Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik was gewoon benieuwd of jullie nog rekening houden met de warmte mbt je hond. Wij hebben een Aussie van 5 maanden, black tri. Dus ik heb het idee dat hij het behoorlijk warm krijgt in de zon. Het liefst gaat hij tijdens de wandeling in de schaduw liggen. Vandaar dat ik nu maar 's ochtends vroeg lang uitlaat met spelen en trainen en dan 's middags kortje rondje en dan 's avonds weer langer, zodat we niet op het warmste moment buitenlopen. Ook buiten ligt hij alleen in de schaduw en binnen het liefst languit over de koude tegelvloer .
Hier zijn ook alle activiteiten verplaatst naar de ochtend en de avond, smiddags gaan we wel even de tuin in, maar dan wordt er gespeeld met de tuinslang
Groet,
André
We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
http://canis.yourbb.nl/index.php
ik loop 's morgens of 's avonds het langst en dan doe ik ook de actiefste dingen met Storm. Gelukkig is onze training ook al om 9 uur 's morgens op zaterdag. Daarvoor loop ik ook nog een uur in het bos. Vanavond heeft hij veel baantjes gezwommen en vanmiddag sliep hij lekker
Ik wel teminste, 's morgen een lange wandeling en tegen de avond en de rest va de dag het meest poep en plasrondjes. Laats zag ik een jonge hondje schat rond de 4 a 5 maanden met een jonge jongen fietsen dat kan al zowiezo niet die zag er harstikke jong uit dat hondje en nog met dit weer
Ik ga wat vroeger weg 's ochtends en de late middagwandeling is verschoven naar de avond (na 8 uur).
Ik merk dat de honden het eigenlijk vooral tijdens inspanning warm vinden, vandaar dat er vroeg en laat gewandeld wordt, en tussendoor doen we lekker niks. Nou ja, een beetje in de tuin en op het erf rondhangen. Meestal in de schaduw maar ze liggen ook wel in de zon! :N:
Gewoon 's avonds lekker even naar het strand/bos en soms 's morgens. Maar 's middags echt maar een kort rondje om even de behoeftes te doen, want ik merkte vanmiddag aan Lara dat ze het echt te warm had om een stuk te lopen. Dus ik ga nu lekker nog even met haar naar het strandje.
Hier laat ik ze wanneer ze willen even het water ingaan. Ze kunnen dus constant afkoelen en lijken daardoor nergens last van te hebben. Straks weer met Eva, eerst even in het water en dan een 20 minuutjes wandelen en naar huis. Meer dan 20-30 minuten wandel ik nu ook niet per keer overdag.
ja, ik hou er nu ook rekening mee. vandaag blauwe schelp gekocht en water erin gedaan. dat vind ie wel lekker. kan ie zelf afkoelen en af en toe doen we spelletje in het water.
s`middags wel wandelen, maar meer in de schaduw en rustig. ochtend en avond wat aktievere wandelingen. of klein stukje fietsen.
soms ook zwemmen ( nou ja pootje baden, echt zwemmen moet ie nog leren)
Ik was vanmorgen om 7 uur op het strand en ging weg rond 10'en toen het warm werd..
S'middags alleen rondjes rond het blok, even de sloot in en dat is het..
Verder niet..
Ze waren om 10.00 al helemaal uitgeput van die hitte op het strand.. en toen zag ik alle mensen met honden net komen :N:
Dus ja, ik hou er wel degelijk rekening mee
Ik kan 's ochtends/ 's avonds niet in mn losloopgebied lopen op moment, omdat het er echt stikt van de enge vlieg- en steekbeesten... Word totaal lekgeprikt... Dus qua afstanden heeft Jamey nogal pech op moment, maar in ruil daarvoor mag ze dagelijks lekker zwemmen, in een kanaal met goed stromend water, dus geen kans op blauwalg en andere enge dingen... Er zwemmen zelfs kinderen (een 20 minuten lopen stroomopwaarts van waar ik Jamey nu laat zwemmen, waar ook het eigenlijke hondenstrandje is)
Hier maken we nu ook in de ochtend en avond een lange wandeling en tussendoor alleen ff snel een plasje om de hoek. Ze lopen nu al zelf van schaduw naar schaduw en dan gaat het net...
Jammer genoeg kunnen ze hier beide niet zwemmen...en is het hondenstrandje te ver lopen vanaf de auto...Ze zullen dus geduld moeten hebben tot de temperatuur weer iets zakt...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
In de ochtend (het eerste rondje) en 's avonds laat (laatste rondje) laat ik onze hond lang uit. Daartussen hooguit 5 minuten, om te plassen en poepen.
Verder hebben wij een zwembad voor de hond en koelen wij hem met de tuinslang. En wij geven hem ook lekkere hondenijsjes. Dit bovenop de standaard schaduwplekken in de tuin waar die in kan liggen of op het koele laminaat in huis.
En natuurlijk zwemmen wij ook met de hond. Maar overdag moet hij rustig aan doen.
