Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onverwachte vriendschap

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Onverwachte vriendschap

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Een jaar en een paar maandjes geleden kwam er een teckel pupje (reu) op de opvang. Van een van de medewerkers. Die ging bij Bram in het roedeltje. Hij werd direct geaccepteerd door Bram en hij ging er zelfs mee spelen. Ik had verwacht dat het zo rond de negen maanden zou bekoelen. Het is tenslotte een intacte reu en daar is Bram nooit echt dik mee.

Maar nee hoor, teckel is nu bijna 1,5 jaar en is acht pootjes op 1 buik met Bram. Ze hebben dikke pret samen, echt twee blije apies bij elkaar.

Voor mij een heel onverwachte vriendschap. Hebben jullie honden ook van die vriendjes die je echt niet verwacht had?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Miah en Saar. Ik had verwacht dat Miah fel op haar zou reageren, maar tot mijn grote verbazing (en hilariteit van Marloes die ik had zitten bestoken met mijn zorgen) gingen ze meteen heerlijk met elkaar spelen!
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ja, Sam en Boris. Wij waren heel voorzichtig in het begin om macho boris en zelfverzekerde Sam aan elkaar voor te stellen. Maar vanaf minuut één gaan ze ontzettend super goed met elkaar om. Samen hebben ze overal lol in, ze lebberen elkaar veel af, spelen met elkaar en verzorgen elkaar verder op alle gebieden :N: :roll:
In het begin echt nooit verwacht! Boris is wel duidelijk de baas van hun twee, maar Sam is wel zelfverzekerd maar absoluut niet dominant (juist zacht) dus die pikt dat zonder problemen.
Echt een heerlijk stel die twee.
Bo (teef) hangt er maar een beetje aan als ze met zijn drieen zijn
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ja mijn eerste Teckel en een DD :mrgreen: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
balls & bones
Actief

Ongelezen bericht door balls & bones »

Roy met een van de katten van mijn tante. We hebben zelf katten dus hij kan er wel mee overweg maar dat zijn zn eigen katten en die zit hij te managen. De kat van mijn tante hoeft hij niet te managen en die liggen samen te slapen, gaan samen mee uit, delen hetzelfde speeltje en het komt nog van twee kanten ook!
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ja, Basco met een grote intacte RR reu. De reu kan verder met bijna geen enkele hond en Basco is ook gevoelig voor macho's, maar ze kunnen heerlijk spelen samen.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ja ruby moest in het begin niks hebben van de RR van mijn collega.ze vond hem veelste druk,te blafferig,groot en vooral die ridge heeft er niet echt mee geholpen denk ik. ze zal toch wat keren hem op z'n plaats hebben gezet en ik en mijn collega waren er heilig van overtuigd dat het nooit goed zou komen :N:
na een aantal maanden heeft de RR toch ingezien hoe hij zich moet gedragen tegen over ruby en nu zijn het echt 8 poten op 1 buik :cheer: ruby mag alles bij chefke doen en andersom,je kan het zo gek niet bedenken of ze accepteren het van elkaar en we durven ze nu ook rustig ergens met z'n 2e te laten.
echt ik had dat nooit verwacht na de eerste maanden allen maar herrie met die 2,kan er nu van genieten hoe die 2 elkaar gevonden hebben.

gaat wel om een gecastreerde RR reu.
Afbeelding

jemble 5 maanden
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ja, Cody kan dus niet met reuen en of ze nou groot of klein zijn, hij probeert ze allemaal te molesteren.
Nou woont er bij ons in de buurt een vrouw met een roedel van 5 honden, allemaal verschillende rassen/kruisingen die allemaal uit de opvang komen. Eén van hen is een ongecastreerde heel grote berner sennenreu van 3,5 die weliswaar vriendelijk en speels is, maar wel zeer zelfverzekerd (zonder echt dominant te zijn).
Zodra ik hen tegenkom, lijnde ik Cody altijd direct aan om problemen te voorkomen. Een maand of wat geleden kwam ik haar weer tegen en toen zei ze tegen mij dat ik Cody wel los kon laten en dat er echt niets zou gebeuren.
Na enig twijfelen heb ik Cody inderdaad los gelaten en tot mijn stomme verbazing gingen de beide heren bij elkaar snuffelen en toen Cody begon te patseren, legde Odin vriendelijk doch zeer beslist een zware poot op zijn rug waarop Cody door de knieën ging :mrgreen: en van dat moment af heeft Cody zich heel respectvol naar Odin getoont en spelen ze samen.
Iedere keer als ik die twee samen zie, kan ik niet geloven dat Cody zo lief zie spelen met Odin. :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar en een witte Herder teef. Dikke mik is het tussen die twee, terwijl ze voor elke Herder bang is normaal gesproken. En dan helemaal Herder teven.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ha, wat leuk is dat allemaal!

Ja, hier ook onverwachtse vriendschappen. Puchu met een oude forse bouvierreu. De oude Bouvier die sukkelt een beetje zijn leven door, maar als hij Puchu ziet dan gaan de twee spelen. Geweldig om te zien, de oude Bouvier door de voorpoten :I:
En Puch met Shibo, wel op gehoopt natuurlijk dat het goed zou blijven gaan, maar het gaat meer dan goed: geweldig! Die twee zijn 8 poten op één buik.
Allemaal volle reuen (Bouvier en Rottweiler en dan nog Puch) en grote vriendschappen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ja hier ook een onverwachte vriendschap.
Pardoes heeft maar 1 echt maatje buiten Harley en dat is een duitse herder die hij bijna nooit ziet.
Helemaal niet verwacht omdat Pardoes over het algemeen niets met herder heeft
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie en de Thai Ridgeback hier uit de buurt. De meest dominante hond naar mens en hond die ik ooit heb gezien en Bowie is totaal niet onder de indruk, heeft 'm flink onder de duim en is helemaal gek met 'm. Terwijl ze bij een hond die de helft minder dominant is al zwaar onder de indruk is (reu of teef maakt niet uit) :19:
Bowie is ook 1 van de weinige honden waar die Thai goed mee kan opschieten en alles van accepteert. Ook met teefjes is hij niet altijd makkelijk.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Ja, Tobi en Bram :mrgreen:
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

dunya en de hond van de overburen (duiste staande)
dunya vind andere honden eerst altijd wat eng. en vooral als ze veel groter dan haar zijn.
dick kent floor (duiste staande) al vanaf dat ze pup is, dus dat gaat goed, spelen samen.
floor is erg druk (ik vind echt heel druk, maar ik ben ook kleiner gewend :mrgreen: , als ze aankomt rennen zet ik me altijd al schrap en spring net voordat ze bij me is opzij :wink: )
paar weken geleden liep de buurvrouw buiten en we gingen even praten. hondjes erbij en dunya vond floor maar eng. maar na even had ze door dat floor naar kleine hondjes rustig is en door haar poten gaat (zich klein maakt) het was ineens dikke mik, rennen en spelen met elkaar.
dick vond het niks, want ze hadden geen aandacht meer voor hem :pffff: :wink:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Eebje is behoorlijk panisch voor herders: gaat snel gillen :oeps: en hard wegrennen. Of blaffen en happen :N:
Maar in het bos loopt vaak een langharige herdermix-reu, en daar is ze helemaal verliefd op. Hij komt altijd wel even bij haar buurten, maar voornamelijk om tegen de boom of struik te pissen waar ze dan toevallig naast staat :mrgreen: Verder gunt hij haar geen blik waardig, terwijl zij op d'r allercharmantst naar hem kijkt en kwispelt :smile:
Dus niet echt een vriendschap, maar wel een onverwacht 'contact' :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey en het teefje van vrienden van me, waar ik ging logeren. Nog wel een pup, dus ik hoop dat het ook goed blijft gaan, maar ze hebben heerlijk gespeeld, terwijl Jamey normaal niet bepaald de leukste is met teefjes van gelijke grootte...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Orson is altijd heel close geweest met Lotje een cavelierdame van een vriendin van mij waar ik regelmatig mee op vakantie ga.
Lot keek ook altijd zo verliefd naar hem en hij was stiekum ook erg gecharmeerd van haar.
Buiten kon ze hem niet bijbenen en zo af en toe bleef hij op haar wachten tot ze er weer bij was.
Lot kroop altijd dicht tegen hem aan en zo sliepen ze vaak gezellig samen in het vakantiehuisje.
Lotje is helaas enkele jaren geleden plots overleden en de andere 5 caveliers van Rens kan Orson wel mee opschieten maar is hij niet zo close mee als met Lot.
De vriendschap tussen Tijger mijn helaas al overleden rooie kater vond ik ook altijd heel bijzonder om te zien,alle hondne geen een uitgezonderd waren dol op hem.
Sien en Rio zijn ook heel leuk samen en knuffelen veel met elkaar.

Dit zijn Orson en Lot

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tineke schreef:Dit zijn Orson en Lot

Afbeelding
oh, wat een lieve foto :I:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Heel lang gepiekerd, maar Buffy is voorspelbaar in haar vriendschappen. Er is één herder waar ze goed mee omgaat, maar die is van de beste vriendin van mijn dochter. Niet echt onverwacht dus. Buffy is helemaal gek van de vriendin van mijn dochter en de herder zit in het pakketje. Buffy snauwt in het begin een keer: "Hou je rustig en niet aan mijn kont zei ik toch", daarna slaapt ze ook gerust met hem in een mand.
Anne
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

Meerdere zelfs :mrgreen:
Met een kruising mechelse/duitse herderreu.. Ze kennen elkaar van de tijd dat hij pup was, maar meestal vindt Nessa volwassen herders de moeite van het bekijken niet waard..
Hij begint nu helemaal te "gillen" als hij haar aan ziet komen en Nessa begint te huppelen.. Ze moeten altijd even spelen samen :cheer:
Ook een Husky-reu hier uit de buurt, die normaal nooit speelt volgens zijn baasje, is helemaal bezeten van haar en dat is wederzijds.. Zijn baasje vindt het geweldig om te zien dat ook zijn hond in is voor een potje stoeien :ok: Nessa vindt hem ook helemaal geweldig!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas heeft niet echt een heel onverwachte vriendschap al vond ik de vriendschap tussen hem en Q wel heel bijzonder. Q was gecastreerd en dat maakt het wat minder onverwacht maar het was een heel speciale vriendschap.

De vriendschap tussen Vegas en een Barbet reu is wel iets onverwacht maar toch ook weer niet want Vegas heeft de Barbet als puppy leren kennen. Hij is nu een jaar en nog steeds helemaal idolaat van Vegas.

Bram en Vegas hebben ook wel iets bijzonders samen en die vriendschap is zo ontstaan doordat zij elkaar ook als pup en jonge hond heel regelmatig hebben gezien.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ja, onze twee dames :mrgreen: De eerste kennismaking was een ramp, de jongste van toen 10 maanden flipte helemaal en wilde gelijk haar tanden zetten in Noeska van toen 2.5 jaar, die daar niet van gediend was en dat duidelijk kenbaar maakte. Tegen alle verwachtingen in, na een half jaar elkaar alleen met een kennelpaneel ertussen te hebben mogen benaderen, begonnen ze positief op elkaar te reageren en met elkaar te spelen. En nu zijn ze gek op elkaar, wordt er elke dag hevig gestoeid en geworsteld en is die kleine onbetwist de baas :mrgreen:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier een zeer onverwachte vriendschap tuusen hond en mens.
Samara heeft een zwaar gehandicapt vriendinnetje, het meisje is lichamelijk en geestelijk gehandicapt en spastisch... Samara is erg bang voor rare geluiden en onverwachte bewegingen/sla bewegingen...
We kwamen moeder en dochter tijdens het wandelen tegen en het meisje begon meteen te gillen want ze houdt zo van honen maar geen 1 wil wat van haar weten..ze zijn bang... dus ik wilde al een bochtje eromheen maken en we zijn er bijna langs en Samara draait om en gaat naast het meisje staan... hetmeisje ging direkt in een spasme van blijdschap en raakte Samara daarbij een paar keer maar Maartje bleef staan en likt haar handen... zooooo lief... en nu als we hun tegen komen dan gaat samara altijd even kijken bij haar en het meisje wordt steeds rustiger.
Heel mooi vind ik dat.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

jacq1970 schreef:Hier een zeer onverwachte vriendschap tuusen hond en mens.
Samara heeft een zwaar gehandicapt vriendinnetje, het meisje is lichamelijk en geestelijk gehandicapt en spastisch... Samara is erg bang voor rare geluiden en onverwachte bewegingen/sla bewegingen...
We kwamen moeder en dochter tijdens het wandelen tegen en het meisje begon meteen te gillen want ze houdt zo van honen maar geen 1 wil wat van haar weten..ze zijn bang... dus ik wilde al een bochtje eromheen maken en we zijn er bijna langs en Samara draait om en gaat naast het meisje staan... hetmeisje ging direkt in een spasme van blijdschap en raakte Samara daarbij een paar keer maar Maartje bleef staan en likt haar handen... zooooo lief... en nu als we hun tegen komen dan gaat samara altijd even kijken bij haar en het meisje wordt steeds rustiger.
Heel mooi vind ik dat.
Wat ontzettend lief :I: !
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb een keer iets heel bijzonders gezien met de honden. Ik was in Amsterdam. Daar woonde Ludo, een oude Spaanse podencoreu. Ludo was dominant en Dapper en Ludo hadden elkaar al een paar keer in de haren gehad. Ik liep met Wuilus door de gracht en ineens kwam Ludo aangestormd. Wuilus was dol op windhondreuen, vraag me niet waarom.

