Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Na al die Laekense ook Eva even "showen"
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oja?Martijn schreef:Grappig dat iedereen het steeds heeft over de aspecten van een hond die niets met functie te maken hebben.
Dat je het met een shitzu tot in den treure over haar wilt praten kan ik me voorstellen maar met een laekense, de minst "showie" belg?
Ik vind het trouwens sowieso een aparte ervaring dat iedereen weet hoe mijn hond er uit zou moeten zien.
Ik vind haar de mooiste Eva die er ooit geweest is.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Mensen mogen toch gewoon hun mening geven Martijn?Martijn schreef:Grappig dat iedereen het steeds heeft over de aspecten van een hond die niets met functie te maken hebben.
Dat je het met een shitzu tot in den treure over haar wilt praten kan ik me voorstellen maar met een laekense, de minst "showie" belg?
Ik vind het trouwens sowieso een aparte ervaring dat iedereen weet hoe mijn hond er uit zou moeten zien.
Ik vind haar de mooiste Eva die er ooit geweest is.
In dit topic ging het toch over het uiterlijk, dan vind ik het niet vreemd dat het uiterlijk van de Laekense en niet de functie besproken wordt.
Maar je hebt 100% gelijk dat ze de mooiste Eva is die er ooit geweest is.
Net zoals dat geldt voor mijn eigen 2 honden, hoewel ik qua exterieur van beiden prima weet wat hun mindere puntjes zijn.
-
Gos
- Zeer actief
Zijn er trouwens ergens definities te vinden van wat dan precies een matige stop is?MARC_S schreef:Maar een belg hoort ook maar matig stop te hebben. Echt stop is al teveel. Ik vind dat zelf wel mooiGeen stop vind ik niet mooi, maar matig wel.
Ff voor de duidelijkheid: ik vind Eva een pracht-laekentje hoor! En gelukkig bestaan er geen perfecte honden (volgens de standaard dan, want in de ogen van de eigenaar zullen er best wel bestaan).
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Op een mister-verkiezing zou je puntenaftrek krijgen vanwege je lange tenenMartijn schreef:Maar voor mij is het nieuw en nog een beetje vreemd.
Maar gaat allen gerust uw gang, hoor.
Ik ben niet op de hoogte met de rasspecificaties, maar vind de laekense die ik op foto's voorbij zie komen stuk voor stuk hele mooie en vooral karakteristieke honden. En als je zelf Eva niet de mooiste zou vinden zou je haar eigenlijk voor straf weer moeten inleveren.
Over stop gesproken trouwens:

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
laeken
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
Precies, er zijn naar mijn mening maar weinig honden waarbij dat zoveel uitmaakt als bij de pointerMARC_S schreef:Ik vind persoonlijk bij een pointer de grens tussen teveel stop en genoeg stop zo fijn dat de hond of net een karikatuur van zichzelf wordt of heel erg mooi adel is
Het kan hem maken of breken.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Dapper en Cleo zijn kruisingen en die vallen dus niet te vergelijken met een rasstandaard.Martijn schreef:
Bij Dapper en Cleo heb ik nooit iets gehoord over wat er beter kan. Ik moet nog even wennen.
Het went vanzelf hoor om te horen wat er beter kan
Ach...Biène wordt door veel mechelkenners niet als rastypisch gezien. Haar bouw is te grof volgens velen en ze lijkt Duitse Herder invloed te hebben gehad.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Gos
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dit vind ik weer een tervuerenkop... vind ik niet mooi :N:MARC_S schreef:Volgens mij zit er een gulden middenweg tussen. Ik persoonlijk vind de werkhonden vaak veel te zwaar en te grof. De standaard is lang geleden opgemaakt en als honden dan vele kilo's boven de standaard zitten is dat ook modernisering. Werkmechelaars zijn zover ik weet dus "verzwaard".Inge O schreef: dat klopt wel, maar toen lagen de verschillende variëteiten nog dichter bij elkaar. de ouderwetse 'werk'mechel zag er ook niet uit als de moderne showmechel
zo zag (en ziet soms nog) de ouderwetse mechelaar eruit : iets meer stop, iets kortere snuit. ik vind wat dat betreft de laekense iets authentieker gebleven dan de moderne mechelaar :
Ik ben het wel met je eens dat veredeling op show ook zijn gevolgen heeft gehad voor de "showhonden".
Persoonlijk zie ik dus graag de gulden middenweg. Een rastypische hond die niet overtypisch wordt. Als ik zo een mechelaar moest neerzetten als ideaal zou ik op bv deze hond kunnen komen kwa kop![]()
Ik vind de hond die jij als oorspronkelijk neergezet hebt nl niet zo rastypisch, daar zit verzwaring "door". Dat zie je al aan de vacht die niet meer goed stokharig is. Die hond is gladharig, ook de oren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Bovenstaande kop vind ik dus ook echt niet mooi. En ik vind het heel jammer dat de mechelaars steeds meer die kan op gaanmalinois schreef:dit vind ik weer een tervuerenkop... vind ik niet mooi :N:MARC_S schreef:Volgens mij zit er een gulden middenweg tussen. Ik persoonlijk vind de werkhonden vaak veel te zwaar en te grof. De standaard is lang geleden opgemaakt en als honden dan vele kilo's boven de standaard zitten is dat ook modernisering. Werkmechelaars zijn zover ik weet dus "verzwaard".Inge O schreef: dat klopt wel, maar toen lagen de verschillende variëteiten nog dichter bij elkaar. de ouderwetse 'werk'mechel zag er ook niet uit als de moderne showmechel
zo zag (en ziet soms nog) de ouderwetse mechelaar eruit : iets meer stop, iets kortere snuit. ik vind wat dat betreft de laekense iets authentieker gebleven dan de moderne mechelaar :
Ik ben het wel met je eens dat veredeling op show ook zijn gevolgen heeft gehad voor de "showhonden".
Persoonlijk zie ik dus graag de gulden middenweg. Een rastypische hond die niet overtypisch wordt. Als ik zo een mechelaar moest neerzetten als ideaal zou ik op bv deze hond kunnen komen kwa kop![]()
Ik vind de hond die jij als oorspronkelijk neergezet hebt nl niet zo rastypisch, daar zit verzwaring "door". Dat zie je al aan de vacht die niet meer goed stokharig is. Die hond is gladharig, ook de oren.
Nee, geef me dan toch dit maar

Groetjes Marja
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
-
Brigitte
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
En zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.tycha schreef:
Nee, geef me dan toch dit maar![]()
Ik vind het hoofd van deze Mechel (hoop dat ik je niet beledig) uit verhouding, de oren zijn te groot in verhouding tot de kop en zien er vrij laag aangezet uit, de snuit is te geknepen en verhouding schede/neus klopt niet (de neus hoort minstens even lang te zijn als de schedel en dat is hier zo te zien op de foto niet het geval).
Wat ik prachtig vind aan deze hond zijn de ogen, heel sprekend en mooi donker.
Maar dat is dan weer míjn mening, en die zal ongetwijfeld niet door iedereen gedeeld worden.
- starfleet
- Erelid
Ik snap wel dat dat een grapje is, maar ik vind het zo raar dat mensen hun eigen hond altijd de mooiste vinden of dienen te vinden. Zie je overal. Ik vind Buffy bij lange, lange na niet de mooiste onder de kooikers en toch lever ik haar niet in.Jaap* schreef:En als je zelf Eva niet de mooiste zou vinden zou je haar eigenlijk voor straf weer moeten inleveren.
Als iemand anders hier zegt dat ze meer van het kleine ranke type houden zegt me dat weinig, behalve dan dat ze meer van het ranke, fijne type houden.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 16 mei 2008 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gos
- Zeer actief
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, hoor je beledigt me niet. Alhoewel ik ook denk dat de foto wat vertekend. Zelfde hond, waarop de lengte van de neus en schedel al weer veel meer in verhouding staat.LongFields schreef:En zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.tycha schreef:
![]()
Ik vind het hoofd van deze Mechel (hoop dat ik je niet beledig) uit verhouding, de oren zijn te groot in verhouding tot de kop en zien er vrij laag aangezet uit, de snuit is te geknepen en verhouding schede/neus klopt niet (de neus hoort minstens even lang te zijn als de schedel en dat is hier zo te zien op de foto niet het geval).
Maar dat is dan weer míjn mening, en die zal ongetwijfeld niet door iedereen gedeeld worden.

