Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Probleempjes met het voer
Moderator: moderatorteam
- mandyy
- Vaste gebruiker
Probleempjes met het voer
Mijn pup van ondertussen al weer 8,5 maand jong eet vaak zijn brokken niet meer op. Ik geef het 's ochtends ongeveer een uur voor het wandelen, of als ik niet meer zo veel tijd heb na het wandelen. Hij krijgt Prins Pro Care Super 100gr per maaltijd (2 maaltijden per dag), terwijl hij meer dan 10kg weegt. Betekend dit dat zijn brokken nu vervelen of gewoon dat hij genoeg heeft gehad?
Het probleem is dat hij wel telkens in de keuken staat te bedelen (tis en blijft een ami), dus hij lijkt me niet echt voldaan.
Een tijdje geleden gaf ik er ook 1 tot 2 dagen in de week Smuldier bij, maar daar ging hij van aan de diarree. Ik ben toen op zoek gegaan naar de voerfrequentie, maar kon het nergens vinden.
Als ik hem er weer op wil zettn voor een paar dagen per week, kan ik het dan gewoon geven of moet er nog wat speciaals mee gebeuren?
Het probleem is dat hij wel telkens in de keuken staat te bedelen (tis en blijft een ami), dus hij lijkt me niet echt voldaan.
Een tijdje geleden gaf ik er ook 1 tot 2 dagen in de week Smuldier bij, maar daar ging hij van aan de diarree. Ik ben toen op zoek gegaan naar de voerfrequentie, maar kon het nergens vinden.
Als ik hem er weer op wil zettn voor een paar dagen per week, kan ik het dan gewoon geven of moet er nog wat speciaals mee gebeuren?
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat je beter kunt beginnen met een klein beetje rauw en dan langzaam meer geven. Lees ook eens Het Bottendocument voor goede tips voor een veilige en verantwoorde start.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl/
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
-
boxersien
Mij lijkt dat het voor je hond fijner is om eerst te wandelen en een half uur later te eten dan eerst eten en daarna te wandelen. Wandelen met een volle maag is (niet) minder leuk
100 gram lijkt mij ook wel veel voor een hondje van 10 kg. Mijn boxer (volwassen) krijgt 300 gram voer per dag tenover de 200 van jou hondje en hij weegt 40 kg en is nog steeds best actief ook.
100 gram lijkt mij ook wel veel voor een hondje van 10 kg. Mijn boxer (volwassen) krijgt 300 gram voer per dag tenover de 200 van jou hondje en hij weegt 40 kg en is nog steeds best actief ook.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik denk ook dat dat beter is, gewoon langzaam overstappen op rauwe voeding.ignit schreef:Ik denk dat je beter kunt beginnen met een klein beetje rauw en dan langzaam meer geven. Lees ook eens Het Bottendocument voor goede tips voor een veilige en verantwoorde start.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
En misschien ook iets minder te eten geven.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1