Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Erge uitslag (update)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Cheryl87
Zeer actief

Erge uitslag (update)

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Een kleine 2 weken geleden zat ik al bij de DA omdat Beetle weer uitslag had.
Dit heeft hij in het begin gehad, toen ik hem net had, en toen dachten we eigenlijk aan vlooienallergie, hij had toendertijd oormijt, vandaar dat de gedachten deze kant op gingen.
Hij is een paar maanden lang behandeld met advantage en een hormoonzalfje voor de uitslag.
De uitslag was volledig weg

Was, want hij is nu weer volop terug. 2 weken geleden waren het een paar vlekjes en heb ik advantage mee gekregen en heeft Beetle nog een prik gehad tegen de jeuk en ik zou over 4 weken terug moeten komen om te kijken hoe het ging. Nu dus nog 2 weken te gaan..
Maar dit ga ik niet langer aankijken, de uitslag werd even minder maar sinds gisteren zit het overal. Hij heeft er, naar mijn idee, zo goed als geen last van alhoewel hij wel zit te bijten in zijn poten en te likken in zijn lies, maar dit is minimaal.

Dinsdag zie ik dus de DA weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hiervoor dus...

Hij heeft niks anders te eten gekregen dan wat hij altijd kreeg..
Geen vlooien, mijten of teken...
Ik vrees voor pollen.
Laatst gewijzigd door Cheryl87 op 15 mei 2008 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Made by Spriet
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb een hond gehad met een heftige vlooienallergie, maar dat zag er heel anders uit. Bij hem zag je de vlooienbeet heel duidelijk en het hele gebied daaromheen raakte geirriteerd. Op deze foto's kan ik geen beten zien :?

Gina heeft wel eens een uitslag zoals Beetle heeft, lijkt vooral op die plek met die wat donkerder rand eromheen. Bij haar is het vaak een irritatie van een natte buik die niet goed droogt.
Als het heel erg is doe ik er wat hydrocortiderm op en als het niet echt erg is calendulan zalf.
Maar sinds ik haar buik afdroog na zwemmen en in de regen lopen heeft ze het niet meer gehad.

Arme Beetle, ik hoop dat je gauw uitvindt wat de oorzaak is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Misschien simpel gedacht maar kan het niet komen doordat hij door de brandnetels heeft gelopen? Een hond die ik ken, erg kortharig en een vrij kale buik, krijgt ook rode uitslag van de brandnetels :wink:
Cheryl87
Zeer actief

Tamara. schreef:Misschien simpel gedacht maar kan het niet komen doordat hij door de brandnetels heeft gelopen? Een hond die ik ken, erg kortharig en een vrij kale buik, krijgt ook rode uitslag van de brandnetels :wink:
:idea: Dat is een hele goede. Er staan hier aardig wat brandnetels en precies in de stukjes waar Beetle zo graag rent en ook in de stukjes waar hij zijn behoeftes doet...
Ik geloof, dat ik zelf maar handschoenen aan ga trekken en de brandnetels weg pluk. Gemeente doet er toch niks aan.
Afbeelding

Made by Spriet
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

ik herken deze plekjes wel van onze Bella..zij had dit ook steeds in het voorjaar...ook vooral op en rondom de liesjes...

De da dacht bij haar ook aan een pollenallergie maar zeker weten doen we dat niet...ze zouden heel veel testen moeten doen en de da raadde aan om er mee te wachten tot het eerste seizoen over was...en ja hoor...de plekjes trokken weer weg...De plekjes die heel heftig waren smeerde wij in met vetaderm, dat hielp goed. Het rare is dat ze hier ook geen blijk gaf dat het zeer deed of jeukte...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Cheryl87
Zeer actief

Ben net terug van de DA.

Hoewel ik niet had verwacht dat het nog erger kon worden, de uitslag, is dat de afgelopen dagen toch gebeurt. Ik heb hem zoveel mogelijk bij brandnetels vandaan gehouden, dus dat zal het toch niet zijn.

