Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is jouw engste ervaring met een hond??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Mijn engste ervaring is een dwergpincher die in mijn sokken hing toen ik aan het hardlopen was ;-) Dat valt wel mee gelukkig.
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn engste ervaring kan ik me zelf niet herinneren.
Alleen een litteken herrinert me.
Ik was 3 jaar oud en we hadden een oude bouvier met zware HD.
Ik liep in huis rond en mocht natuurlijk niet bij de hond in de buurt komen.
Toen liep ik een keer langs en viel.
En ja boven op de heupen van de oude slapende hond.
Uit reactie greep hij.
Heeft me wat hechtingen gekost, maar verder nooit bang geweest.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ikaros
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ikaros »

Ik was eens op visite bij vrienden, en al snel had hun boxer reu mij gevonden.
Het begon met wat aanhalen maar al snel lag zijn kop op mijn schoot, en moest er geaaid worden.
Langzaam aan kwam zijn eerste poot op mijn schoot terecht, die heel subtiel daarna werd gevolgd door de andere 3 poten.
Toen hij eenmaal bij me op schoot zat, en ik aangaf dat het wel mooi was geweest , gaf de reu met een subtiele diepe grom en het showen van zijn tanden aan, dat hij wenste dat er verder geaaid zou worden
Zijn kop was toen niet meer als 15 centimeter van de mijne verwijderd.
Heel sneaky heb ik mijn armen gekruisd en tussen ons in gebracht, en toen ik hem in zijn nek kon vast pakken, heb ik hem van mijn schoot op de grond gegooid
Groet,
André

We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
Afbeelding
http://canis.yourbb.nl/index.php
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik ben een keer in het asiel te pakken genomen door een oude hond. Hij zat er al een paar weken en was heel makkelijk in de omgang. Ik had hem die week al meerdere keren uitgelaten en veel om me heen gehad. In één keer, zonder waarschuwing, hing hij in mijn arm. Hij beet door en in mijn linkerarm zat een flink gat. Toen pakte hij mijn linkerbeen, daarna mijn rechterbovenbeen, toen mijn rechterpols. Hij probeerde naar mijn keel te gaan en door het afweren had ik dus zoveel verwondingen. Ik ben gewoon naar de dokter gegaan met een collega en die vond het nodig dat ik gelijk naar het ziekenhuis ging. Daar was ik de bezienswaardigheid van de dag, iemand die zo toetakeld was en dacht dat de huisarts dat wel zou oplossen :mrgreen: Ze zijn met z'n drieen 4 uur aan me bezig geweest om de wonden schoon en verzorgd te krijgen.
Ik heb ruim 6 weken bijna niets kunnen doen. Wonderbaarlijk heb ik er (buiten veel littekens) bijna niets aan over gehouden.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Toen ik een jaar of negen was
De buren hadden de hond altijd aan de ketting
En hun kinderen waren de hond altijd aan het sarren
Ik kwam net iets te dichtbij was toen zo onder de indruk van zijn grommen en tanden
Maar gelukkig niet gebeten het was een duitse herder
Gelukkig ben helemaal niet bang nu voor wat voor ras dan ook
Kom zoveel rassen tegen op de wandeling
Ik heb er niets aan over gehouden :mrgreen:
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik ben natuurlijk wel gebeten door Max, maar dat was dan weer niet echt eng. Hmm, ik heb geloof ik niet zoveel slechte ervaringen met honden.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik werk bijna dagelijks met honden en nog nooit echt angst gehad voor een hond. Wel wat dingen meegemaakt.
Een kruising stabij/mechelse herder. Ik heb 20 min VOOR het hok gezeten, ze bleef grommen. In het hok duurde het 10 min en daarna vrienden voor het leven :cheer: Alleen 1 collega en ik deden haar, ze bleef onbetrouwbaar naar vreemden.Helaas is deze schat ingeslapen laatst :jank:
Een grommende angstige rottweiler :N: Ik ben niet zo een hele fan van rottweiler, vind ze nogal moeilijk te lezen. Deze was ontzettend bang en gromde, brrr niet zo fijn. Andere lukte het wel om de hond aan te lijnen, dus ik vol moed en trillende benen toch de hond aangelijnd. uiteindelijk was ook dit een schat van een hond :mrgreen:
En dan nog een blaffende en angstige appenzeller. zeer wantrouwend (echt ras eigenschap ervan). Collega ga in op haar hurken zitten en op 5 cm afstand was het bijna een hap in der gezicht :N: Daarna wilde een collega haar begroeten en het was op 5 cm na ook een hap. Als je voor de kennel zat deed ze heel lelijk, stapte je de kennel in, was ze extreem bang. Al met al haar vertrouwen gewonnen en is het gewoon een schat van een hond :cheer: Loop ik voorbij, kruipt ze tegen het hek van "aai mij nou" :mrgreen: Loopt er een vreemde voorbij, pas dan maar op :N:

al met al, nog nooit echt enge situaties gehad. 1x gebeten door een teckel, hij deed erg dominant naar een andere hond dus ik wilde hem ervan af halen, alleen was meneer daar niet van gedient :N: en toch blijft hij mijn vriendje :mrgreen:

Als ik een hond niet vertrouw, vraag ik of een collega hem anders wilt doen. Merk ik dat hij geen problemen geeft, doe ik het de volgende x zelf. van de week namelijk eengrommende en zeeeer dominante sharpei gehad die zich niet aanlijnen. Ik roepen maar meneer ging overal pissen, letterlijk de schijt aan me hebben :pffff:

Stel ik vind een hond echt eng dan denk ik: Verrek, dan word ik gebeten, pech gehad :pffff: hoef ik 2 weken ofzo niet te werken :smile: en dat straal je dan blijkbaar uit want tot nu toe ben ik nog nooit echt gebeten :ok:
Mirabella
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirabella »

Toen ik een jaar of 12 was, was ik zoals gewoonlijk even op stap met onze DH, tessa. Een schat van een hond en kon er altijd heerlijk mee lopen.

We waren in het lokale bos, toen een mechelse herder ons tegemoet kwam lopen. Ik had Tessa voor de zekerheid aan de lijn gedaan en liep gewoon verder.

Zoals honden doen, was het even snuffelen aan elkaar... Ik wou weglopen, toen die mechelse herder Tessa ontzettend hard greep!

Ik schrok me rot, 2 honden aan het vechten!!! gelukkig wisten we de honden uitelkaar te trekken, ze waren allebei aan de lijn. maar man... dat is wel eng even om van dichtbij ze zien!

Er waren geen ernstige verwondingen bij Tessa, alleen een plekop haar poot, die ze steeds weer kapot likte, maar dat is uiteindelijk ook geheeld.

Ik was echt zo ontzettend geschrokken, dat ik nu ook nog een beetje huiverig ben als ik een (grote) hond tegenkom als ik aan het lopen ben met mijn jack russel!
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik heb er ook wel een paar.

Mijn allereerste hondje Donja, was een lieve Airedale. Toen we samen op vakantie waren in Tsjechie was de hond (uiteraard) ook mee. Ik ging met de hond zwemmen en had een lekker rustig plekje uitgekozen in een rivier. Nog even gekeken naar de stroming, maar ogenschijnlijk was er niets aan de hand.

