Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nobivac, waar?
Moderator: moderatorteam
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dat doet mijn da ook (Kortenoord). Maar bij Nobivac hoef je wellicht niet Parvo te enten de twee jaren daarna? Moet ik weer naar een andere dierenarts jandorie.Chezzies schreef:Maar mijn DA ent nu wel een jaar cocktail, en dan twee jaar achter elkaar parvo weil, en ent niet met nobivac de cocktail?

Linda, Izzie en Bram
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Weill wel, dat moet je ook bijhouden, anders moet je 2x enten met een tussenpoos van een week of 3, om de enting goed te laten "zetten".Chezzies schreef:Gek he, dan willen ze je vast terug zien voor parvo weil het jaar daarna?Lisa schreef:En ook al enten ze met Nobivac, toch even vragen of ze de DHP wel voor 3 jaar af willen tekenen. Ik heb ook eerst rondgebeld toen Sacha geënt moest worden i.v.m. pensionbezoek. Op Barfplaats had ik al gelezen dat het soms lastig kon zijn. Heb toch een aantal praktijken gesproken die wel enten met Nobivac maar niet voor 3 jaar aftekenen!Liesbeth schreef:Intervet heeft de meeste Nobivac-vaccins voor 3 jaar geregistreerd, andere fabrikanten (nog) niet, die zitten nog op jaarlijks enten.Dorien schreef:Ik ben alweer even uit de ent-scene, maar waarom deze voorkeur voor Nobivac? Is die langer geldig ofzeau?
Parvo van Nobivac niet, is ook 3 jaar geldig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Weil boosteren? Nee toch?Liesbeth schreef:Weill wel, dat moet je ook bijhouden, anders moet je 2x enten met een tussenpoos van een week of 3, om de enting goed te laten "zetten".Chezzies schreef:Gek he, dan willen ze je vast terug zien voor parvo weil het jaar daarna?Lisa schreef:En ook al enten ze met Nobivac, toch even vragen of ze de DHP wel voor 3 jaar af willen tekenen. Ik heb ook eerst rondgebeld toen Sacha geënt moest worden i.v.m. pensionbezoek. Op Barfplaats had ik al gelezen dat het soms lastig kon zijn. Heb toch een aantal praktijken gesproken die wel enten met Nobivac maar niet voor 3 jaar aftekenen!Liesbeth schreef: Intervet heeft de meeste Nobivac-vaccins voor 3 jaar geregistreerd, andere fabrikanten (nog) niet, die zitten nog op jaarlijks enten.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ja toch. Werd mij ook verteld toen ik met een hond kwam die al een paar jaar geen Weil gehad had. (niet gedaan uiteraard)Rosita Compagner schreef:Weil boosteren? Nee toch?Liesbeth schreef:Weill wel, dat moet je ook bijhouden, anders moet je 2x enten met een tussenpoos van een week of 3, om de enting goed te laten "zetten".Chezzies schreef:Gek he, dan willen ze je vast terug zien voor parvo weil het jaar daarna?Lisa schreef: En ook al enten ze met Nobivac, toch even vragen of ze de DHP wel voor 3 jaar af willen tekenen. Ik heb ook eerst rondgebeld toen Sacha geënt moest worden i.v.m. pensionbezoek. Op Barfplaats had ik al gelezen dat het soms lastig kon zijn. Heb toch een aantal praktijken gesproken die wel enten met Nobivac maar niet voor 3 jaar aftekenen!
- Liesbeth
- Zeer actief
Volgens Intervet en de DA (die er zich iets meer in verdiept heeft omdat ze zelf een Dobermann heeft/had) wel degelijk.Rosita Compagner schreef:Weil boosteren? Nee toch?Liesbeth schreef:Weill wel, dat moet je ook bijhouden, anders moet je 2x enten met een tussenpoos van een week of 3, om de enting goed te laten "zetten".Chezzies schreef:Gek he, dan willen ze je vast terug zien voor parvo weil het jaar daarna?Lisa schreef: En ook al enten ze met Nobivac, toch even vragen of ze de DHP wel voor 3 jaar af willen tekenen. Ik heb ook eerst rondgebeld toen Sacha geënt moest worden i.v.m. pensionbezoek. Op Barfplaats had ik al gelezen dat het soms lastig kon zijn. Heb toch een aantal praktijken gesproken die wel enten met Nobivac maar niet voor 3 jaar aftekenen!
Volgens hun heeft een enkele enting geen zin als je het niet jaarlijks doet. Schijnveiligheid
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 16 mei 2008 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Lisa
- Zeer actief
Ja heel gek inderdaadChezzies schreef:Gek he, dan willen ze je vast terug zien voor parvo weil het jaar daarna?Lisa schreef:En ook al enten ze met Nobivac, toch even vragen of ze de DHP wel voor 3 jaar af willen tekenen. Ik heb ook eerst rondgebeld toen Sacha geënt moest worden i.v.m. pensionbezoek. Op Barfplaats had ik al gelezen dat het soms lastig kon zijn. Heb toch een aantal praktijken gesproken die wel enten met Nobivac maar niet voor 3 jaar aftekenen!Liesbeth schreef:Intervet heeft de meeste Nobivac-vaccins voor 3 jaar geregistreerd, andere fabrikanten (nog) niet, die zitten nog op jaarlijks enten.Dorien schreef:Ik ben alweer even uit de ent-scene, maar waarom deze voorkeur voor Nobivac? Is die langer geldig ofzeau?
En terugzien of niet, nu is er naast het stickertje van de DHP bijgezet dat die 3 jaar geldig is en de andere (weil) 1 jaar. Prima toch. Zo is het en zo wilde ik het dus ook hebben in het boekje. Maar daar zijn niet alle praktijken het mee eens. Een praktijk wilde bijv. maar voor 2 jaar aftekenen. Ze vonden dat ze het beter wisten dan Intervet.
Groetjes Lisa