De DA vermoedt een voedselallergie, althans, dat hoopt hij.
Ik heb nu hypo allergeen voer mee gekregen voor hem, dat krijgt hij de komende 8 weken en echt alleen maar dat. Geen traktaties, niks, de komende tijd, zit nu nog even te puzzelen hoe ik dat op de cursus ga doen en terwijl ik dit typ denk ik ineens.. dan word de traktatie maar een speeltje!

Maar goed, over 8 weken moet ik weer terug en dan is het te hopen dat de uitslag weg is, zo niet, dan gaan we testen op huisstofmijt en graspollen enz enz...

Ik ben er een beetje beduusd van, de arme schat.

Iemand nog tips hoe ik de komende 8 weken zo comfortabel mogelijk voor Beetle kan maken?
Want hij heeft ook veel jeuk op het moment, ik hoorde al iets over jeukstillende shampoo? Of in elk geval verkoelende shampoo of iets anders?

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

Ik heb geen tips voor je maar wil jullie wel sterkte wensen , en hopelijk komen jullie snel achter de oorzaak van de allergie !
-------------------------------------------------------
groetjes , Manon en 'n lebber van Ice

Sam 30-09-1997 - 14-02-2008
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Waarom denkt de da in eerste instantie aan voedselallergie en niet aan een andere allergie? Wat voer je normaal gesproken?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Cheryl87 schreef:Iemand nog tips hoe ik de komende 8 weken zo comfortabel mogelijk voor Beetle kan maken?
Want hij heeft ook veel jeuk op het moment, ik hoorde al iets over jeukstillende shampoo? Of in elk geval verkoelende shampoo of iets anders?

Groetjes Cheryl
Mentholpoeder helpt tegen jeuk, ik weet alleen niet of het schadelijk kan zijn als de hond er aangaat likken.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Bobby heeft dit ook gehad en de da dacht ook aan voedselallergie. Dus hup aan de hypoallergene brokken wat niet hielp en nog duur was ook.
Acheraf bleek het een allergie te zijn voor een bepaalde wasverzachter, dus gebruik ik voor de kleedjes nooit geen wasverzachter meer en hij krijgt ook alleen nog maar vers vlees. Nooit meer last gehad.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

je schrijft in je eerste stukje dat hij dit ook had toen je hem net had.
Hoe oud was hij toen en wat voor weer was het.

Zomer of winter.

Uitslag van een voedsel allergie gaat namelijk niet voor een tijdje weg en komt dan weer terug. Het kan alleen weggaan met goed voer.

Ik denk dat het meer een pollenallergie is.

Het beste is een soort dagboekje bij houden wanneer het erger word en wanneer minder.

Bij weeronline.nl kan je aan de linker kan je plaats naam intikken en kijken wat er zweeft in je streek en met het warme weer kan hij er dan meer last van hebben.

En voor de jeuk kan je mentholpoeder erop smeren, dan is de jeuk weg en blijft hij er ook van af.
Cheryl87
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Waarom denkt de da in eerste instantie aan voedselallergie en niet aan een andere allergie? Wat voer je normaal gesproken?
Omdat ik zelf al aangaf dat ik 100% zeker weet dat hij voor zalm en een lekkerbekje allergisch is, dus in elk geval voor vis omdat hij, toen ik dit een keer gaf (zalmsnoepjes en gedroogd lekkerbekje) hij ook uitslag kreeg en deze ging toendertijd gelukkig wel vanzelf weg, best snel ook.
Oh en hij kreeg al heel snel toen hij hier kwam Pro plan, daar heeft hij, zover ik door heb gehad, nooit reactie gehad maar dan lees ik weer dit stukje:

Mijn hond/kat heeft zijn hele leven al hetzelfde voer, dus daar kan hij niet allergisch voor zijn".

