Er is gekeken naar de bacterien in Utrecht, ze heeft 3 maanden specifiek samengestelde antibiotica gehad en er zijn foto's van haar neus en hoofd gemaakt. Ook is ze getest op Leichmania, Erlichia en haar bloedbeeld is helemaal doorgenomen. Daaruit kwam dat alles perfect was en er geen onstekingswaarde was. Haar longen waren goed en eigenlijk liep alles daar vast. Ze is nu 8 en heeft het al sinds ze uit Spanje is gekomen.
Tja, wat het is is dus een raadsel. Ik weet dat ik al 1000 keer heb gevraagd hier wat het kan zijn maar misschien dat er nu ineens iemand is die dit herkend.
Probleem is nl dat ze nu zieker is dan normaal en ook dunner wordt dan normaal. Ik heb vanaf vandaag besloten het eten te verdubbelen.
Het bijverschijnsel is nu dat ze Eva 2 keer zomaar ineens aangevallen heeft. Pluk haar eruit en gelukkig verder geen wonden. Aanleiding niet te vinden. Eva is nu een beetje bang voor Cleo. Op zich niet raar want misschien wil Cleo de rangen aantrekken zou je denken. Mag, er was geen bloed. Net lag ik op de bank, ineens vliegt Cleo onder de tafel vandaan en begint Dapper overal te bijten die het op een gillen zet. Dat is even minder want dat heeft ze dus nog nooit gedaan. Dapper is nu ook bang voor haar even. Cleo ligt glazig voor zich uit te kijken en soms vind ik haar ook een beetje eng dan omdat ik bang ben dat ze ineens weer Eva gaat aanvallen.
We willen wel weer naar de dierenarts gaan maar ik weet zeker dat we weer die mallemolen voor 2000 euro doorgaan en dat ze niks vinden. Niemand heeft ook maar een idee en allemaal loze onderzoekjes zonder enige indicatie gaat me ook wat ver. Waarschijnlijk is ze over 2 weken helemaal de oude en is ze weer 4 maanden prima in orde. Dan begint het zomaar uit het niets ineens weer. Als ze elke keer agressiever wordt vind ik dat een enge ontwikkeling.
Godzijdank vocht Dapper niet terug want die kan niet normaal vechten. Als Dapper stopt met dulden dan gaat hij tot het gaatje. Hij kan omslaan zeg maar en dan stopt hij ook niet meer. Ze alleen laten vind ik dus nu ook eng omdat Eva ook gaat bemoeien. Dapper lag op de bank, Cleo springt onder de tafel uit en bijt Dapper zomaar in zijn buik en ribben en later ook poten en Eva springt er ook bij en begint wat in de wilde weg te happen en te blaffen. Ik heb ze met 1 brul uit mekaar maar samen alleen is dus wel eng nu.
Cleo doet normaal nooit iets naar de andere honden maar omdat ze nu zo ziek is wordt ze heel intolerant. Toen ze een keer vergiftigd waren heeft ze Dapper ook aangevallen omdat ze toen zo beroerd was. Verder nooit dus het heeft echt met ziek zijn te maken bij haar.
Ik dacht er al aan om haar een paracetamol te geven voor als ze misschien hoofdpijn heeft.
Even voor de duidelijkheid, ze komt dus uit Spanje en dus kan ze iets Spaans onder de leden hebben. Ook heb ik wel eens gehoord dat zoiets restverschijnselen van hondenziekte kan zijn. Dat snotteren en niezen enzo. Maar die pus en snot zelf niet denk ik dan.