Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een klein oud hondje, die achter bleef..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:en ik heb geen ervaring zeker? :wink:
Tja Pak, dit is toch wel een regelrecht inkoppertje, nee, ik denk niet dat je zo gek veel ervaring hebt :mrgreen:
wel ervaring genoeg om dingen te zien , wat anderen met 40 jaar ervaring NIET zien? :smile:

Je hèbt daar geen ervaring voor nodig om dingen die niet goed zijn te ZIEN , hoor
dat was dus een opmerking die er helemaal niets toe deed
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef: Je hèbt daar geen ervaring voor nodig om dingen die niet goed zijn te ZIEN , hoor
Nee maar wel ervaring om te weten wanneer je wel of niet iets kan zeggen :smile: :smile: :smile:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
Tja Pak, dit is toch wel een regelrecht inkoppertje, nee, ik denk niet dat je zo gek veel ervaring hebt :mrgreen:
wel ervaring genoeg om dingen te zien , waar anderen met 40 jaar ervaring NIET zien? :smile:
wat zie jij dan? je hebt al vaker je visie gegeven over dingen, hoe jij dingen ziet, die totaal niet kloppen met hoe het werkelijk is..

nee, ik heb geen vertrouwen in jou ervaring qua dingen zien, iig niet qua honden ....

waarom wil jij zo graag alles het beste weten wat betreft hoe mensen met hun honden om moeten gaan en ook hoe honden met elkaar om moeten gaan? wat is er mis mee, om te zeggen..... goh.. dat is niet hoe ik het ervaar met mijn ENE hond, maar ja, dat zegt ook weinig...en gewoon een keer iets aannemen van anderen? een keer je mening bijstellen? dat is nl ook zinvol discusieren, dat jijzelf ook een keer toegeeft of accepteert dat je het niet weet of dat het ook anders kan, zolang je dat niet doet.. vind ik het niet leuk om met jou via een forum te praten.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind het altijd wel leuk als iemand mij ergens op wijst, iedereen heeft z'n blinde vlekken.
Kennis kan ook een last zijn, een frisse blik doet soms wonderen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Jaap* schreef:Ik vind het altijd wel leuk als iemand mij ergens op wijst, iedereen heeft z'n blinde vlekken.
Jij waardeert dat wel ja, maar sommige anderen niet, die denken dat ze de waarheid in pacht hebben en alles goed ZIEN :smile:

Maar on topic: ik heb een ouder hondje dat niet meer zo hard en lang kan als de groten, en die nog een mank pootje heeft ook. Nu hou ik hem al gescheiden van de jongedames om andere redenen, maar konden ze wel bij elkaar, dan zou ik ze toch apart gaan uitlaten om alle drie aan hun trekken te laten komen in hun eigen tempo.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gos schreef:
Jaap* schreef:Ik vind het altijd wel leuk als iemand mij ergens op wijst, iedereen heeft z'n blinde vlekken.
Jij waardeert dat wel ja, maar sommige anderen niet, die denken dat ze de waarheid in pacht hebben en alles goed ZIEN :smile:
:smile: :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pak-de-bal

yamie schreef:wat zie jij dan? je hebt al vaker je visie gegeven over dingen, hoe jij dingen ziet, die totaal niet kloppen met hoe het werkelijk is..
als jij hier achter had gelopen had je dit ook gezien :roll:

niets mis met mijn ogen en die van jou , toch?

nee, ik heb geen vertrouwen in jou ervaring qua dingen zien, iig niet qua honden ....
in sprak onder ede ... , dus ik zag... het is ècht waar, :pffff:
waarom wil jij zo graag alles het beste weten wat betreft hoe mensen met hun honden om moeten gaan en ook hoe honden met elkaar om moeten gaan? wat is er mis mee, om te zeggen..... goh.. dat is niet hoe ik het ervaar met mijn ENE hond, maar ja, dat zegt ook weinig...en gewoon een keer iets aannemen van anderen? een keer je mening bijstellen? dat is nl ook zinvol discusieren, dat jijzelf ook een keer toegeeft of accepteert dat je het niet weet of dat het ook anders kan, zolang je dat niet doet.. vind ik het niet leuk om met jou via een forum te praten.
hier ga je ineens een andere kant op, ik schreef toch, dat ze daarna inbont en mij gelijk gaf dus?