Allergie ontwikkel je. Mensen kunnen bijvoorbeeld ook pas rond hun 20ste last van hooikoorts krijgen. Het is juist andersom: als een dier bepaalde ingrediënten nog nooit gehad heeft, kan hij hier niet allergisch voor zijn. Een immuunreactie wordt nl. eerst opgebouwd en wordt steeds sterker naarmate er vaker contact is. Dat geldt voor de gewone immuniteit, daarom is een vaker geënte volwassen hond over ’t algemeen minder ziek van een virusinfectie dan een jonge pup. Maar dat geldt ook voor de ‘overdreven immuunreactie’, namelijk de allergie.
bron: http://www.dierenartsvanzwol.nl/wetensw ... .php?ww=34

En zou het dus kunnen dat hij daar nu ineens wel allergisch voor is?
Want dit krijgt hij gewoon elke dag en verder krijgt hij af en toe wel eens wat toegestopt en vrijwel elke dag trainingssnoepjes omdat ik elke dag wel trainde met hem.
Het kan gewoon van alles zijn op dit moment.
De pollen kunnen nu heel goed de oorzaak zijn, maar zijn voer blijkbaar ook...
Laatst gewijzigd door Cheryl87 op 16 mei 2008 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Made by Spriet
Cheryl87
Zeer actief

aschra schreef:je schrijft in je eerste stukje dat hij dit ook had toen je hem net had.

Zomer of winter.

Uitslag van een voedsel allergie gaat namelijk niet voor een tijdje weg en komt dan weer terug. Het kan alleen weggaan met goed voer.

Het beste is een soort dagboekje bij houden wanneer het erger word en wanneer minder.

Bij weeronline.nl kan je aan de linker kan je plaats naam intikken en kijken wat er zweeft in je streek en met het warme weer kan hij er dan meer last van hebben.

En voor de jeuk kan je mentholpoeder erop smeren, dan is de jeuk weg en blijft hij er ook van af.
Dat was dus rond dezelfde periode :wink:
Ik zelf denk ook meer aan pollenallergie alleen mijn DA wilt daar nog niet aan. Die wil zoiezo pas gaan testen als de uitslag die hij nu heeft, volledig weg is. De hoop is dat dit het nu weg gaat met dit voer.

Bedankt voor de tip! Ik ga zo meteen even kijken op weeronline en dat dagboekje ga ik ook bij houden!

De mentholpoeder is dus niet schadelijk begrijp ik? Als die er bijvoorbeeld aan gaat likken?
Afbeelding

Made by Spriet
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Een allergie kun je idd in de loop van de tijd ontwikkelen hoor ! Mijn hondje kreeg ook al lange tijd hetzelfde voer toen hij ineens klachten kreeg en allergisch bleek te zijn. En ik bleek twee jaar geleden ook ineens allergisch voor allerlei pollen, huisstofmijt, honden en katten.... Nooit eerder last van gehad....
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Cheryl87 schreef:
aschra schreef:je schrijft in je eerste stukje dat hij dit ook had toen je hem net had.

Zomer of winter.

Dat was dus rond dezelfde periode :wink:
Ik zelf denk ook meer aan pollenallergie alleen mijn DA wilt daar nog niet aan. Die wil zoiezo pas gaan testen als de uitslag die hij nu heeft, volledig weg is. De hoop is dat dit het nu weg gaat met dit voer.

Bedankt voor de tip! Ik ga zo meteen even kijken op weeronline en dat dagboekje ga ik ook bij houden!

De mentholpoeder is dus niet schadelijk begrijp ik? Als die er bijvoorbeeld aan gaat likken?
Als de hond 6 weken vrij is van prednison, kan je een bloedtest laten doen om te kijken of het een pollenallergie is bv
Cheryl87
Zeer actief

Hij krijgt geen prednison omdat de DA dat troep vindt.
Maar ik laat hem deze 8 weken wel op dit voer zitten en dan wil ik hem zoiezo gaan testen om te kijken waar hij precies allergisch voor is.
Maar laat nu eerst zijn huid maar tot rust komen en hij vooral ook.
Afbeelding

