Maar is dat dan gras waar ook mensen op lopen, of kinderen op spelen? Tirsa doet ook op het gras, maar ook daar ruim ik het op. Ook al komt er eigenlijk niemand, erg fris is het zeker in de zomer ook niet. Ik ruim het alleen niet op als ze het in de struiken doet (waar het in Eindhoven ook verplicht is om op te ruimen) en op de stukjes waar je het mag laten liggen). Ook al ligt er 'n grote drol naast, opruimen is 'n kleine moeite. Slogan in Eindhoven nu is: poepen mag, opruimen moet.Jinx schreef:Tsuki begint altijd netjes op het gras waar het mag. Soms gaat ze dan lopen en dan komt er wel eens een drolletje op de stoep. Ik pak dan een takje en duw het even het gras op. Kleine moeite, en niemand kan er in gaan staan. Quasar poept gewoon altijd op het gras en blijft daar.
Hier in de woonplaats adverteert de gemeente enorm trots met de geweldige hondentoiletten...1 Vierkante meter zand met een hekje eromheen. Zou volgens hun regelmatig schoongemaakt worden. Nou sorry, maar die hele bak hier ligt vol en ik zie de drollen in loop van tijd gewoon ontbinden...Daar mogen mijn honden dus niet eens op...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbaasjes die poep niet opruimen op site
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Nee er ligt schuin achter ons huis een groot grasveld, daar spelen de kinderen (waar er overigens maar 2 van zijn, die af en toe bij oma zijn en verder niet). Verder staan hier bij de grasvelden waar het echt niet mag, bordjes met "doe niet zo honds".Neeltje schreef:Maar is dat dan gras waar ook mensen op lopen, of kinderen op spelen? Tirsa doet ook op het gras, maar ook daar ruim ik het op. Ook al komt er eigenlijk niemand, erg fris is het zeker in de zomer ook niet. Ik ruim het alleen niet op als ze het in de struiken doet (waar het in Eindhoven ook verplicht is om op te ruimen) en op de stukjes waar je het mag laten liggen). Ook al ligt er 'n grote drol naast, opruimen is 'n kleine moeite. Slogan in Eindhoven nu is: poepen mag, opruimen moet.Jinx schreef:Tsuki begint altijd netjes op het gras waar het mag. Soms gaat ze dan lopen en dan komt er wel eens een drolletje op de stoep. Ik pak dan een takje en duw het even het gras op. Kleine moeite, en niemand kan er in gaan staan. Quasar poept gewoon altijd op het gras en blijft daar.
Hier in de woonplaats adverteert de gemeente enorm trots met de geweldige hondentoiletten...1 Vierkante meter zand met een hekje eromheen. Zou volgens hun regelmatig schoongemaakt worden. Nou sorry, maar die hele bak hier ligt vol en ik zie de drollen in loop van tijd gewoon ontbinden...Daar mogen mijn honden dus niet eens op...
En uiteraard blijven de speeltuinen gewoon poepvrij.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
En daarom wordt het steeds moeilijker gemaakt, omdat er mensen zijn die het dus laten liggen. Als iedereen nu altijd gewoon even de moeite nam om het op te ruimen, hadden we nu misschien de beperkingen niet gehad.Takkie_Teckel schreef:Ik ruim nooit wat op, zeer sporadisch doet ze het soms bij een speeltuin, dan ruim ik het wel op.
Maar normaal gesproken echt niet nee, heb ik toch nog het idee dat er wat gebeurd met de hondenbelasting.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
tsja sorry hoor, maar ik vind dat dus gewoon te ver gaan. Als ik €93 euro per hond per jaar betaal voor hondenbelasting en ik zie de losloopgebieden kleiner en gevaarlijker worden, het aantal hondentoiletten maakt niet meer uit, want daar moet je het ook opruimen, en je een prent krijgt van achterlijk veel geld als je hondje geen penninkje draagt, dan gaat het mij te ver om inplaats van drollenzakjes te verspreiden dit soort acties uit te gaan halen.
Ik ruim het bijna altijd op, als ze aan de schijt is niet nee, of diep in de bosjes staat, maar mochten ze me d'r ooit opzetten ga ik toch eens kijken wat ik er tegen kan doen. Beetje m'n portrecht recht schenden..
Ik ruim het bijna altijd op, als ze aan de schijt is niet nee, of diep in de bosjes staat, maar mochten ze me d'r ooit opzetten ga ik toch eens kijken wat ik er tegen kan doen. Beetje m'n portrecht recht schenden..

