Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Balou gebeten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Balou gebeten

Ongelezen bericht door Phalène »

Grr, Balou (zie onderschrift) is gebeten bij het uitlaten, er steekt een stuk vel uit bij zijn oog. Volgens mij is het een loshangende flap, zoals ik het nu kan bekijken, maar ik laat hem maar effies met rust.

Ik kan gelukkig straks terecht bij de dierenarts...
Afbeelding
Lot77
Zeer actief
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot77 »

Sterkte ermee! En inderdaad gelijk even naar de dierenarts.
Groetjes,
Charlotte
Phalène
Zeer actief

Nou, daar was ik weer. Balou ligt onder narcose, hij wordt gehecht. Het was inderdaad een loshangend flapje...

Om 20.00 uur mag ik hem op komen halen.
Afbeelding
Phalène
Zeer actief

Nee, de hond liep los (in een aanlijngebied) en de baas was in geen velden of wegen te bekennen. Ik heb wat bekenden in de buurt ingeseind, zij kennen de hond niet, maar gaan opletten.

Maar als ze de eigenaar vinden is het zijn/ haar woord tegen het mijne, want getuigen waren er ook niet... :devil:
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Sterkte er mee. :wink Wat vervelend zeg!
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jeetje zeg......Sterkte met Balou en geef hem maar een lekkere knuffel
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Phalène schreef:Nee, de hond liep los (in een aanlijngebied) en de baas was in geen velden of wegen te bekennen. Ik heb wat bekenden in de buurt ingeseind, zij kennen de hond niet, maar gaan opletten.

Maar als ze de eigenaar vinden is het zijn/ haar woord tegen het mijne, want getuigen waren er ook niet... :devil:
Ik zou aangifte bij de politie doen, de rekening van de da bewaren en erop laten zetten dat de wond van een vechtpartij komt. Mocht de eigenaar nog opduiken kan je de politie/wijkagent erop af sturen. Zo heb ik ook eens een rekening van de da geïnd. Sterkte met Baloe.
Afbeelding
Phalène
Zeer actief

Balou is weer thuis, hij is ook alweer een beetje aan de wandel geweest. Hij laat z'n urine lopen, maar volgens de DA is dat normaal. Ik heb geen idee, voor mij was het de eerste keer dat een van mijn honden onder narcose moest. De komende dagen mag ik onbeperkt (en kostenloos, niet geheel onbelangrijk :wink: ) langskomen voor controle. Ik laat hem zeker voor het pinksterweekend nog even zien, dan zit ik een stuk rustiger.

Gelukkig zijn onze honden verzekerd, dus gaat de rekening morgen gelijk op de bus. Ik heb al kopietjes gemaakt en er staat inderdaad op dat het een 'verwonding agv aanval andere hond' is. Aangifte zou ik inderdaad ook nog kunnen doen (gelukkig hebben we de foto's nog :mrgreen: ), bedankt voor de tips.

Bedankt voor jullie medeleven, knuffels zijn overgebracht :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Phalène schreef:Nee, de hond liep los (in een aanlijngebied) en de baas was in geen velden of wegen te bekennen. Ik heb wat bekenden in de buurt ingeseind, zij kennen de hond niet, maar gaan opletten.

dat is altijd heel vervelend en je wilt zeker niet vertellen wat voor soort het was.
keurig van je, dat zou ik als eerste erbij geschreven hebben. :devil:

lijkt mij nu wel eng voor je als je er weer naartoe gaat en je komt hem weer tegen
niet te hopen , maar wel goed uitkijken.

Maar daarom wel even naar de politie gaan, misschien is het een zwerver en hebben ze al meer aangiftes

veel sterkte met hem !
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:en je wilt zeker niet vertellen wat voor soort het was.
ehm... wat schiet je daarmee op... genezen de wonden sneller denk je? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Pak-de-bal schreef:

dat is altijd heel vervelend en je wilt zeker niet vertellen wat voor soort het was.

lijkt mij nu wel eng voor je als je er weer naartoe gaat en je komt hem weer tegen
niet te hopen , maar wel goed uitkijken.

Maar daarom wel even naar de politie gaan, misschien is het een zwerver en hebben ze al meer aangiftes

veel sterkte met hem !
Het zal dan wel weer zo een enge herder geweest zijn,toch? :19:
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Beterschap!
Phalène
Zeer actief

Zo, de nacht hebben we achter de rug. We zijn erachter dat Balou geen fan is van zijn roeptoeter, hij kan er niet echt mee uit de voeten. We schamen ons diep, maar kunnen ons lachen af en toe niet houden om dat onbeholpen gestuntel :wink:

Het oog ziet er prima uit, zeker in vergelijking met gisteren. En nu kan het grote pillen en zalf-festijn gaan beginnen.

De hond is nog niet teruggezien...
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Hey veel sterkte bij het herstel !

Toch maar even klacht neerleggen bij de politie...op z'n minst al als bewijs voor de verzekering dat hij echt aangevallen is geweest...en om eventueel later t baasje op te sporen...

Succes !

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Phalène
Zeer actief

Even een kleine update: Het gaat prima, vanavond mag ik even langskomen voor wondcontrole. Dat vind ik een prettig idee, met dat lange pinksterweekend voor de deur. Ik heb inmiddels aangifte gedaan en de rekening is onderweg naar de verzekering.

Nog even een foto van gisteravond (let niet op de sticker op de kraag, ik kreeg hem er handmatig niet af en wilde er geen agressieve middelen op gebruiken...):

Afbeelding
Afbeelding
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Phalène schreef:Even een kleine update: Het gaat prima, vanavond mag ik even langskomen voor wondcontrole. Dat vind ik een prettig idee, met dat lange pinksterweekend voor de deur. Ik heb inmiddels aangifte gedaan en de rekening is onderweg naar de verzekering.

Nog even een foto van gisteravond (let niet op de sticker op de kraag, ik kreeg hem er handmatig niet af en wilde er geen agressieve middelen op gebruiken...):

Afbeelding
Aggossie, beterschap!
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Phalène
Zeer actief

Alles was goed bij de DA, ze vond dat het er mooi uitzag. Dinsdag ga ik weer even langs en vrijdag mogen als het goed is de hechtingen eruit.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ach wat een lief toetje heeft ze, beterschap :ok:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Phalène schreef:Even een kleine update: Het gaat prima, vanavond mag ik even langskomen voor wondcontrole. Dat vind ik een prettig idee, met dat lange pinksterweekend voor de deur. Ik heb inmiddels aangifte gedaan en de rekening is onderweg naar de verzekering.

Afbeelding
ach wat een zielig gezicht zo , hopelijk knapt het snel op
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”