Made by Spriet
mma
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mma »

het kunnen idd brandnetels zijn,mijn herder heeft deze plekken toen ook gehad en dat was van de brandnetels,maar wat je zegt het kan ook iets anders zijn idd.
Je kan er ook calendula zalf opsmeren dat geeft de huid rust en hersteld
tea tree oil kan ook dat stopt de jeuk ook en geeft ook rust aan de huid

succes
Groetjes Marielle,Simba en Gipsy
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jay schreef:
Cheryl87 schreef:Iemand nog tips hoe ik de komende 8 weken zo comfortabel mogelijk voor Beetle kan maken?

Groetjes Cheryl
Mentholpoeder helpt tegen jeuk, ik weet alleen niet of het schadelijk kan zijn als de hond er aangaat likken.
Gebruik nooit menthol poeder, dit brandt verschrikkelijk als de plekjes open zijn. Talkpoeder zou eventueel kunnen( als het inderdaad niet schadelijk voor de hond is als deze eraan likt) Het droogt de plekjes uit.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Cheryl87
Zeer actief

Nou Beetle zit nu 1 week op het hypo allergene voer.
Ik moet zeggen dat het best moeilijk vind om hem geen tussendoortje te geven maar ik doe het niet... Hoe lief hij mij ook aan kijkt.

Afgelopen zondag op de cursus was echt een regelrechte ramp. Hij luisterde echt voor geen ene meter..Geen snoepjes? Ik niet luisteren *zucht* Maar goed... Dat is mijn eigen schuld, had ik maar moeten afbouwen met snoepjes. Voorlopig ben ik nu vanaf zondag weer hard aan het trainen zonder snoepjes maar met een heel hoog stemmetje (heb nu keelpijn) heel veel aaitjes over zijn bolletje en zijn knuffeltje.

Maar voor de rest. De uitslag zit er nog, maar is wel minder. Ik houd een dagboekje bij en krijg elke dag een mailtje van weeronline over de pollen in r'dam en ik zit eigenlijk te wachten tot de eik weer een keer sterk aanwezig is want ik denk dat dat het misschien is.
De afgelopen dagen is die matig aanwezig en Beetle zijn uitslag is ook matig aanwezig.
Dus ik ben benieuwd.

Misschien was het toch zijn voer en is zijn uitslag daardoor minder. Ik moet natuurlijk ook niet met oogkleppen op gaan kijken. Want zeker weten doe ik niks.

Nog 7 weken :cheer:
Afbeelding

Made by Spriet
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat zit er in het voer dat je nu geeft voor vlees?
Als dat lamsvlees is, kan je beloningssnoepjes van lamshart maken.
Even koken, in stukjes snijden, en in een matig warme oven of in de magnetron laten drogen.
Als er een andere vleessoort is gebruikt maak je de snoepjes daar van :ok:

En als hij het voer erg lekker vindt, kan je dat ook nog meenemen als beloningssnoepje hoor :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cheryl87
Zeer actief

ranetje schreef:Wat zit er in het voer dat je nu geeft voor vlees?
Even koken, in stukjes snijden, en in een matig warme oven of in de magnetron laten drogen.

En als hij het voer erg lekker vindt, kan je dat ook nog meenemen als beloningssnoepje hoor :wink:
Er zit niks in van dierlijke producten. Het is hypo allergeen voer met alleen eiwitten die weet ik hoe vaak zijn afgebroken, mineralen enz.
Hij vind het voer wel erg lekker gelukkig, maar als beloning pikt ie het niet.. Nee hoor, dat is mijn eten :pffff: Ik wil een echte beloning :pffff:

Gelukkig lijkt hij niet zo op zijn baasje... Helemaal niet eigenwijs :roll:
Afbeelding

Made by Spriet
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Cheryl87 schreef:
ranetje schreef:Wat zit er in het voer dat je nu geeft voor vlees?

