Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zucht, kleine kinderen en hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Zucht, kleine kinderen en hond...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik liet Jamey zwemmen, bij het enige plekje dichtbij langs het water, waar ze er ook gewoon zelf uit kunnen klimmen. Komen 2 kinderen aan met een *in mijn ogen* heidewachtel kruising, en die gooien een stukje verderop (waar ik zelf nooit had gekeken of het daar ook kon) een stok in het water. Dus ik bedenk me nog dat ik eens zal kijken hoe het daar dan is, of ik daar dan misschien ook een plek heb om Jamey te laten zwemmen, misschien iets minder steile waterkant... Tot ik die jongens opeens de hond zie roepen, spetters in het water en de jongens maar proberen de hond te lokken. Beestje kwam dus niet uit het water :jank: Eerst maar eens gevraagd of ik moest helpen, maar nee, ze redden het wel. Nou niet dus, dus ik ben er toch heen gelopen en zag dat de hond met voorpoten wel op de kant was, maar had niet de kracht er verder uit te komen. Hond was te zwaar voor de jongens om eruit te trekken, plus dat ze het ook nog eens aan de voorpoten probeerden :boos:

Dus ik bood aan om hem eruit te trekken 'ik ben wat sterker dan jullie' en heb hem aan zn nekvel (had geen halsband om, want ze hadden hem aan een jachtlijn mee) uit het water getrokken. Hele diepe zucht... Ik vraag me erg af wat ze gedaan zouden hebben als ik er niet bij was geweest om die hond eruit te helpen... Nog een reden om de kinderen dus niet alleen met de hond te laten gaan. Al snap ik niet dat die kinderen (jaar of 10 gok ik) zelf niet hadden kunnen bedenken dat de hond ook uit het water moet kunnen komen als ie erin gaat... Daar let je toch op als je je hond laat zwemmen :19:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Goed van je :ok:
Nu maar hopen dat ze iets geleerd hebben :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dat krijg je idd met kinderen van die leeftijd. Ze kunnen heel best in staat zijn de hond uit te laten, maar in noodgevallen trekken ze het vaak niet meer. Gelukkig dat je in de buurt was dan.

Anne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:ok: gelukkig was je in de buurt, en dat was je goede daad voor vandaag :cheer:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

S@ndr@ schreef::ok: gelukkig was je in de buurt, en dat was je goede daad voor vandaag :cheer:
Daar heb ik er iets teveel van deze week :mrgreen:
Eerst die verrekte kat die in mn huis moest komen rotzooi trappen en nu dit :P en ik zit onder de brandnetelblaren :jank:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Zo heb ik het ooit gehad dat mensen buiten het terras hun hond (ok een jacthond weet niet meer wat vor hond) vast hadden gemaakt aan een bruggetje. Langs het water. We kwamen met collegas net van het terras af, we hadden gekanoot (hoe jet ook schrijft).
Hond was in het water gesprongen en hing zich op aan zijn riem Hij kwam net met zn voorpoten aan het water, maar kon dus niet terug en niet weg. Heb m aan zn riem eruit getrokken. Ik zeiknat, hond helemaal blij, maar hij stond op het droge. Een collega is het baasje gaan zoeken.
die zei nog geen dank je wel, liep naar de parkeerplaats ( nog verder weg) en hing zn hond daar aan de trekhaak :devil: En liep vrolijk weer terug naar het terras. De hond snapte er niks van ocharme.

Heeft niks met kinderen te maken maar het kwam ineens in me op.

Hoe stom kun je zijn als eigenaar! Ik had de neiging om die hond in te laaien. Dan ben je toch geen hond waard wel?

Groetjes Marieta
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Goed gedaan zeg :ok:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

@Marieta, die hond zou ik ook ingeladen hebben, zo'n eigenaar is geen hond waard. Redt je de hond zijn leven :ok: , en dan dit.

