In bv Rodi zit bijna 100% orgaan en er is geen prooidier in de wereld die voor 100% uit orgaan bestaat en daar hoef je geen raketgeleerde voor te wezen om dat te begrijpen.en idd is slecht barf voeren niet goed dat snap ik ook wel,maar wat is slecht barfen?bedoel je dan eenzijdig barfen?want de meeste kvv's zijn zo eenzijdig als wat.en ik vind barf helemaal niet zaligmakend zeg ik ook nergens dus voel je vooral niet aangevallen om dat ik kritisch naar je kvv'tje kijk hoor.Ik zeg alleen dat een wolf niet zo eet als een hond die kvv eet en dat je dit wel kan bereiken met barf waarneer je volgens een bep.prooidiermodel voert.barf of nrv houd iets meer in dan iedere dag een kippenpoot toewerpen aan je hond.en als je volgens dat principe voert kom je pas richting het "natuurlijke"aan kvv is niks natuurlijks.overigens voer ik zelf geen barf maar kvv met waarneer het uitkomt brok.dus ik heb niks tegen kvv maar mag er toch zeker wel kritisch naar kijken?als ik niet kritisch zou zijn dan zou ik wel aldi brokken gaan voeren met goedkoop blikvoerRich schreef:Zal wel allemaal, ben overigens benieuwd waar je die kennis van orgaanvlees, etc. vandaan hebt, maar ik denk dat je met slecht samengesteld Barf nooit zo compleet kunt voeren als met de meeste prima samengestelde KVV merken. Onderzoek in grote research centra klinkt ook erg spannend, maar dat is ook alleen maar mogelijk doordat er mega marges door de fabricanten, veelal multinationals, worden behaald. Zoals jij het schetst is alleen barf zalig makend, echter niet iedereen heeft zin, tijd, de kennis of de energie om zich eerst behoorlijk in te lezen. In dat geval is KVV m.i. nog altijd een prima alternatief voor brokken en voor Barf.Mauyak schreef:wolven eten wel iets anders dan een prakkie kvv waar in verhdouding te veel orgaan in zit aangevuld met een vit,premixje.ik denk dat je met kvv nooit zo compleet zal kunnen voeren als hoe een wolf eet.met barf kan dit wel.dus ik geloof enigsinds dat er een kern van waarheid in zit.En op het merk rc zijn veel onderzoeken gedaan in grote resurchcentrums en dat kun je van bijne niet 1 merk kvv zeggen.ik zeg daarmee niet dat brokken beter zijn maar heb wel twijfels over kvv.(kvv is dus echt totaal anders dan zelf samenstellen!)Paulala schreef:Juist, en ik geloof er dan ook geen reet van.linda1985 schreef: brokken verkopen beter, daarom zeggen ze dat waarschijnlijk
Dan zouden wilde honden en wolven zeker ook altijd iets tekort komen omdat die alleen maar rauwe voeding eten![]()
Brokkenfabrikanten verzinnen elke keer wel weer iets om mensen te doen geloven dat rauwvoeding slecht is.
En begrijpelijk ook, want ze merken dat het in opkomst is en zijn natuurlijk bang dat hun inkomsten dalen!
Als ze nou echt slim zijn, en ergens geld aan willen verdienen, gaan ze ook een complete rauwvoeding produceren.
Zo hebben ze voor elke hondeneigenaar iets te koop waar vraag naar is.
Voor mijn part verzinnen ze erbij dat het gezond is voor je hond om naast hun brokken één keer per week hun complete rauwvoeding te gaan geven, kunnen ze er wat extra aan verdienen.