Er zit niks in van dierlijke producten. Het is hypo allergeen voer met alleen eiwitten die weet ik hoe vaak zijn afgebroken, mineralen enz.
Hij vind het voer wel erg lekker gelukkig, maar als beloning pikt ie het niet.. Nee hoor, dat is mijn eten :pffff: Ik wil een echte beloning :pffff:

Gelukkig lijkt hij niet zo op zijn baasje... Helemaal niet eigenwijs :roll:
tja,ik als overtuigde versvoerder vind een brok waar helemaal niks dierlijks inzit :denken: dus waardeloos......sorry
Mijn hond had ook zulke uitslag,in de lente begon het ook deze vormen aan te nemen maar ik dacht niet gelijk aan pollen ......en ben dus overgestapt op kvv,want ik dacht aan granenallergie,en het was dus na een maand helemaal over,nooit heeft ie meer klachten tenzij ik dus brokjes,snoepjes of brood met graan geef,dan zit ie dezelfde dag weer te jeuken als een idioot.
Sterkte hoor,ik hoop dat jullie snel weten wat hem mankeert!
Cheryl87
Zeer actief

Ik vind het ook niks hoor dat er niks dierlijks in zit.
Mocht het een voedselallergie blijken te zijn ga ik toch zo snel mogelijk alles proberen om te kijken waar hij dan op reageert.

Mijn omgeving zegt nu wel gelijk: nu lijkt hij nog meer op jou! Ik ben namelijk vegetarisch :mrgreen:

Maar ik vind het maar niks. Hij hoort gewoon vlees te eten, punt.
7 weken op een houtje bijten voor hem en dan krijgt hij weer vlees en gaan we gewoon alles af wat het kan zijn. Grootste veroorzakers zouden kunnen zijn varken en kip, varken omdat hij varkensoren kreeg en kip omdat dat in zijn brokken zat.
Vis kreeg hij al een behoorlijk tijdje niet meer omdat hij daar op reageerde, dus dat sluit ik zoiezo al uit en ga ik niet eens meer proberen.

Dus weet ik in elk geval waar ik moet beginnen met zoeken mocht dit het zijn.
En dan wil ik hierna ook echt over gaan stappen op vers dus ik hoop dat snel weet wat het is.
Afbeelding

Made by Spriet
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix heeft vroeger net zulke uitslag gehad op dezelfde plekken, na verloop van tijd ging het dan op olifantshuid lijken. Erg hardnekkig.
Wij hebben toen een hele poos alleen carocroc brokken gevoerd en verder dus helemaal niets.
Toen ging het over, daarna zijn we één voor één met tussenpozen van een paar weken weer andere dingen gaan bijvoeren en zijn er zo achter gekomen dat Felix niet tegen granen en/of niet tegen kleurstoffen kan.

We geven hem voor de zekerheid geen deegproducten en geen "snoepjes" uit een dierenwinkel enzo. Hij is al jaren klachtenvrij op die manier.
De brokken zijn sindsdien ingewisseld voor kvv, hij snoept ook alleen maar verantwoord :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zenda
Zeer actief

Als je hond het voer lekker vind Als het brokjes zijn, dan kan jij je hond toch ook belonen met de voer brokjes.
Afbeelding

Cheryl87
Zeer actief

Zenda schreef:Als je hond het voer lekker vind Als het brokjes zijn, dan kan jij je hond toch ook belonen met de voer brokjes.
Dat pikt hij dus niet... Dat is het stomme. Zet ik het neer als het etenstijd is, schrokt hij de brokken letterlijk weg. Maar geef ik het als snoepje dan blieft ie het niet.
Afbeelding

Made by Spriet
Eefje83
Zeer actief

Cheryl87 schreef:Ik vind het ook niks hoor dat er niks dierlijks in zit.
Mocht het een voedselallergie blijken te zijn ga ik toch zo snel mogelijk alles proberen om te kijken waar hij dan op reageert.

Mijn omgeving zegt nu wel gelijk: nu lijkt hij nog meer op jou! Ik ben namelijk vegetarisch :mrgreen:

7 weken op een houtje bijten voor hem en dan krijgt hij weer vlees en gaan we gewoon alles af wat het kan zijn. Grootste veroorzakers zouden kunnen zijn varken en kip, varken omdat hij varkensoren kreeg en kip omdat dat in zijn brokken zat.
Vis kreeg hij al een behoorlijk tijdje niet meer omdat hij daar op reageerde, dus dat sluit ik zoiezo al uit en ga ik niet eens meer proberen.

En dan wil ik hierna ook echt over gaan stappen op vers dus ik hoop dat snel weet wat het is.
even op dit stukje een reactie,in brokken zitten bijna geen echte vleesproducten,dat is allemaal kunstmatig maar geen spullen zo direct van de koe ofzo.
Als je dus straks wil weten waar hij allergies op reageert kun je dat moeilijker met brokken testen als met kvv.
je zou eens kunnen zoeken op eliminatiedieet,dan vind je wel manieren om te kijken waar hij op reageert.
Maar nogmaals,ik zou dat niet met brokken doen maar met versvlees,misschien heeft hij idd graanallergie en is het gelijk over,ben je uitgedokterd ook :ok:
Zenda
Zeer actief

Cheryl87 schreef:
Zenda schreef:Als je hond het voer lekker vind Als het brokjes zijn, dan kan jij je hond toch ook belonen met de voer brokjes.
Dat pikt hij dus niet... Dat is het stomme. Zet ik het neer als het etenstijd is, schrokt hij de brokken letterlijk weg. Maar geef ik het als snoepje dan blieft ie het niet.
Ik weet niet hoe laat je traint, maar kan je niet na trainen ze eten geven. Dan heeft je hond toch honger en eet je hond de brokjes misschien wel.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zenda schreef:
Cheryl87 schreef:
Ik weet niet hoe laat je traint, maar kan je niet na trainen ze eten geven. Dan heeft je hond toch honger en eet je hond de brokjes misschien wel.
:ok:
Dat is trouwens altijd verstandiger :wink:
Trainen met een volle maag is niet goed.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eefje83
Zeer actief

Inge O schreef:
eefje+huig schreef:
Cheryl87 schreef:Ik vind het ook niks hoor dat er niks dierlijks in zit.

even op dit stukje een reactie,in brokken zitten bijna geen echte vleesproducten,dat is allemaal kunstmatig maar geen spullen zo direct van de koe ofzo.
toch even hoor, de commentaar op brok moet niet gekker worden zeg :19: . natuurlijk zitten er gewoon 'spullen' in direct van de koe/kip/varken enz. - niet de beste spullen (het gewone slachtafval dat ook voor barf gebruikt wordt) en in percentage wisselend naargelang de kwaliteit van de brok, maar wel 'gewoon' vleesafval.

kunstmatig......kan je me dan ook uitleggen wat er voor kunstmatige basisgrondstoffen in zitten (met basisgrondstoffen bedoel ik dan de werkelijke voedingsbestanddelen)?
ik bedoel dat er maar 3% vleesproduct inzit en dat is dan hoogstwaarschijnlijk de smaak ,in brok zit naar mijn mening niet veel natuurlijks meer,en dat is niet voor elke brok zo,er zijn er die juist nog heel natuurlijk zijn samengesteld maar zoals die vegetarische brok die beetle nu krijgt,nee daar is naar mijn mening niks geen echt vlees meer in te vinden.
En daarbij is bij brok alles bewerkt zodat het een brok word,dus niet meer rauw,er word eerst van alles mee uitegvoerd alvorens het een brokje is.

edit:ik zei 3% en die info lijkt dus niet te kloppen maar goed ik heb het eens nagekeken en het gaat dan tot 30% vleesproducten,geen idee welke onderdelen van dieren dat dan zijn maar goed....
Blijft het te weinig denk ik,aangezien een hond vleeseter is,waar bestaan die andere 70% uit?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”