Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kuif opbinden bij 'swiffer'

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Frenk schreef:
alm@ schreef:
Frenk schreef:
alm@ schreef:Ik denk als ik zo'n hondje had dat ik het kuifje lekker af zou knippen.
Staat niet bij de rest van de lange vacht... :mrgreen:
Je hoeft er ook geen stekeltjes van te maken :mrgreen: als je het in laagjes richting achterkant zou (laten) knippen valt het helemaal niet op. Het lijkt mij voor zo'n hondje een stuk prettiger dan stiekjes of speldjes of haar langs de oogjes :19:
Zoiets?

Afbeelding

:mrgreen:
Bijvoorbeeld :mrgreen: alleen dat matje in de nek, verschrikkelijk :N:
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Ook hier zijn de speldjes en andere haardingen te krijgen:

http://www.beestenspul.net/product/inde ... 260&next=1

http://www.trim.nl/producten.php?ozg=IN ... r=STRIKJES

En ja, ik heb ook een verzameling speldjes voor Yèti ondertussen, allerlei kleurtjes, alleen nog geen roze want Remco zegt dat ie haar dan weigert uit te laten. :smile: Nu heb ik maar rood, groen, blauw en wit gekocht. :pffff:
Yèti heeft eigenlijk vaker geen speldje in dan wel. Als de zon fel schijnt laat ik eigenlijk liever haar haren los hangen, heeft ze een beetje een zonnebril op zeg maar. :mrgreen:
Als Yèti met haar pootjes aan haar kop gaat zitten of over de grond gaat schuren zit het speldje niet goed. En als ze er niet aan zit neem ik aan dat ze er geen last van heeft.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Jeannette-Mexx
Vaste gebruiker

Re: Kuif opbinden bij 'swiffer'

Ongelezen bericht door Jeannette-Mexx »

Frenk schreef: Wat moet ik nou :19: Gewoon maar blijven proberen? Of het hele idee laten zitten en Frenk als een halve hardrocker met haar voor z'n ogen rond laten lopen? :Q: :F:
Gewoon blijven proberen als je het écht graag wilt :wink:

Het handigste is het om siliconen-elastiekjes te gebruiken. Deze blijven goed zitten en als je ze niet te strak zet zal je hondje er geen last van hebben en waarschijnlijk niet eens merken dat het er in zit. Als je me je adres even pb't wil ik je wel een handje elastiekjes sturen om te proberen.
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

ik heb bij Joy een clipje in haar haar gedaan, zo'n heel kleintje, de eerste keer probeerde ze hem eruit te krijgen maar daarna leek ze er niet veel van te merken.

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk ben ik toch maar even naar de trimster gegaan om haar ponnie bij te laten knippen

Lekker rommelig na het rollen door de mand, met korte ponnie

Afbeelding
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Het eerste jaar rommelde ik ook met elastiekjes, eerst wat grotere van die stoffen om te wennen (geen gezicht hahaha) daarna met kleintjes van de drogist die er in alle kleuren zijn..
Het stond hem goed, maar het inzetten was een enorm gepriegel, het moest behoorlijk strak zitten anders waren ze zo uit en of ik hem er echt een plezier mee deed ik bewijfel het..
Daarna een strik, zo'n zwarte als de tibetaanse terrier in had ergens een paar reacties eerder en een geruite..
Beide waren zo uit..
Sindsdien knip ik zijn pony gewoon.. klein stukkie eraf zodat hij alles weer ziet, staat leuk een beetje rommelig :ok:
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

flatcoat schreef:Heb je het soort (honden)speldjes al eens geprobeerd zoals op onderstaande foto??
Die blijven vrij goed zitten hoor.

Afbeelding
Mijn powder puff loopt al zes jaar met zulke speldjes in het haar. 's Morgens gaat het speldje in haar haar en 's avonds voor we op bed gaan doe ik het speldje er weer uit. Het blijft heel goed zitten.
Ik heb het gekocht op een hondententoonstelling.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Deze speldjes blijven goed zitten, hoor. Behalve als je ze zelf niet goed ingedaan hebt of er teveel/te weinig haren tussen gedaan hebt.
En de haren afknippen (als je dat niet zonde vindt tenminste) geeft het risico dat wanneer de haren iets te lang worden ze in de ogen gaan prikken en het oog geïrriteerd kan raken.
In het begin is het even "oefenen" en kijken wat de beste hoeveelheid haar is om er tussen te doen, opletten dat er geen spanning op staat en je hondje heeft echt geen last van die speldjes.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik vind die kleine elastiekjes goed die ze ook gebruiken voor dreads zetten, volgens mij zijn die van Zenner.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Wel grappig dat gezegd wordt dat de honden er geen last van hebben want het wordt ze in feite gewoon geleerd dat ze er geen last van mogen hebben, ze dus hebben weinig keuze.
Als ze proberen die frummels uit hun haar te krijgen moet je ze gaan afleiden, gelijk gaan wandelen werd al gezegd dus uiteindelijk hebben ze het maar te accepteren.
Je kunt honden alles aanleren en de meeste schikken zich er wel in zoals we allemaal weten.

Alles went, uiteindelijk.

En de haren afknippen (als je dat niet zonde vindt tenminste) geeft het risico dat wanneer de haren iets te lang worden ze in de ogen gaan prikken en het oog geïrriteerd kan raken.
Dat is gewoon een kwestie van goed bijhouden, gewoon verzorging dus, dan komt er ook geen haar in de ogen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Aangezien mijn volgende hond 'n tibetaan wordt en ik dus hier ook al met mezelf beraadslaagt heb hoe dit oop te lossen, denk ik ook dat ik het korter ga knippen, tenminste op dit moment.
flatcoat
Zeer actief

Ik heb mijn hond nog nooit hoeven afleiden van haar knipje of gelijk moeten gaan wandelen ........
Zij besteedt er totaal geen aandacht aan en zolang ik geen enkel teken zie bij haar mag ik aannemen dat zij er geen fluit om geeft.
En irritatie van/in de ogen komt vaker voor dan je denkt doordat de haren net ff te lang zijn. Dat is iets waar bij langharige honden vaak voor gewaarschuwd wordt als men overweegt om ze een puppy-look te geven.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

En irritatie van/in de ogen komt vaker voor dan je denkt doordat de haren net ff te lang zijn. Dat is iets waar bij langharige honden vaak voor gewaarschuwd wordt als men overweegt om ze een puppy-look te geven.
Fokkers hebben er heel wat voor over om je aan de elastiekjes te krijgen cq houden, zelfs een leugentje (om bestwil??). :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Suuz schreef:Wel grappig dat gezegd wordt dat de honden er geen last van hebben want het wordt ze in feite gewoon geleerd dat ze er geen last van mogen hebben, ze dus hebben weinig keuze.
Als ze proberen die frummels uit hun haar te krijgen moet je ze gaan afleiden, gelijk gaan wandelen werd al gezegd dus uiteindelijk hebben ze het maar te accepteren.
Je kunt honden alles aanleren en de meeste schikken zich er wel in zoals we allemaal weten.

Alles went, uiteindelijk.

Dat is gewoon een kwestie van goed bijhouden, gewoon verzorging dus, dan komt er ook geen haar in de ogen.
Het lijkt mij ook een kwestie van bijhouden, gewoon een onderdeel van de verzorging.
Je kunt mij ook niet wijsmaken dat een hond géén enkele last heeft van elastiekjes of speldjes ook al lijkt het ogenschijnlijk niet zo.
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

flatcoat schreef:Ik heb mijn hond nog nooit hoeven afleiden van haar knipje of gelijk moeten gaan wandelen ........
Zij besteedt er totaal geen aandacht aan en zolang ik geen enkel teken zie bij haar mag ik aannemen dat zij er geen fluit om geeft.

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor dat je hond er geen last van heeft. (of lijkt te hebben)

En nogmaals, als je je hond verzorgt en het gebied rond de ogen bijhoudt komen er echt geen haren in z'n ogen, zo moeilijk is dat toch niet?

Ik heb hier klanten die eens in de twee maanden komen met hun langharig hondje, en degene die thuis niet durven of kunnen knippen mogen tussentijds zo binnenlopen om het gebied rond de ogen even bij te laten knippen, zo gepiept.
flatcoat
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Fokkers hebben er heel wat voor over om je aan de elastiekjes te krijgen cq houden, zelfs een leugentje (om bestwil??). :ok:
Fokkers hebben er geen belang bij of jij nou wel of geen knipjes of elastiekjes gebruikt dus waarom zouden zij leugentjes (om bestwil)ophangen?? :denken: Mijn d.a. attendeerde mij hierop mocht ik plannen hebben om de pupppylook aan te laten meten (wat ik overigens niet van plan ben).
Enne ..... de trimsalon moet ook brood op de plank hebben dus er zullen trimsalons genoeg zijn die "adviseren" om het kort te knippen (en er zo ook verzekerd van te zijn dat de klanten terug blijven komen, want ja .... dat moet wel bijgehouden worden).

@ Alma, ik garandeer je dat mijn hond totaal niet reageert op de speldjes in haar haren ..... maar je moet natuurlijk wel even opletten dat je het niet te strak doet of dat ie naar beneden gaat glijden want daar hebben ze natuurlijk wel last van.
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Frenk schreef:
flatcoat schreef:Als ik de foto van de Havanezer zo bekijk denk ik dat Frenk daar iets meer van weg heeft dan van een Tibetaan. Maar ja, je weet inderdaad niet wat er inzit ..... misschien dat het nog wat duidelijker wordt als Frenk iets ouder en uitgegroeid is.
Maar het is sowieso een leuk hondje!!
Ik ben het met je eens. Alleen hij is alweer te groot om een Havanezer te zijn :oohja:

Een leuk hondje is het gelukkig zeker! En inderdaad, als hij straks uitgegroeid is, dan kunnen we misschien meer zien van onze toverbal :idea:
hoe groot (hoog) is hij dan nu? hij is nu toch iets van 6 maanden oud?
Groetjes Patries
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

De DA attendeert mensen er op dat die haren de ogen kunnen gaan irriteren ALS het niet goed bijgehouden wordt. (wat helaas heel veel mensen ook niet doen)
Dat is toch niet zo moelijk te begrijpen?

En dat trimsalons een korte look adviseren om de klandizie is natuurlijk kul, want het gros van de mensen is gewoon simpelweg niet in staat om zo'n lange vacht op een goede manier bij te houden (gebrek aan zin, tijd, geduld wat dan ook) en zo ontstaan dan die wandelende viltbaaltjes die veel beter af zijn met een korte vacht.

En het is fijn dat jouw hondje er geen last van lijkt te hebben maar hondje van de TS dus duidelijk wel want die doet er dus alles aan om het stiekje eruit te krijgen zoals je in het eerste bericht kunt lezen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

patricia schreef:hoe groot (hoog) is hij dan nu? hij is nu toch iets van 6 maanden oud?
Als de geboortedatum die ik heb opgegeven klopt, dan is hij van 30-12-2007 en dus aanstaande zaterdag 20 weken (= 5 maanden?).

Zijn schouderhoogte is nu 25 cm. Hoe verhoudt zich dat met de Havanezer?
Afbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

flatcoat schreef:
Rosita Compagner schreef:
Fokkers hebben er geen belang bij of jij nou wel of geen knipjes of elastiekjes gebruikt dus waarom zouden zij leugentjes (om bestwil)ophangen?? :denken: Mijn d.a. attendeerde mij hierop mocht ik plannen hebben om de pupppylook aan te laten meten (wat ik overigens niet van plan ben).
Enne ..... de trimsalon moet ook brood op de plank hebben dus er zullen trimsalons genoeg zijn die "adviseren" om het kort te knippen (en er zo ook verzekerd van te zijn dat de klanten terug blijven komen, want ja .... dat moet wel bijgehouden worden).