Nog niet zo heel veel jaar geleden kreeg ik een complimentje als ik mijn pupje in de goot haar behoefte leerde doen. Nu word je uitgescholden. Het gaat m.i. veel te ver, wat is er mis met het oude en vertrouwde: hond in de goot? Ook hier weer geldt dat de goeden onder de slechten moeten lijden, de hondenpoep midden op de stoep door een kleine groep echte aso's heeft mensen totaal laten doordraaien.
Ik heb eens uitgerekend wat het me per week aan zakjes zou kosten voor drie hondjes, ik bedoel milieutechnisch is het niet echt een stap voorwaarts. En de afvalberg zal er ook niet kleiner door worden
Ik heb eens uitgerekend wat het me per week aan zakjes zou kosten voor drie hondjes, ik bedoel milieutechnisch is het niet echt een stap voorwaarts. En de afvalberg zal er ook niet kleiner door worden

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik heb wel zakjes bij me, maar negen van de tien keer poepen ze in het dichte struikgewas en daar ga ik niet op zoek naar drollen.
Overigens vind ik het ook veel te ver gaan. In het stuk natuurgebied waar ik wel eens kom, moet je hink-stap-springen om de enorme paardenflatsen en de laatste tijd loopt er een grote kudde schapen (i.p.v. maaimachines) en die poepen bij het leven.
Ook op de mooie grasveldjes of aan de waterkant, waar je dus niet meer leuk met je komt in het gras kunt zitten.
Daarbij erger ik me - net als anderen hier al schreven - enorm aan zwerfvuil.
Er is hier een stukje mooie rivier-oever dat er na een dagje vissen uit ziet als een vuilnisbelt.
Als ik met de fiets ben, dan stouw ik mijn fietstassen vol met dat vuil. En dan gooi ik het thuis in de container. Ik ben trouwens niet de enige dwaas die opruimt, ik zie regelmatig mensen vuil van anderen opruimen.
Ik denk dan ook dat zwerfvuil een veel grotere ergernis is dan hondenpoep. Laten de gemeentes zich daar maar eens druk om gaan maken.
Overigens vind ik het ook veel te ver gaan. In het stuk natuurgebied waar ik wel eens kom, moet je hink-stap-springen om de enorme paardenflatsen en de laatste tijd loopt er een grote kudde schapen (i.p.v. maaimachines) en die poepen bij het leven.
Ook op de mooie grasveldjes of aan de waterkant, waar je dus niet meer leuk met je komt in het gras kunt zitten.

Daarbij erger ik me - net als anderen hier al schreven - enorm aan zwerfvuil.
Er is hier een stukje mooie rivier-oever dat er na een dagje vissen uit ziet als een vuilnisbelt.
Als ik met de fiets ben, dan stouw ik mijn fietstassen vol met dat vuil. En dan gooi ik het thuis in de container. Ik ben trouwens niet de enige dwaas die opruimt, ik zie regelmatig mensen vuil van anderen opruimen.
Ik denk dan ook dat zwerfvuil een veel grotere ergernis is dan hondenpoep. Laten de gemeentes zich daar maar eens druk om gaan maken.

- Gaia
- Zeer actief
I rest my case..Martijn schreef:Ik heb lang in oud-west gewoond en ik vind het bezopen dat er daar over hondenpoep geklaagd wordt.
Bij mij aan de gracht was de zogenaamde hondenuitlaatstrook en die lag vol met etenswaren, gebroken glas, kapotte fietsen, halfgezonken boten ernaast en naast de honden scheten de junks, de aso's en de engelse toeristen ook op straat.
Ratten, tientallen ratten zag je. Halfdode duiven.
Links en rechts werden er auto's opengebroken en er is er zelfs een keer eentje ontploft nadat die in de fik gestoken was.
Ik ben ook weleens net niet onder de voet gelopen door een groep van 80 boze marokkanen die overal ramen in aan het gooien waren.
En dan begin je over hondenpoep?
Bezopen.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Dat zou eens gefilmd moeten worden.Gaia schreef:I rest my case..Martijn schreef:Ik heb lang in oud-west gewoond en ik vind het bezopen dat er daar over hondenpoep geklaagd wordt.
Bij mij aan de gracht was de zogenaamde hondenuitlaatstrook en die lag vol met etenswaren, gebroken glas, kapotte fietsen, halfgezonken boten ernaast en naast de honden scheten de junks, de aso's en de engelse toeristen ook op straat.
Links en rechts werden er auto's opengebroken en er is er zelfs een keer eentje ontploft nadat die in de fik gestoken was.
Ik ben ook weleens net niet onder de voet gelopen door een groep van 80 boze marokkanen die overal ramen in aan het gooien waren.
Bezopen.

-
- Zeer actief
Amen!!!Martijn schreef:Ik heb lang in oud-west gewoond en ik vind het bezopen dat er daar over hondenpoep geklaagd wordt.
Bezopen.

groetjes van Ayka,Zira en Honey
Is op zich te begrijpen, maar het zorgt wel voor irritaties bij mensen als je je hondendrollen niet opruimt. En daardoor zullen er altijd mensen genoodzaakt zijn om ervoor te zorgen dat er nog meer hondenbeperkende maatregelen genomen worden.Neeltje schreef:En daarom wordt het steeds moeilijker gemaakt, omdat er mensen zijn die het dus laten liggen. Als iedereen nu altijd gewoon even de moeite nam om het op te ruimen, hadden we nu misschien de beperkingen niet gehad.Takkie_Teckel schreef:Ik ruim nooit wat op, zeer sporadisch doet ze het soms bij een speeltuin, dan ruim ik het wel op.
Maar normaal gesproken echt niet nee, heb ik toch nog het idee dat er wat gebeurd met de hondenbelasting.
- Gaia
- Zeer actief
Ach man, de mensen met het wc papier komen de bosjes uit.. En die waren mannelijk en echt niet aan het plassen. Sorry, maar dat ga ik niet filmen hoor. Dan heb ik het nog niet over de vissers aan de sloterpark waarvan bekend is dat ze geen wc meenemen en blijven slapen.Maryanne schreef:Dat zou eens gefilmd moeten worden.Gaia schreef:I rest my case..Martijn schreef:Ik heb lang in oud-west gewoond en ik vind het bezopen dat er daar over hondenpoep geklaagd wordt.
Bezopen.
Of de ganzen die niet door de gemeente weggehaald worden en een mooi grasveld om weten te turnen in een smerig veldje waar je dus je hond uit kan laten. Je uitglijd over de ganzenpoep (en trust me die is groot) en vervolgens een prent naar je kop gegooid krijgt omdat je, je hond los liet in je val.
Het feit dat je, je hondenpoep opruimt door je zakjes heen bent en naar huis toe loopt om nieuwe te halen. Vervolgens wordt je aan gehouden met je laatste poepzakje gevuld en wel in je handen, want er is geen vuilniszak. Nee dat kan niet, bon nummer 3 van dit jaar.. Grr, ik wordt er soms zo moe mee.

- asani
- Zeer actief
Dat vind ik dus echt kul. Dus omdat jij hondenbelasting betaald mag ik in de drol van jouw hond stappen? Kleine moeite om het altijd op te ruimen toch?Takkie_Teckel schreef:Ik ruim nooit wat op, zeer sporadisch doet ze het soms bij een speeltuin, dan ruim ik het wel op.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hier doen ze hun behoefte op plaatsen waar het mag en niemand er last van heeft, namelijk diep in het struikgewas van het bos. Ik heb het één keer gehad dat er een zo nodig moest, dat hij direct na het uitstappen uit de auto op het pad ging zitten. Dat ruim ik wel op. Veel mensen doen dat helaas niet dus de paden liggen vol drollen en dat vind ik nergens voor nodig.

