Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wondje dat niet geneest-update:bij de da geweest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Antoinet
Actief
Contacteer:

wondje dat niet geneest-update:bij de da geweest

Ongelezen bericht door Antoinet »

Cindy heeft een wondje op de zijkant van haar snuit zitten. Het zit er nu al een tijdje en wil maar niet genezen. Ik heb het al een poos regelmatig met afgekoeld gekookt water gedept, maar zie geen verbetering. Ik heb zelfs het idee dat het wat groter wordt. Zalf erop smeren werkt niet, omdat ze dan gelijk met haar tong langs dat wondje gaat, waardoor de zalf al snel weer verdwenen is. 's Ochtends ziet het er meestal droog uit, maar zodra Cindy even gaat liggen rollen of er met haar poot langsgaat, komt het vocht of bloed er weer uit (niet dat het eruit stroomt, maar je ziet dat het dan weer nat is).
Iemand nog een idee, want ik ben bang dat het op deze manier nooit zal verdwijnen?
Misschien een zalf die héél snel intrekt, waardoor het geen kwaad kan als ze haar tong erlangs haalt?
Laatst gewijzigd door Antoinet op 19 mei 2008 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Niemand een tip? :19:
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Een aloe vera plant kopen...stukje van blad afsnijden en langs de neus wrijven...het duurt ongeveer een minuut om op te drogen...
én het sluit moeilijke wondjes :mrgreen:

Ik gebruik het hier voor alles....nou bijna alles :wink:

Succes :cheer:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ben je al bij de DA geweest, dat lijkt me het beste als een wondje open blijft
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Is het gebit schoon?

Kees
Antoinet
Actief
Contacteer:

evaellenjoan schreef:Een aloe vera plant kopen...stukje van blad afsnijden en langs de neus wrijven...het duurt ongeveer een minuut om op te drogen...
én het sluit moeilijke wondjes :mrgreen:

Ik gebruik het hier voor alles....nou bijna alles :wink:

Succes :cheer:
Zo'n plant kan ik wel eens voor kijken. Ik heb op het moment wel een gel staan met aloe vera erin. Zal dat eens proberen en dan even mijn hand om haar bekje houden zodat ze het er niet gelijk weer af kan likken.
Bedankt voor de tip :ok:
Inge O schreef:ben je zeker dat er niet een (plat) wratje staat op die plaats? lijkt me vreemd dat een normaal stukje huid op zo'n makkelijke plaats niet zou genezen, daar moet een reden voor zijn.
Nee, het is geen wratje. Het is een heel plat wondje. Op zich zou het denk ik ook best makkelijk genezen, maar aangezien Cindy haar tong er wel eens langs haalt, gaat het steeds weer open. En als ze binnen of buiten op het gras aan het rollen is, hoeft dat plekje ook maar één keer de grond te raken en het is weer vochtig. Als ze op haar linkerzij ligt, komt dat wondje ook in aanraking met de grond en dat zal ook niet bevordelijk zijn voor de genezing.
Cindy krijgt elke dag één tabletje dexamethason. Kan dat genezing misschien ook vertragen?
Ik heb er even een fotootje van gemaakt:
Afbeelding
omafia schreef:Ben je al bij de DA geweest, dat lijkt me het beste als een wondje open blijft
Nee, ik ben er nog niet mee naar de dierenarts geweest. Ze heeft er geen pijn aan en het ziet er verder wel 'schoon' uit. Ik zat er wel aan te denken om maar weer eens met haar langs te gaan. Het is al weer een hele maand geleden dat ik voor het laatst geweest ben (en dat is voor haar doen lang, aangezien ik met Cindy regelmatig een bezoekje aan de dierenarts mag brengen). Maar ik wilde eerst hier nog even vragen of er misschien nog ideeen waren :wink:
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Casey schreef:Is het gebit schoon?

Kees
Redelijk schoon. Ze is 8 jaar en heeft niet meer zo'n mooi wit gebit als een jonge hond, maar ze heeft niet veel tandplak ofzo.
Maar zou het gebit in verband kunnen staan met dit wondje dan?
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Antoinet schreef:
Casey schreef:Is het gebit schoon?

Kees
Redelijk schoon. Ze is 8 jaar en heeft niet meer zo'n mooi wit gebit als een jonge hond, maar ze heeft niet veel tandplak ofzo.
Maar zou het gebit in verband kunnen staan met dit wondje dan?
Nu ik de foto gezien heb denk ik het niet meer ;) Soms als een gebit heel vies is, gaat er een kies ontsteken. De pus kan dan naar buiten toe een weg zoeken, dat leidt tot een wondje dat blijft ontsteken (uiteraard) meestal aan de zijkant van de kaak ongeveer. Maar dit lijkt daar niet op ;)

Kees
CKS
Zeer actief

Ik zou hier trouwens even mee naar de dierenarts gaan ;) Dit ziet er niet uit als iets wat met een zalfje over gaat.

Groetjes,

Kees
Antoinet
Actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Antoinet schreef:Cindy krijgt elke dag één tabletje dexamethason. Kan dat genezing misschien ook vertragen?
ja, dat is één van de vervelende bijwerkingen van corticosteroïeden :wink: .
Ik bedacht me dat gisteren tijdens het typen ineens en was er al een beetje bang voor dat dat er misschien wel mee te maken had. Helaas kan Cindy niet zonder, omdat ze dan helemaal gek wordt van de jeuk. Het gaat op het moment wel heel erg goed met haar. Haar huid ziet er goed uit (en dat is héél lang geleden dat dat zo was), ze heeft helemaal geen jeuk meer en echt vervelende bijwerkingen van de dexamethason heeft ze eigenlijk niet of nauwelijks.
Ik ga het nog maar even een paar dagen proberen met de zalf die ik er nu opsmeer en als ik dan nog geen verbetering zie, wordt het toch maar weer een bezoekje aan de da.

Oh ja, nog maar gelijk een vraagje. Cindy zit nu vanaf september vorig jaar continue op (een lage dosis) cortico's. Verder afbouwen lukt niet, omdat ik dan gelijk merk dat eht weer fout gaat. Daarvoor was het ongeveer twee keer per jaar een kuurtje om haar door de ergste periodes heen te helpen. Ze is nu al twee jaar niet loops geweest. Kan dat ook door de cortico's komen en kan het kwaad dat ze niet meer loops wordt?
Ik ben nu al zo vaak met haar bij de dierenarts geweest, maar deze vraag vergeet ik elke keer te stellen :roll:
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Ik ben toch vanavond maar al naar de dierenarts gegaan, omdat het me niet lekker zat.
Hij was al helemaal blij toen ik vertelde dat ik eindelijk eens niet voor Cindy haar huidproblemen kwam, maar hetgeen waar ik wel voor kwam, maakte het nou niet veel leuker. Hij denkt namelijk dat het een gezwelletje is :jank: Hij heeft er wel wat ontstekingsremmer onder gespoten (arme Cindy, dit vond ze echt niet grappig.....) in de hoop dat hij het mis heeft en dat het 'maar' een ontsteking is. Volgende week maandag moet ik terug komen om te laten zien hoe het eruit ziet. Is het niet beter, wil hij haar onder narcose brengen en het weghalen. Gelijk maar een plek/bultje op haar poot laten zien, die ook steeds openspringt. Deze plek zit er ongeveer evenlang als die plek op haar snuit. Ook hier denkt hij aan een gezwelletje. Daarnaast had ze sinds een paar dagen in haar bek, op haar tandvlees ook een plekje zitten en daarbij denkt hij aan een fistel. Hij heeft dat nu een beetje opengemaakt, waarna ik het thuis even moest schoonmaken. Als ze inderdaad onder narcose moet voor die andere plekken, wil hij gelijk daar even beter naar kijken.
Al met al ben ik er nu niet echt vrolijker op geworden. Ik dacht voor een gewoon wondje te gaan..... :jank:
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Oh ja, Inge, andere symptomen, behalve het niet loops worden heeft ze niet, dus ga ik er maar van uit dat het geen kwaad kan. Bedankt voor je antwoord, want ik vroeg me best wel eens af of het niet meer loops worden voor problemen zou kunnen zorgen.
Afbeelding
Antoinet
Actief
Contacteer:

Inge O schreef:
daarom ook vroeg ik of het niet een platte wrat was of zo, het leek me al niet het prototype normale wondje :wink: .

niemand zegt dat het kwaadaardig is natuurlijk, dus misschien is alles wel weer helemaal goed na de ingreep 'als die al nodig is) :wink: :ok: .
Ik ben ook blij dat ik het hier gevraagd heb en dat jullie berichten zo bleven hangen bij me dat ik besloten heb om vandaag al naar de da te gaan. Anders had ik het waarschijnlijk toch nog wat langer met zalfjes ofzo geprobeerd. Niet dat ze er pijn aan heeft en dat ik haar daar dus mee zou benadelen, maar het zou in elk geval niet beter zijn geworden.
Ik ga ook niet gelijk van het ergste (kwaadaardig) uit, maar zie wel heel erg tegen die ingreep op en hoop heel hard dat hij helemaal niet nodig zal zijn. Ik denk dat ik dat plekje zo'n beetje 'weg ga kijken' de komende week.....(maar ja, dan hebben we natuurlijk ook nog dat plekje op haar achterpoot en in haar bek :roll: )
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hé bah meid. Ik ga duimen dat het mee mag vallen met je meisje!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Jeetje wat een opeenstapeling van probleempjes zeg;-) Typisch een hondje waarbij ik me afvraag of je de weerstand niet op kunt krikken met een wijziging in voer- en entbeleid?

Ik ben het er niet mee eens dat een hond kan en mag stoppen met loops worden. Loops worden ze met regelmaat voor de rest van hun leven, als dat hapert dan klopt er iets niet. Misschien een echo van de baarmoeder als ze straks toch onder narcose gaat voor de plekjes?

Wat de cortico's betreft zou ik er eerder voor kiezen om iedere 2 dagen twee tabletjes te geven in plaats van iedere dag eentje. De, van mijn DA geleerde, gedachte hierachter is dat de bijnieren op de dat dat je geen pil geeft toch nog zelf hun functie vervullen in plaats van ze helemaal stil te leggen wanneer je iedere dag geeft.

Knuffel voor Cindy!
Birsu
Actief

Ongelezen bericht door Birsu »

he toch!!!!

Ik dacht eerst dat het demodex (heeft mijn zilli ook bij de snoet gehad, moest het wassen met een bepaald shampoo) of een hotspot was, maar dat ziet er toch weer wat anders uit.

Ook duim ik mee dat het mee mag vallen met je meissie! :ok:
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

He wat vervelend , ik ga hard mee duimen dat het allemaal meevalt . Sterkte ermee !
-------------------------------------------------------
groetjes , Manon en 'n lebber van Ice

Sam 30-09-1997 - 14-02-2008
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik had vroeger een Maltezertje en die kreeg ook een paar keer per jaar een kuurtje Prednison en die werd op een gegeven moment ook niet meer loops. Misschien dat een en ander met elkaar te maken heeft.
Antoinet
Actief
Contacteer:

Iedereen alvast bedankt voor het duimen. Ik houd jullie op de hoogte.
Rosita Compagner schreef:Jeetje wat een opeenstapeling van probleempjes zeg;-) Typisch een hondje waarbij ik me afvraag of je de weerstand niet op kunt krikken met een wijziging in voer- en entbeleid?
Cindy krijgt smuldier, omdat ik ze zowiezo vlees wil geven en omdat als ik haar brokken geef (heb een tijdje een brok geprobeerd speciaal voor honden met een gevoelige huid), ik gelijk merk dat ze meer jeuk krijgt. Ze heeft ook een tijdje op carnibest gestaan, maar daarmee merkte ik geen verschil tov de smuldier. Het entbeleid bij Cindy kan ik weinig meer aan aanpassen denk ik. Ze heeft twee jaar geleden de cocktail gehad, vorig jaar alleen weil en dit jaar weil en parvo. Volgend jaar zou ze dus eigenlijk weer de cocktail moeten krijgen, maar ik weet nog niet of ik die laat zetten. Maar goed, ik heb nog 10 maanden om daarover na te denken :wink:
Ik ben het er niet mee eens dat een hond kan en mag stoppen met loops worden. Loops worden ze met regelmaat voor de rest van hun leven, als dat hapert dan klopt er iets niet. Misschien een echo van de baarmoeder als ze straks toch onder narcose gaat voor de plekjes?
In de cortico's die ze krijgt zitten toch hormonen? Misschien dat die ervoor zorgen dat ze niet meer loops wordt? (misschien zeg ik nu iets heel raars hoor, maar het is zomaar een gedachtengang van me :wink: ) Ik moet volgende week maandag terug naar de dierenarts en dan zal ik het er zo wie zo eens over hebben met hem.
Wat de cortico's betreft zou ik er eerder voor kiezen om iedere 2 dagen twee tabletjes te geven in plaats van iedere dag eentje. De, van mijn DA geleerde, gedachte hierachter is dat de bijnieren op de dat dat je geen pil geeft toch nog zelf hun functie vervullen in plaats van ze helemaal stil te leggen wanneer je iedere dag geeft.
Dat verhaal heb ik inderdaad ook al eerder gehoord. Ik ben alleen zo bang dat het dan toch weer misgaat. Ik merkte het gelijk al bij haar toen ik probeerde af te bouwen en de ene dag wel en de andere dag geen tabletje gaf. Op de dag dat ze er geen kreeg had ze gelijk weer jeuk. En heeft dat nog wel zin? Ze krijgt nu al bijna 10 maanden dagelijks een tabletje. Liggen de bijnieren dan niet al te lang stil? Of doen ze nog wel wat werk aangezien Cindy een hele lage dosering krijgt?
Knuffel voor Cindy!
Dank je wel, die neemt ze met liefde in ontvangst :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”