een hele fijne vakantie hoor voormalige eigenaar

Moderator: moderatorteam
Brigitte schreef:Zo, gister bij ons in het asiel de 2de hond binnen gebracht die in een bos vastgebonden aan een boom is gevonden..we gaan ons weer opmaken voor een geweldige zomer
een hele fijne vakantie hoor voormalige eigenaar
De meeste asiels vragen afstandskosten (wij ook en dat is 40 euro) dat is een bedrag om de kosten die gemaakt gaan worden (en die zijn vele malen hoger) een beetje te kunnen compenseren. Je wilt niet weten hoeveel mensen dit dus niet willen betalen. We hebben zo ook weleens 2 Perzische katten van zo'n 18 jaar in de regen in hun mandje naast de vuilcontainer gevonden omdat de mensen niet wilde betalen.twinkeltje schreef:ik snap dat echt nooit
zelfs om naar een assiel te brengen hebben ze geen stuiver over
de kittens komen zeker ook weer vollop binnen
Wij hebben een keer een Rottweiler binnen gehad die uit de auto werd gegooid in Wassenaar, de vrouw die erachter reed zag het en zag de hond vallen en weer opstaan en achter de auto aan rennen. Ze is langzaam achter de hond aan gereden en daarbij werd de hond ooknog aangereden door een auto, toen heeft ze hem in kunnen laden en bij ons gebracht. Gelukkig mankeerde hij op een flinke schrik na niets.Zenda schreef:Daar ben ik het mee eens, een dier naar het asiel brengen is niet erg. Maar vastbinden aan een boom o.i.d. vind ik niet aanvaardbaar. Ik hoop ook dat deze mensen elke dag van hun leven aan deze laffe daad herrinnerd worden.
Als wij als stichting (lees: afhankelijk van donatie's, giften, erfenissen enz) alles gratis moeten gaan doen dan kunnen we wel opdoekenPak-de-bal schreef:dat durven ze niet, bang voor : "teveel vragen"twinkeltje schreef:ik snap dat echt nooit
en die kosten !!
Waarom dan niet gratis, dat scheelt toch een hoop ellende??
dan neem je zèlf , als asiel , een hoge drempel voor mensen die op dit punt staanBrigitte schreef:Als wij als stichting (lees: afhankelijk van donatie's, giften, erfenissen enz) alles gratis moeten gaan doen dan kunnen we wel opdoekenPak-de-bal schreef:dat durven ze niet, bang voor : "teveel vragen"twinkeltje schreef:ik snap dat echt nooit
en die kosten !!
Waarom dan niet gratis, dat scheelt toch een hoop ellende??en waarom niet gewoon je verantwoording nemen voor het geen wat je aangeschaft hebt
ik wist niet eens dat je ervoor moet betalen, dacht dat het altijd al gratis zou zijn,Jacky schreef:denk als je het gratis maakt dat dan helemaal het hek van de dam is, woeffie bevalt niet want hij moet pilletjes, brengen we deze naar het asiel en halen we een nieuwe. Zo gaat het dan ook.
als jij op vakantie wil zoek je toch ook een oplossing voor je huisdier,dan breng je hem toch ook niet naar het asiel omdat het nou eenmaal lastig isPak-de-bal schreef:dan neem je zèlf , als asiel , een hoge drempel voor mensen die op dit punt staanBrigitte schreef:Als wij als stichting (lees: afhankelijk van donatie's, giften, erfenissen enz) alles gratis moeten gaan doen dan kunnen we wel opdoekenPak-de-bal schreef:dat durven ze niet, bang voor : "teveel vragen"twinkeltje schreef:ik snap dat echt nooit
en die kosten !!
Waarom dan niet gratis, dat scheelt toch een hoop ellende??en waarom niet gewoon je verantwoording nemen voor het geen wat je aangeschaft hebt
![]()
Het is dus aan jullie , om wat te doen in zulke sitaties...
Waarom niet iemand over die drempel helpen en dan maar zeggen:
in de zomermaanden is het geven van een huisdier gratis..èn we stellen geen vragen?
( dat moet dan maar, om deze ellende te voorkomen, dus)
Tuurlijk, sorry nieuwe eigenaar maar we stellen bepaalde maanden geen vragen dus we weten niets van het dier afPak-de-bal schreef:dan neem je zèlf , als asiel , een hoge drempel voor mensen die op dit punt staanBrigitte schreef:Als wij als stichting (lees: afhankelijk van donatie's, giften, erfenissen enz) alles gratis moeten gaan doen dan kunnen we wel opdoekenPak-de-bal schreef:dat durven ze niet, bang voor : "teveel vragen"twinkeltje schreef:ik snap dat echt nooit
en die kosten !!
![]()
Het is dus aan jullie , om wat te doen in zulke sitaties...
Waarom niet iemand over die drempel helpen en dan maar zeggen:
in de zomermaanden is het geven van een huisdier gratis..èn we stellen geen vragen?
( dat moet dan maar, om deze ellende te voorkomen, dus)
LEZEN: het hoeft er niet uitgehaald te worden het is een kleinecompensatiePak-de-bal schreef:ik wist niet eens dat je ervoor moet betalen, dacht dat het altijd al gratis zou zijn,Jacky schreef:denk als je het gratis maakt dat dan helemaal het hek van de dam is, woeffie bevalt niet want hij moet pilletjes, brengen we deze naar het asiel en halen we een nieuwe. Zo gaat het dan ook.
want de kopers betalen toch al die kosten?![]()
hoe langer een hond er zit hoe duurder kan natuurlijk niet maar met die 40 euor haal je dat toch ook niet, dus?