Het is maar een idee hoor.
richard
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dierenwinkel
Moderator: moderatorteam
-
Mauyak
- Rich
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik voel me niet aangevallen hoor. Ik deel alleen je mening niet. Net als wanneer je aangeeft dat de 'meeste' KVV's zo eenzijdig als wat zijn. Ik ben van mening dat je hier heel wat merken mee tekort doet. Iets meer onderzoek zal aantonen dat je classificatie 'meeste' dan niet correct zal zijn en ik vind dat jammer. Net als bij brokken heb je kwaliteitsverschil in vers voeding. KVV vind ik persoonlijk gewoon een prima alternatief voor personen die geen brokken willen voeren, maar waarbij Barf net een brug te ver is. Ik heb er echt geen aandelen in en van mij mag iedereen voeren wat hij of zij wil. Ik vond je uitlatingen alleen niet objectief en onvoldoende onderbouwd. Vandaar.
richard
PS Overigens voer ik al jaren Barf met wanneer het uitkomt KVV
richard
-
Mauyak
Maar wat is er dan niet eenzijdig aan kvv?Als ik een bepaald merk zeg maar Carnibest of voor mijn part Rodi 365 dagen per jaar voer dan vind ik dit toch echt heel erg eenzijdig.kun je net zo goed brok voeren.en ik denk persoonlijk dat het kwaliteits verschil best mee valt tussen de verschillende merken kvv.Ze hebben allemaal gemeen dat ze te veel orgaan bevatte en te weinig spiervlees,verder moet je maar net als bij brokken raden wat er in zit.ik dnek dat het net is al bij brok dat je betaald voor een bepaalde naam,Royal canin brok is stikduur maar zal het zoveel beter zijn van kwaliteit dan cavom,farmfood ofzo?kvv's verschillen veel van uiterlijk en de baasjes kiezen wat hen het meeste aanspreekt.sommige mensen vinden rodi slecht omdat het op platgereden karton lijkt maar dat zegt niks over de kwaliteit.En andere kiezen weer voor een wat groffer gemalen kvv dan een geperste hamburger maar het uiterlijk zegt ook weer niks.Ik denk niet dat Carnibest duurdere ingredienten gebruikt dan Smuldier.maar goed mijn punt ging niet over kvv's in het algemeen maar over dat een wolf toch echt heel anders eet dan de inhoud van een rolletje carnibestRich schreef:Ik voel me niet aangevallen hoor. Ik deel alleen je mening niet. Net als wanneer je aangeeft dat de 'meeste' KVV's zo eenzijdig als wat zijn. Ik ben van mening dat je hier heel wat merken mee tekort doet. Iets meer onderzoek zal aantonen dat je classificatie 'meeste' dan niet correct zal zijn en ik vind dat jammer. Net als bij brokken heb je kwaliteitsverschil in vers voeding. KVV vind ik persoonlijk gewoon een prima alternatief voor personen die geen brokken willen voeren, maar waarbij Barf net een brug te ver is. Ik heb er echt geen aandelen in en van mij mag iedereen voeren wat hij of zij wil. Ik vond je uitlatingen alleen niet objectief en onvoldoende onderbouwd. Vandaar.
richard
-
Mojuan
- Zeer actief
Daar ben ik het absoluut niet mee eens!Mauyak schreef:Maar wat is er dan niet eenzijdig aan kvv?Als ik een bepaald merk zeg maar Carnibest of voor mijn part Rodi 365 dagen per jaar voer dan vind ik dit toch echt heel erg eenzijdig.kun je net zo goed brok voeren.
Brokken bevatten geen natuurlijke enzymen, barsten bijna allemaal van de granen, en omdat het niet rauw is, zal de ph-waarde van het lichaam hoger liggen.
Dus een hond kan beter kvv eten dan brok.
Daar ben ik het wel volledig mee eens, je weet niet wat je voert, want het is niet meer te herkennen.Mauyak schreef:en ik denk persoonlijk dat het kwaliteits verschil best mee valt tussen de verschillende merken kvv.Ze hebben allemaal gemeen dat ze te veel orgaan bevatte en te weinig spiervlees,verder moet je maar net als bij brokken raden wat er in zit.
