Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een goed tuig

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Een goed tuig

Ongelezen bericht door malinois »

doggy schreef:Voor Beike ben ik al heel lang opzoek naar een goed zittend / passend tuig.

Ik heb al 1 van: EasyDogz gehad, Rogz for Dogs, K9 tuig en nog wel een paar, maar elke keer zit het toch niet goed.

Het borststuk verschuift steeds, of het tuig zakt naar 1 kant, waardoor hij er met zijn poten bijna eruit kan stappen.
Het gebeurt ook wel eens dat de lijn even strak komt te staan en dan schuift het tuig gewoon mee en dan kan hij hem ook zo wat uittrekken.

Ook als hij los is en hij gaat bv. even graven of snuffelen, dan zakt het tuig naar voren toe en dan glijd hij zo van hem af.

Ik heb het goed opgemeten en zelfs gepast in de winkel, maar toch blijkt het niet goed te zitten.

Zijn er tuigen die niet verschuiven en die goed blijven zitten??
Voor het k9 tuig kun je hiervoor de Y-gordel aanschaffen :wink:

http://83.98.192.138/~kdogspor/addtocart.php?product=14
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”