Inderdaad, en het is echt een kleine moeite om de drol van je hond op te ruimen. Deze kleine moeite scheelt veel ergernis.alm@ schreef:Hier doen ze hun behoefte op plaatsen waar het mag en niemand er last van heeft, namelijk diep in het struikgewas van het bos. Ik heb het één keer gehad dat er een zo nodig moest, dat hij direct na het uitstappen uit de auto op het pad ging zitten. Dat ruim ik wel op. Veel mensen doen dat helaas niet dus de paden liggen vol drollen en dat vind ik nergens voor nodig.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
is het niet oa de bedoeling van hondenbelasting dat er speciale peopbakken in de wijk neergezet worden?Takkie_Teckel schreef:Ik ruim nooit wat op, zeer sporadisch doet ze het soms bij een speeltuin, dan ruim ik het wel op.
bij ons staan veel bakken en dan vind ik het ook mijn plicht mijn bijdrage te leveren en de poep op te ruimen. een heeel enkele keer als het heel hard regent en ik een paraplu vast heb (waar ik zelden mee loop) en de riem dan wil ik nog wel eens een andere route nemen ( niet door woonwijk) en laat ik het liggen. maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet netjes van mezelf. ook ben ik wel eens zakjes vergeten en ga dan ook niet door de wijk heen wandelen. maar mijn gewoonte is wel dat ik het opruim. maar ben geen engel, een enkele keer doe ik het dus ook eens niet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Als dat geld daarvoor gebruikt wordt, ik ken maar 1 hondentoilet over heet het dorp, en in het dorp waar mn moeder woont ken ik er helemaal geen 1. Moeten we lekker betalen en zelf opruimen, dan heeft het ook geen zin om te betalen als er niets mee gedaan wordt. Ik weet niet wát er mee gedaan wordt met het geld, tegeltjes leggen dat er hier niet mag liggen?Emma schreef:is het niet oa de bedoeling van hondenbelasting dat er speciale peopbakken in de wijk neergezet worden?Takkie_Teckel schreef:Ik ruim nooit wat op, zeer sporadisch doet ze het soms bij een speeltuin, dan ruim ik het wel op.
bij ons staan veel bakken en dan vind ik het ook mijn plicht mijn bijdrage te leveren en de poep op te ruimen.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Je zult best gelijk hebben, neemt niet weg dat ik het asociaal vind dat een ander in de poep van jouw hond(en) moet stappen.Daantje_ schreef:Als dat geld daarvoor gebruikt wordt, ik ken maar 1 hondentoilet over heet het dorp, en in het dorp waar mn moeder woont ken ik er helemaal geen 1. Moeten we lekker betalen en zelf opruimen, dan heeft het ook geen zin om te betalen als er niets mee gedaan wordt. Ik weet niet wát er mee gedaan wordt met het geld, tegeltjes leggen dat er hier niet mag liggen?Emma schreef:is het niet oa de bedoeling van hondenbelasting dat er speciale peopbakken in de wijk neergezet worden?Takkie_Teckel schreef:Ik ruim nooit wat op, zeer sporadisch doet ze het soms bij een speeltuin, dan ruim ik het wel op.
bij ons staan veel bakken en dan vind ik het ook mijn plicht mijn bijdrage te leveren en de poep op te ruimen.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat vind ik een ronduit a-sociale houding! Is hetzelfde als je asbak legen op straat en vindend at dat van je afvalstoffenheffing betaalt moet worden. Wat een onzin!Takkie_Teckel schreef:Ik ruim nooit wat op, zeer sporadisch doet ze het soms bij een speeltuin, dan ruim ik het wel op.

Als je hond poept op een plek anders dan een hondenveldje, dan heb je het op te ruimen. En datzelfde geldt voor ander afval.
En niet naar een ander wijzen, maar bij jezelf beginnen!

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
daar ben ik het helemaal mee eensFrenk schreef:Dat vind ik een ronduit a-sociale houding! Is hetzelfde als je asbak legen op straat en vindend at dat van je afvalstoffenheffing betaalt moet worden. Wat een onzin!Takkie_Teckel schreef:Ik ruim nooit wat op, zeer sporadisch doet ze het soms bij een speeltuin, dan ruim ik het wel op.
Maar normaal gesproken echt niet nee, heb ik toch nog het idee dat er wat gebeurd met de hondenbelasting.![]()
Als je hond poept op een plek anders dan een hondenveldje, dan heb je het op te ruimen. En datzelfde geldt voor ander afval.
En niet naar een ander wijzen, maar bij jezelf beginnen!