wat is er nou mis mee, om evntjes op dingen te wijzen, die voor anderen
"alle daagse kost" is en het daarom niet meer zien? :denken:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef: wat is er nou mis mee, om evntjes op dingen te wijzen, die voor anderen
Misschien omdat de mensheid niet zo gediend is van bemoeizucht van derden die de situatie niet kennen :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pak-de-bal schreef:
yamie schreef:wat zie jij dan? je hebt al vaker je visie gegeven over dingen, hoe jij dingen ziet, die totaal niet kloppen met hoe het werkelijk is..
als jij hier achter had gelopen had je dit ook gezien :roll:

niets mis met mijn ogen en die van jou , toch?

in sprak onder ede ... , dus ik zag... het is ècht waar, :pffff:
hier ga je ineens een andere kant op, ik schreef toch, dat ze daarna inbont en mij gelijk gaf dus?

wat is er nou mis mee, om evntjes op dingen te wijzen, die voor anderen
laat maar zitten PDB.. het is echt zo zinloos....
Pak-de-bal

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef: wat is er nou mis mee, om evntjes op dingen te wijzen, die voor anderen
Misschien omdat de mensheid niet zo gediend is van bemoeizucht van derden die de situatie niet kennen :19:
als je bv een hond aan een touw achter een auto ziet gesleept worden..

wat doe jij??? :denken:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

ik zie hier het probleem op zich ook niet zo hoor. Als je serieus denkt dat dat kleintje "vergeten" wordt mag je er van mij best iets van zeggen. De manier waarop kan natuurlijk uitmaken, maar ik heb liever dat iemand zich een keer te vaak bezorgd maakt om een dier (of het er nu een van mij is of van een ander) dan een keer te weinig. Misschien had ze daadwerkelijk wel even niet het hoofd erbij en was ze even vergeten te kijken of die kleine wel mee kwam. En PdB heeft in ieder geval gelijk in die zin dat een antwoord als "ja maar ik heb heel veel ervaring" kant noch wal raakt.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:

Ik hoop niet dat dat in jouw buurt alledaagse kost is :N:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jelle schreef:ik zie hier het probleem op zich ook niet zo hoor. Als je serieus denkt dat dat kleintje "vergeten" wordt mag je er van mij best iets van zeggen. De manier waarop kan natuurlijk uitmaken, maar ik heb liever dat iemand zich een keer te vaak bezorgd maakt om een dier (of het er nu een van mij is of van een ander) dan een keer te weinig. Misschien had ze daadwerkelijk wel even niet het hoofd erbij en was ze even vergeten te kijken of die kleine wel mee kwam. En PdB heeft in ieder geval gelijk in die zin dat een antwoord als "ja maar ik heb heel veel ervaring" kant noch wal raakt.

heleaal mee eens
Afbeelding
Pak-de-bal

flamme schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:

precies , daar schrik je van, en ik schrik al van kleinere dingetjes om mij heen :wink:
onder het mom van "dierenleed"

en ja, dan kan ik mijzelf niet inhouden :19:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