@ Alma, ik garandeer je dat mijn hond totaal niet reageert op de speldjes in haar haren ..... maar je moet natuurlijk wel even opletten dat je het niet te strak doet of dat ie naar beneden gaat glijden want daar hebben ze natuurlijk wel last van.
:jank: :jank: wat ben ik toch een slechte trimsalon :jank: :jank: :wink:
Frenk
Zeer actief

Suuz schreef:En het is fijn dat jouw hondje er geen last van lijkt te hebben maar hondje van de TS dus duidelijk wel want die doet er dus alles aan om het stiekje eruit te krijgen zoals je in het eerste bericht kunt lezen.
Het kan natuurlijk ook aan mij liggen en niet aan de speldjes/stiekies :19:

Misschien heb ik ze er wel gewoon heel erg klunzig in gezet... :mrgreen:
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Frenk schreef:
patricia schreef:hoe groot (hoog) is hij dan nu? hij is nu toch iets van 6 maanden oud?
Als de geboortedatum die ik heb opgegeven klopt, dan is hij van 30-12-2007 en dus aanstaande zaterdag 20 weken (= 5 maanden?).

Schofthoogte van 23 tot 27 cm (= "ideaal").
Toegestaan is 21 tot 29 cm.
Groetjes Patries
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

lupa schreef: :jank: :jank: wat ben ik toch een slechte trimsalon :jank: :jank: :wink:
Ja, je bent een waardeloze verkoopster :mrgreen: :cheer: :F:

(pssst: die glisskur spray werkt super trouwens :ok: )
Afbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Frenk heeft een plattere bekkje
Frenk
Zeer actief

patricia schreef:
Frenk schreef:

Schofthoogte van 23 tot 27 cm (= "ideaal").
Toegestaan is 21 tot 29 cm.
Ja, maar op die leeftijd bedoel ik. Ik had dat inderdaad in de rasstandaard zien staan, maar ik ging ervan uit dat Frenk dan nu al te groot zou zijn voor z'n leeftijd. :denken:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

lupa schreef:Frenk heeft een plattere bekkje
Had je deze al gezien? Lijken wel broers... :19:

Afbeelding
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

lupa schreef: :jank: :jank: wat ben ik toch een slechte trimsalon :jank: :jank: :wink:
Denk je dat echt Do?? Waarom dan?? :denken:
Dacht toch gelezen te hebben dat jij Frenkie hele zinvolle adviezen gegeven hebt.
Afbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
lupa schreef:Frenk heeft een plattere bekkje
Had je deze al gezien? Lijken wel broers... :19:

Afbeelding
ja, maar de neus van Frenk is korter meer richting lhasa
Frenk
Zeer actief

flatcoat schreef:
Dacht toch gelezen te hebben dat jij Frenkie hele zinvolle adviezen gegeven hebt.
Omdat ze je niks wil verkopen, maar dan met goedkopere alternatieven komt.

En omdat ze je dus niet adviseert om kort te knippen, zodat je vaker mag komen 'bijhouden'...

Daarom is ze een slechte verkoopster, maar een uitstekende trimster :wink: :cheer:
Afbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

flatcoat schreef:
dat was meer als halve grap bedoeld

slechte trimsalon omdat ik juist frenk geen korte puppielook geadviseerd heb
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
flatcoat schreef:
Omdat ze je niks wil verkopen, maar dan met goedkopere alternatieven komt.

En omdat ze je dus niet adviseert om kort te knippen, zodat je vaker mag komen 'bijhouden'...

Daarom is ze een slechte verkoopster, maar een uitstekende trimster :wink: :cheer:
Hey!!! zo had ik het nog niet gezien!!!!
hahahahahaha
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”