Sorry voor de late reactie, heb geen bericht gekregen dat er reacties waren!
Mijn andere hond (Bonha) is uit logeren, maar heeft gelijktijdig Stronghold gekregen. Nu dus niet. Ik zal haar uiteraard ook weer ontwormen (en mezelf :N:).
Ik zie wel dat ik aan de late kant was met ontwormen, het was al weer exact 6 weken terug! Op zich is Selamectine een erg effectief middel, ondanks dat het zo breed werkzaam is. Het is qua wormen juist erg specifiek,

, want het doet bijvoorbeeld niks tegen lintwormen. (Maar wel tegen vlooien en dat is de grootste besmettingsweg van lintwormen).
Daarom ontworm ik eens in de zoveel tijd ook met een "echt" ontwormingsmiddel. Het voordeel van Selamectine, Stronghold dus, vind ik dat het relatief onschadelijk is en zelfs aan zwangere dieren gegeven kan worden! Dat vond ik voor de pup dus beter dan een aggressief vlooienmiddel. Dat het ook ontwormt was gewoon mooi meegenomen.
Maargoed, er zijn verder geen wormen meer afgekomen, alhoewel ik sterk het vermoeden heb dat er nog wormen inzitten (vraag me niet waarom). Maar...Yanthe voelt zich al stukken beter, begon vanochtend al heel vroeg met energiek spelen terwijl ze nog in bench zat! Heeft al haar nieuwe speelgoed (gisteren de speelstapel stevig aangevuld omdat het gros al stuk was) de hele dag enthousiast door de kamer gekwakt en heeft als een dolle rondjes gerend tijdens de wandelingen (en thuis). Ik heb mijn handen weer vol aan mijn eigenwijze Tijgermeisje, en dat is heeeeeeerlijk!
Bedankt voor jullie medeleven. Ze krijgt van de week zeker nog een extra kuurtje en als er dan weer wormen te zien zijn 2 weken later nogmaals! Ik ben vooral intens opgelucht dat het geen ileus of erger is!!