Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huidflapjes (met foto's)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Huidflapjes (met foto's)

Ongelezen bericht door sirene »

Zijn er mensen met honden die in het gezicht (meestal op het gebied tussen ogen en oren) soort overtollige huidgroei hebben ?
Het gaat niet om wratjes of dergelijke dingen. Echt om een stukje extra huid wat er van kleins af aan zit en niet groeit of veranderd.
Hier of per pb is prima. Ik wil graag het ras of kruising van de hond weten en of er in het nest of bij familieleden abnormaliteiten aan oren voor zijn gekomen.

Het gaat om informatie voor een artikel over gesloten gehoorgangen en onderontwikkelde oren.

Hier een paar voorbeelden (op naakthonden):
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik heb er geen ervaring mee.
Maar als je zo op de eerste foto kijkt,zou je denken dat het 2 teken zijn als je niet beter weet.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

bijzonder... zou je ze zien op behaarde honden? Bij Engelse Cocker Spaniels heb je aan de binnenkant van het oor, op de voorrand wel eens rare fliebertjes huid. Gekscherend zeggen we dan dat we daar erin geknipt hebben maar dat klopt toch niet. Maar da's het enige wat ik kan bedenken.
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

petra1 schreef:Ik heb er geen ervaring mee.
Maar als je zo op de eerste foto kijkt,zou je denken dat het 2 teken zijn als je niet beter weet.
Dat was ook mijn eerste gedachte :mrgreen:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Mij lijkt het ook 2 teken
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:bijzonder... zou je ze zien op behaarde honden? Bij Engelse Cocker Spaniels heb je aan de binnenkant van het oor, op de voorrand wel eens rare fliebertjes huid. Gekscherend zeggen we dan dat we daar erin geknipt hebben maar dat klopt toch niet. Maar da's het enige wat ik kan bedenken.
Ik denk dat dat wel hetzelfde is. Heb je dat alleen bij Cockers wel eens gezien ?
Ken je toevallig zo een Cocker die dat heeft ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Rosita Compagner schreef:bijzonder... zou je ze zien op behaarde honden? Bij Engelse Cocker Spaniels heb je aan de binnenkant van het oor, op de voorrand wel eens rare fliebertjes huid. Gekscherend zeggen we dan dat we daar erin geknipt hebben maar dat klopt toch niet. Maar da's het enige wat ik kan bedenken.
Ik denk dat dat wel hetzelfde is. Heb je dat alleen bij Cockers wel eens gezien ?
Ja, op allebei ;-) ik zal eens kijken wanneer ze weer in de agenda staat en kan dan wel foto's (laten) maken. Dat gaat niet volgende week zijn hoor.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:
sirene schreef:
Ja, op allebei ;-) ik zal eens kijken wanneer ze weer in de agenda staat en kan dan wel foto's (laten) maken. Dat gaat niet volgende week zijn hoor.
Het heeft geen haast, ben wel benieuwd.
Weet jij of iemand anders toevallig ook of aangeboren afwijkingen aan het gehoor meet voorkomen bij Cockers ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Rosita Compagner schreef:
sirene schreef:
Het heeft geen haast, ben wel benieuwd.
Weet jij of iemand anders toevallig ook of aangeboren afwijkingen aan het gehoor meet voorkomen bij Cockers ?
yep, doofheid komt voor. Ook eenzijdig. Of dit alleen bij bont is of ook bij gekleurd weet ik niet. Mijn Cocker is eenzijdig doof, bont en heeft geen flapjes ;-)
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik heb een boerboel met zo'n "teek" in haar hals. Deze is wel bijna een centimeter groot.
Iedereen denkt altijd dat er een teek zit maar het is inderdaad gewoon een overtollig huidflapje. Zit overigens niet in de buurt van haar oor.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Huidflapjes (met foto's)

Ongelezen bericht door Scooby »

Dit:
sirene schreef:Afbeelding
Heeft Levi onder op haar borst. Tenminste; het lijkt er zo vanaf de foto best op.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Tulp en Karen, zit dat er vanaf dat jullie de honden hebben/kennen al ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

sirene schreef:Tulp en Karen, zit dat er vanaf dat jullie de honden hebben/kennen al ?
Nee, Levi heeft dat nu een paar jaar.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”