Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stinkende huid/vacht labrador
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Stinkende huid/vacht labrador
Mijn 5 jarige labrador zwemt sinds het warmer is, elke dag wel. In stomend, niet stinkend water. Maar ze stinkt sindsdien heel erg. Geen honden of sloot lucht, maar haar huid ruikt een kruising tussen beklucht/poeplucht en de lucht die je soms ruikt als je je oorbel eruit haalt, zegmaar. Het is echt de huid, want heb het door met mijn vinger erover te gaan getest.
Je ruikt haar echt van verre aankomen, en mensen zeggen het ook. Het is echt een vieze lucht. Zolang ze nat is na het zwemmen, ruik je nog niks, pas als ze droog is. Beau Beau shampoo hielp een dag, daarna na het zwemmen en drogen stonk ze weer.
Verder glanst ze supermooi (sinds het stinken), en voelt zacht aan, ze is helemaal uit de rui en eet KVV/NRV.
In principe ga ik uit dat dit gewoon haar huidvet lucht is? Of is het een symtoom van iets anders?
En wie weet een goede shampoo om de lucht iets te minderen?
Ik wil haar niet uit het water houden dat moge duidelijk zijn.
Je ruikt haar echt van verre aankomen, en mensen zeggen het ook. Het is echt een vieze lucht. Zolang ze nat is na het zwemmen, ruik je nog niks, pas als ze droog is. Beau Beau shampoo hielp een dag, daarna na het zwemmen en drogen stonk ze weer.
Verder glanst ze supermooi (sinds het stinken), en voelt zacht aan, ze is helemaal uit de rui en eet KVV/NRV.
In principe ga ik uit dat dit gewoon haar huidvet lucht is? Of is het een symtoom van iets anders?
En wie weet een goede shampoo om de lucht iets te minderen?
Ik wil haar niet uit het water houden dat moge duidelijk zijn.
-
Neeltje
- dutchdebs
- Vaste gebruiker
-
Birsu
- Actief
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee want ze begon te stinken toen ze nog op RC labrador zat, ik ben juist mede daarom ook met haar overgegaan op vers.Neeltje schreef:Kan het iets van d'r eten zijn? Toen ik Tirsa als pup kreeg at ze rodi pens bij de fokker, het kwam door d'r poriën naar buiten die lucht. Overgestapt op ander vlees en het was over.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb haar nog maar 1x gewassen.dutchdebs schreef:Bij sommige honden verzuurd het huidvet een beetje, naar mate je het vaker wast is dat steeds erger.
Beetje een neerwaardse spiraal, van het wassen gaat het even weg, dan komt het weer sneller, enz enz...
Ik heb een Border gehad die het zelfde had.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm, dat zou ik kunnen proberen, dus gewoon na het zwemmen even onder de douche, zonder zeep.Elmar schreef:Zou het helpen om haar alleen met schoon water af te spoelen en goed te drogen?
Mijn labrador kreeg allerlei pukkeltjes na het zwemmen, maar met gebruik van de boven genoemde methode niet meer.
Ik ga het proberen, thx!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Daar zat ik ook aan te denken. Ik spoel mijn honden na het zwemmen altijd even (kort) af met de tuinslang.Elmar schreef:Zou het helpen om haar alleen met schoon water af te spoelen en goed te drogen?
Mijn labrador kreeg allerlei pukkeltjes na het zwemmen, maar met gebruik van de boven genoemde methode niet meer.

-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is net helemaal uit de rui en er komt geen haar meer vanaf, maar ik heb haar nog geen enkele keer afgedroogd, en met haar castratenvacht ben ik zomaar bang dat ze dus veels te lang nat is gebleven en vandaar die geur.... Voel me ook best een beetje dommig nu... :N:lupa schreef:heb je je hond ook ontwolt na het wassen met de shampoo?
en heb je hem droog gefoont?
vandaag een rotweiler gedaan, je weet niet wat eraf kwam!!!!!!!
het heeft geen nut om te wassen als de wol niet eruit gaat
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik vind dit echt niet dommig hoor. Mijn rico os ook gecastreerd, maar ik hoef hem echt niet te drogen, zelfs niet af te spoelen als hij gezwommen heeft.
Maar Anak (Lab) kreeg al jong last van de pukkeltjes, ook als het geregend had en jaren voor ze gecastreerd was.
Maar ik hoop dat het helpt of anders dat iemand nog een tip heeft die je zou kunnen proberen.
Maar Anak (Lab) kreeg al jong last van de pukkeltjes, ook als het geregend had en jaren voor ze gecastreerd was.
Maar ik hoop dat het helpt of anders dat iemand nog een tip heeft die je zou kunnen proberen.
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
dommig? waarom???Jay1978 schreef:Ze is net helemaal uit de rui en er komt geen haar meer vanaf, maar ik heb haar nog geen enkele keer afgedroogd, en met haar castratenvacht ben ik zomaar bang dat ze dus veels te lang nat is gebleven en vandaar die geur.... Voel me ook best een beetje dommig nu... :N:lupa schreef:heb je je hond ook ontwolt na het wassen met de shampoo?
en heb je hem droog gefoont?
vandaag een rotweiler gedaan, je weet niet wat eraf kwam!!!!!!!
het heeft geen nut om te wassen als de wol niet eruit gaat
belangrijk is dus dat lucht komt in de vacht dat doe je door de vacht "open te fonen vooral onder de oren aanzet
meestal komt de geur daar vanadan
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Rascha stinkt nooit, eet farmfood en kvv, sinds deze weken dat hij elke dag zwemt in stromend water, stinkt hij ook..Nebla trouwens ook
Ik zal het is bij mezelf testen, elke dag me ze mee zwemmen, haren onder water en zelf thuis gewoon niet douchen..kijken of mijn haar dan ook stinkt, dan weet ik dat het daar aan ligt.

Ik zal het is bij mezelf testen, elke dag me ze mee zwemmen, haren onder water en zelf thuis gewoon niet douchen..kijken of mijn haar dan ook stinkt, dan weet ik dat het daar aan ligt.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007