Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kip in het bos?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

kip in het bos?

Ongelezen bericht door malinois »

Kom net in het bos... zie nog net mn hond heel snel iets wegwerken, krijg het niet meer uit zn kaken... hondjes weer in de auto en naar de dichtsbijzijnde DA die ik kon vinden (krijg er geen zout bij hem in zn bek... dus dan blijft de DA over)
Braakmiddel... hij geeft over... een heel stuk kip :roll: Dat ligt toch niet maar zo in een uitlaatbos heb ik zo'n vermoeden.. ben blij dat ik hem in ieder geval zo snel mogelijk heb kunnen laten braken... hij is nu nog wat ziek van de injectie, wat norit gehad voor het geval als er gif in heeft gezeten maar het moet morgen toch weer geheel beter zijn...meer kunnen ze er op dit moment niet aan doen.
Je zou zulke idioten toch :boos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Zo!!! Jij bent er in ieder geval op tijd bij!!! :eek:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Ikaros
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ikaros »

ik zou er eerlijk gezegd niet ala minuut aan gedacht hebben om naar de DA te gaan
Groet,
André

We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
Afbeelding
http://canis.yourbb.nl/index.php
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ikaros schreef:ik zou er eerlijk gezegd niet ala minuut aan gedacht hebben om naar de DA te gaan
wat ik zag was het te 'gaaf' om een dood dier te zijn... ik zag iets roze naar binnen gaan...een dood dier is niet roze... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

malinois schreef:
Ikaros schreef:ik zou er eerlijk gezegd niet ala minuut aan gedacht hebben om naar de DA te gaan
wat ik zag was het te 'gaaf' om een dood dier te zijn... ik zag iets roze naar binnen gaan...een dood dier is niet roze... :wink:
maar wat doet norit dan , stel ik heb het vermoeden dat ze iets hebben wat niet goed is , ik geef dan ook zout en dan braken ze het er uit
een poos terug een stuk van een gehaktbal
maar waarom norit geven
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:
malinois schreef:
maar wat doet norit dan , stel ik heb het vermoeden dat ze iets hebben wat niet goed is , ik geef dan ook zout en dan braken ze het er uit
maar waarom norit geven
dat bind het eventuele gif :wink:

De Norit is in staat om het gif aan zich te binden. Zodoende wordt voorkomen dat het gif door de darmwand wordt opgenomen.
http://www.dierenkliniekputten.nl/pages ... 8_0_13_0_C
Afbeelding
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

malinois schreef:) een heel stuk kip :roll: Dat ligt toch niet maar zo in een uitlaatbos heb ik zo'n vermoeden..
was het geen kwartel,patrijs,fazant of dat soort hoenderachtige??Dat lijkt me meer voor de hand liggen in een bos.
boemerang schreef: maar wat doet norit dan , stel ik heb het vermoeden dat ze iets hebben wat niet goed is , ik geef dan ook zout en dan braken ze het er uit
maar waarom norit geven
Ik geloof dat de Norit het gif bindt heb ik wel eens gehoord
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Irene schreef:
malinois schreef:) een heel stuk kip :roll: Dat ligt toch niet maar zo in een uitlaatbos heb ik zo'n vermoeden..
was het geen kwartel,patrijs,fazant of dat soort hoenderachtige??Dat lijkt me meer voor de hand liggen in een bos.
het had geen vachtje en geen veertjes... daarom vond ik het ook iets 'te verdacht' .. het was ook netjes afgesneden bij de botten bleek later bij de DA. Het is er dus bewust neergelegd...
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daar ben je lekker mee! Dat ligt er niet zomaar...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik hoop dat het voor een bbq geplant was en veloren of zo
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Goed dat je snel reageerde. Ik herken het dat je het er niet op tijd uit krijgt nl. Ik liep met Wuilus en die had ineens een beenham in haar mond. Ja dan gaan je haren overeind staan want een beenham in een hondenpark riekt naar gif bij mij. Ik LOS! Niks. Ik heb haar zelfs een flinke tik verkocht maar ze liet niet los. Kaken kreeg ik niet los dus ben ik als een debiel naar huis gerend zodat ze het niet kon kauwen en wegwerken. Uiteindelijk kalm geworden en geruild voor mijn hele kaas. Die hond zat in de kamer toen, kaken strak op mekaar en niet van plan zonder gevecht die ham af te geven hahaha. Sta je dan.....Helaas was een deel weg en ik heb het andere deel in de koelkast gelegd voor evt onderzoek als ze ziek zou worden. Godzijdank niks aan de hand. Dat van zout etc wist ik toen nog niet :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Dan loop je toch niet meer lekker,maar eerlijk gezegd zou ik ook niet gelijk aan de da denken :wink: .........Snel gehandeld :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Goed dat je snel reageerde. Ik herken het dat je het er niet op tijd uit krijgt nl. Ik liep met Wuilus en die had ineens een beenham in haar mond. Ja dan gaan je haren overeind staan want een beenham in een hondenpark riekt naar gif bij mij. Ik LOS! Niks. Ik heb haar zelfs een flinke tik verkocht maar ze liet niet los. Kaken kreeg ik niet los dus ben ik als een debiel naar huis gerend zodat ze het niet kon kauwen en wegwerken. Uiteindelijk kalm geworden en geruild voor mijn hele kaas. Die hond zat in de kamer toen, kaken strak op mekaar en niet van plan zonder gevecht die ham af te geven hahaha. Sta je dan.....Helaas was een deel weg en ik heb het andere deel in de koelkast gelegd voor evt onderzoek als ze ziek zou worden. Godzijdank niks aan de hand. Dat van zout etc wist ik toen nog niet :wink:
hij heeft het 1 x gekraakt en daarna doorgeslikt zo van... dan kun je het in ieder geval niet meer afpakken :pffff:

hou hem nu natuurlijk met argusogen in de gaten maar hij heeft al weer iets gegeten... (moest hem niet teveel geven ivm het braakmiddel dat hij gehad heeft) en dat heeft hij binnengehouden... geef hem straks nog een handje vol eten... maar hij begint al weer te mokken tegen de vogels buiten... :mrgreen:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik liep laats met Lola in de stad.
Zie haar kop omlaag gaan en iets haar bek in verdwijnen.
In een reflex trek ik die bek open en grijp een kippenbot vast wat daar in zat.
Moesten de mensen die achter mij liepen wel om lachen. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

shit, weet helaas hoe het ook af kan lopen,
gelukkig was je er op tijd bij....hoop dat het verhaal ook verder geen staartje krijgt...
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Brr nou gelukkig heb je snel ingegrepen wat er anders was gebeurt willen we maar even niet aan denken
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Bah,bah :jank: Maar goed dat je het gezien hebt.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

supersnelle reactie :ok:
Ik weet niet of ik zo gauw aan een DA gedacht zou hebben :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

en hoe is het nu
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gaat goed :ok: is weer helemaal de oude... :cheer:
Moest van de DA de politie bellen maar was ik gister vergeten dus nog ff gedaan... bleek dus niet de eerste keer te zijn deze maand :roll: Alleen deze mensen hebben het weggegooid dus is niet te controleren geweest.
Denk dat ik er maar eens met maar 1 hond ga lopen waarvan ik weet dat die nooit iets opvreet... en dan dit wegbreng om het te laten onderzoeken... wat een idioten zeg....
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

malinois schreef:gaat goed :ok: is weer helemaal de oude... :cheer:
Moest van de DA de politie bellen maar was ik gister vergeten dus nog ff gedaan... bleek dus niet de eerste keer te zijn deze maand :roll: Alleen deze mensen hebben het weggegooid dus is niet te controleren geweest.
Denk dat ik er maar eens met maar 1 hond ga lopen waarvan ik weet dat die nooit iets opvreet... en dan dit wegbreng om het te laten onderzoeken... wat een idioten zeg....
gelukkig is ze weer helemaal de oude , en het is het proberen meer dan waard dacht ik zo om te kijken of er nog wat ligt

jij hebt meteen goed gehandelt :ok: maar zoals ik lees zouden er niet veel mensen zijn die daar meteen aan denken :wink:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

goede reaktie :ok:

de da onderzoekt nu niet of er iets mis mee was?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:goede reaktie :ok:

de da onderzoekt nu niet of er iets mis mee was?
ja ze zou kijken of ze nog iets kon vinden :ok: Belangrijkste was dat hij eerst direct zou gaan braken... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:
malinois schreef:gaat goed :ok: is weer helemaal de oude... :cheer:
gelukkig is ze weer helemaal de oude , en het is het proberen meer dan waard dacht ik zo om te kijken of er nog wat ligt

jij hebt meteen goed gehandelt :ok: maar zoals ik lees zouden er niet veel mensen zijn die daar meteen aan denken :wink:
ze hebben hier ook weleens een dood vogeltje te pakken gekregen wat uit het nest was gevallen enzo... daarvoor laat ik ze niet braken... maar dit zag er voor mij iets te gaaf uit (zeker zonder veertjes of vacht) om iets 'natuurlijks' te zijn wat je in het bos zou vinden....
daarom direct weer terug en naar de DA en daarna pas de rest van de honden uitgelaten...

Ik heb trouwens altijd een potje zout in de auto staan om ze direct te laten braken kunnen maar ik krijg het er bij deze hond gewoon niet in... die kaken zijn een bankschroef....
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

kun je het dan niet via de zijkant van de lippen naar achter laten laten glijden?

of zorgen dat je ook altijd water en een hele grote plastic spuit in je auto hebt dan kunt je in zijn bek spuiten

alles beter dan niets nu was je gelukkig snel bij een da maar als je verder weg zou zijn is dit misschien wat :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Dat lijkt mij maar niks als ze geen eten los willen laten :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:kun je het dan niet via de zijkant van de lippen naar achter laten laten glijden?

of zorgen dat je ook altijd water en een hele grote plastic spuit in je auto hebt dan kunt je in zijn bek spuiten

alles beter dan niets nu was je gelukkig snel bij een da maar als je verder weg zou zijn is dit misschien wat :wink:
kan t weleens proberen.. maar zelfs de DA kreeg het niet voor elkaar... die wilde er een paar noritjes in werken... :neenee: met geen mogelijkheid... die heb ik maar in een miniscuul stukje vlees verwerkt thuis dat ging prima en is ook binnengebleven...(ondanks het braakmiddel dat hij een 20 min. daarvoor had gehad)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pepie schreef:Dat lijkt mij maar niks als ze geen eten los willen laten :N:
is ook niet fijn hoor... dit is ook de enige die het heeft... hij slikt het ook in zn geheel door om te voorkomen dat je iets uit zn bek kan trekken... Hij heeft ook altijd een bal in zn bek om te voorkomen dat hij iets opeet... (waar iets in zit, kan niets anders in :wink: en hij is ballengek dat is belangrijker dan wat dan ook voor hem) maar dit lag al bij de ingang ... al voor hij zn bal had :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”