Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Man, man, man, wát een verschillen!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Man, man, man, wát een verschillen!

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik was op de Duitse Clubmatch voor Belgische Herders in Duitsland afgelopen zondag. Heb 20 Laekense in de ring gezien, maar wat een enorme verschillen waren er tussen de honden onderling! :eek:
Hier een aantal van de honden in de ring, kunnen jullie zien wat ik bedoel.

Afbeelding
Teefje in de jeugdklasse, zij is een nestzus van deze:

Afbeelding

Afbeelding
Teefje in de open klasse

Afbeelding
Ook open klasse teef

Afbeelding
Nozem en ik waren er ook.

Afbeelding
Winnende teef en Nozem die het RCAC kreeg.

Afbeelding
Deze teef werd beste teef en later BOB

Afbeelding
Reu in de jeugdklasse

Afbeelding
Ook reu in de jeugdklasse

Afbeelding
Reu kampioensklasse (dit is Quint, de vader van Nozems pups)

Afbeelding
Reu gebruikshondenklasse

Afbeelding
Reu gebruikshondenklasse, deze kreeg het CAC

Afbeelding
Reu openklasse, hij kreeg het RCAC

Afbeelding
Reu openklasse (Arkan, broer van Nozem)

Ik heb nog veel meer foto's gemaakt, ook van het gangwerk van de honden in de ring, deze zijn te vinden op mijn web-log (zie onderschrift voor link)
Laatst gewijzigd door LongFields op 14 mei 2008 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou dat zijn zeker verschillen zeg! Zelfs duidelijk voor iemand met totaal geen kijk op, of verstand van, het ras.
Bijzonder om te zien :ok:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Inderdaad heel apart om te zien
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

inderdaad zeg! ik moet zeggen dat er ook honden tussen zitten die ik echt heel raar over vind komen, of dat nu vreemde verhoudingen zijn of omdat ik alleen jouw dames en eva regelmatig op foto zie en als mooi voorbeeld gebruik weet ik niet
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Man, man, man, wát een verschillen!

Ongelezen bericht door starfleet »

LongFields schreef:Ik was op de Duitse Clubmatch voor Belgische Herders in Duitsland afgelopen zondag. Heb 20 Laekense in de ring gezien, maar wat een enorme verschillen waren er tussen de honden onderling! :eek:

Afbeelding
Ik ben natuurlijk absoluut geen kenner, maar is deze niet heel apart gebouwd voor een herder. Ze heeft wel wat weg van een Deerhound, de uitstraling dan.
Ik zie zeker ook wel verschillen, maar vast niet zo opvallend als jij die ziet. Het verschil tussen deze teef en de reu die als eerste foto staat bij de gebruikshonden klasse is voor mij wel gigantisch. De reu lijkt voor mij een beetje op een Bouvier.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

De broer van Nozem vind ik erg mooi zeg (Nozem zelf trouwens ook). Bij sommige honden vind ik de poten zo lang. Welke hond vind jij het mooiste Suzanne?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

LongFields schreef: Afbeelding
Hihi, wat een mechelhoofd! :wink:

Doe mij Arkan maar, dat blijft een geweldige hond! :cheer:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Die hond die je als tweede op de foto hebt staan voor reu jeugdklasse vind ik trouwens erg mooi.
Die reu vond ik persoonlijk heel erg zwaar gebouwd, met name zijn hoofd. Hij is nog geen jaar oud, en moet nog uitzwaren, dus ik verwacht dat hij als volwassen en uitgegroeide hond zeker te zwaar zal zijn volgens de standaard.
Nanna schreef:Er staan er echter bij die ik voor geen prijs zou willen hebben als Laekenfokker ;-)
Dat ben ik met je eens. :mrgreen:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Dat verschilt inderdaad flink van elkaar!
Ze hebben wel allemaal een lekkere grijns op het krullenkopje met elkaar gemeen. :mrgreen: :cheer:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

starfleet schreef:
LongFields schreef:Ik was op de Duitse Clubmatch voor Belgische Herders in Duitsland afgelopen zondag. Heb 20 Laekense in de ring gezien, maar wat een enorme verschillen waren er tussen de honden onderling! :eek:

Afbeelding
Ik ben natuurlijk absoluut geen kenner, maar is deze niet heel apart gebouwd voor een herder. Ze heeft wel wat weg van een Deerhound, de uitstraling dan.
Ik zie zeker ook wel verschillen, maar vast niet zo opvallend als jij die ziet. Het verschil tussen deze teef en de reu die als eerste foto staat bij de gebruikshonden klasse is voor mij wel gigantisch. De reu lijkt voor mij een beetje op een Bouvier.
De teef is nu 10 maanden oud en stond er een beetje onvoordelig bij, mij is de overeenkomst met een Deerhound niet opgevallen in ieder geval.
Ik vind bij haar het minste punt dat ze zo licht is en ook weinig tot geen masker toont, waardoor ze expressie mist. De bouw kan ook beter maar kan nog komen als ze wat gaat uitzwaren misschien.

De reu in de gebruikshondenklasse zit enorm dik in zijn vacht, hij werd na de show ook gelijk geplukt. Hij is wel wat zwaar van schedel en bone, maar heeft ook veel kwaliteiten (o.a. zijn enorm stabiele en werklustige karakter en zijn gangwerk). Voor een teefje van Nozems type zou dit een prima reu kunnen zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je gelijkenis ziet met een Bouvier zoals de hond er nu bij staat.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:De broer van Nozem vind ik erg mooi zeg (Nozem zelf trouwens ook). Bij sommige honden vind ik de poten zo lang. Welke hond vind jij het mooiste Suzanne?
Sommige honden zijn inderdaad wat uit verhouding door die enorm lang poten in vergelijking met het lijf en de kop. Vind ik zelf ook niet echt mooi, ik houd van balans in een hond qua verhoudingen (en karakter).
Nozems broer vind ik ook één van de mooiste Laekense die ik ken (voor zover dat iets zegt want ik ben als fokker niet echt objectief natuurlijk :wink: )
De mooiste hond (als ik mijn eigengefokte honden buiten beschouwing laat) vind ik deze:

Afbeelding
Voor haar leeftijd (10 maanden) al prachtig in verhouding, een enorm expressief hoofd en mooi passend lichaam. De vacht moet nog wat ontwikkelen, die is nu voor mijn gevoel wat te warrelig en los. Maar ik denk dat deze hond nog voor de eerste keer geplukt moet gaan worden.
Dit hondje heeft ook een supervriendelijk en vrij karakter, die heb ik meerdere malen op schoot gehad voor een knuffel.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

LongFields schreef:Ik was op de Duitse Clubmatch voor Belgische Herders in Duitsland afgelopen zondag. Heb 20 Laekense in de ring gezien, maar wat een enorme verschillen waren er tussen de honden onderling!

Gelukkig maar toch? Betekent dat er toch nog een brede genetische basis is en dat lijkt me fijn met zo'n relatief klein ras. Hang niet teveel op aan de vacht of (het ontbreken van) garnituur. Bouw, type en temperament is wat de hond maakt, die jas is ook een groot gedeelte verzorging (wel/niet op tijd geplukt voor deze show bijvoorbeeld).
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Rosita Compagner schreef:
LongFields schreef:Ik was op de Duitse Clubmatch voor Belgische Herders in Duitsland afgelopen zondag. Heb 20 Laekense in de ring gezien, maar wat een enorme verschillen waren er tussen de honden onderling!

Gelukkig maar toch? Betekent dat er toch nog een brede genetische basis is en dat lijkt me fijn met zo'n relatief klein ras. Hang niet teveel op aan de vacht of (het ontbreken van) garnituur. Bouw, type en temperament is wat de hond maakt, die jas is ook een groot gedeelte verzorging (wel/niet op tijd geplukt voor deze show bijvoorbeeld).
Ik hang niets op aan de vachten hoor, ik heb zat Laekense in alle stadia van plukrijpheid of juist niet plukrijpheid gezien en kan daar aardig doorheen kijken. De verschillen hielden ook zeker niet op bij de vachten, ook qua bouw, koptype, gangwerk en temperament zaten er nogal wat verschillen tussen de diverse honden.

Of er echt een brede genetische basis is zou ik niet durven beweren op de verschillende honden die op deze show te zien waren. Binnen één nest zitten ook heel verschillende types honden, zoals je aan de twee teefjes in de jeugdklasse kan zien. En die hebben toch hetzelfde genetisch materiaal.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zo heee, daaaaaaar zitten ze op Eva te wachten :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:Zo heee, daaaaaaar zitten ze op Eva te wachten :pffff: :mrgreen:
Je hád er ook gewoon bij kunnen zijn met haar natuurlijk. :wink:
Over minder dan 3 weken mag ze laten zien wat ze waard is. :mrgreen:
laeken
Zeer actief

LongFields schreef: Je hád er ook gewoon bij kunnen zijn met haar natuurlijk. :wink:
Over minder dan 3 weken mag ze laten zien wat ze waard is. :mrgreen:
Ze had het te heet om mee te gaan :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

Kijk die tanden! :eek: Kon wel een colgate reclame doen niet? :N: :smile:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Die prachtige tanden vallen inderdaad wel op zo. Heeft ze van haar moeder denk ik. :wink:
Haar masker is ook mooi donker zo op deze foto, prachtig!
Ik ben erg benieuwd naar hoe ze er over een paar weken "in het echie" uitziet. Dat geldt ook voor haar zus en broers natuurlijk.
Oma Femke zal trouwens ook op de Clubmatch zijn, dus we gaan een mooi familie-portret proberen te maken (als dat lukt met al die jonge honden, die zullen wel niet zo gemakkelijk willen blijven zitten vermoed ik zo)
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

zeker een verschil :denken: maar is met heel veel rassen zo ook met de welsh springer spaniel, in belgie zijn er al weinig mooie, allemaal van die te spitse koppen en van die dunne hondjes. terwijl een welsh springer een vierkante snuit moet hebben en niet slank mag zijn :roll:
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:Die prachtige tanden vallen inderdaad wel op zo. Heeft ze van haar moeder denk ik. :wink:
Ik ben erg benieuwd naar hoe ze er over een paar weken "in het echie" uitziet. Dat geldt ook voor haar zus en broers natuurlijk.
Oma Femke zal trouwens ook op de Clubmatch zijn, dus we gaan een mooi familie-portret proberen te maken (als dat lukt met al die jonge honden, die zullen wel niet zo gemakkelijk willen blijven zitten vermoed ik zo)
Als de baasjes ernaast mogen staan wil het wel :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:
LongFields schreef:Die prachtige tanden vallen inderdaad wel op zo. Heeft ze van haar moeder denk ik. :wink:
Ja, natuurlijk mag dat. :ok:
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:
MARC_S schreef:
Ja, natuurlijk mag dat. :ok:
Dan gaat het helemaal goedkomen. Eva is niet zo speels met andere honden dus die zal geen krimp geven verwacht ik.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:
Dan gaat het helemaal goedkomen. Eva is niet zo speels met andere honden dus die zal geen krimp geven verwacht ik.
We zullen zien. Misschien kunnen haar zusje, broers, mama of oma haar wel tot spel verleiden. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gos schreef:
vond hem juist een Tervuerenkop hebben :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

dit vind ik een hele mooie reu :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

malinois schreef:Afbeelding

Ik vind hem ook bepaald niet lelijk, maar wel erg zwaar/lomp ogen voor het ras zoals ik dat in mijn hoofd heb. Deze moest nog geplukt worden geloof ik. Volgens mij heeft hij een heel mooie kop als dat haar boven zijn ogen wat uitgedund wordt.

Anne
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hij heeft een super stabiel karakter en is een prima sporthond, die in 1 weekend zowel voor IPO-1 als IPO-2 geslaagd is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:

Ik vind hem ook bepaald niet lelijk, maar wel erg zwaar/lomp ogen voor het ras zoals ik dat in mijn hoofd heb. Deze moest nog geplukt worden geloof ik. Volgens mij heeft hij een heel mooie kop als dat haar boven zijn ogen wat uitgedund wordt.

Anne
een mooi gedrongen hondje denk ik dat er over blijft als hij geplukt is... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:

Hij heeft een super stabiel karakter en is een prima sporthond, die in 1 weekend zowel voor IPO-1 als IPO-2 geslaagd is.
heeft hij werklijnen erachter zitten?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Gos schreef:
vond hem juist een Tervuerenkop hebben :N:
ik vond hem helemaal een tervueren, met een foute krulvacht :N: :mrgreen: .
ja precies :N: zelfs de vacht is veel tervueren nog vind ik....zeker de voorkant...

zomaar een Tervueren van Google geplukt... die kop vind ik altijd zo typisch voor een tervueren:

Afbeelding

daaronder een mechel uit pure werklijnen:

Afbeelding

ik zie hier niks van terug in die tervuerenkop wat Gos er in ziet eigenlijk :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik vind het juist goed dat de mensen zeggen, teveel mechel, net een tervueren etc. Dat zijn het toch ook allemaal als het goed is? De aangehaalde hond vind ik dus juist prachtig. Hij is een ruwharige belgische herder, precies wat het ook zou moeten zijn officieel. :ok: Een Belgische herder heeft nu eenmaal een mechelhoofd en een kortere of soms wat langere vacht.

Als het aan mij lag zagen alle Belgen er kwa lichaam ongeveer gelijk uit en hadden ze alleen verschillende vachten. Oorspronkelijk is dat wat het was en lagen ze door elkaar in de nesten. Zover ik weet was de Laekense vroeger ook vaak zwart maar daar kan ik me vergissen. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”