Dat het veel orgaan bevat is idd ook een algemeen bekend gegeven.
En daarom ben ik dus helemaal overgestapt op NRV.Mauyak schreef:ik dnek dat het net is al bij brok dat je betaald voor een bepaalde naam,Royal canin brok is stikduur maar zal het zoveel beter zijn van kwaliteit dan cavom,farmfood ofzo?kvv's verschillen veel van uiterlijk en de baasjes kiezen wat hen het meeste aanspreekt.sommige mensen vinden rodi slecht omdat het op platgereden karton lijkt maar dat zegt niks over de kwaliteit.En andere kiezen weer voor een wat groffer gemalen kvv dan een geperste hamburger maar het uiterlijk zegt ook weer niks.Ik denk niet dat Carnibest duurdere ingredienten gebruikt dan Smuldier.maar goed mijn punt ging niet over kvv's in het algemeen maar over dat een wolf toch echt heel anders eet dan de inhoud van een rolletje carnibest
Ik weet precies wat mijn honden eten, en ik welke verhoudingen.
Ze houden hun tanden schoon door het kauwen op botten en vlees en ze hebben tenminste iets in hun maag dat tijd nodig heeft om te verteren, en daardoor altijd een verzadigd gevoel na de maaltijd.
Ze krijgen nu nog veel vleesmix, waarvan ik ook niet weet wat erin zit, maar de volgende bestelling gaat de vleesmix er helemaal uit hier.
Het kost wat meer werk en meer tijd, maar dat heb ik er absoluut voor over. Ik merk heel erg dat de honden veel lekkerder in hun vel zitten, evenwichtiger zijn geworden in hun gedrag en veel minder gezondheidsproblemen hebben dan voorheen.

- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Die van mij doet het slecht op Runner,carnibest en van Rodi ben ik geen 'fan' dat ziet er niet onsmakelijk genoeg uit voor mijn hond,vind ik dan.
Ates krijgt nu smuldier(c1000) en barf,en hij ziet er nu echt geweldig uit.
FF off topic. Ik zie dat je in Weert woont,kunnen we misschien eens samen gaan wandellen als je een hond hebt.

Ates krijgt nu smuldier(c1000) en barf,en hij ziet er nu echt geweldig uit.
FF off topic. Ik zie dat je in Weert woont,kunnen we misschien eens samen gaan wandellen als je een hond hebt.

-
dinnee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Ik zal inderdaad eens kijken naar de smuldier bij de c1000 ik weet namelijk niet of ze die hier ook verkopen.
Maar er zijn in ieder geval 3 verschillende merken in de buurt verkrijgbaar dus dat scheelt. Kan ik nog altijd kijken wat ik uiteindelijk ga voeren.
<i>FF off topic. Ik zie dat je in Weert woont,kunnen we misschien eens samen gaan wandellen als je een hond hebt.</i>
Lijkt me erg leuk! Maar dat zal helaas nog wel een paar maanden duren.
De pups die ik op het oog heb moeten namelijk nog geboren worden! 20 mei is de moeder uitgereken. Spannend!! 
<i>FF off topic. Ik zie dat je in Weert woont,kunnen we misschien eens samen gaan wandellen als je een hond hebt.</i>
Lijkt me erg leuk! Maar dat zal helaas nog wel een paar maanden duren.
~Tell everybody I'm on my way!~ Phill Collins - Soundtrack Brother Bear
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
- Doglover
- Zeer actief
Ik heb een hele goede dierenwinkel. Het is superklein maar heeft alles. Ik kwam bij hem ook met dezelfde vragen en hij zei meteen kvv!! De eigenaar heeft 2 winkels en gaat ook naar alle hondenvoeders bijeenkomsten om op de hoogte te blijven, erg handig.
Ikzelf geef 4 dagen Prins geperste brok en de rest van de week Energique.
Ikzelf geef 4 dagen Prins geperste brok en de rest van de week Energique.