Hier wordt zeker rekening mee gehouden. De sinten gaan 's avonds even 20 minuten mee en de rest liggen ze rustig in de tuin te maffen. Dan weer in de zon en dan weer in de schaduw en de volgende keer weer op het terras want dan willen ze geknuffeld worden
Boris gaat korte rondjes mee. Hij plast een paar keer poept vervolgens en draait weer om naar huis. Af en toe oefenen we een paar keer gehoorzaamheid omdat we volg. zaterdag een wedstrijd hebben maar dit is wanneer we er tijd voor hebben. Gelukkig hebben we een garage die aan twee kanten open kan. Daar is het echt koel (noord en zuid open) en tocht het lekker. Daar kunnen we altijd heerlijk oefenen zonder het warm te hebben. IN de hete zomer (30-35 graden) ligt boris daar ook veel.
Wel fijn om te lezen dat de meeste mensen rekening houden met het warme weer. Helaas houdt Cheveyo nog niet echt van zwemmen. Hij rent het water wel in om iets te apporteren, maar niet op eigen houtje. Zijn vader en moeder zijn echte waterratten, dus het zal vanzelf wel komen. Hij houdt zo ie zo niet van koud water, tuinslang is dus ook niet fijn.
Muk schreef: En wij geven hem ook lekkere hondenijsjes
Ik ben benieuwd zijn dit zelfgemaakte hondenijsjes a la bouilloin in een kong en in de vriezer of heb je nog andere recepten?
Ik loop normaal de lange ronde aan 't eind van de morgen maar heb dat vanmorgen om 8 uur gedaan, lekker fris en rustig.
Verder wandelingen van 5 a 10 minuten.
Ik heb met Fellow nog niet geprobeerd of hij kan zwemmen, maar het water hier heeft elk jaar last van blauwalg, dus lijkt het mij niet verstandig om hem daar te laten zwemmen.
leonie26 schreef:Hoi!
Ik ben benieuwd zijn dit zelfgemaakte hondenijsjes a la bouilloin in een kong en in de vriezer of heb je nog andere recepten?
Groetjes Léonie
Ik had toevallig vandaag iets anders gedaan, een buffelhuidstaafje in het kleine gaatje onderin de kong, en in de kong wat brokjes/koekjes en yoghurt en dan in de vriezer!
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Wel fijn om te lezen dat de meeste mensen rekening houden met het warme weer. Helaas houdt Cheveyo nog niet echt van zwemmen. Hij rent het water wel in om iets te apporteren, maar niet op eigen houtje. Zijn vader en moeder zijn echte waterratten, dus het zal vanzelf wel komen. Hij houdt zo ie zo niet van koud water, tuinslang is dus ook niet fijn.
Muk schreef: En wij geven hem ook lekkere hondenijsjes
Groetjes Léonie
Jamey zwemt ook alleen achter een gegooid iets aan hoor. Heb meerdere drijfspeeltjes, dus ik wissel af Maar zonder gaat zij ook het water niet in... Terwijl ze echt staat te springen of ze alsjeblieft mag zwemmen. Maarja, Jamey is gewoon raar
Hier ook een vroege lange ochtend wandeling en een extra langere avond wandeling rond 20.oo uur.. de andere rondjes zijn max 15 minuten...ze hebben het echt veel tewarm.
Hier worden enkel langere boswandelingen geprogrammeerd in de vroege ochtend (tussen 07u00 en 08u30 uur), de rest van de dag is het enkel blokje om -telkens aan de schaduwkant- naar het naburige park.
In huis kunnen ze naar believen zelf kiezen tussen een zonnebad nemen op de koer of uitgestrekt bekomen op de frisse vloer binnenshuis. Er wordt wat afgedrendeld in de loop van de dag
Hier ook met name 's avonds activiteiten, als het warm is legt hij zich te ruste op een koel plekje om daarna liefst zo weinig mogelijk inspanning te verrichten
Wel wat nieuws overigens, hij gaat nu zelfstandig baantjes trekken. Voorheen was water om in te staan als het warm was en om te zwemmen als er iets op te halen viel.
Maar nu zwemt hij dus baantjes als een soort bejaarde met zwemtherapie.
Hij zwemt nu ook mee met ons, naast ons, en kijkt ons dan zo nu en dan even aan. Voorheen bleef hij het liefst op de kant als wij in het water waren vanwege dan geen toezicht. Gekke hond
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ik loop ook smorgens langer en smiddags een blokje en s,avonds naar het hemmeland. Is een groot terrein met 3 honden strandjes met veel honden en water plezier maar helaas..................tara en tibo gaan niet te water(lopen zelfs om een plas heen )
soms pak ik ze op en loop zelf het ijsselmeer in en dan zet ik ze erin, dan worden evengoed hun pootjes en buik een beetje nat maar als ik ze dan nog een keer wil pakken................................
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015 Misty ....08~04~2003 13~07~2003 Allway's in my heart