Bram is op 30.11.2006 geent met Nobivac tegen rabies. De arts heeft er echter bij gezet dat deze tot 30.11.2007 geldig is.
Ik heb daarom een afspraak staan om Bram over twee weken weer te enten ivm vakantie naar Frankrijk. Maar, op 30.11.2006 was Nobivac toch al geregistreerd voor een geldigheidsduur van drie jaar?
Via google vond ik dit:
Het klopt inderdaad dat de Rabies enting nu 3 jaar geldig is. MITS je ent met het goede middel, en dat weet je dierenarts zelf natuurlijk wel.
Maar er zijn dus al gevallen bekent van mensen die met hun hond in het buitenland naar show gingen en de hond hadden laten enten met het goede middel en die kregen toch problemen bij de ingang. Gewoon omdat die mensen dus niet weten welk middel wel en niet 3 jaar geldig is.
Ik heb het daar met mijn dierenarts over gehad, en zij vertelde mij dat je dus niet meer ieder jaar hoeft te enten, maar dat het in de twee jaar dat je dus NIET ent het wel verstandig is om de dierenarts de hond te laten controleren, en een nieuw stempel in het paspoort/entingsboekje bij de rabies enting te laten zetten, want de enting mag dan 3 jaar geldig zijn, de hond moet wel de gezondheidsverklaring afgestempeld hebben in het paspoort.
Het kost me niets extra's, en de gezondheidsverklaring is zo dus wel up to date, en dat scheelt me een hoop gezeur in het buitenland.
Klopt dit?