Ludo grommen, Wuilus grommen, baasje van Ludo helemaal over de zeik omdat ze dacht dat het weer matten zou worden. Ineens beginnen Wuilus en Ludo te huilen en te joelen, niet normaal. De twee oudjes raakten helemaal in trans van elkaar en Martijn kwam zelfs naar het raam rennen omdat het leek alsof Wuilus vermoord werd. Ik schrok me kapot want het leek alsof ze een acute hernia had oid. Ze bleef rondjes om Ludo heenrennen en daarbij gilde ze keihard. :denken: :eek:

Ik raakte gefascineerd dus heb ik snel de riem losgedaan en aangekeken wat er gebeurde. Het leuk op een reunie van twee hele oude vrienden (ze hadden elkaar naar mijn weten nooit gezien en anders minimaal 12 jaar niet meer :denken: ) Het leek ook op een soort taal die ze samen spraken van heel hoog bijna angstaanjagend geschreeuw en gekrijs.

Daarna liep ik natuurlijk nog regelmatig in Amsterdam. Ludo hing dan uit het raam van zijn appartement aan de gracht en Ludo en Wuilus gaven dan altijd serenades aan elkaar. Als we in de buurt kwamen begon Wuilus te piepen, dan rende Ludo naar het raam en dan begon het gejank. Dat was iets heel bijzonders want zowel de andere eigenaar als ikzelf hadden dat echt nog nooit gezien.

Ik vond het ook heel eng. Het had iets menselijks dat die twee hele oude honden van 13 en 14 een heel bijzonder iets hadden samen. Het gegil was ook echt spookachtig en puur en alleen in al die jaren iets tussen deze 2 honden. Ik wilde ergens dat ik Ludo bij haar had kunnen houden voor hun laatste stukje leven. Ze zijn allebei binnen het jaar doodgegaan daarna.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ja Ameno en Bronko, een uiterst felle tervuerense herder hier in de buurt. Bronko denkt dat hij de eigenaar is van heel Maastricht en daarbij is hij een groot waker over zijn baas. Alleen met Ameno dan smelt zijn grote hart en gaat liggen joelen/blaffen en piepen totdat ik Ameno bij hem heb gelaten.

Het is echt een hilarisch gezicht, de grote prachtige herder die een diepe buiging maakt om vervolgens de bek te likken van Ameno, heel voorzichtig aan haar oortjes snuffelt en vervolgens samen met haar op pad gaat :I:

Ik heb ook geen idee waarom hij bij Ameno totaal niet dominant reageert, misschien wel omdat Ameno van nature behoorlijk onderdanig is :19:

Maar het is leuk voor allebei, en vooral voor Bronko, die zo toch nog een hondenvriendinnetje heeft, iets wat zijn baas al lang voor onmogelijk had gehouden dat dat ooit nog zou gebeuren.
:pop:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Billy heeft iets wat lijkt op een speciaal geheugen voor die honden die bij ons in de straat woonde in de periode dat hij net bij ons was.
Als we die honden, jaren later, nog wel eens tegenkwamen dan ging hij daar 'letterlijk' plat voor, beklikken en piepen hoorde er ook bij.
Het ging om een oude Husky, een enorm Rottweiler-mix en een Spaniel. (Allemaal reuen, zelfs! :N: :wink: ).
En nog steeds als hij in de verte een Rottweiler, Husky of een bruin witte Spaniel ziet, zie je 'm altijd even turen. Zo van: is 'ie dat nou? :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ja Nanni en Chelsea van Petra (mizzsylver).
Nanni moest niets van duitse herders hebben, maar Chelsea heeft Nanni altijd geaccepteerd.

En Baska en Nanni :smile: Baska is een hond van de dagopvang (amerikaanse bull x cane corso). Hij is erg moeilijk met andere honden en Nanni is ook niet de makkelijkste. maar ze vinden elkaar geweldig :smile:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Githa schreef:Ja, Tobi en Bram :mrgreen:
Ach, ik zie ze nog liggen saampjes op het kleedje tijdens de clubmatch :I:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Zoek stok! schreef:
Githa schreef:Ja, Tobi en Bram :mrgreen:
Ach, ik zie ze nog liggen saampjes op het kleedje tijdens de clubmatch :I:
Ja prachtig hè, twee stoere mannen samen op een kleedje.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”