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik betaal geen honden of kennel belasting, er is hier heel erg weinig plek om een hond te laten ontlasten, ja er zijn een paar aparte plekjes gemaakt, twee 1 bij 3 meter "grote" honden wc's, omheind door een hek, gevuld met houtkrul.... je mag 3 keer raden hoe het eruit ziet en hoe het ruikt, IK loop er nog niet eens langs heen, laat staan dat mijn honden er iets op doen.
er staan vele bordjes ( eigengemaakt) in gemeente perkjes, dat stront er niet mag enz enz.. ik snap dat volkomen, die perkjes liggen nl bomvol stront.
ik ruim altijd de drollen op als ze in de wijk poepen, ook op plekken waar het dus wel zou kunnen of mogen. meestal laat ik ze s'ochtend s in de tuin poepen, zodat mijn wandeling even later naar een stuk verderop zonder drollen kan.
er staan vele bordjes ( eigengemaakt) in gemeente perkjes, dat stront er niet mag enz enz.. ik snap dat volkomen, die perkjes liggen nl bomvol stront.
ik ruim altijd de drollen op als ze in de wijk poepen, ook op plekken waar het dus wel zou kunnen of mogen. meestal laat ik ze s'ochtend s in de tuin poepen, zodat mijn wandeling even later naar een stuk verderop zonder drollen kan.
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Als iedereen er dan zo'n mening over houdt van het niet opruimen, dan wordt alles een goeie puinhoop..Ik heb altijd zakken bij me, je weet nooit..Ik vind het onbeschoft als je willens en wetens weigert om de honden drollen op te ruimen van jouw eigen hond.
Ik vind het ook smerig dat sommigen geen probleem heeft met troep uit de auto te gooien, asbakken te legen op straat..asociaal..
Marion
Ik vind het ook smerig dat sommigen geen probleem heeft met troep uit de auto te gooien, asbakken te legen op straat..asociaal..
Marion
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
hier poepen ze zo goed als alleen maar in de struiken en daar blijft het dan ook lekker liggen...ik ga niet op zoek naar poepjes... gaat het per ongeluk er iets voor dan schoffel ik het wel in de struikjes... Prullebakken hebben ze hier al helemaal nooit van gehoord en ik ga echt geen uur met een zak vol drollen van 5 honden rondhobbelen
(als ik ze in de wijk uitlaat dus, in het bos zie ik het helemaal niet waar ze poepen)
Niemand hoeft in de struiken te lopen dus niemand heeft er last van.
Wel ligt het hier bomvol glas van kapotgeslagen bierflessen etc., de restanten van hangjongeren etc.
Ik heb 10 x liever hondenpoep op het grasveldje wat bij mij aan de overkant zit dan die zooi hoor... die hondenpoep is over het algemeen zo weer weg... de rest niet.

Niemand hoeft in de struiken te lopen dus niemand heeft er last van.
Wel ligt het hier bomvol glas van kapotgeslagen bierflessen etc., de restanten van hangjongeren etc.
Ik heb 10 x liever hondenpoep op het grasveldje wat bij mij aan de overkant zit dan die zooi hoor... die hondenpoep is over het algemeen zo weer weg... de rest niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Sinds een paar maanden hebben we hier in de buurt een poepstrook die afgezet is met paaltjes.Aan de voorkant van de paaltjes geldt geen opruimplicht,aan de achterkant wel.
Maar vaak is het daar zó vies (want opgeruimd wordt het door niemand) dat je moet slalommen om zelf niet onder de poep te komen te zitten en mijn honden doen daar hooguit een plas
Nou zitten we hier ruim in de goede losloopmogelijkheden,dus ik heb er geen problemen mee maar waar ik me wel groen en geel aan erger is de zwerftroep overal.
En daar wordt niks over gezegd,maar wee mijn gebeente als mijn honden eens een ongelukje ergens hebben
Heb trouwens wel altijd zakjes bij me die ik ook goed kwijt kan als ze vol zijn omdat er dicht in de buurt zeker 6 wijkcontainers zijn zodat er altijd wel een op loopafstand is.
Maar vaak is het daar zó vies (want opgeruimd wordt het door niemand) dat je moet slalommen om zelf niet onder de poep te komen te zitten en mijn honden doen daar hooguit een plas

