Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hè verdorie!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bri
Zeer actief

Hè verdorie!

Ongelezen bericht door bri »

Vorige week ben ik met Femke bij de dierenarts geweest...De hond van mn ouders heeft hier 2 weken gelogeerd en waarschijnlijk is er iets misgegaan tijdens het spelen/wandelen..want femke hinkte ineens..
Niet dat ze haar linkerachterpoot niet gebruikte, maar je zag gewoon een vreemd hupje..
Ook nam ze al haar gewicht op haar rechterbeen..
Maar goed, ik naar de dierenarts, die me eigenlijk vrijwel direct door heeft gestuurd naar een orthopeed in emmeloord (Y.Krooshof)
Zij vermoed een meniscus ruptuur.
We kunnen daar pas 2 juni terecht en ik heb voor 10 dagen pijnstillers/ontstekingsremmers meegekregen. (dit om ook eventueel iets neurologisch uit te sluiten, als ze nl blijft hinken ondanks de pijnstillers kan het iets neurologisch zijn)

Maar goed, nu kan het dus zo zijn dat ze geopereerd moet worden..
We gaan 13 juni op vakantie :boos:
Maar eens even kijken hoe het allemaal gaat lopen..
Ik hoop maar gewoon dat ze een goede diagnose stellen, daarbij een passende behandeling, want zo is het niks niet leuk!! Voorlopig heb ik het fietsen, de dogdance en de behendigheid maar even stil gezet.
Ze loopt nu alleen maar aan de riem en dat is verschrikkelijk voor een briarddame van anderhalf! Ik hoop maar dat ze mijn meissie snel kunnen helpen :roll:
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hè verdorie!

Ongelezen bericht door Scooby »

bri schreef:We kunnen daar pas 2 juni terecht en ik heb voor 10 dagen pijnstillers/ontstekingsremmers meegekregen. (dit om ook eventueel iets neurologisch uit te sluiten, als ze nl blijft hinken ondanks de pijnstillers kan het iets neurologisch zijn)
Waaraan denkt de dierenarts dan?
bri
Zeer actief

Re: Hè verdorie!

Scooby schreef:
bri schreef:We kunnen daar pas 2 juni terecht en ik heb voor 10 dagen pijnstillers/ontstekingsremmers meegekregen. (dit om ook eventueel iets neurologisch uit te sluiten, als ze nl blijft hinken ondanks de pijnstillers kan het iets neurologisch zijn)
Waaraan denkt de dierenarts dan?
Ik heb geen idee :19:
Mijn da had contact gehad met de orthopeed uit emmeloord. In eerste instantie heb ik niets meegekregen, maar later belde mijn da toch op met het voorstel om wat pijnstillers te gebruiken voor 10 dagen.
Natuurlijk om de pijn voor femke wat te verlichten (en dat is nu al duidelijk zichtbaar, staartje weer ontspannen, geen gehink meer)
Maar stel dat ze, ondanks de pijnstillers, toch zou blijven hinken, dan zouden we dus ook iets neurologisch niet kunnen uitsluiten..
Als was dat wel onwaarschijnlijk.

Nu blijkt dus dat de pijnstillers haar goed doen, dus neem ik aan dat er van iets van orthopedische aard (beetje vreemd gezegd) wordt uitgegaan..
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pijnstilling helpt toch ook bij een neurologisch probleem? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bri
Zeer actief

Nee dat hoeft geloof ik niet altijd..ik kan me inderdaad herinneren dat ik tijdens mijn opleiding daar ook iets over heb gehad en dat er een reden voor is dat pijnstilling niet werkt..
Maar vraag me niet meer precies hoe het zit, want ik weet het niet :19:
Kzal de orthopeed tijdens het consult eens vragen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bri schreef:Nee dat hoeft geloof ik niet altijd..ik kan me inderdaad herinneren dat ik tijdens mijn opleiding daar ook iets over heb gehad en dat er een reden voor is dat pijnstilling niet werkt..
Maar vraag me niet meer precies hoe het zit, want ik weet het niet :19:
Kzal de orthopeed tijdens het consult eens vragen
Misschien bij een afknelling waardoor er verlammingsverschijnselen zijn?
Dan kan je met opijnstilling geen verbetering krijgen neem ik aan.
Als een mens verlamd is kan die ook niet opeens lopen als je een pijnstiller geeft. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bri
Zeer actief

hmmm, maar dan zou de verlamming toch duidelijk zichtbaar moeten zijn..en dat is zeer zeker niet het geval..
ik dacht dat het misschien aan het type pijnstiller kon liggen?tja, ik weet t eigenlijk ook niet..
maar goed, 2 juni hebben we de afspraak en dan horen we het wel
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

ranetje schreef:Pijnstilling helpt toch ook bij een neurologisch probleem? :denken:
Ik denk dat de meeste neurologische problemen geen pijnklachten geven? Maar ik heb nog nooit gehoord dat een dierenarts door middel van het effect op de pijnstilling al dan niet uitgaat van een neurologisch probleem?
edithf
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door edithf »

Pas op met pijstillers. Jack hinkte ook en kreeg pijnstillers. Daarna rende hij weer vrolijk rond met als gevolg gescheurde knie banden. Pijn geeft de hond (en mens) het signaal rustig aan te doen en goed te onderzoeken wat er aan de hand is. Maar het wel heel klote voor je dat dat precies voor je vakantie is.
bri
Zeer actief

klopt, dat was ook mijn eerste reactie..volgens da bleek dat in de praktijk mee te vallen..
Maar goed, femke loopt al een kleine week netjes aan het riempje :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”