Ik gooi het balletje en zie dat deze langzaam mee getrokken wordt door een stroming. Donja springt erachter aan en zwemt richting balletje. Echter ik zie dat het balletje, maar ook Donja steeds sneller gaat richting een huisje wat ik toch al raar vond staan. Bleek dat huisje een klein gemaal te zijn en de stroming onder het wateroppervlak. Hond komt in het huisje terecht ik ren er naar toe en zie dat ze zich godzij dank op het vuil rooster heb weten te werken. Toen was het iemand halen die haar er uit gehaald heeft.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Vroeger, ik was een jaar of 9 denk ik, moest ik altijd langs een aantal molens fietsen om bij mijn pony te komen. Bij de 3e molen woonde een enorme zwarte hond, een soort kruising Bouvier/Herder (volgens mij heette ze Pascha o.i.d., heb de man vaak genoeg horen roepen :mrgreen: ) en die zette het altijd op een hollen achter de fietsers aan. Je wist dus: bij de derde molen, harde aanloop, voeten omhoog op je stuur en niet kijken :mrgreen: Ik kan er nu om lachen, de hond was een bluffer maar dat wist ik toen niet :N: Ik vond haar doodeng...
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Ik kwam een keer bij een vriend van mij thuis dat was nog bij zijn ouders en die hadden een Duitse Dog die ik al van pup af kende. Maar ik kwam daar binnen en de baasjes waren gewoon thuis niks aan de hand en die hond komt op me afgelopen grommend en blaffend en gaat voor me staan en bleef me in mijn mouw vast houden en mocht me niet bewegen. Later is hij afgemaakt hij had een hersentumor.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Eigenlijk heb ik geen enge gebeurtenissen meegemaakt met honden.

Wel spannende momenten met onze honden i.c.m andere (vreemde) honden, maar dat is ook alles.
Groetjes,
Wendy
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Pppffff ik heb volgens mij niet van die dingen meegemaakt!

Ben 2 x gebeten door een hond, en dat was mijn eigen hond :roll:
Kira, onze herplaatser toen ze net bij ons was. Eigen schuld, dikke bult.
Deed wel zeer :mrgreen:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zelf heb gelukkig nog nooit iets engs meegemaakt met honden wbt bijten of zo..
Mijn zus(ze was destijds) 3 jaar is in een bloemenwinkel gebeten door de hond van de eigenaar vd bloemenzaak.
Het beestje lag al 10 jaar dag in dag uit in de winkel en deed nooit iets... :roll:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik stond een keer poep te scheppen op mijn werk toen ik vol van achter werd gegrepen door een Bouvier in mijn kont, hij kwam vanaf het einde van de speelplaats aan gerend, ik draaide me na de aanval om en eigenlijk van de schrik gooide ik mijn schepjes naar hem :roll: om te zorgen dat hij niet weer zou aanvallen, toen ik de deur door kwam de keuken in en mijn collega zag zakte ik in elkaar. Heb nog nooit o'n pijn gehad, zijn hele gebit stond erin :jank:

En een keer liep ik met Tank in de stad toen ik gepasseerd werd door een stel met een Ridgeback en die wilde Tank grijpen maar ipv Tank zat hij in mijn been :roll: want Tank liep aan de andere kant van mij en baasjes hadden het te druk met etalage's kijken en :blah: de hond werd daarna volledig afgetuigd door de baas waardoor ik dubbel zo :boos: werd.
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Vroeger toen ik nog in de lagere school zat, hadden we zo'n soort van clubje. Kampen bouwen in het bos, op straat rondhangen, van die dingen. Zo waren we ooit in het bos van het kasteel bij ons in de straat 'op avontuur', we gingen het kasteel eens van dichtbij checken :mrgreen: Lagen we daar dus, verscholen in de bosjes, de bewoners van het kasteel uit te loeren, kregen we daar zo'n grote stoere kerel met een security-jasje in de gaten, vergezeld door een bobtail (best een grote hond als je een jaar of tien, twaalf bent). Die hond komt ineens op ons afgestormd, blaffend en grommend :N: dus we schrokken ons kapot en renden al wat die korte beentjes geven konden :smile: En toen... toen viel ik op mijn gat! Ik ben nog nooit zo bang geweest... tot die hond bij me was en mijn gezicht begon te likken :smile: :mrgreen:

Dat was de eerste en enige keer dat ik ooit echt bang ben geweest van een hond :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Eigenlijk weinig engs meegemaakt, ben ook niet snel bang of onder de indruk van een hond. Behalve voor een rottweiler reu van onze uitlaatservice service.
We hadden met die mensen afgesproekn bij hen thuis voor een intakegesprek. Toen we in de hal stonden kwam de hond al grommend en tanden bloot vlakbij ons staan. Baasjes deden weinig meer als 'nouuuu niet zo raar doen hooor, kom ga maar in je mandje' :roll:
Nou goed, uiteindelijk moest vriendlief beneden komen om die enorme rottweiler reu bij ons weg te halen.
Maar goed, toen moesten we op naar de bank en hond kwam weer van zn plek en liep wat dreigend cirkelend om ons heen. Ik had toen wel oziets van 'als dit maar goed gaat'.
Uiteindelijk zaten we op de bank en dat beest ging pal voor ons zitten, weer diep grommend e.d.
Toen waren we het zat en hebben gevraagd of ze aub die hond voor ons weg konden halen omdat we dit totaal niet vertrouwde en gewoon wat bang werden voor dat beest. 't was ook echt zo'n beer van een reu.
Hij heeft toen de hele tijd vanaf zn mand liggen te grommen.

Later werden we dikke maatjes met hem. Als hij iets of iemand niet vertrouwde kwam hij beschermend bij ons lopen met dat diepe grommen erbij. Een heerlijk beest was het.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik heb zelf nog nooit iets engs met honden meegemaakt. Weleens een hond meegemaakt die begon te grommen toen ik erbij in de buurt kwam, maar toen heb ik gewoon afstand genomen, dus eng kan ik dat niet noemen. Het feit dat veel mensen zijn gebeten door een herder kan ik wel verklaren. Tenslotte worden herders ook vaak ingezet als waakhond.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Niet echt iets heel engs, maar de hond van mijn schoonmoeder was een ( in mijn ogen ) rothond.
Een bouvier, teefje.
Ik ken mijn vriend al 10 jaar en toen ik daar in het begin kwam was 1,5 ofzo, maar ik moest de hond vóoral níet aaien.
Na een hele tijd zei ze 'nu kun je hem wel aaien hoor, nu kent ze je ' dus ik mijn hand voorzichtig naar voren, nou ik kon 'm net op tijd wegtrekken :eek:
Was ook de laatste keer dat ik een poging deed :boos:

Later kwamen er 2 kids, en toen die eenmaal gingen lopen...héél zelden wilde ze de hond in de tuin doen ( ze woont alleen en de hond is voor haar net een kind,) maar die stress gewoon zeg pffff

"nee, niet daarlangs!' 'Hierheen, niet aan de hond komen' ik werd het spuugzat en kwam er niet meer, ze bekeek het maar.
De kids kwamen er ook nog zelden, want ze vertikte het om die hond in de tuin te doen terwijl ze wéét dat ie bijt. Maar ze was niet te vertrouwen, mijn vriend kon er alles mee, maar zijn broer bijv..die vertrouwde het beest ook voor geen meter.

Toen 4 maanden geleden het bericht kwam dat ze overleden was, heb ik er dus geen moment mee gezeten.

En nu hebben ( mijn schoonmoeder is nu 73 ) zijn zussen een nieuwe bouvier pup gekocht, een reutje dit keer. Ik vind het niet zo slim maar goed....als ze dan persé een ander hondje wilden kopen, had dan een kleine gedaan.
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik ben 2 keer gebeten als kind..
Beetje eigen schuld...
Eerste keer door een teckel, die beet in mijn lip, dat litteken zie je nog..
En de tweede keer door een oostenrijkse erfhond, het ene moment wastie hartstikke lief andere moment beet hij..
Hij beet in mijn oor en trok, ik bewoog mee en zodoende is het goed afgelopen, alleen veel bloed..
Safan zoals het mormel heette is later ook afgemaakt wegens onvoorspelbaar gedrag zoals ik begrepen heb.. (Maar goed ik was 6 ofzo)
Als je heel goed kijkt zie je ook dat litteken nog :mrgreen:
Maar ik ben gelukkig nooit bang geweest voor honden :wink:

Verder toen Sam een conlict had terwijl hij aan de lijn zat met een loslopende hussel en kruising bull mastiff b.dog..
Dat vond ik ook dood eng :N:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”