Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rug Billy update pag 2, 8 mei *prednison*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Billy98 »

Bedankt voor jullie medeleven, top!

Qua gevoel zit ik denk ik ook wel goed alleen zijn er soms momenten dat ik even met m'n handen in m'n haren zit en het niet meer zie zitten omdat ik zo vreselijk rot vind voor Billy.
Ik denk dat ondanks het moeilijke lopen wat ongetwijfeld energie moet kosten ik er toch soms meer moeite mee heb dan Billy. Het gevoel dat je toch stukje bij beetje afscheid aan het nemen ben van zijn goede jaren en langste tijd. Hij lijkt stug door te gaan. Vandaag weer eventjes lekker laten zwemmen en bij de auto aangekomen wil hij er dan zo huppa zelf weer zo inspringen en ja dat mag helemaal niet natuurlijk. Op die momenten kan ik dan wel weer lachen om zijn en genieten van zijn eigenwijsheid en doorzettingsvermogen! :wink:

Rami, Billy heeft naar mijn idee niet echt pijn misschien moeilijk aan te geven want hij zal het niet snel laten merken ook. Van Dorith Aharon moest ik hem toch weer op de pijnstilling zetten. Metacam dit maal om te zien of dat dan iets zou doen. Helaas. Ik ga deze week met mijn eigen DA overleggen of we de cortico's kunnen gaan proberen. Mijn DA kent Billy toch beter wat dat betreft. Ik denk dat je gelijk hebt en we weinig andere keus meer hebben.
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Billy98
Actief

renee-uk schreef:Volgens mij voel jij heel goed aan wat goed is voor je hondje en wat niet en waarom zou je dat gevoel niet volgen?

Mijn Gina reageert ook zo naar op de metacam en hoewel heel veel da's dat nogal makkelijk voorschrijven geef ik het haar ook alleen maar in noodgevallen.
Wat haar helpt bij haar rugpijn en haar slechte heupen is glucosamine, chondroïtine en visolie en die krijgt ze ook dagelijks.

Zwemmen is zeker goed voor Billy en het is fijn dat ie daar toch toe te bewegen is. Ik vond je beschrijving van 'door' zijn wel grappig, zag een bibberend hondje aan de kant diep ademhalen en in het water springen ;)

Volgens mij ben je prima bezig met hem, kijk eerst eens hoe het gaat met de anabolen. Grote kans dat die hem nu juist dat zetje geven.

Ik ga duimen ...
Hihihi... nou bibberend niet hoor, hij gaat zo lekker om je heen lopen draaien zo van moet ik nou echt dat koude water in :jank: als of je hem echt iets vreselijks aan wil doen :mrgreen:
Maar met een beetje geduld en lekkere koekjes gaat hij eerst een heel klein stukje en als hij dan net TE ver moet gaan voor zijn bal/stok en hij dan dus door is, is hij echt niet meer te stoppen. Je weet niet wat je ziet, een totaal andere hond die gaat staan blaffen of je misschien niet een beetje op wil schieten met die bal/stok in het water gooien! :mrgreen: :cheer:
Ja, hij blijft een apart hondje :pffff:
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Billy98
Actief

Vanmorgen bij de DA geweest.

Hebben ruim een half uur het hele verhaal weer eens van begin tot nu doorgesproken. Mijn DA is top ze nemen echt de tijd! :ok:

Ook het traject scan, contrast vloeistof etc. is nog maar weer even besproken. Het lijkt haar ook beter dit Billy niet aan te doen. Zo veel onderzoeken ook met risico's en de kans dat er iets uitkomt wat te opereren oid is, is nihil. Ze vindt het jammer dat hij er zo aan toe is, over het algemeen gaan dit soort hondjes echt langer gezond mee. Maar nu heeft hij nog veel plezier dat willen ze zo zien te houden de komende tijd.
Daar gaan we voor, zijn plezier!

Hij heeft nieuwe spuit met anabolen gehad, lijkt dit weer aan te slaan gaan we dit over 3 weken herhalen. We blijven dus zwemmen, zwemmen & zwemmen :mrgreen: ook draven naast de fiets is heel goed mits het weer het nu toe laat natuurlijk.

De prednison gaan we ook proberen, dit geeft een klein beetje hoop op beter lopen. Hij krijgt nu 1 mg dexamthason we gaan deze dosering nog bekijken aan de hand van hoe het gaat. Heb ook eigenlijk geen idee of dit nu een hoge dosering is??
De voor,- en nadelen hebben we ook besproken maar ik zie helaas ook geen andere mogelijkheden meer dan dit toch te gaan proberen.

We blijven ook doorgaan met de glucosamine en verder mag hij buiten te wild spelen en springen eigenlijk alles doen en moet ik hem gewoon goed in de gaten houden wat hij wel en niet aan kan.
Gelukkig kan ik dus op mijn eigen gevoel vertrouwen, de DA had de indruk dat ik er goed mee bezig ben! :ok:
Ben weer een klein beetje gerust gesteld en ik hoop ZO dat het met de prednison wat beter zal gaan!
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”