.
Whoop had erg last van baknijd (hij kwam van brokvoeding) en dan is het niet prettig om gevechten in de tuin te hebben om vleesbotten. Ben er mee gaan trainen en een tijdje later konden ze samen eten. Ik blijf er altijd bij, wel uit hun zicht, maar ik let goed op of het goed gaat.
Ze eten nu vaak vrijwillig naast elkaar. Alleen als Stanley eerder klaar is, dan moet 'ie naar binnen. Dat geschuum bij Whoop werkt 'm op zijn zenuwen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
Rosita Compagner schreef:5 minuten? Mag 30 seconden ook? Maar iedereen eet op zijn eigen plek en ik sta daartussen en hou toezicht. Natuurlijk is het met de lege bakken stuivertje wisselen om te kijken of die ander ook lekker eten had.
hier ook zo :ok: . ik kan wel weg maar dat is niet de moeite want ik ben amper mijn rug gedraaid als de bakken al leeg zijn.
Hier ook :ok: Ze hebben niet eens tijd voor elkaars bak. :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hier krijgtde een in de keuken and e ander in de kamer zijn brokken,
maar op de pens dagen gaat eerst de een eten en als die klaar is dan gaat de ander.
gewoon geen risico``s nemen dat er gejat wordt :mrgreen:
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier eten ze samen. Yaro en Luca uit een standaard, Fahim uit een aparte standaard, ze kunnen wel bij elkaar maar wachten netjes tot de ander klaar is.
Ook botjes ed worden hier gewoon naast elkaar op de kussens opgegeten.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hier eten ze , op bo na, allemaal in hun eigen bench ;)
dutchdebs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutchdebs »

Oei, eten geven is hier een vorm van topsport, het is het hoogtepunt van de dag, eerst boven op de kamer van de dochter drie van de vier katten.
Vervolgens hier op de tafel de laatste kat een bakje eten.
Dan snel gaan rennen naar de garage voor het voer van mijn Labrador Athos.
Dan in de kamer krijgen Sepp en Blinker hun eten, dan blijven waken of er geen katten klaar zijn, om te stelen van de honden want dat stellen ze niet op prijs. :neenee:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier eten ze samen, wisselen van bak, stelen van elkaar en krijgen toch allemaal genoeg binnen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier eten ze met zen vieren tegelijk. Uit twee standaard, dus twee aan twee naast elkaar! En dat gaat goed, ze halen het niet in hun hoofd om bij elkaar te jatten.. Zaba doet als iedereen klaar is nog wel een rondje om na te gaan of iedereen zijn/haar bak wel goed leeg heeft gegeten :mrgreen:
Owja, soms blijf ik erbij en soms niet.. Maar het hoeft niet!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Als ze spiervlees krijgen dan naast elkaar en botten die pakken ze uit hun bak en gaan ieder zelf een plekje zoeken,ze gaan niet bij elkaar pakken in ieder geval.

Pens en zalm krijgen ze buiten en dan geef ik het een meter naast elkaar maar soms pakken de zalm of pens op en gaan zelf een andere plek opzoeken.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ze eten naast elkaar, en ik blijf er de eerste 10 sec bijstaan omdat Saar dan klaar is (ze krijgt veeeel minder natuurlijk) en Vera niet, en Saar dan nog weleens gezellie met Vera mee wil gaan staan eten. Heb ik eenmaal 1 keer "eh!" gezegd tegen Saar dan kan ik gewoon wat anders gaan doen (en doe dat ook), dan blijft ze uit Vera's bak, ze gaat dan zelfs weg uit de keuken.
Is Vera klaar dan spurt Saar met een noodgang de keuken weer in om de bak helemaal schoon te likken. Is Saar daarmee klaar dan komt Vera weer om te kijken of de bakken echt helemaal schoon zijn gelikt.
En ergens daartussen loop ik dan nog rond met de riemen, en poog ze aan te lijnen omdat Vera heel snel moet plassen na het eten :mrgreen:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier krijgen ze het eten pal naast elkaar en zoeken ze zelf een plek uit om het op te eten (buiten) en de ene keer is dat met amper een metertje ertussen en de andere keer ligt de een aan de ene kant van de tuin en de ander 15 meter verderop aan de andere kant.
Er word hier niet van elkaar gestolen als de ander zijn eten verdedigt maar de een mag het wel pakken als de ander het laat liggen en erbij weg loopt en dat weten ze beide ook prima.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geen problemen hier, ook niet van de kat want die lust geen hondenvoer.Het enige waar ik op moet letten is dat Bruno sinds kort vaak eten laat staan en dan sluipt Tomas na een uurtje of zo via een grote omweg naar Bruno's bak om die gauw leeg te schrokken.Tja en dan moet Tomas weer op dieet.... :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik denk trouwens dat het wel wat uitmaakt of honden barfen of dat ze brokken eten :wink:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Saffie en Boy krijgen hun eten in de keuken en er wordt geen eten uit elkaars bakken gepikt, daarvoor is het ook te snel op. Boy wil wel altijd uitgebreid zijn bak uitlikken en Saffie wacht dan altijd in de kamer tot hij klaar is en dan gaat ze nog even inspecteren of de bakken wel echt leeg zijn.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gewoon een routine inbouwen waarbij die bak van de ander helemaal niet interessant is als je klaar bent met eten. :wink:

Voerstandaards staan hier tegenover elkaar. Jack is altijd het eerste klaar, maar hij weet dat hij dan zijn pillen krijgt (in plakjes worst), dus die staat meteen naast me. Tegen de tijd dat hij 2 van de 4 pillen op heeft staat Lilo er naast, die krijgt ook een plakje worst, en daarna krijgen ze allebei een halve dentastick. Dus zelfs als er eentje om welke reden dan ook de bak niet zou leegeten, komt het niet in ze op om in de bak te gaan krijken, want worst en dentastick is lekkerder dan brokken. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Inge O schreef:
Addy schreef:Ik denk trouwens dat het wel wat uitmaakt of honden barfen of dat ze brokken eten :wink:
dat denk ik zeker en dat is hier ook één van de redenen waarom ik er niet over pieker om met z'n zessen te gaan barfen - ik zie me hier echt geen uren per dag politie-agentje spelen.
Dat vind ik ook het allergrootste nadeel van het barfen in mijn roedel, van de andere kant als ik zie hoe ze genieten en het ze ook geestelijk bezig houd vind ik het weer niet erg :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:
Addy schreef:Ik denk trouwens dat het wel wat uitmaakt of honden barfen of dat ze brokken eten :wink:
dat denk ik zeker en dat is hier ook één van de redenen waarom ik er niet over pieker om met z'n zessen te gaan barfen - ik zie me hier echt geen uren per dag politie-agentje spelen.
Nah, dat zal toch best meevallen?
Ik blijf er eigenlijk vooral bij omdat ik geen stik-toestanden wil (Bill is een schrokker) en alleen het eten van hele 'moeilijke' botten neemt wat tijd in beslag.
Het verzamelen van 't materiaal kost me meer tijd! :wink:
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Inge O schreef:.....

en of het meevalt met zes honden, ik vrees van niet. in de zomer met mooi weer waarbij ze allemaal buiten kunnen eten zal dat best maar in de winter en met aanhoudend guur en vies weer zie ik het nog niet zo voor me :N: .
Storm heeft vanaf dag 1 buiten en in de keuken gegeten maar wil het liefst buiten eten, in weer en wind. Moet wel eerlijk toegeven dat wij een veranda-achtig afdakgedeelte hebben waaronder hij eet. Pup gaat ook fijn naar buiten en/of in de keuken. Ik blijf er als de pup er is wel bijstaan als Storm eet. Al weet ik nog niet hoe Sorm zal reageren. Storm heeft geen voernijd voor zover ik dat kan inschatten zonder tweede hond uiteraard.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Inge O schreef:
Hoezo uren? Hier barfen ze met z'n negenen en het eten is gewoon met een paar minuten op. Alleen een groot vleesbot doen sommigen wat langer over, maar dan blift gewoon die deur even wat langer dicht en is dat dus ook geen probleem. De grootste jatmoos deed hetzelfde toen ze nog grotendeels brok had, dus wat dat betreft is er maar weinig veranderd.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Inge O schreef:....

dat 'uren' zoals ik het uitdrukte moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar ik kan me moeilijk voostellen dat vlees-met-been (zoals het toch vaak gegeven wordt?) zomaar hap-slik-weg is?....
Het zal je verbazen met hoeveel gemak er door Storm botten gekraakt worden. Alsof hij chips eet ;)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:
ik heb natuurlijk zelf geen ervaring met barfen, maar dat is wat lees/hoor van mensen met barfende honden - het wordt toch ook juist als voordeel gezien dat de hond langer bezig is met zijn voer?

dat 'uren' zoals ik het uitdrukte moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar ik kan me moeilijk voostellen dat vlees-met-been (zoals het toch vaak gegeven wordt?) zomaar hap-slik-weg is?

één van mijn 'puppiemensen' (broer van attack) barft ook met drie honden en hij noemde dat als groot nadeel, het is dus niet dat ik het zelf persé zo wíl zien :wink: .
Ja hoor, hier doen ze er idd wel langer over dan 5 minuten. Niet altijd (karkassen zijn zo weg) maar met een schouder, kop of strot doen ze toch echt langer. Gelukkig maar, want dat zijn nu juist de momenten dat ik ze hoe ze gelukzalig liggen te kraken, trekken en pulken. :wink:

En hier eten ze trouwens s' winters ook buiten maar ik heb net als Bianca een afdak of eigenlijk: een half open schuur. Ik ben daar dan altijd een beetje aan het rommelen, als Sil & Bill eten. (Maar ben dan ook een ouwe rommelaar :mrgreen: ).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”