Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

steriliseren of niet

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

balou2000
Actief

steriliseren of niet

Ongelezen bericht door balou2000 »

dolly is nu 2x loops geweest ze is nu 14½ maand
en 2x is ze er behoorlijk ziek van geweest
niet eten , niet spelen, niet naar buiten willen, heel veel slapen haar vacht vervilt helemaal als ze loops is
de 1ste keer ben ik zelfs met haar naar de DA geweest en heeft ze pijnstillers gehad
de 1ste keer duurde haar loopsheid iets van 25 dagen
nu de laatste keer duurde het maar 15 dagen
ik zit er nu dus aan te denken om haar te laten helpen
jaja ik ken de verhalen in een gezonde hond snij je niet
maar dit is ook heel erg zielig
wie heeft er ervaringen met het laten helpen van een teefje
en wat raden jullie me aan
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het blijft een moeilijk onderwerp er zijn voors en tegens. Ik zou zeggen, snuffel even op internet naar voors en tegens, praat er met je dierenarts over en neem daarop je eigen beslissing.

Het castreren heeft nu niet veel voordeel meer voor 'n lagere kans op melkklierkanker en andere gepaard gaande ziektes met de hormonen. Het enige dat je zou kunnen voorkomen nu met castratie is baarmoederontsteking/kanker.
Floor
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Floor »

Als het dier er zoveel last van heeft zou ik haar laten steriliseren. Het enige nadeel is dat ze geopereerd moet worden en makkelijker aan kan komen in gewicht. Maar de voordelen zijn er. Ze heeft geen last meer van haar loopsheid, veel kleinere kans op melkkliertumoren en geen baarmoederontsteking meer. Ben benieuwd wat je gaat doen?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou persoonlijk ook voor castreren gaan als ze er zoveel last van heeft. Ik heb mijn reu ook laten castreren toen hij 5 was en telkens prostaatontstekingen had. Soms ontkom je er niet aan en wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen :wink:
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Neeltje schreef: Het castreren heeft nu niet veel voordeel meer voor 'n lagere kans op melkklierkanker en andere gepaard gaande ziektes met de hormonen. Het enige dat je zou kunnen voorkomen nu met castratie is baarmoederontsteking/kanker.
Castreren voor de vierde loopsheid heeft nog een positief effect wat betreft melkliertumoren ;) Pas nade 4de loopsheid heeft het wat dat betreft geen zin meer.

Kees
Laatst gewijzigd door CKS op 18 mei 2008 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
balou2000
Actief

ja dat van voor dat 4de levensjaar laten helpen had ik al gelezen
het is best zielig je ziet haar gewoon veranderen op de dag dat de loopsheid begint en eindigd
daarom denk ik eraan om haar te laten helpen
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Bedoel je met haar loopsheid het bloeden? Want een hond is altijd 3 weken (lees 21 dagen) loops. Alleen ongeveer de laatste week bloeden ze niet meer,(wel de 'gevaarlijke' periode) wrs weet je dit wel, gezien je vraagstelling, ik vroeg het me alleen af, omdat je schrijft; 25 dagen.
25 dagen bloeden vind ik ook erg veel. :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
balou2000
Actief

de eerste keer duurde het bloeden 21 dagen en voor dat haar vulva weer gekrompen was 25 dagen
nu was alles voorbij in 15 dagen
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik vind 21 dagen bloeden continue erg lang..wanneer dit bij mijn hond elke loopsheid zo lang zou duren, zou ik hier wel met een proffesional over praten, wat die hiervan zou vinden :wink:
Maar de 2e keer duurde het bloeden 15 dagen, dit lijkt mij normaal, maar nogmaals als ze er erg ziek van is en echt pijn heeft, dan is het een ander verhaal.
Nebla mijn teef was altijd wel heel zielig en lusteloos, bloedde ook 14 a 15 dagen en dan kwam nog de week dat ze er zelf wel zin in had.. :eek:
Oppassen geblazen. Na ongeveer 3 weken was zij weer de oude.
Nogmaals jij kent je hond het beste, je gaat zoals ik lees absoluut niet over 1 nacht ijs, ik wens je veel sterkte met de beslissing :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”