jelle schreef:ik zie hier het probleem op zich ook niet zo hoor. Als je serieus denkt dat dat kleintje "vergeten" wordt mag je er van mij best iets van zeggen. De manier waarop kan natuurlijk uitmaken, maar ik heb liever dat iemand zich een keer te vaak bezorgd maakt om een dier (of het er nu een van mij is of van een ander) dan een keer te weinig. Misschien had ze daadwerkelijk wel even niet het hoofd erbij en was ze even vergeten te kijken of die kleine wel mee kwam.
Ja dat ben ik ook wel met je eens. Ik vind het ook wel goed dat je er iets van hebt gezegt Marjolein. Maar is natuurlijk we een beetje situatie afhankelijk. Ik heb ooit eens aan een vrouwtje verderop in de straat gevraagt wat de reden was dat ze met haar bejaarde golden zo hard liep. "Ik zal het je laten zien" zei ze. Daarop ging de rem erop en liep de hond dus mank. Daarom liep ze altijd iets harder. daar had de hond minder last van maar het keek niet zo hondvriendelijk. Dat was dus mijn vergissing :wink:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Pak-de-bal schreef:
flamme schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef: Misschien omdat de mensheid niet zo gediend is van bemoeizucht van derden die de situatie niet kennen :19:

precies , daar schrik je van, en ik schrik al van kleinere dingetjes om mij heen :wink:
onder het mom van "dierenleed"

en ja, dan kan ik mijzelf niet inhouden :19:
ehh, ja. Maar er zit toch wel een klein verschil in. Een mw. die blijkbaar niet in de gagten had dat ze te hard leip voor haar hond en waar je (terecht) iets over zegt. Of iemand die bewust zijn hond aan een trekhaak bindt en aanrijdt. Dat kun je niet vergelijken. En nogmaals, ik hoop niet dat dat bij jullie in de buurt dagelijkse kost is???
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

pepim schreef:
Jaap* schreef:Nou ja, soms kunnen mensen toch echt wel gek bezig zijn zonder dat ze het zelf in de gaten hebben :19:
Ik vind het in ieder geval wel leuk om te horen dat je je zorgen maakte :ok:
(En dat je er iets van durfde te zeggen)
ik vertrouw niet op haar visie, niemand deugt, vandaar ...
Kun je dat zo stellig op internet beoordelen? Geloof me, IRL zijn mensen vaak heel anders hoor. Wees niet te bevooroordeeld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Netjes dat je die persoon erop hebt gewezen. Mensen zien bewust of onbewust niet altijd alles bij hun dieren en dan kan het nooit kwaad als je iemand er netjes op wijst. :ok:

Dat wil niet zeggen dat je overal maar commentaar op kan en mag geven, maar in dit geval zou ik er ook wel wat van zeggen.
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Mijn oudste wordt dit jaar 9 en kan gelukkig nog prima meekomen, ze sjeest de reuen (7 en 4) nog regelmatig voorbij. Maar als we op het punt zijn dat het niet meer zo lekker gaat pas ik op zijn minst mijn tempo aan, en anders gaat ze in een wagentje of zoiets.

Ik vind het goed dat je er iets van gezegd hebt.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik vind het op zich wel goed dat je er iets van hebt gezegd. Toch zou ik het anders gezegd hebben om geen kwade gezichten te krijgen. Ik zou je namelijk op deze manier wel laten weten dat jij je niet met mij moet bemoeien :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Tsja ik was van de week ook met de 3 groterds en de kleine uk in het bos waarbij ik ook even helemaal niet op de uk lette :N:
Was zo druk bezig met het gedrag tussen de 2e grote ongecastreerde heren en het teefje dat ik de uk maar een beetje liet aanklungelen omdat die de minste problemen geeft, en zo had ik dus ook niet gezien dat ik door was gelopen met de rest en dat de uk een paar honderd meter terug nog aan het pootje baden was in een sloot en de kant niet meer op kwam.
Ja ik schaamde me dood toen een vreemde man zei dat ik beter op mijn hond moest letten en niet met 4 loslopende honden moest gaan lopen als ik het overzicht niet kon houden maar moest hem eerlijk gezegd ook gelijk geven... :oeps:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
wel ervaring genoeg om dingen te zien , wat anderen met 40 jaar ervaring NIET zien? :smile:

Je hèbt daar geen ervaring voor nodig om dingen die niet goed zijn te ZIEN , hoor
sorry maar aan jouw ervaring hecht in minder waarde dan aan die van andere personen... jij ziet dingen in een, hoe zeg ik dat netjes, in een wat ander daglicht dan 99% van de mensen zeg maar...
Naast de fiets is bij jouw slavendrijven, honden in een auto die blaffen sporen niet, DH en MH zijn gevaarlijke honden, en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Nogmaals ik zou het niet moeten zijn want dan had je eerst op een nette manier te horen gekregen dat je je niet te bemoeien hebt met mij en ga dan ook maar niet door... want dan gaat het via wat minder nette teksten....
Jij kent nl. de mensen niet, de honden niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

malinois schreef:sorry maar aan jouw ervaring hecht in minder waarde dan aan die van andere personen... jij ziet dingen in een, hoe zeg ik dat netjes, in een wat ander daglicht dan 99% van de mensen zeg maar...
Naast de fiets is bij jouw slavendrijven, honden in een auto die blaffen sporen niet, DH en MH zijn gevaarlijke honden, en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Nogmaals ik zou het niet moeten zijn want dan had je eerst op een nette manier te horen gekregen dat je je niet te bemoeien hebt met mij en ga dan ook maar niet door... want dan gaat het via wat minder nette teksten....
dus jij geeft toe:... hondenleed màg en daar moet je zelfs je mond over houden? :roll: :denken:

slechte gewoonte , hoor :roll:

gelukkig ben ik wel anders, en zie ik dingen ook anders, daar ben ikzelf blij om
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:sorry maar aan jouw ervaring hecht in minder waarde dan aan die van andere personen... jij ziet dingen in een, hoe zeg ik dat netjes, in een wat ander daglicht dan 99% van de mensen zeg maar...

dus jij geeft toe:... hondenleed màg en daar moet je zelfs je mond over houden? :roll: :denken:

slechte gewoonte , hoor :roll:

gelukkig ben ik wel anders, en zie ik dingen ook anders, daar ben ikzelf blij om
als iemand zn hond zonder enige reden helemaal in elkaar stompt zal ik er zeker iets van zeggen of doen...
als iemand zn hond een tik geeft niet meteen... kijk eerst wel wat de reden is... ik heb mn hond ook wel eens een hollewipper gegeven dat er van die mutsen stonden te bleren dat ze de DB wel even zouden bellen.. heb ze netjes mn telefoonnummer gegeven dat ze die erbij mochten geven... nooit iets van gehoord.. als die mutsen even verder hadden gekeken hadden ze gezien wat de reden ervoor zou zijn... maar dat zien zulke mensen niet... dat is het probleem
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

moeilijk weer. ik denk als het hondje het ECHT moeilijk had je dat op een vriendelijke manier vrijblijvend kan zeggen.
maar ik hou ook niet van bemoeizuchtige mensen. zo had ik van de week een Springer gekocht voor de fiets. waar de hond aan kan. mijn hond is jong(8,5 maand) dus het is puur om te leren wat een fiets is en dat een springer niet eng is. hij had al vaker het fietspad op en af naast de fiets gerent, maar wordt nu te sterk om hem alleen aan de riem aan het stuur vast te houden. omdat hij nog wel eens wil snuffelen, of iets ziet.
nu was ik alleen 15 meter heen en weer op het fietspad geweest voor ons huis, maar keek er ook een meneer met een ietwat afkeurende blik. hij zei niets. maar wist ook niet dat ik alleen heen en weer ging voor mijn huis. maar ik zit dan ook niet te wachten op iemand die wat tegen me gaat zeggen hoor :pffff:
Pak-de-bal

Emma schreef: hij zei niets. maar wist ook niet dat ik alleen heen en weer ging voor mijn huis. maar ik zit dan ook niet te wachten op iemand die wat tegen me gaat zeggen hoor :pffff:
als het allemaal goed ging, was er dus niets aan de hand,
maar als het zo warm is , en je ziet dàn iemand met een hond gaan fietsen,
denk je al snel: hoelang? :19:

als er hier een onderwerp begint in "Hond en Leed" is iedreen vol van afschuw
maar als je het zelf meemaakt en je zegt er dan wat van:
hoe zou die eigenaar dàn gereageerd hebben? :denken:

ook zo? als : :
"waar bemoei jij je mee? ... , want ik heb al jaren ervaring met honden?" :roll:

Is er een vershil tussen: ...waar bemoei jij je mee,? en ...echt hondenleed?.

of eigenlijk er is GEEN verschil , het loopt in elkaar geruisloos over ! :neenee:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Emma schreef: hij zei niets. maar wist ook niet dat ik alleen heen en weer ging voor mijn huis. maar ik zit dan ook niet te wachten op iemand die wat tegen me gaat zeggen hoor :pffff:
als het allemaal goed ging, was er dus niets aan de hand,
maar als het zo warm is , en je ziet dàn iemand met een hond gaan fietsen,
denk je al snel: hoelang? :19:

als er hier een onderwerp begint in "Hond en Leed" is iedreen vol van afschuw
maar als je het zelf meemaakt en je zegt er dan wat van:
hoe zou die eigenaar dàn gereageerd hebben? :denken:

ook zo? als : :
"waar bemoei jij je mee? ... , want ik heb al jaren ervaring met honden?" :roll:

Is er een vershil tussen: ...waar bemoei jij je mee,? en echt hondenleed?.

of eigenlijk er is GEEN verschil , het loopt in elkaar geruisloos over ! :neenee:
het verschil is dat je eerst verder moet kijken dan je neus lang is... daarnaast hebben mensen nogal een verschil van opvatting over wat wel en niet kan... die van ons liggen nl mijlenver uit elkaar...
Ik kom elke avond, 24/7 bijna een man met een enorme mechelaarteef tegen op de fiets... zomer, winter, regen en zon... die hond heeft nergens last van ook niet van dit weer... jij zou daar dus om gaan gillen ... ik niet... jij weet niet dat die hond een dusdanige conditie heeft dat ze er geen last van heeft...
Zou er daarentegen iemand fietsen met een hond die ze letterlijk mee moeten slepen omdat hij niet meer kan... dan is het wat anders en zou ik misschien zeggen dat het niet zo slim is om te fietsen nu....
Afbeelding
iones
Zeer actief

Wat wel of niet kan.
Een hondje kan het bij benen, of hij kan het niet. En dat kun je zien.

Ik ben ooit mee wezen rijden op een stoeterij met ijslandse paarden. Ik reed op de jongste en die liep steeds achteraan. Ik kan voelen of een paard lui is, of niet goed mee kan komen. Bij dit paard was het het laatste. Ik gaf het lange teugel en bleef er zoveel mogelijk van af. Niets is zo erg als fysiek moeten presteren boven je niveau om bij te blijven. Zeker als het onopgemerkt blijft en je door moet blijven gaan terwijl je niet kan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pak-de-bal

iones schreef:Wat wel of niet kan.
Een hondje kan het bij benen, of hij kan het niet. En dat kun je zien.

Ik ben ooit mee wezen rijden op een stoeterij met ijslandse paarden. Ik reed op de jongste en die liep steeds achteraan. Ik kan voelen of een paard lui is, of niet goed mee kan komen. Bij dit paard was het het laatste. Ik gaf het lange teugel en bleef er zoveel mogelijk van af. Niets is zo erg als fysiek moeten presteren boven je niveau om bij te blijven. Zeker als het onopgemerkt blijft en je door moet blijven gaan terwijl je niet kan.
wij als mensen zeggen dan:

daaaag , ik zie je wel in het café,

maar een hond of paard is nou eenmaal , een roedeldier en zal altijd proberen bij te blijve

en daar hoor je als eigenaar wel rekening mee te houden.,
iones
Zeer actief

Als je er als eigenaar er geen rekening mee houdt, dan ben je of onverschillig, of een stom schaap dat niet oplet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”