Nou zitten we hier ruim in de goede losloopmogelijkheden,dus ik heb er geen problemen mee maar waar ik me wel groen en geel aan erger is de zwerftroep overal.
En daar wordt niks over gezegd,maar wee mijn gebeente als mijn honden eens een ongelukje ergens hebben

Heb trouwens wel altijd zakjes bij me die ik ook goed kwijt kan als ze vol zijn omdat er dicht in de buurt zeker 6 wijkcontainers zijn zodat er altijd wel een op loopafstand is.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- iones
- Zeer actief
Het is inderdaad wel typisch dat mensen zich zoveel meer ergeren aan hondenpoep, dat zo vergankelijk is, maar hun eigen rotzooi die ze op straat smijten, dat er maanden blijft liggen, dat vinden ze kennelijk niet zo erg.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar in de hondenpoep kan ook bacterien zitten, wormen, ziektes..dat wordt doorgegeven aan andere honden en of kinderen..
Wij hebben een honden park hier, en daar stonden ook geen vuilnisbakken, nu hebben we een paal met allemaal zakken, en er staat een grote vuilnisbak..nu hoeven we het niet me naar huis te nemen.
Je kunt wel gaan klagen,maar soms moet men pro-active worden en er zelf achteraan gaan.
Vooral als men er voor kiest om niet intenten, moet je volgens mij..( denk ik) voorzichtiger zijn t.o.v de gezondheid van de honden..en ik bedank je alvast als ik in jullie hondenshit trap..lekker hoor,..
Wij hebben een honden park hier, en daar stonden ook geen vuilnisbakken, nu hebben we een paal met allemaal zakken, en er staat een grote vuilnisbak..nu hoeven we het niet me naar huis te nemen.
Je kunt wel gaan klagen,maar soms moet men pro-active worden en er zelf achteraan gaan.
Vooral als men er voor kiest om niet intenten, moet je volgens mij..( denk ik) voorzichtiger zijn t.o.v de gezondheid van de honden..en ik bedank je alvast als ik in jullie hondenshit trap..lekker hoor,..

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
In het deel van Arnhem waar ik woon, zijn er gelukkig (grote!) hondenuitlaatplaatsen genoeg en daar ruim ik het niet op. Vooral niet omdat het groenonderhoud nogal te wensen overlaat. Als mijn honden maf genoeg zijn om de anderhalf meterhoge brandnetelvelden in te duiken om daar hun hoop te deponeren, ben ik niet achterlijk genoeg om er achterheen te gaan om het weer op te ruimen
.
Wel ruim ik het natuurlijk op als er per ongeluk iets in de wijk wordt gedaan. Dat spreekt vanzelf. Net zo goed als het vanzelf spreekt dat je als mens geen vuilnis op straat achterlaat
.
Sterker nog, mijn zoontje laat het wel uit z'n bolle harsens om iets op straat te gooien nadat hij een keer als vijfjarige voor straf de hele straat (ik schat een meter of 50
) mocht ontdoen van vuilnis. Alleen de hondenpoep mocht hij laten liggen, maar elk piezeltje papier moest hij opruimen omdat hij - na een waarschuwing - toch iets op straat weggooide
.
Maar ik erger me er wild aan dat ik mijn heg tot een hoogte van 2m heb moeten laten groeien om gevrijwaard te zijn van lege chipszakjes, bierblikjes, ijswikkels en wat dies meer zij
.

Wel ruim ik het natuurlijk op als er per ongeluk iets in de wijk wordt gedaan. Dat spreekt vanzelf. Net zo goed als het vanzelf spreekt dat je als mens geen vuilnis op straat achterlaat

Sterker nog, mijn zoontje laat het wel uit z'n bolle harsens om iets op straat te gooien nadat hij een keer als vijfjarige voor straf de hele straat (ik schat een meter of 50

Maar ik erger me er wild aan dat ik mijn heg tot een hoogte van 2m heb moeten laten groeien om gevrijwaard te zijn van lege chipszakjes, bierblikjes, ijswikkels en wat dies meer zij