Ik snap wel dat dat een grapje is, maar ik vind het zo raar dat mensen hun eigen hond altijd de mooiste vinden of dienen te vinden. Zie je overal. Ik vind Buffy bij lange, lange na niet de mooiste onder de kooikers en toch lever ik haar niet in.
Ik denk dat iedereen best wel hun minpunten van de hond ziet, maar dat je toch ondanks dat de hond exterieur matig misschien niet top is, jouw hond de mooiste vindt. Het komplete plaatje dan, karakter en uiterlijk bij elkaar.

Groetjes Marja
- Jaap*
- Zeer actief
Ahjoh ik lul maar wat. Wat heb ik nou voor verstand van rashonden, ik heb er nog nooit ééntje gehadstarfleet schreef:Ik snap wel dat dat een grapje is, maar ik vind het zo raar dat mensen hun eigen hond altijd de mooiste vinden of dienen te vinden. Zie je overal. Ik vind Buffy bij lange, lange na niet de mooiste onder de kooikers en toch lever ik haar niet in.Jaap* schreef:En als je zelf Eva niet de mooiste zou vinden zou je haar eigenlijk voor straf weer moeten inleveren.
Als iemand anders hier zegt dat ze meer van het kleine ranke type houden zegt me dat weinig, behalve dan dat ze meer van het ranke, fijne type houden.
Anne
Een hond spreekt mij aan of niet, maar dat is meestal gerelateerd aan karakter. Ik geef niet zoveel om exterieur maar kan me best voorstellen dat je inderdaad even moet wennen als je inneens een hond hebt die qua exterieur langs een meetlat is te leggen.
Als ik zeg een mooie hond is dat niet eens zo erg op uiterlijk maar meer op uitstraling, dat het mij een leuke hond lijkt zegmaar
- starfleet
- Erelid
Ik heb niet het idee dat Eva nu gekeurd wordt door mensenGos schreef:Als de TS de wending off-topic vindt, dan stoppen we er toch gewoon mee?starfleet schreef: Maar daarbij was en is dit topic toch geen keuring van Eva?
(hoe dan ook, voor mij is ze allang goedgekeurd)
Anne
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
-
Gos
- Zeer actief
-
Addy
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben het wel met je eensLongFields schreef:En zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.tycha schreef:
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zou ik idd. ook zeggen als ik haar zo zie :N: Vind het ook niet echt een typische mechel (wat niet wil zeggen dat ik het geen mooie hond vind overigens!)Inge schreef:Dapper en Cleo zijn kruisingen en die vallen dus niet te vergelijken met een rasstandaard.Martijn schreef:
Bij Dapper en Cleo heb ik nooit iets gehoord over wat er beter kan. Ik moet nog even wennen.
Het went vanzelf hoor om te horen wat er beter kan![]()
Ach...Biène wordt door veel mechelkenners niet als rastypisch gezien. Haar bouw is te grof volgens velen en ze lijkt Duitse Herder invloed te hebben gehad.Nou ja...voor mij blijft ze het mooiste en dat is het allerbelangrijkste. Nu heb ik geen show-ambities en jullie wel als ik het goed begrepen heb. Dan moet je dus wel kunnen accepteren dat de minpunten genoemd zullen worden.

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha...als pup werd ze regelmatig "uitgescholden" voor Duitse Herder.malinois schreef:dat zou ik idd. ook zeggen als ik haar zo zie :N: Vind het ook niet echt een typische mechel (wat niet wil zeggen dat ik het geen mooie hond vind overigens!)Inge schreef:Dapper en Cleo zijn kruisingen en die vallen dus niet te vergelijken met een rasstandaard.Martijn schreef:
Het went vanzelf hoor om te horen wat er beter kan![]()
Ach...Biène wordt door veel mechelkenners niet als rastypisch gezien. Haar bouw is te grof volgens velen en ze lijkt Duitse Herder invloed te hebben gehad.Nou ja...voor mij blijft ze het mooiste en dat is het allerbelangrijkste. Nu heb ik geen show-ambities en jullie wel als ik het goed begrepen heb. Dan moet je dus wel kunnen accepteren dat de minpunten genoemd zullen worden.
Toch is ze een stamboom-mechelaar.
Groetjes Inge

- tycha
- Zeer actief
- Contacteer: