Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik wil graag met onze hond gaan fietsen, maar nu weet ik niet goed wat het beste is voor Jaimy. Ze is een kruising tussen westie en nog iets (ja, stoute moeder ) en heeft dus de grote van een westie. Ze is zo'n 10 kilo.
Het lijkt me erg leuk om een mand te hebben voorop de fiets, maar ik ben bang dat Jaimy daar te groot en zwaar voor is. Heeft iemand misschien hier ervaring mee? En welke maat mand is het beste? Bedankt alvast.
Ik wil graag met onze hond gaan fietsen, maar nu weet ik niet goed wat het beste is voor Jaimy. Ze is een kruising tussen westie en nog iets (ja, stoute moeder ) en heeft dus de grote van een westie. Ze is zo'n 10 kilo.
Het lijkt me erg leuk om een mand te hebben voorop de fiets, maar ik ben bang dat Jaimy daar te groot en zwaar voor is. Heeft iemand misschien hier ervaring mee? En welke maat mand is het beste? Bedankt alvast.
Groet,
Chantal
Hier zijn deze fietstassen favoriet, maar daar is Jaimy helaas te zwaar voor. Ik denk dat je voor 10 kg al gauw op een fietskar komt, de meeste fietstassen zijn voor honden van 6-8 kg.... En ik zou zelf denk ik ook niet gauw een hond van 10 kg aan mijn stuur hangen
Groet,
Chantal
Hier zijn deze fietstassen favoriet, maar daar is Jaimy helaas te zwaar voor. Ik denk dat je voor 10 kg al gauw op een fietskar komt, de meeste fietstassen zijn voor honden van 6-8 kg.... En ik zou zelf denk ik ook niet gauw een hond van 10 kg aan mijn stuur hangen
Ik heb zo'n grote mand aan het stuur en Beau (tussen de 9 en de 10 kilo) vond het heerlijk die wind in zijn haren. Moet er wel bij zeggen dat hij altijd stil zit, gaat zo'n gewicht bewegen dan zou ik er wel moeite mee hebben.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Ik heb het met Tirsa geprobeerd in 'n fietsmand voor op de fiets en ik dat dat ze toen zo'n 11 kg was, het was gewoon niet te fietsen, ik kreeg m'n stuur niet gedraaid. Ik heb toen van iemand 'n oude duitse postfiets kunnen overnemen en die is perfect omdat het gewicht van de bak voorop niet op het voorwiel zit, maar door het frame wordt gedragen. Het is even wennen met fietsen, want als je je stuur draait, draait de bak nl. niet mee, maar voor ons is het perfect.
Ik zou voor een mandje achterop gaan. Voorop fietst zoveel zwaarder. Ik zou zo'n mandje nemen met een beugel die er omheen klemt, die heb je binnen 5 seconden op je fiets.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Neeltje schreef:Ik heb het met Tirsa geprobeerd in 'n fietsmand voor op de fiets en ik dat dat ze toen zo'n 11 kg was, het was gewoon niet te fietsen, ik kreeg m'n stuur niet gedraaid. Ik heb toen van iemand 'n oude duitse postfiets kunnen overnemen en die is perfect omdat het gewicht van de bak voorop niet op het voorwiel zit, maar door het frame wordt gedragen. Het is even wennen met fietsen, want als je je stuur draait, draait de bak nl. niet mee, maar voor ons is het perfect.
Ja, dat is ideaal!
Zo'n gewicht aan het stuur lijkt me veel te gevaarlijk.
Dank voor al die reacties. En leuke foto's van de pakjesfiets . Het wordt dus maar een mand voor achterop. Maar weet nog niet of het met of zonder koepel moet worden. Ik heb d'r achterop de fiets wel eens op schoot genomen en toen bleef ze heerlijk zitten, maar een mand is toch wel anders. Neem zeker ook een tuigje, maar weet dus nog niet of zo'n koepel beter is. Ideeen?
chantald schreef:Dank voor al die reacties. En leuke foto's van de pakjesfiets . Het wordt dus maar een mand voor achterop. Maar weet nog niet of het met of zonder koepel moet worden. Ik heb d'r achterop de fiets wel eens op schoot genomen en toen bleef ze heerlijk zitten, maar een mand is toch wel anders. Neem zeker ook een tuigje, maar weet dus nog niet of zo'n koepel beter is. Ideeen?
ik heb ook gewoon een fietsmand achterop zitten, cas weegt zo'n 11 a 12 kilo
een kettinkje dat hij er niet zomaar uit kan springen (probeerde hij ook niet hoor)
ideale oplossing als het te warm was of/en te ver
en eventueel zelfs nog met het hondje van m'n moeder erbij, ook dat ging prima, alleen wilden ze steeds allebei met hun hoofd aan de zelfde kant
Laatst gewijzigd door xSuzannex op 07 apr 2013 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Border terrier zit ook achterop in de fietsmand, mijn maltezer voorop, nu zou Beertje wel naast de fiets kunnen hoor, qua conditie, maarja daar lopen al 2 setters hahaha
Floeboe zit ook in een mand achterop. Zij weegt nu zo'n 11 kilo, geloof ik.
Ik prop Keizer er dan ook nog achterin met zijn 3 kilo, dus dan 14 kilo achterop de fiets. Nou dat gaat gemakkelijk, dus moet dat met jou hondje ook lukken!
Als je hem vastzet, dan wel met tuigje inderdaad. Ik heb ooit eens de hond van mijn vriendin vastgezet met een halsband, die sprong eruit en hing zich dus bijna op.
Mijn eigen hondjes zitten er los in, en moeten het niet in hun hoofd halen om eruit te springen, dus blijven ze netjes zitten
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Mijn schoonouders hebben ook zo'n mandje voor achterop voor hun hondje.. Mevrouwtje zit als een prinses rond te loeren, heerlijk vindt ze het! Mijn schoonvader heeft bij de kringloopwinkel een (kinderwagen)parasolletje gehaald voor erboven en zo kan ze als het wat warmer is ook nog heerlijk in de schaduw zitten
Ik heb gisteren een tweedehands mand gekocht voor achterop. Gister ook gelijk een proefritje gemaakt en Jaimy vind het erg leuk. Met het tuigje gaat het erg goed. Is zal binnenkort wel even een foto plaatsen.
chantald schreef:Ik heb gisteren een tweedehands mand gekocht voor achterop. Gister ook gelijk een proefritje gemaakt en Jaimy vind het erg leuk. Met het tuigje gaat het erg goed. Is zal binnenkort wel even een foto plaatsen.
Er staat nergens hoeveel gewicht die mand kan dragen
Ik denk niet dat dat veel zal zijn want dan kiepelt die zo om. Die mand voor achter op de fiets is behoorlijk stevig. Ligt denk ik dan meer aan de grootte van de hond.
Donderdag ben ik een stuk wezen fietsen met Jaimy en ze vindt het geweldig. Ben met d'r naar een stuk bos hier in de buurt gefietst en heb daar met d'r gelopen. Ze had ook nog even lekker met de poten in het water gelopen. Toen we weer bij de fiets aankwamen was ze nog wel wat nat maar schoon. Dat vond mevrouw blijkbaar een beetje te netje dus net voor ik d'r in het mandje wilde tillen, ronde ze nog even door de modder. De mand was dus gelijk lekker vies, precies zoals Jaimy het graag heeft .
Hier ook twee foto's van mij en Jaimy op de fiets.
Laatst gewijzigd door chantald op 06 jul 2008 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
wil ook graag een fietsmand voor de hond, maar zon open fietsmand is niets, want daar springt ze geheid uit!
dus ff rondkijken hoewel die link die eerder genoemd is, wel een goed idee lijkt, is tenminste overkapt zeg maar... maar kunnen ze daar makkelijk uit springen??