Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doffe vacht...Farmfood?
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Doffe vacht...Farmfood?
Mijn honden eten nu een paar maanden Farmfood afgewisseld met KVV. (KVV kregen ze toch al, maar met een andere brok erbij)
Ze glommen altijd erg mooi, maar de laatste tijd vind ik hun vachten erg dof. Zou dit door Farmfood kunnen komen? Er is verder niets veranderd in het leven van de honden, en ze hebben allemaal een doffe vacht. Ik ga als deze zak op is, toch maar op zoek naar een alternatief, misschien is Cavom een goede optie? (Ik wil toch een brok erbij blijven voeren).
Iemand een soortgelijke ervaring gehad misschien?
Ze glommen altijd erg mooi, maar de laatste tijd vind ik hun vachten erg dof. Zou dit door Farmfood kunnen komen? Er is verder niets veranderd in het leven van de honden, en ze hebben allemaal een doffe vacht. Ik ga als deze zak op is, toch maar op zoek naar een alternatief, misschien is Cavom een goede optie? (Ik wil toch een brok erbij blijven voeren).
Iemand een soortgelijke ervaring gehad misschien?
-
hercujess
Zijn ze in de rui? Sommige honden kunnen eerst heel dof worden, voordat al het losse haar eruit is. Misschien even een ontwolbeurtje?
Bovendien gaan sommige honden eerst 'ontgiften', dus alle rommel moet er uit en dan duurt het voordat ze even weer goed in hun vachtje zitten. Ik zou nog even wachten met over stappen, tenzij ze ook aan de dunne zijn of de huid mee gaat doen.
Bovendien gaan sommige honden eerst 'ontgiften', dus alle rommel moet er uit en dan duurt het voordat ze even weer goed in hun vachtje zitten. Ik zou nog even wachten met over stappen, tenzij ze ook aan de dunne zijn of de huid mee gaat doen.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
hercujess
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- senna03
- Zeer actief
Oke, dan ga ik voorlopig door met Farmfood! Wat ik ook wel prettig vind, want Senna vindt eindelijk een brok lekker! Kieskeurige straathond is het!
Ze zijn inderdaad ook in de rui, maar vooral Senna verhaart eigenlijk het hele jaar door. Ik geef ze de laatste paar dagen een scheutje zonnebloemolie over het voer, maar ik zal inderdaad weer eens schapenvet gaan halen. Vinden ze erg lekker!
Bedankt voor de tips!
Ze zijn inderdaad ook in de rui, maar vooral Senna verhaart eigenlijk het hele jaar door. Ik geef ze de laatste paar dagen een scheutje zonnebloemolie over het voer, maar ik zal inderdaad weer eens schapenvet gaan halen. Vinden ze erg lekker!
Bedankt voor de tips!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Mijn honden staan nou bijna een maand of FF en waren een beetje in de rui. Toen ik begon met deze brok (en kvv erbij) gingen ze echt mega in de rui en de vachten zijn op het moment niet echt mooi! Maar ik heb het idee dat ze nu "beter" ruien als op de brokken die ze voorheen kregen! Wel meer haarverlies nu, maar misschien is het ook sneller over.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- senna03
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bij mijn honden is het ruien ook al weer ver over, en ze glimmen als nooit tevoren!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl