Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Probleempjes met het voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mandyy
Vaste gebruiker

Probleempjes met het voer

Ongelezen bericht door mandyy »

Mijn pup van ondertussen al weer 8,5 maand jong eet vaak zijn brokken niet meer op. Ik geef het 's ochtends ongeveer een uur voor het wandelen, of als ik niet meer zo veel tijd heb na het wandelen. Hij krijgt Prins Pro Care Super 100gr per maaltijd (2 maaltijden per dag), terwijl hij meer dan 10kg weegt. Betekend dit dat zijn brokken nu vervelen of gewoon dat hij genoeg heeft gehad?
Het probleem is dat hij wel telkens in de keuken staat te bedelen (tis en blijft een ami), dus hij lijkt me niet echt voldaan.

Een tijdje geleden gaf ik er ook 1 tot 2 dagen in de week Smuldier bij, maar daar ging hij van aan de diarree. Ik ben toen op zoek gegaan naar de voerfrequentie, maar kon het nergens vinden.
Als ik hem er weer op wil zettn voor een paar dagen per week, kan ik het dan gewoon geven of moet er nog wat speciaals mee gebeuren?
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

ik denk dat je hond genoeg heeft
2x 100 gr is toch veel voor een hondje van 10 kilo

als een hond aan de dieree gaat van vers voer betekend niet dat het aan het versvoer ligt

hij is/was het gewoon niet gewend
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Ik denk dat je beter kunt beginnen met een klein beetje rauw en dan langzaam meer geven. Lees ook eens Het Bottendocument voor goede tips voor een veilige en verantwoorde start.

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl/
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Mij lijkt dat het voor je hond fijner is om eerst te wandelen en een half uur later te eten dan eerst eten en daarna te wandelen. Wandelen met een volle maag is (niet) minder leuk :wink:

100 gram lijkt mij ook wel veel voor een hondje van 10 kg. Mijn boxer (volwassen) krijgt 300 gram voer per dag tenover de 200 van jou hondje en hij weegt 40 kg en is nog steeds best actief ook.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

bij dewi ging het ook zo, zij at haar brokken niet of met tegenzin op.
bleek achteraf dat ze teveel kreeg, nu ze minder krijgt smaakt het ineens wel weer :wink:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

ignit schreef:Ik denk dat je beter kunt beginnen met een klein beetje rauw en dan langzaam meer geven. Lees ook eens Het Bottendocument voor goede tips voor een veilige en verantwoorde start.

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl/
Ik denk ook dat dat beter is, gewoon langzaam overstappen op rauwe voeding.
En misschien ook iets minder te eten geven.
:zweep:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey heeft continu moeilijk gedaan met brok eten, sinds ze op rauw staat en geen darmproblemen meer heeft (die ze door brok maar ook KVV (graan en rijst intollerantie) kreeg), eet ze alles wat ik haar voorzet en ziet er bovendien beter uit dan ooit...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”