@Jacksel; goed gedaan. :ok: Nu maar hopen dat de kinderen inderdaad iets ervan hebben geleerd.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat goed dat je in de buurt was zeg!
Ik heb eens iets meegemaakt met een oud dametje dat volgens mij niet helemaal doorhad dat de zon wel erg warm was.
Ze was booschappen doen, en haar hondje zat aan een paal, midden in de zomer met 30 graden in de volle zon.
Dat beestje had al kilometers gelopen, want het vrouwtje loopt heel veel met haar hondje (met haar rollator)
Dus ik heb het arme beestje los gemaakt en ben met hem in de schaduw gaan wachten op dat vrouwtje.
Hoe ze zou reageren wist ik niet, maar gelukkig was ze er blij mee toen ik haar vertelde waarom ik de hond vast had.
Ze bedankte me ervoor.
Hopelijk heeft ze er wel iets van geleerd, zodat dit niet vaker gebeurt.
Eigenlijk best sneu, want dat vrouwtje heeft waarschijnlijk niet alles meer door wat er gebeurt.
Ik denk dat als het hondje er nog langer had gezeten het niet goed was afgelopen, want het beestje was echt onaangenaam hard aan het ademen en het leek of hij elk moment buiten bewustzijn kon raken.
:zweep:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

ik denk dat kinderen van die leeftijd dat pas beseffen als ze er mee te maken krijgen, wij werden thuis ook altijd met de hond weggestuurd om hem uit te laten, en achteraf denk ik "levensgevaarlijk, vooral voor de hond die echt niet luisterde", zou het zelf nooit doen. maar ja, dat moet je wel eerst beseffen, en gezien de hoeveelheid kinderen die ik met honden zie lopen is het grootste gedeelte van nederland nog niet zo wijs
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je hebt geweldig werk verricht door die hond het water uit te halen :ok:

Nu je er zo over vertelt kan ik je twee manieren laten zien hoe je een hond zonder lijn (of met hulp van een jachtlijn) uit het water kan halen.

Zonder lijn kan je dat doen door de hand over de kop tot achter de oren te leggen en hem zo omhoog te "trekken".
Daarmee kan je hem als het ware tegen de beschoeiïng op laten lopen.
Je trekt dus niet echt, maar je ondersteund zijn vertikale loop.
Afbeelding

Met jachtlijn kan je een grote lus maken waarmee je om de kop van de hond kunt komen. (beetje hengelen, maar meestal lukt het wel :wink: )
Door de lijn daarna wat aan te trekken en de lus op een bepaalde manier vast te houden, kan je een hond ook uit het water laten "lopen" tegen de beschoeiïng op.
Afbeelding

Ik had dat ergens gelezen en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het werkt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marieta schreef: en hing zn hond daar aan de trekhaak :devil: En liep vrolijk weer terug naar het terras. De hond snapte er niks van ocharme.
En is daarna zeker aangereden met hond nog aan de trekhaak? Volgens mij wou die zak er van af. Ik had hem toch eens aangesproken hoor! :evil:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ranetje schreef:Je hebt geweldig werk verricht door die hond het water uit te halen :ok:

Nu je er zo over vertelt kan ik je twee manieren laten zien hoe je een hond zonder lijn (of met hulp van een jachtlijn) uit het water kan halen.

Zonder lijn kan je dat doen door de hand over de kop tot achter de oren te leggen en hem zo omhoog te "trekken".
Daarmee kan je hem als het ware tegen de beschoeiïng op laten lopen.
Je trekt dus niet echt, maar je ondersteund zijn vertikale loop.
Afbeelding

Met jachtlijn kan je een grote lus maken waarmee je om de kop van de hond kunt komen. (beetje hengelen, maar meestal lukt het wel :wink: )
Door de lijn daarna wat aan te trekken en de lus op een bepaalde manier vast te houden, kan je een hond ook uit het water laten "lopen" tegen de beschoeiïng op.
Afbeelding

Ik had dat ergens gelezen en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het werkt :ok:
Met die hand achter de kop, zo doe ik het ook altijd. Werkt perfect. Je wordt alleen wel zeiknat maar beter dan een verzopen hond.

En kinderen met honden snap ik ook echt niet. Leuk als alles goed gaat maar in noodgevallen weten ze niet wat ze moeten doen.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

grrrrrrrrrr

Ongelezen bericht door Limanade »

sorry.. foutje..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

@ranetje

Keigoeie tip,en zelfs met duidelijke foto.
Het formaat van hond en gewicht is ook wel een gegeven als de hond niet terug naar de kant kan. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”